Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:47

Steeph schreef:
Dat is al helemaal sh*t! Geen mogelijkheid om tijdelijk een kamer te krijgen of wat dichter bij te wonen bijvoorbeeld?

Ik ben bezig met mijn afstuderen en verblijf daar inderdaad al drie dagen per week op kantoor omdat het anders niet te doen is met 2.5u enkele reis. Maar toch ben ik zeker wel 30 euro per week kwijt :\ Daar de hele periode blijven is geen doen door niet de meest ideale woonruimte daar en mijn baan hier.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:55

LadyMadonna schreef:
Ik vraag me af hoe ik mijn tijdlijn op Facebook wat opgeruimder krijg.
Bijv pietje is mijn vriendje. Maar, pietje heeft ook een vriendje, en die heet Jantje. Jantje ken ik niet. Pietje reageert heel veel op jantje, en aangezien jantje zijn profiel openbaar heeft staan, komt dat allemaal in mijn tijdlijn terecht....
Hoe kom ik hier vanaf?

Druk op het pijltje naar beneden in de rechterbovenhoek van zo'n "Pietje-reageert-op-Jantje-post" en klik dan op "Alles van Jantje verbergen"?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:16

fleurtjeuh schreef:
Anoniem schreef:
Heb net even gekeken en je kunt klikken op 'minder van dit soort berichten weergeven', misschien dat dat helpt?

Dit doe ik al heel veel, maar ik zie nogsteeds berichten als pietje reageerd op een bericht van klaasje als jantje dat heeft gedeeld...

Ga naar het profiel van pietje, klik op volgen en verander dat in niet meer volgen, viola. Geen berichten meer van pietje.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:29

Dan zie je dus ook de berichten niet meer die Pietje zelf plaatst en misschien wil je die juist wel zien.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:35

Bij wandelschoenen (b/c) in ieder geval, zie het verschil vaak in de vorm van de voet en overgang naar kuit. Toevallig laatst in een goede winkel over gehad. er zat verder weinig verschil tussen de vrouwenversie van de schoen die ik gekocht hebt er de mannenversie die ernaast stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 00:05

Steeph schreef:
Piekosjj schreef:
Ik snap hier ook nooit wat van. Weekend studenten nog wel lekker gratis het land door, maar degene die doordeweeks reizen moeten nu wel betalen? :x Ik studeer door deze zomer dus ben helaas aardig wat kwijt deze maand. :\

Dat is al helemaal sh*t! Geen mogelijkheid om tijdelijk een kamer te krijgen of wat dichter bij te wonen bijvoorbeeld?

Niet zo heel gek als studenten die een weekabbo hebben 5 dagen per week mogen reizen en studenten die een weekendabbo hebben maar 2 dagen mogen reizen toch? Dat compenseren ze dus in de zomer.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 00:08

Over de studentenov: Volgens mij heeft dit te maken met dat je als je weekend ov hebt je veel minder dagen in het jaar vrij mag reizen, om het weekend ov dan toch nog een beetje aantrekkelijk/eerlijk met de week ov te maken gaat het weekend ov gewoon door in de vakantie :)

Mijn eigen mening over deze kwestie, schaf die hele week/weekend splitsing af en doe een altijd vrij. Dat zou ontzettend veel reizigers met dikke tassen op de vrijdag/maandag schelen. Omdat je dan ook prima een dagje eerder/later naar huis toe kan. Verder vind ik het eigenlijk ook best een goed idee om met bepaalde trajecten vrij te gaan werken. Maar wel op zo'n manier dat als je en periode lang les hebt op een andere locatie dat je je dan niet opeens scheel betaald.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 00:56

Voor week / weekend abbo kan je zelf kiezen wat jou 't beste uit komt, dat je met weekend abbo minder reist is dan toch imo eigen keuze en vind 't bijzonder dat dat gecompenseerd moet worden in de vakantie. Overigens mogen weekend studenten ook vrijdag en maandag nog de halve dag gratis reizen. Altijd vrij lijkt mij inderdaad ook de meest ideale optie, maar in 't algemeen ben ik al heeeel blij met 't gratis reizen :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:14

Met weekendov heb je 2.5 dag gratis reizen en met weekov 5 dagen. Weekov heeft dus zonder compensatie dubbel zo veel reisdagen gratis.

Met een weekendov heb je dus ook een kamer anders dan bij je ouders over het algemeen en is het fijn als je ook in vakantie op en neer kan. Planten water geven, huis een beetje op orde houden, eventueel ieder een week voor de gemeenschappelijke huisdieren zorgen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:17

Mizora schreef:
Met weekendov heb je 2.5 dag gratis reizen en met weekov 5 dagen. Weekov heeft dus zonder compensatie dubbel zo veel reisdagen gratis.

Met een weekendov heb je dus ook een kamer anders dan bij je ouders over het algemeen en is het fijn als je ook in vakantie op en neer kan. Planten water geven, huis een beetje op orde houden, eventueel ieder een week voor de gemeenschappelijke huisdieren zorgen.

Onzin... de meeste studenten die op kamers wonen hebben een weekOV... Denk aan stages etc.

Ik woon in Zwolle, liep stage in Almelo (geen keuze) en mijn vriend woont in de omgeving Amersfoort.
Wordt straks of een hele dure maand, of mijn vriend bijna niet zien. :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:01

Nee, de meeste studenten met een weekov zijn gewoon studenten die thuis wonen. Meer dan de helft van de studenten woont namelijk sowieso thuis en stage hoef je lang niet bij elke studie te lopen, laat staan de hele periode. Je mag 2x per jaar wisselen van keuze, alleen niet tussen 1 mei en 25 augustus.

En inderdaad, met een vriend die ergens anders woont wordt geen rekening gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:41

Ik heb ook toen ik op mezelf woonde altijd week ov gehad hoor, is gewoon een stuk praktischer. Met slecht weer kon ik gewoon met het OV naar school (later zelfs permanent omdat ik te ver woonde om te fietsen) en als ik naar m'n ouders ging zorgde ik dat ik heen ging op vrijdagmiddag en terug werd ik vaak gebracht. Als dat niet kon ging ik op maandagochtend vanuit m'n ouderlijk huis naar school.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:56

MarlindeRooz schreef:
Onzin... de meeste studenten die op kamers wonen hebben een weekOV... Denk aan stages etc.

Dat is echt net zo goed onzin, ik ken juist alleen maar dat mensen met een kamer ver(der) weg een weekend OV hadden, want doordeweeks was je in de stad van je kamer en in het weekend kon je dan naar je ouders. Of op uitje met de vereniging :D

Maar vroegah kreeg iedereen een gratis OV kaart voor de hele week. Dat kostte kennelijk te veel geld en daar is de splitsing gekomen tussen week- en weekendOV. Dat de vakantie dan naar de weekendOV gaat, is inderdaad het gelijk verdelen van de dagen tussen de twee.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:04

Indy_Mouse_9 schreef:
Maar vroegah kreeg iedereen een gratis OV kaart voor de hele week. Dat kostte kennelijk te veel geld en daar is de splitsing gekomen tussen week- en weekendOV. Dat de vakantie dan naar de weekendOV gaat, is inderdaad het gelijk verdelen van de dagen tussen de twee.

Nou, nou.
"Gratis OV"....?
Weten jullie nog wel hoe hard er is gedemonstreerd door het LSVB tegen de OV kaart?

Het betekende namelijk een forse bezuining.
De basisbeurs ging fors omlaag en het staatsbedrijf 'NS' had capaciteit over.

....oma vertelt.

En het argument: "Zo kan een student makkelijker bijvakken doen aan een andere uni" is bij de volgende bezuinigingen (zoals de belachelijke
'je moet kiezen: weekend of door de week', ook dat was een bezuiniging) nooit gebruikt door staatssecretaris M.Rutte.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:28

Mijn opslagruimte op mn telefoon geeft aan vol te zijn. Maar heb net zoveel foto's erin als toen ie het gewoon deed. Wat kan het nog meer zijn? Heb een Iphone 7. Met 5GB opslagruimte en die is helemaal vol... wat kan ik nog meer verwijderen uit de telefoon?

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:31

SavannahNx schreef:
Mijn opslagruimte op mn telefoon geeft aan vol te zijn. Maar heb net zoveel foto's erin als toen ie het gewoon deed. Wat kan het nog meer zijn? Heb een Iphone 7. Met 5GB opslagruimte en die is helemaal vol... wat kan ik nog meer verwijderen uit de telefoon?

Meestal kan je zien wat er precies zoveel ruimte inneemt, ergens bij instellingen en dan geheugenbeheer (? heb al heel lang geen iPhone meer haha). Meestal zijn het apps, video's, gedownloade muziek van spotify zodat je offline kunt luisteren, etc.

5GB is trouwens wel erg weinig voor een smartphone...

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:33

Confession schreef:
SavannahNx schreef:

Meestal kan je zien wat er precies zoveel ruimte inneemt, ergens bij instellingen en dan geheugenbeheer (? heb al heel lang geen iPhone meer haha). Meestal zijn het apps, video's, gedownloade muziek van spotify zodat je offline kunt luisteren, etc.

Ja mn foto's dus... Maar ik heb maar 300 foto's en een iphone 7 moet dat makkeliji aankunnen als mijn iphone'tje 4 5000 foto's aankon neem ik aan...

Myrsky

Cookies al een keer verwijderd?

SavannahNx

Marrie_L schreef:
Cookies al een keer verwijderd?

Waar?

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:34

LadyMadonna schreef:
Ik vraag me af hoe ik mijn tijdlijn op Facebook wat opgeruimder krijg.
Bijv pietje is mijn vriendje. Maar, pietje heeft ook een vriendje, en die heet Jantje. Jantje ken ik niet. Pietje reageert heel veel op jantje, en aangezien jantje zijn profiel openbaar heeft staan, komt dat allemaal in mijn tijdlijn terecht....
Hoe kom ik hier vanaf?

Wat ik nog veel vervelender vind is de lading aan like/share/win-acties. Ik zou het graag allemaal uit mijn overzicht hebben...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:41

SavannahNx schreef:
SavannahNx schreef:

Ja mn foto's dus... Maar ik heb maar 300 foto's en een iphone 7 moet dat makkeliji aankunnen als mijn iphone'tje 4 5000 foto's aankon neem ik aan...

Hier maak je een gedachtefout. Een iPhone 4 maakte foto's van een veel lagere kwaliteit waardoor ze veel kleiner waren. Ik weet niet hoe het met de iPhone 7 zit, maar mijn samsungs (S7edge en A3 2017) maken foto's van zo'n 3 tot 8mb per stuk, terwijl mijn iPhone 5s eerder foto's maakte van 1 tot 3mb en dat is dus al 3 generaties na de iPhone 4 (de iPhone 7 is nog weer 3 generaties verder). Daarnaast gaan filmpjes echt bizar hard. Op de A3 is het dik 100mb per minuut aan film. Dus als je een paar filmpjes van 3 tot 4 minuten hebt, ben je zo als 1.5gb verder.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:42

Oh aha! Wel lastig als ik 500 keer per dag een melding krijg. Kan m ook helemaal leeghalen maar ben zo'n pietje-zeur met foto's weggooien :o

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:43

Ik was aan het denken om op vakantie misschien wat als ontspanning te gaan lopen.. Maar hoe doe je dat in godsnaam met je kleren? Ik ben iemand die nogal kan zweten, en 8 verschillende paar sportkleding meenemen zie ik niet echt zitten :p en het lijkt me na 10 dagen ook wel te stinken in je koffer

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:49

Ik zou hem niet helemaal leeghalen maar alles op je computer opslaan of in de cloud (sowieso doen trouwens! Als je telefoon sneuvelt, ben je niet alles kwijt) en dan van de eerste 1000 foto's er maar maximaal 50 op je toestel laten staan. En dus controleren of je lange filmpjes hebt die je niet per se op je telefoon hoeft te bewaren.

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:51

The_Cat schreef:
Ik was aan het denken om op vakantie misschien wat als ontspanning te gaan lopen.. Maar hoe doe je dat in godsnaam met je kleren? Ik ben iemand die nogal kan zweten, en 8 verschillende paar sportkleding meenemen zie ik niet echt zitten :p en het lijkt me na 10 dagen ook wel te stinken in je koffer

Een wasserette opzoeken? Kleding in een teiltje wassen?