Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:00

Dan kan je je afvragen, wie pest er nou harder. Neem aan dat die geweldige uni ook het nieuws kijkt? Dan kunnen ze heus besluiten om een alternatief examenrooster in elkaar te flanzen.

En anders toch vroeg opstaan met met de auto. Met huilen op een forum over gemene stakers los je je eigen probleem niet op.

Winged

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:06

Of een slaapplek in Brussel regelen :)*

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 11:07

het gaat hier om ergernissen, niet voor oplossingen voor mijn probleem. ik heb het recht mij hier ongelofelijk aan te ergeren, aangezien ze enorme problemen veroorzaken....

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:08

Zoe_97 schreef:
vlamingen wilde voorbije stakingen voort werken grotendeels, terwijl de walen toen op sporen sabotages zijn gaan uitvoeren zodat er niets meer kon rijden)

Dus het is weer hetzelfde oude verhaal van Vlamingen tegen Walen en de schuld ligt bij de ander. Je zit nu eenmaal samen in een land, dus zolang opsplitsen geen optie is, heb je het met elkaar te doen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 11:10

oomens schreef:
Zoe_97 schreef:
vlamingen wilde voorbije stakingen voort werken grotendeels, terwijl de walen toen op sporen sabotages zijn gaan uitvoeren zodat er niets meer kon rijden)

Dus het is weer hetzelfde oude verhaal van Vlamingen tegen Walen en de schuld ligt bij de ander. Je zit nu eenmaal samen in een land, dus zolang opsplitsen geen optie is, heb je het met elkaar te doen.

ik ben helemaal niet anti walen maar dat is gewoon de algmenetendens ook met de gevangenisen. de waalse gevangenissen staken al weken, dan gaan ze lobbyen in de vlaamse gevangenissen om die mee te laten staken. die stakingscultuur zit meer ingebed in ons franstalige gedeelte. dat is nu eenmaal zo.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:21

Zoe_97 schreef:
herkansen omdat een stel grote kinderen sporen gaat blokkeren vind ik onzin.

Ligt het aan mij of zie ik hier maar één kind?

Zoe_97 schreef:
het gaat hier om ergernissen, niet voor oplossingen voor mijn probleem. ik heb het recht mij hier ongelofelijk aan te ergeren, aangezien ze enorme problemen veroorzaken....

Deze stakers doen juist een poging om hun probleem op te lossen. Zoals grote mensen eigen is.
Laatst bijgewerkt door Koper op 08-06-16 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:25

Natuurlijk heb je het recht om het vervelend te vinden, Zoe. Maar je zit blijkbaar met een probleem en dat kan prima opgelost worden. Met maatregelen bedoelde ik niet gelijk een week in een hotel in Brussel zitten, maar bijvoorbeeld de uni aanschrijven en aangeven dat er heel veel studenten zijn die hier problemen door gaan krijgen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 11:28

Het is niet omdat ik geld heb om te studeren (wat hier trouwens veel goedkoper is dan in Nederland). Dat ik het geld uit de deuren kan smijten om op hotel te gaan.
Alle studenten raken hierdoor enorm gefrustreerd. En niet enkel de studenten...
Wanneer je niet meer enkel gaat staken, maar ook bewust dingen vernielen (cipiersstaking) of bewust gaat saboteren ben je niet meer aan het staken en verlies je al mijn respect hoor. En dat is exact wat er hier de laatste tijd aan het gebeuren is

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:30

Lekker blijven denken in problemen meid. Way to go ;)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:34

Ik vind het gewoon ergerlijk dat het spoornet eerst al 1,5w bijna plat gelegen heeft, en ze nu meteen gaan verder doen. Hadden ze gewoon niet even een ademruimte kunnen voorzien. Mijn grootste ergernis is dat ze niet enkel hunzelf blokkeren, maar ook gewoon iedereen die via het spoor werkt (andere spoormaatschappijen, bedrijven die afhangen van goederen via het spoor etc). als ze zelf willen staken is 1 ding, maar je moet niet de halve economie gaan platleggen

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:35

Ik vind het zelf ook niet handig gekozen van ze, zo krijg je meer haat en nijd dan dat je eventuele steun krijgt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:36

Maar nogmaals: staken doe je om gehoord te worden. Je wordt nou eenmaal beter gehoord als je een hoop mensen tot last bent. Staken midden in de vakantie heeft dus geen zin, want dan is je impact half zo groot niet. Dat dat lastig is voor anderen is te begrijpen, maar nogmaals, men staakt niet omdat de koffie koud is. Er is dan meer aan de hand en er wordt duidelijk geen gehoor gegeven. Dan ga je groter geschut inzetten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:37

Jeetje wat reageren jullie allemaal kinderachtig op Zoe_97. Misschien topic titel nog eens lezen? Ze is vrij om hier haar ergernissen uit te spreken.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:38

Anoniem schreef:
Maar nogmaals: staken doe je om gehoord te worden. Je wordt nou eenmaal beter gehoord als je een hoop mensen tot last bent. Staken midden in de vakantie heeft dus geen zin, want dan is je impact half zo groot niet. Dat dat lastig is voor anderen is te begrijpen, maar nogmaals, men staakt niet omdat de koffie koud is. Er is dan meer aan de hand en er wordt duidelijk geen gehoor gegeven. Dan ga je groter geschut inzetten.

Het probleem is gewoon dat ze eerst staken en dan gaan overleggen. En het algemene toppunt van heel de zaak is dat ze wisten dat die verlofdagen ingetrokken zouden worden, dat was hun eerder meegedeeld, echter nu is het opeens een heikelpunt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 11:40

De NMBS staakt gewoon om te staken. Je maakt me niet wijs dat er elke maand 10 dingen zijn die stakingen nodig hebben... Overleggen gebeurt niet of amper. Dadelijk dreigen met stakingen en alles lam leggen. Vorige week was het zelfs een illegale staking.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:49

De NMBS-stakers zijn echt een bende >;) :roll: |o :x altijd maar staken om het minste dat er is, terwijl alle ambtenaren al zo goed in de watten gelegd worden, bah. En inderdaad, het is werkelijk ALTIJD tijdens de examens. In de vorige examenperiode was het ook weer zover, maar dan hebben ze iets gezegd van 'we zullen het uitstellen wegens de examens' en tot wanneer stellen ze het uit? juist ja, de volgende examenperiode :') Erg goed bezig!
Ik begrijp je ergernis zeer goed Zoe! zeker in het begin van de staking, toen er onzekerheid was: rijd mijn bus/trein nu wel of niet..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:51

Als je vaker de trein neemt, zal je merken dat het niet altijd met de examens is :+

maar ze staken inderdaad gewoon vaak in dezelfde periode, omdat er rond deze moment (en begin winter) gewoon een piek is aan reizigers :) zoals iemand hierboven al aanhaalde, staken wanneer er niemand de trein moet nemen heeft ook geen impact :p

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:10

Damned, zo enorm word het rijdend personeel in België nu ook niet in de watten gelegd hoor. Dat is, net zoals in Nederland het geval is, iets wat de media graag verspreid en op papier ziet het er ook best leuk uit. De praktijk is echt anders.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:12

Geen idee, ik vind het altijd zo jammer dat er nooit goede, objectieve informatie wordt gegeven over zulke stakingen... Maar mijn mening blijft dat staken echt een laatste redmiddel moet blijven, en als je meerdere keren per jaar staakt, dat kan ik toch niet geloven hoor

Voor degenen die zeiden dat de uni er maar iets aan moest doen, dit is wat UGent zegt:
Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:13

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 13:41

Oh wat leuk. Ik lees net dat de staking nog maar een week verlengd wordt --'
Ze hebben pas 10 dagen gestaakt vorige week en nu gaan ze weer van 12 tot 26 juni.

Sorry maar al het respect kwijt voor de Spoorbonden.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 13:42

VUB heeft deze aankondiging online gegooid
Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:03

Vanmorgen vroeg toen ik naar Amsterdam ging storing op mijn halve traject. Samen met half Utrecht via Woerden gegaan. Wil ik vanmiddag naar huis gaan.. raad eens waar er storing is? Exact, hetzelfde traject :') Best knap 2 keer op een dag storing op hetzelfde traject, maar ik geraak wel thuis met wat omreizen en vertraging. Ik kan er wel om lachen _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:04

Utrecht - Schiphol? Ja dat is altijd raak

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:10

Ja klopt. Helaas reis ik zo'n beetje dagelijks op dat traject, dus het zit niet echt mee :') Daarnaast traject Tiel - Utrecht, daar wil de trein nog wel eens kwijt zijn of niks rijden.