Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:14

Dat lijkt me best wel leuk om te weten wat iedereen aan je bed zegt.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:17

Mij niet.. Ten eerste lijkt t me vreselijk om alles te kunnen horen maar niks terug te kunnen zeggen.
Ten tweede zal het meeste niet zo vrolijk zijn..
Bijvoorbeeld je moeder die langs je bed zit te huilen omdat jij dus in een coma ligt.
En je maakt het allemaal mee maar je kunt haar niet troosten.. je bent maar gewoon gedwongen om te blijven liggen en niks te doen..

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:18

Ohja, zo had ik het nog niet bekeken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:27

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:58

Je hebt van die huis opknap programmas op tv uit Engeland en Amerika.En dat huis wordt dan met nieuwe meubels verkocht.Maar je neemt toch zelf al je meubels mee en hebt dan dubbel?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:28

Indy_Mouse_9 schreef:
centrifugeren werkw.
Uitspraak: [sɛntrify'xerə(n)]

Duidelijk toch? :D

Gelukkig geeft de site infoballetjes bij de fonetische uitspraak, daar staat "x als in chaos, lachen, kuch"

http://www.woorden.org/woord/centrifugeren

En dan is t dus eigenlijk ook foenetisch : centriFIgeren als ik t zo lees?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:28

Britta,

dan wordt het meestal met inboedel en al verkocht..

kosten van een inrichting met toonboedel is grofweg gezegd 7500 euro..
voor 2500-5000 meerprijs verkoop je de inboedel..

of je verkoopt je eigen inboedel..
of je verkoopt de toonboedel.

Je kunt ook inboedels huren voor de verkoop (met die programma's zeggen ze bijna nooit hoe ze aan zo'n inboedel komen).. of toonmeubels van karton gebruiken voor foto's (in dit geval niet relevant.

inboedel huren en laten staan is overigens duur.. voor een normaal huisje kost dat tussen de 750 en 900 euro per 3 maanden.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 12-07-15 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:30

Celiien schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:
centrifugeren werkw.
Uitspraak: [sɛntrify'xerə(n)]

Duidelijk toch? :D

Gelukkig geeft de site infoballetjes bij de fonetische uitspraak, daar staat "x als in chaos, lachen, kuch"

http://www.woorden.org/woord/centrifugeren

En dan is t dus eigenlijk ook foenetisch : centriFIgeren als ik t zo lees?

dat zal een y zijn zoals je die in het duits ook uitspreekt dus niet als i maar als een u.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:59

Iemand die van man naar vrouw is omgebouwd of anders om, zou die dan ook gevoel aan de geslachtsdelen hebben tijdens de seks?

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:29

PrizTwir schreef:
Iemand die van man naar vrouw is omgebouwd of anders om, zou die dan ook gevoel aan de geslachtsdelen hebben tijdens de seks?

Ja als de operaties allemaal goed geslaagd zijn wel. Tegenwoordig kan er vrij veel volgens mij :P

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:01

waarom smaken sommige vleeswaren lekkerder dun gesneden dan in dikkere plakjes..

ik kan bijvoorbeeld zo een pakje rosbief plakje voor plakje leegsnoepen.
maar zodra ik denk 'Dat kan sneller' en ik neem drie plakjes tegelijk.. dan vind ik het niet lekker..

het is niet het mondgevoel van een 'volle mond' (uitgeprobeerd vandaag.. in naam van de wetenschap heb ik mij opgeofferd en een pakje rosbief gehaald en leeggesnaaid.. wat ik al niet voor jullie medelezers over heb :P )..

het lijkt bijna dat een dun gesneden plakje de smaakpapillen precies genoeg prikkelt, waarbij je continu kan door 'vreten'. terwijl als je een paar plakjes tegelijk neemt de smaak heviger wordt en je eigenlijk een overload krijgt?

weet iemand hoe dat zit?
(niet vergelijken met mosterd of zo lol.. want een lepeltje krijg ik weg, maar ik kan niet lepeltje voor lepeltje achter elkaar een potje wegwerken).

ham vind ik ook lekker als vleeswaren plakjes.. maar een schijf ham in blokjes vind ik echt een stuk minder qua smaakbeleving.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:02

Waarom vinden mensen het zo belangrijk wat anderen van ze denken?
(Waarom vind ik het zo belangrijk dat anderen mij bijv. niet lelijk vinden en trek ik me ontzettend veel van opmerkingen aan?)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:06

Groepsdruk, mensen zijn kuddedieren we willen bij een groep horen dus conformeer je daarnaar.

Zelfvertrouwen is ook belangrijk.

Sielka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:09

Waarom je zelf handschoenen moet aandoen als je je paard wast met Sanacturan (Sebacil) maar je het goedje wel op de huid van je paard mag scheren?

Zouden er ook brokken voor mensen bestaan zoals er brokken voor honden en paarden zijn?

Waarom hebben mensen en dieren een dominante linker- of rechterhand en niet allebei even goed?

Zou een hond weten dat hij een hond is en geen mens?

Kan zo wel even doorgaan.. :')

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:16

elenaMM77 schreef:
het is niet het mondgevoel van een 'volle mond' (uitgeprobeerd vandaag.. in naam van de wetenschap heb ik mij opgeofferd en een pakje rosbief gehaald en leeggesnaaid.. wat ik al niet voor jullie medelezers over heb :P )..

Opgeofferd ook, heel vervelend. :')

Maar ik heb geen idee, ik heb dat wel hetzelfde. Niet alleen bij vleeswaren trouwens, maar ook bij bv popcorn. 1 voor 1 is lekker, maar een hand vol hoef ik echt niet.

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:18

@yasmijntje:
Wat zou ik graag willen dat ik dat niet meer zou doen. En gewoon "schijt" hebben wat andere mensen zouden zeggen of denken. :) maar das niet makkelijk helaas ( niet voor mij in ieder geval )

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:29

Is zeker niet makkelijk...!
Hebben paarden ofzo daar ook last van? Omdat dat ook kuddedieren zijn.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:31

zijn de herten echt die in films spelen? Zoja hoe kunnen ze dan zo netjes blijven staan?

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:48

Op alle producten in de supermarkt staat een houdbaarheidsdatum. Logisch. Ik ben echt een schijtbak dus zodra het op de datum is durf ik het bijna niet meer te eten.

Mijn schoonmoeder flikkert alles in de vriezer. Zo dus ook de taarten en oranjekoek. Bij verjaardagen proef ik het dus ook direct dat het niet vers is. Vandaag keek ik in de vriezer en zag ik daar dus jumbollen(van Koningsdag) en oranjekoek van 2014 liggen......... Kan dit nog gegeten worden?

Ik ben hier wel nieuwschierig naar, ook al zal ik het waarschijnlijk toch niet opeten en ik ben dus ook erg op mijn hoede als er ineens jumbollen op tafel staan. :')

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:54

Naar mij weten kan vlees tot de houdbaarheids datum nog 3 maanden in de vriezer liggen daarna moet het weg gegooid worden maar of dit met koeken ect ook zo is weet ik niet. Al vind ik 2014 wel erg riskant

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:55

Nouja, de houdbaarheids datum is een datum tot waar het sowieso nog gegeten kan worden (mits gekoeld oid bij melk, dat staat er dan bij).
Het is niet zo dat als het 1 dag later is, het precies om 24:00 uur is gaan bederven.
In Engeland gebruiken ze dan ook de term 'Best used before ..' Omdat het dan bijvoorbeeld nog het lekkerste is.

Die tweede vraag vraag ik me ook af

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:01

pony85 schreef:
Naar mij weten kan vlees tot de houdbaarheids datum nog 3 maanden in de vriezer liggen daarna moet het weg gegooid worden maar of dit met koeken ect ook zo is weet ik niet. Al vind ik 2014 wel erg riskant

Rauw vlees kan soms wel 9-12 maanden houdbaar blijven, maar taart zou ik niet weten :=

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:29

A: in taart zit zò'n berg suiker, dat bederft niet zomaar
B: in de vriezer worden de meeste bacteriën tijdelijk non-actief waardoor ze niet meer kunnen delen. Pas als je iets weer uit de vriezer haalt gaan de bacteriën weer delen. Daarom ook geen kippetjes op het aanrecht laten liggen als je er niks mee doet ;) (andere dingen ook niet, maar kip is vatbaar voor Salmonella en Salmonella is een van de meest gemene bacteriën)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:39

Taart kan zeker een jaar of langer in de vriezer. Datums staan er op omdat t moet, maar heel veel spul kun je gewoon daarna ook op eten. Echt zonde om dat weg te gooien en je maakt jezelf gek om niks.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:41

Steeph schreef:
A: in taart zit zò'n berg suiker, dat bederft niet zomaar
B: in de vriezer worden de meeste bacteriën tijdelijk non-actief waardoor ze niet meer kunnen delen. Pas als je iets weer uit de vriezer haalt gaan de bacteriën weer delen. Daarom ook geen kippetjes op het aanrecht laten liggen als je er niks mee doet ;) (andere dingen ook niet, maar kip is vatbaar voor Salmonella en Salmonella is een van de meest gemene bacteriën)

Salmonella is een schatje vergeleken bij vele andere bacteriën ;) Maar verder zit je inderdaad aardig goed.
Er zijn wel bacteriën die door kunnen groeien bij de temperatuur van een normale diepvries. Helemaal als deze regelmatig open en dicht gaat.
Wij slaan op het lab onze stammen op bij -80 graden celcius en dan ligt echt alle groei stil. Bij deze temperatuur mogen wij stammen 2 jaar bewaren, bij -20 graden celsius slechts een halfjaar.

Taart en koek zal niet zo'n vaart lopen wat bederf in een vriezer betreft. Wel kan er alsnog uitdroging ontstaan en smaakverlies waardoor het gewoon niet meer zo lekker is. Maar een taart een jaar in de vriezer laten liggen gaat ie bacteriologisch gezien niet kapot van :)
Bij vlees zou ik persoonlijk aanhouden, dan zit je sowieso goed :j