Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
M_ariskaa schreef:Neverland schreef:Waarom verbreek je het contact gewoon zelf niet? Op deze manier ga je niet over hem heen komen. Jij zegt wel dat hij je aan het lijntje houdt maar jij laat dit zelf toe. Ik bedoel het verder niet gemeen want ik weet hoe poedersuiker het is... Maar ik weet dat het echt beter is als je het contact even helemaal verbreekt.
Dit. Been there, done that. Het is ook echt niet goed voor je eigenwaarde om je zo te laten behandelen. En ik weet hoe vreselijk moeilijk het is om iemand los te laten, maar kwijt was je hem toch al toen hij besloot de relatie te beëindigen...
Madison schreef:Hoe gaat het momenteel met iedereen? Ik meld mij hier ook maar, omdat ik écht even behoefte heb om met lotgenoten te praten. Ik hoop natuurlijk dat iedereen er allang overheen is, maar als er iemand een recente breuk heeft meegemaakt en behoefte heeft aan contact, zou ik het op prijs stellen om even te kletsen.
Voor mij is het een maand geleden. Ik ben 29 en de relatie heeft 4 jaar geduurd. Hij heeft het uiteindelijk beëindigd, en nu, circa een maand later voel ik me nog steeds like sh*tTerug bij af. De ochtenden zijn het ergst, want elke nacht droom ik intens realistisch over hem. Ik mis hem, maar ik weet ook dat het laatste jaar echt niet goed was en ik dagelijks met zoveel spanning leefde. Ik liep zwaar op mijn tenen en was niet gelukkig. Raar, dat je dan toch ondanks alles bij iemand wil blijven. Ik heb het boek 'Verslaafd aan liefde' van Jan Geurtz gekocht. Dit geeft wel inzicht. Ook heb ik alle liefdesverdriet topics van Bokt al gelezen. Jeetje, wat zit dit diep. Ik functioneer al ruim een maand niet meer. Ik eet slecht, slaap op oxazepam en voel me zo intens down.
Ik weet dat er veel ergere dingen zijn in het leven en dat maakt dat ik me kapot schaam voor m'n gedrag.
Madison schreef:Calipso: thanks voor je reactie. Fijn om te horen dat je je hart hebt kunnen openstellen voor een nieuwe relatie. Wel goed dat je je er bewust van bent dat de relatiebreuk met je ex nog pijnlijk aanvoelt. Thanks voor de tipsEen maand is inderdaad nog niet zolang, maar ik zou wensen dat er een 'vergeet-knop' zou bestaan...
Darah: jouw verhaal lijkt op dat van mij, de paniekaanvallen, het stiekem hoop blijven houden, ook al weet je dat het beter is zo..... Stomme vraag misschien, maar hoe pak jij je leven weer op? En dan bedoel ik meer in de zin van: hoe kun jij je ertoe zetten? Bij mij doet het letterlijk gewoon pijn als ik iets onderneem met een vriendin ofzo. Dan is mijn vriendin bijvoorbeeld een verhaal aan het vertellen en alles wat ik kan denken is: hoe zou het met hem gaan? Mist hij mij ook? Heeft hij al een ander? Waarom kunnen we het niet gewoon proberen? Hoe kun je 4 jaar opgeven? Etc.
Ik hoop echt met heel m'n hart dat de clichés waar zijn en dat het met de tijd echt slijt, want dit heftige, intense gevoel kan ik niet nog maanden verdragen. Ik heb er bewust voor gekozen hem echt uit mijn leven te verwijderen. Ik heb sowieso geen social media, maar ik heb hem ook uit m'n telefoon verwijderd, omdat ik anders blijf checken of hij online is op WhatsApp.... Wat ik nog het moeilijkste vind: van iedere dag, altijd samen, naar opeens niets meer. Bah. Ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld. De pijn gaat zo diep.
Jildau schreef:Maar is dat wel eerlijk tegenover je nieuwe vriend? Hoe zie je het voor je dat je je niet op een toekomst gaat richten.. Begrijp dat dit misschien hele lastige vragen zijn.
lieveli schreef:Jeetje. Ik snap dat je gekwetst bent, maar ik vind het niet heel eerlijk naar je nieuwe vriend toe dat je er zo 'casual' in staat. Ik vraag me ook een beetje af of je wel toe bent aan een nieuwe relatie.
Citaat:Ben er ook redelijk zeker van dat hij er ook nog niet vanuit gaat dat ik de persoon ben waar hij de rest van zijn leven bij zal blijven, we zijn nog maar een maand samen.