tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:05

Ik kan niks zeggen zonder in allerlei stomme clichés te vervallen en dat zal ik je besparen. Het is gewoon gewoon even poedersuiker met peren.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:48

M_ariskaa schreef:
Neverland schreef:
Waarom verbreek je het contact gewoon zelf niet? Op deze manier ga je niet over hem heen komen. Jij zegt wel dat hij je aan het lijntje houdt maar jij laat dit zelf toe. Ik bedoel het verder niet gemeen want ik weet hoe poedersuiker het is... Maar ik weet dat het echt beter is als je het contact even helemaal verbreekt.

Dit. Been there, done that. Het is ook echt niet goed voor je eigenwaarde om je zo te laten behandelen. En ik weet hoe vreselijk moeilijk het is om iemand los te laten, maar kwijt was je hem toch al toen hij besloot de relatie te beëindigen...

Gewoon zeer moeilijk... Wel al een paar keer een paar dagen geprobeerd, maar uiteindelijk stort ik me dan weer huilend in zijn armen en maak ik mezelf gek met 1000 vragen. Ook omdat ik bang ben er alleen voor te staan, aangezien het niet zo goed gaat en hij ook de enige is waarmee ik hier over kan/wil praten. Het is niet makkelijk om hem nog te horen maar hem niet horen lijkt nog erger. Zo graaf je ook je eigen put natuurlijk en ben er me wel bewust van, maar hij is dan ook weer zo'n goede vriend die je niet kwijt wilt...

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:52

Hoe gaat het momenteel met iedereen? Ik meld mij hier ook maar, omdat ik écht even behoefte heb om met lotgenoten te praten. Ik hoop natuurlijk dat iedereen er allang overheen is, maar als er iemand een recente breuk heeft meegemaakt en behoefte heeft aan contact, zou ik het op prijs stellen om even te kletsen.

Voor mij is het een maand geleden. Ik ben 29 en de relatie heeft 4 jaar geduurd. Hij heeft het uiteindelijk beëindigd, en nu, circa een maand later voel ik me nog steeds like sh*t :( Terug bij af. De ochtenden zijn het ergst, want elke nacht droom ik intens realistisch over hem. Ik mis hem, maar ik weet ook dat het laatste jaar echt niet goed was en ik dagelijks met zoveel spanning leefde. Ik liep zwaar op mijn tenen en was niet gelukkig. Raar, dat je dan toch ondanks alles bij iemand wil blijven. Ik heb het boek 'Verslaafd aan liefde' van Jan Geurtz gekocht. Dit geeft wel inzicht. Ook heb ik alle liefdesverdriet topics van Bokt al gelezen. Jeetje, wat zit dit diep. Ik functioneer al ruim een maand niet meer. Ik eet slecht, slaap op oxazepam en voel me zo intens down.

Ik weet dat er veel ergere dingen zijn in het leven en dat maakt dat ik me kapot schaam voor m'n gedrag.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 01:01

Madison schreef:
Hoe gaat het momenteel met iedereen? Ik meld mij hier ook maar, omdat ik écht even behoefte heb om met lotgenoten te praten. Ik hoop natuurlijk dat iedereen er allang overheen is, maar als er iemand een recente breuk heeft meegemaakt en behoefte heeft aan contact, zou ik het op prijs stellen om even te kletsen.

Voor mij is het een maand geleden. Ik ben 29 en de relatie heeft 4 jaar geduurd. Hij heeft het uiteindelijk beëindigd, en nu, circa een maand later voel ik me nog steeds like sh*t :( Terug bij af. De ochtenden zijn het ergst, want elke nacht droom ik intens realistisch over hem. Ik mis hem, maar ik weet ook dat het laatste jaar echt niet goed was en ik dagelijks met zoveel spanning leefde. Ik liep zwaar op mijn tenen en was niet gelukkig. Raar, dat je dan toch ondanks alles bij iemand wil blijven. Ik heb het boek 'Verslaafd aan liefde' van Jan Geurtz gekocht. Dit geeft wel inzicht. Ook heb ik alle liefdesverdriet topics van Bokt al gelezen. Jeetje, wat zit dit diep. Ik functioneer al ruim een maand niet meer. Ik eet slecht, slaap op oxazepam en voel me zo intens down.

Ik weet dat er veel ergere dingen zijn in het leven en dat maakt dat ik me kapot schaam voor m'n gedrag.

Hier ondertussen een stuk beter. Heb een nieuwe relatie (een maand, nog heel pril dus) die in het begin zeer moeilijk was door mijn ex die nog contact zocht en ik die er niet 100% overheen was, maakte me enorm verdrietig omdat ik er van was overtuigd er nooit overheen te geraken... 2 weken geleden wou ik het gedaan maken met mijn nieuwe vriend voor deze reden maar kon het niet en ben eigenlijk, verliefd op hem geworden, heel onverwacht want ik dacht dat ik deze persoon enkel leuk en spannend vond maar nee hoor. Ben heel blij en heb echt vlindertjes, ookal blijft de situatie met mijn ex nog altijd niet makkelijk en is nog altijd pijnlijk.

Wat verschrikkelijk naar voor jou. 4 jaar is niet niks, dat is een enorm lange tijd om het zomaar te vergeten. Dit is vast en zeker heel zwaar. Veel ijs eten en huilen, gewoon al het verdriet eruit laten. Boos worden, huilen, af en toe eens lachen... Ik heb een lijst gemaakt met "15 things I have to do to get over you" waarvan al aardig veel dingen zijn gedaan en me ook een stuk beter bij voel. Doe dingen die hij haatte of niet mocht. Doe iets wat je met hem niet kon doen. Maar vooral, geef het tijd. Het is nog zo vers... Een maand om over iemand heen te raken is echt heel kort. Ik heb er bijna een jaar over gedaan. Neem jezelf niks kwalijk. Neem desnoods een paar dagen vrij, gezondheid gaat voor. Veel sterkte!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:32

Heftig Madison :(:) Dat intens dromen herken ik.

Hier is het nu bijna een maand over, geen tekst of uitleg gekregen over waarom, en die zal ik ook niet krijgen (hij heeft bindingsangst). Veel paniekaanvallen gehad de eerste dagen en slaap weer ontzettend slecht. Ben herstellende van een burn-out, dus kreeg wel een flinke terugval.
Maar ik begin wel te wennen aan de situatie. Mijn hart blijft hoop houden, verstandelijk weet ik dat het beter is. Eerst maar hier mijn leventje weer oppakken, moet nog veel dingen regelen (samengewoond).

Lijkt me lastig om aan een nieuwe relatie te beginnen als je niet 100% over je ex heen was Calipsolover :(:) fijn dat je wel echt vlinders voor je vriend voelt!

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:37

Calipso: thanks voor je reactie. Fijn om te horen dat je je hart hebt kunnen openstellen voor een nieuwe relatie. Wel goed dat je je er bewust van bent dat de relatiebreuk met je ex nog pijnlijk aanvoelt. Thanks voor de tips :) Een maand is inderdaad nog niet zolang, maar ik zou wensen dat er een 'vergeet-knop' zou bestaan...

Darah: jouw verhaal lijkt op dat van mij, de paniekaanvallen, het stiekem hoop blijven houden, ook al weet je dat het beter is zo..... Stomme vraag misschien, maar hoe pak jij je leven weer op? En dan bedoel ik meer in de zin van: hoe kun jij je ertoe zetten? Bij mij doet het letterlijk gewoon pijn als ik iets onderneem met een vriendin ofzo. Dan is mijn vriendin bijvoorbeeld een verhaal aan het vertellen en alles wat ik kan denken is: hoe zou het met hem gaan? Mist hij mij ook? Heeft hij al een ander? Waarom kunnen we het niet gewoon proberen? Hoe kun je 4 jaar opgeven? Etc.

Ik hoop echt met heel m'n hart dat de clichés waar zijn en dat het met de tijd echt slijt, want dit heftige, intense gevoel kan ik niet nog maanden verdragen. Ik heb er bewust voor gekozen hem echt uit mijn leven te verwijderen. Ik heb sowieso geen social media, maar ik heb hem ook uit m'n telefoon verwijderd, omdat ik anders blijf checken of hij online is op WhatsApp.... Wat ik nog het moeilijkste vind: van iedere dag, altijd samen, naar opeens niets meer. Bah. Ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld. De pijn gaat zo diep.

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:50

Madison schreef:
Calipso: thanks voor je reactie. Fijn om te horen dat je je hart hebt kunnen openstellen voor een nieuwe relatie. Wel goed dat je je er bewust van bent dat de relatiebreuk met je ex nog pijnlijk aanvoelt. Thanks voor de tips :) Een maand is inderdaad nog niet zolang, maar ik zou wensen dat er een 'vergeet-knop' zou bestaan...

Darah: jouw verhaal lijkt op dat van mij, de paniekaanvallen, het stiekem hoop blijven houden, ook al weet je dat het beter is zo..... Stomme vraag misschien, maar hoe pak jij je leven weer op? En dan bedoel ik meer in de zin van: hoe kun jij je ertoe zetten? Bij mij doet het letterlijk gewoon pijn als ik iets onderneem met een vriendin ofzo. Dan is mijn vriendin bijvoorbeeld een verhaal aan het vertellen en alles wat ik kan denken is: hoe zou het met hem gaan? Mist hij mij ook? Heeft hij al een ander? Waarom kunnen we het niet gewoon proberen? Hoe kun je 4 jaar opgeven? Etc.

Ik hoop echt met heel m'n hart dat de clichés waar zijn en dat het met de tijd echt slijt, want dit heftige, intense gevoel kan ik niet nog maanden verdragen. Ik heb er bewust voor gekozen hem echt uit mijn leven te verwijderen. Ik heb sowieso geen social media, maar ik heb hem ook uit m'n telefoon verwijderd, omdat ik anders blijf checken of hij online is op WhatsApp.... Wat ik nog het moeilijkste vind: van iedere dag, altijd samen, naar opeens niets meer. Bah. Ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld. De pijn gaat zo diep.

die vergeet knop wil ik ook wel ;) zullen we die uitvinden :P

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:37

Madison: Ik had de eerste weken heel veel afspraken met vrienden en familie staan. Ik heb verder geen afleiding qua werk (werkloos). Maar scheelt dat ik terug ben verhuisd naar de stad waar ik ben opgegroeid, dus heb hier een groot sociaal netwerk :) en in het begin interesseerde me het ook geen bal hoe het met vrienden ging :') ik heb bij sommige vrienden de eerste keer dat ik ze zag alleen maar gehuild.
Het is ook moeilijk om ineens van alles naar niks te gaan. Geen contact, niet de vaste ritueeltjes die je samen met hem had.. Dikke knuffel :(:)

Normaal ben ik ook van het rigoureus alles verwijderen, maar deze keer heb ik dat niet gedaan. Ik had de eerste twee weken veel behoefte om foto's van ons terug te kijken, appjes terug te lezen etc. Ik heb me daar aan overgegeven en de behoefte is stukken minder geworden.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:09

Het is en blijft niet gemakkelijk, hoe leuk ik mijn nieuwe vriend nu ook vind. Het doet nog steeds pijn om hem met een ander te zien en ik denk ook dat dat de perks zijn van een eerste liefde, ik ben gewoon zeer teleurgesteld omdat hij me zoveel had beloofd en zelfs nu nog zijn beloftes breekt. Zoals vrienden blijven. Iets waar ik het echt heel moeilijk mee heb.

Pijn slijt niet bij mij, de manier waarop je met de tijd omgaat wel. Herlees je telkens de berichten, of ga je ze verwijderen? Hetzelfde met foto's. Je hebt het zelf ook een beetje in de hand. Ik zag mijn ex enorm graag, ik had mijn hele toekomst met deze jongen uitgestippeld en dit is plots allemaal weg. Dat blijft moeilijk. Daarom heb ik ook echt afspraken met mezelf gemaakt. Ik ga me niet meer richten op de toekomst met mijn nieuwe vriend, maar om het plezier. Ik wil niet terug denken dat dit de jongen is waar ik de rest van mijn leven bij wil blijven...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:14

Maar is dat wel eerlijk tegenover je nieuwe vriend? Hoe zie je het voor je dat je je niet op een toekomst gaat richten.. Begrijp dat dit misschien hele lastige vragen zijn.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:18

Jildau schreef:
Maar is dat wel eerlijk tegenover je nieuwe vriend? Hoe zie je het voor je dat je je niet op een toekomst gaat richten.. Begrijp dat dit misschien hele lastige vragen zijn.

Ik wil zien hoe het loopt, begrijp me niet verkeerd, ik zie hem echt wel graag. Maar ik wil er niet meer van uit gaan dat dit de man is waar ik mee trouw en mijn kinderen mee krijg, dat bedoel ik met ik richt me niet meer op de toekomst.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:29

Jeetje. Ik snap dat je gekwetst bent, maar ik vind het niet heel eerlijk naar je nieuwe vriend toe dat je er zo 'casual' in staat. Ik vraag me ook een beetje af of je wel toe bent aan een nieuwe relatie.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:32

lieveli schreef:
Jeetje. Ik snap dat je gekwetst bent, maar ik vind het niet heel eerlijk naar je nieuwe vriend toe dat je er zo 'casual' in staat. Ik vraag me ook een beetje af of je wel toe bent aan een nieuwe relatie.

Ik ben 18, denk niet dat ik me nu moet gaan bezig houden met valse beloftes maken met iemand waar het op deze leeftijd ongeveer 60% kans is dat het toch fout loopt, niet? Misschien is dit ook gewoon mijn broken hearted ass dat nu spreekt, misschien denk ik er binnenkort ook anders over.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:35

Als je nieuwe vriend echt zo leuk is dan praat je niet meer zo over je ex. Sorry. :o
Als je iemand echt leuk vindt dan zit je op zo'n roze wolk "het is de ware" etc etc...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:37

Ik ben ook 18 geweest (en nu oma leeftijd, har har har) maar voor mij moet iedere liefde voelen als 'JA'. En eerlijk is eerlijk, met mijn huidige partner was het een heel ander, veel zekerdere JA dan ooit tevoren. Maar echt, zolang jouw hartje nog gebroken is, is een nieuwe relatie eigenlijk alleen maar een rebound...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:39

Dat ja, je moet afvragen of je met je nieuwe vriend bent omdat hij "okay" is en je niet goed alleen kan zijn. Of dat je hem ziet als degene waarmee je super romantisch op een schommelstoel op de veranda belandt. Terwijl je het hebt over hoe vroeger alles beter was.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:42

Ben je wel eerlijk naar je nieuwe vriend toe? Weet hij dat je nog zoveel denkt over je ex?

Ik snap niet waarom je zo snel een relatie aangaat als je er eigenlijk nog niet klaar voor bent. Is het eenzaamheid?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:54

Denk dat mijn vriendinnen en ik dan toch heel anders denken... Mijn vriendinnen hebben mij ook echt bijvoorbeeld duidelijk gemaakt dat ik niet meer over kinderen moet praten die er nog niet zijn. Ben er ook redelijk zeker van dat hij er ook nog niet vanuit gaat dat ik de persoon ben waar hij de rest van zijn leven bij zal blijven, we zijn nog maar een maand samen. Ja het gevoel is er, de band ook. Gewoon het zeer serieuze gedeelte nog niet. Nog zeg ik, omdat dit wel kan veranderen. Hij weet dat we nog contact hadden en dat het mij nog wel kwetste, ik ben hierover eerlijk met hem geweest en heb het hem altijd verteld als er iets was gebeurd dat eigenlijk niet echt hoort... Ondertussen heb ik het contact verbroken en overal geblokkeert.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:58

Dus. Friends with benefiets. Rebound.
Geen relatie te noemen.

Sorry kom even binnenvallen. Maar vind het erg om zo in een relatie te staan. Zou dat heel erg open tegen je nieuwr 'vriend' zeggen en kijken hoe hij erop reageert. Als hij net zo weinig vertrouwen in jullie 'relatie' heeft als jou lijkt het me oke. Maar ik zou niet weten waarom je, zelfs op die leeftijd, een relatie aan gaat met geen toekomet beeld

Ja een friends with benefiets relatie. Een rebound. Voor de seks. Of voor het samen zijn.
Maar dat is een ander soort relatie _O-

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:04

Op die leeftijd kan je al heel prima een hele serieuze relatie hebben. Mijn vriend is 17 en wij hebben het al heel regelmatig over de toekomst. Denk dat dit juist wel een must is in de relatie, zo weet je of je beide hetzelfde denkt over de toekomst en kan je veel eerder die serieuze binding aangaan.

Wel rot dat je je zo voelt CalipsoLover. Hopelijk kan je het snel allemaal een plekje geven.

Tussen mijn ex en huidige relatie zit 3 jaar, die tijd heb ik ook echt nodig gehad om me weer met iemand te kunnen binden, eerder was ik er zeker niet aan toe.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:26

Ik ging samenwonen op mijn 18e :') maar ik denk idd dat dit meer een rebound is...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:30

Niks verkeerd mee. Zolang je je gedachten kan verzetten, het leuk hebt en het je helpt over je ex heen te komen!

Maar wees wel eerlijk. Anders is het zo sneu _O-

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:27

Citaat:
Ben er ook redelijk zeker van dat hij er ook nog niet vanuit gaat dat ik de persoon ben waar hij de rest van zijn leven bij zal blijven, we zijn nog maar een maand samen.

Bij deze zin vraag ik mij af waarom je dan een relatie met hem aangaat.
Jij bent nog niet over je ex heen, hij ziet geen toekomst met jou...
Zijn jullie wel gelukkig met elkaar?
Praten jullie wel met elkaar over hoe jullie je toekomst voor je zien?

Toen ik en mijn vriend een maand samen waren hadden wij het al over samenwonen. Betekend natuurlijk niet dat we meteen zijn gaan samen wonen, maar na een maand wist ik al wel of we samen een toekomst zouden hebben.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:37

Darah: dank je wel :)

Ik zie het op Bokt best vaak voorbij komen: een relatie van soms jaren gaat voorbij en een dag later komt de eerste post in het Tindertopic.. Zonder te oordelen (iedereen verwerkt dingen immers op z'n eigen manier): ik moet er niet aan denken! Ik heb mezelf vier jaar lang aan iemand gegeven, met alles erop en eraan en het doet zo'n verschrikkelijk pijn dat dat voorbij is, dat ik nu nooit oprecht een nieuwe relatie zou kunnen aangaan. Ik heb namelijk echt niets te bieden op dit moment, behalve tranen en ik ben zo graatmager van het niet kunnen eten.... Denk niet dat er überhaupt iemand op mij zit te wachten nu, haha.

Vandaag weer pas laat uit bed gekomen. Het is deze week een maand geleden dat we uit elkaar gingen en nog steeds ben ik gedesoriënteerd en paniekerig. Ik begin er nu ook lichamelijke klachten van te krijgen, voel constant stress in m'n borst en buik, kan niet ontspannen. Ik hoop echt dat dit gaat slijten, want man man, hier word ik niet vrolijk van.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:51

Iedereen verwerkt anders. Ik ben meer van het schouders eronder zetten. Ik word vooral heel strijdbaar en ik date ook zo weer. Maar wel rebounds, niet van de ene relatie naar de ander.