Rare mensen op marktplaats deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:37

Raar. En wat voor boek heb je gekregen dan?

Jolien87

Re: Rare mensen op marktplaats deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:39

Alleen de trilogie. Wel hetzelfde boek als op de foto, maar niet de hobbit.
Dit is de foto die erbij staat, maar er staat toch duidelijk dat het ook de hobbit is.
Afbeelding

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:50

Jolien, ik geloof niet dat de Hobbit en de trilogie van de ring ooit samen in 1 druk zijn uitgegeven. Goed verdiend trouwens aan een bibliotheekboek, stond dat ook in de advertentie? Ik zou dat eerlijk gezegd niet durven, zo iets verkopen. Net zoals die strips waarin staat dat ze niet voor verkoop zijn omdat je ze gratis bij een product krijgt.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:32

Ik heb wat aquarium decoratie op marktplaats gezet.
Had al vrij snel een reactie van iemand die interesse in twee beeldjes had.
Heb nog extra foto's enz. gemaakt en we hadden al een prijs afgesproken..
Dus ik mijn rekeningnummer gegeven en gezegd dat het vrijdag (vandaag) op z'n vroegst op de post kon.
Niks meer gehoord ook geen adres, dus ik gemaild wilt hij het niet meer..
Kost tegenwoordig echt teveel moeite om even af te mailen volgens mij.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:37

Ik heb mijn advertenties op marktplaats weer vernieuwd, van het weekend even kijken of ik er nog wat bij kan zetten. Heb heel veel boeken die ik kwijt wil. En weggooien is zonde want ze zijn nog zo goed als nieuw. Hopelijk verkoop ik er weer wat.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:48

foxy80 schreef:
Jolien, ik geloof niet dat de Hobbit en de trilogie van de ring ooit samen in 1 druk zijn uitgegeven. Goed verdiend trouwens aan een bibliotheekboek, stond dat ook in de advertentie? Ik zou dat eerlijk gezegd niet durven, zo iets verkopen. Net zoals die strips waarin staat dat ze niet voor verkoop zijn omdat je ze gratis bij een product krijgt.

Tja, nooit geweten dat die nooit bij elkaar hebben gezeten.
Er stond keurig een foto van het boek in de advertentie en de verkoper heeft ook duidelijk in een mail voorafgaand aan de koop nog vermeld dat het boek er zelf niet mooi meer uitziet maar dat de bladzijden nog wel goed zijn. Dit klopt ook allemaal. Het enige wat eraan scheelt is dat De Hobbit er niet bij zit.

Hij heeft me inmiddels al terug gemaild en mijn vermoeden klopt dus: hij heeft het boek nooit zelf gelezen en dacht echt dat De Hobbit erbij in zat. Ik heb hem uitgelegd dat er inderdaad meerdere boeken ineen zitten, maar dat, dat de verschillende delen van De Ring zijn en Aanhangsels.
Enfin, ik heb hem ook laten weten dat ik verder niet moeilijk ga doen. Het heeft me maar €10,- gekost. Het was pakketpost (+- 1200 pagina's) dus uiteindelijk heeft hij er iets meer dan €3,- aan verdiend.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:31

Wat ook erg vervelend is, als je iets dichtbij huis zoekt (binnen een straal van 5km), zodat je het op de fiets op kan halen, het toch nog ver(der) weg blijkt te zijn dan de woonplaats die vermeld staat in de advertentie....
Of mensen zetten bijvoorbeeld in de advertentie: bieden vanaf €... doe je een bod €20,00 hoger, dat je dan een mail terug krijgt dat de minimale vraagprijs toch €100,00 boven het eerder genoemde bedrag komt......

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:43

Pfff hier via mp weer van die bieders die niet kunnen lezen. Daar kan ik soms ook best moe van worden hoor.
Alles wat in de advertentie staat nog een keer vragen.
Vervolgens heel laag gaan bieden. Terwijl je duidelijk in de tekst hebt gezet dat het bieden vanaf xxx is en dat lager bieden geen zin heeft. Ook zo ingesteld dat ze niet lager kunnen bieden.
En dan met een zielig verhaal komen dat ze zoveel geld niet hebben...
Ja en? Dat is toch niet mijn probleem denk ik dan.....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:02

Alja schreef:
Dat zijn toch wel knijp momenten GC ;)

En het pakketje was er gisteren al! Spoedzending had ie er van gemaakt, en het was al zo goedkoop met verzendkosten inclusief... :D

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:12

Dat is altijd prettig als mensen meedenken :)
Heb ook wel eens gehad: een prijs afgesproken incl verzenden. was een zadel en dacht dat het net onder de 10 kilo bleef, maar bleek dus niet het geval.. Ik heb de extra kosten toen maar voor mijn rekening genomen. Vindt het anders ook banketstaaf naar de kopende partij toe van: maak nog ff €.. over, want het is zwaarder...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:24

Die verantwoording ligt ook bij de verkoper vind ik, je biedt iets aan, dan moet je ook weten wat de verzendkosten gaan worden (hoe zwaar het is). Om achteraf nog te veranderen en te vragen om meer geld vind ik not-done.

Ik heb een keer zoiets gehad toen ik een zadel naar Nederland verkocht had. In de advertentie had ik geschreven dat ik het vanuit Nederland verzend, dus dat ze niet af moeten schrikken op het feit dat ik in Duitsland woon, er komen voor hun geen extra hoge verzendkosten bij.
Afijn, ik was te lui om naar Nederland te rijden en heb het toch vanuit Duitsland verzonden. Was een euro of 7 duurder geloof ik (op een bedrag van een paar honderd euro vind ik dat niet zo erg). En natuurlijk niks over gezegd, was mijn eigen verantwoording. Later zag ik dat het geld op mijn rekening was bijgeschreven, dus ik heb die vrouw gemaild en zij zei dat ze het extra geld had overgeschreven omdat ze op de doos had gezien dat de verzendkosten hoger waren dan afgesproken :D
Super aardig natuurlijk! Maar dat geld heb ik wel teruggestort, met een begeleidend mailtje. Vond zij ook weer heel aardig... dat geld is een paar keer heen-en-weer Holland-Duitsland gegaan :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:28

Wie heeft het uiteindelijk gehouden :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:31

De koper. Ik besloot zelf zonder overleg om het duurder te maken, dan hoeft zij er niet voor op te draaien :-)

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:33

het gebeurd mij ook wel eens dat iets per brievenbus moet maar ik net 1 postzegel te weinig gerekend heb, dat is dan pech voor mij, had ik maar beter moeten wegen.

ik had een keer een zadel via ebay gekocht uit duitsland, standaard gaf ebay aan dat de verzending 10 euro is, maar de verkoper gaf aan dat dit duurder was en wilde 20 euro voor de verzending, dit gaf ze aan voordat ik het geld had overgemaakt dus geen probleem, ging ook om een groot bedrag dus dan maakt dat laatste 10tje ook niet zo veel meer uit

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:37

Dan heeft de verkoopster de advertentie niet goed gemaakt, want de verzendkosten kun je zelf invoeren. Beetje jammer (al vond jij het duidelijk niet erg :-) ) voor mensen als ik, die ook naar de verzendkosten kijken als ze een "Schnäppchen" willen scoren ;)

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:42

Leuk topic!
Ik had vorig jaar mijn Mini Cooper S te koop staan op Marktplaats. Kreeg al snel een mailtje in het Engels dat een man zeer geinteresseerd was in mijn auto. Hij woonde echter in het buitenland dus kon de auto niet op komen halen. Hij zou het geld overmaken via Paypal waarna iemand de auto op zou komen halen. Opvallend was dat hij akkoord ging met de vraagprijs die op Marktplaats stond.
Ik vond het vreemd maar ik dacht in eerste instantie wel, wat kan er nou fout gaan? Als ik pas de auto meegeef als het geld op mijn rekening staat, dan is het toch okee? Gelukkig heeft mijn vader even zitten googlen en kwam hij erachter dat er via Paypal veel fraude wordt gepleegd. Op een of andere manier krijgen ze het namelijk schijnbaar toch voor elkaar om via Paypal het geld weer terug te krijgen.
Ik heb daarop de man gemaild dat ik het prima vond als hij iemand anders de auto op zou laten halen, maar dan moest er wel contant betaald worden. Vanaf dat moment nooit meer iets van hem gehoord.
Stelletje oplichters!

Oh, en ik had een oude tv op Marktplaats staan, kreeg ik een mailtje van een man uit (ik geloof) Uganda, of ik de tv op wou sturen haha!

Rare mensen op Marktplaats hoor..

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:56

Ja.. dat zijn echt de standaard oplichters mailtjes waar je zou verwachten dat er niemand meer intrapt..
Ze proberen het ook maar al te vaak bij paarden.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:23

GamblersCup schreef:
Dan heeft de verkoopster de advertentie niet goed gemaakt, want de verzendkosten kun je zelf invoeren. Beetje jammer (al vond jij het duidelijk niet erg :-) ) voor mensen als ik, die ook naar de verzendkosten kijken als ze een "Schnäppchen" willen scoren ;)

dat had ze wel, ze had namelijk alleen ingevoerd om binnen Duitsland te verzenden, maar ik had voor de koop al gevraagd of ze ook naar Nederland wilde verzenden, dat wilde ze wel

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:24

zo ik heb ook weer een zooi advertenties erop gezet :)
even een boel verkopen dan kan ik zelf ook weer wat spullen kopen :o

ik heb nu schleich erop gezet

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:46

Ik had een pakketje wat weer is zoek geraakt bij Postnl. _-:(
Vanaf nu een boycot op die bende.

Verkoper heeft netjes de helft van het bedrag terug betaald; zij is immers ook haar spul kwijt.
Gedeelde smart is halve smart.

En toch blijf ik het vreemd vinden dat je geen vergoeding kan krijgen als je gewone pakketpost gebruikt.
Je betaalt voor een dienst, T&T-code en al, maar zodra zoek, helaas pindakaas...
Zelfs je verzendkosten niet, waarvoor je ze dus mee betaald hebt om de dienst uit te voeren.
Erg vreemd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:52

MarvanTom schreef:
Ik had een pakketje wat weer is zoek geraakt bij Postnl. _-:(
Vanaf nu een boycot op die bende.

Verkoper heeft netjes de helft van het bedrag terug betaald; zij is immers ook haar spul kwijt.
Gedeelde smart is halve smart.

En toch blijf ik het vreemd vinden dat je geen vergoeding kan krijgen als je gewone pakketpost gebruikt.
Je betaalt voor een dienst, T&T-code en al, maar zodra zoek, helaas pindakaas...
Zelfs je verzendkosten niet, waarvoor je ze dus mee betaald hebt om de dienst uit te voeren.
Erg vreemd.

Gebeurt helaas wel vaker.
Maar volgens de wet is de verkoper aansprakelijk als het zoek raakt en behoord jouw alles terug te betalen.
Kijk dat jij meelevend bent is deze dame een echte bofferd! Want ben het met je eens, zij kan er ook niets aan doen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:42

Nou kiki, dat hebben we dus uitgezocht, maar dat is dus niet zo.
Als verkoper na betaling de boel verstuurt, dan heeft verkoper gedaan wat de overeenkomst is.
Dat de dienstverlenende firma de betaalde dienst niet nakomt, dus in feite een wanprestatie levert, kan gebeuren.
Maar dat zij geen aansprakelijkheid erkennen en dus niet de betaalde dienst terug betalen, laat staan de waarde van het verzonden pakket, is een vreemde bepaling waar we allemaal maar genoegen mee nemen.
Je betaalt dus voor een niet geleverde dienst.
Dat gaat er bij mij toch echt slecht in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:35

Super blij met mijn mega pakket dvd's. Moest wel lachen toen bleek dat ik bij twee mannen moest zijn (zit Sex and the City bij en zo :') ) minder dan een euro per dvd. En ze zijn origineel en in prima staat!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:52

marvantom, wat ontzettend balen zeg!! En zeker ook nog eens dat het niet de eerste keer is!!
Ik meen het echt als ik zeg dat wij al ruim 4 jaar spullen verkopen via marktplaats en er nog nooit een pakketje is kwijtgeraakt!!
(zojuist een berichtje van een koper dat gelukkig de glazen lamp helemaal heel is aangekomen)

Persoonlijk vind ik het netjes dat de verkopende partij de helft heeft terug gestort. Ben het helemaal met je eens dat het wel erg makkelijk van postnl is dat ze er verder niets mee kunnen doen.... Ik heb die discussie ook een keer gehad (met iets dat ik zelf gekocht had via MP) en dan geven ze doodleuk aan dat je het dan maar verzekerderd had moeten laten verzenden... -O-

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:10

Kentaro schreef:
Ben het helemaal met je eens dat het wel erg makkelijk van postnl is dat ze er verder niets mee kunnen doen.... Ik heb die discussie ook een keer gehad (met iets dat ik zelf gekocht had via MP) en dan geven ze doodleuk aan dat je het dan maar verzekerderd had moeten laten verzenden... -O-

Mja, dus nog meer betalen voor iets wat ze al zouden moeten doen... >;)
Het zal vast te maken hebben met het 'postgebied' en de bezorgers denk ik dan maar.
Maar voor ons geen Postnl meer.