Primark deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Primark deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:41

Die milieusticker moet je bij een TUV station in Duitsland halen, geen benzinestation. Kost je 5 euro bij de TUV. :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:44

wat is er in/om zaandam nog meer voor leuks? Om nou alleen voor de primark te gaan vind ik ook weer overdreven en zonde van de benzine ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:49

stef schreef:
wat is er in/om zaandam nog meer voor leuks? Om nou alleen voor de primark te gaan vind ik ook weer overdreven en zonde van de benzine ;)

Amsterdam :) Zaanse Schans, Volendam, strand.

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:50

In zaandam zijn nog meer winkels, zoals sting, h&m, enz maar vond er zelf niet zo veel aan dus zijn deena en ik met de trein naar amsterdam gegaan. Maar de primark vond ik wel leuk.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:30

Ik wil maandag weer eens naar de primark. Denk maar eens naar zaandam, daar ben ik nog niet geweest. Moet helaas wel alleen, mn kaartje van de ns verloopt bijna dn niemand kan mer :(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:33

stef schreef:

Een hele winkelstraat, met alle bekende winkels.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:36

lieveli schreef:
stef schreef:

Een hele winkelstraat, met alle bekende winkels.

En als je helemaal naar het einde loopt en dan naar links gaat, zitten er nog meer winkels incl een Action (bij de Dirk)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:38

ah, action is altijd leuk :j

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:43

Suor schreef:
CalvinenGino schreef:

Uhm een mileusticker..? ik ga maandag naar Essen, maar waar haal die vandaag en waarom zijn ze nodig?

Ik heb hem bij de ANWB-winkel besteld en dan krijg je hem thuis gestuurd. Officieel binnen 5 werkdagen, maar ik had hem de dag erna al. Het kost 13,95. Het is verplicht in de meeste Duitse steden geloof ik.

Daar heb ik nu werkelijk nog nooit van gehoord. Ik ga regelmatig naar Aachen, en laatst ook in duitsland geweest ter hoogte van haaskbergen. Nergens last van gehad..
Ik gok het er maar op.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:44

stef schreef:
ah, action is altijd leuk :j

In die lijn zitten er in die straat ook nog een xenos en een big bazar en een wibra. Nog wat kleding winkels, een kruidvat, prenetal, intertoys. Action is nog een stukkie verder doorlopen in het winkelcentrumpje bij de supermarkt (dirk/digros)

Over de Umwelt:
Citaat:
Milieusticker

Een groot aantal Duitse stadscentra is alleen met een speciale milieusticker (Umweltplakette) toegankelijk. De milieuzones worden met borden aangegeven.
Met deze maatregel hoopt men het hoge fijnstofgehalte in de lucht en de luchtverontreiniging terug te brengen en het gebruik van openbaar vervoer te stimuleren.
Oudere dieselauto's of auto's die geen katalysator hebben, mogen het centrum helemaal niet meer in.
Voorbeeld van steden met een milieuzone: Berlijn, Bochum, Bonn, Bottrop, Dinslaken, Dortmund, Duisburg, Düsseldorf, Essen, Frankfurt am Main, Gelsenkirchen, Halle/Saale, Hannover, Heidelberg, Karlsruhe, Keulen, Krefeld, Leipzig, Magdeburg, Mannheim, Markgrönningen, München, Münster, Neuss, Oberhausen, Osnabrück, Schramberg, Stuttgart, Wuppertal.
De autosnelwegen die door deze milieuzones lopen zijn uitgezonderd. Als u dus op doorreis bent naar Oostenrijk of Zwitserland, hebt u geen milieusticker nodig.
Alle auto's, kampeerauto's, bussen, vrachtwagens, op alle brandstofsoorten (zelfs elektrische), moeten een sticker hebben. Dit geldt ook auto's met een buitenlands kenteken.
Er bestaan drie varianten: een groene, een gele en een rode. De kleur die wordt toegekend voor uw voertuig is afhankelijk van de uitstoot ervan. De toekenning geschiedt aan de hand van het kenteken.
De groene sticker verliest zijn geldigheid niet. De gele en rode sticker zijn zo lang geldig, als het door de desbetreffende milieuzones in Duitsland is vastgelegd. U kunt ervan uitgaan, dat het binnenrijden in een milieuzone met een rode of gele sticker binnen 1 tot 2 jaar na de invoer van het milieuzoneprincipe niet meer toegestaan zal zijn.
De sticker dient rechtsonder (van binnenuit gezien) op de binnenkant van de voorruit geplakt te worden. Als de sticker niet goed zichtbaar is aangebracht, riskeert u een boete van € 40.

Verkrijgbaarheid en kosten

Bij alle ANWB-winkels. De sticker wordt dan binnen 5 werkdagen thuisgestuurd. U moet de sticker persoonlijk aanvragen en uw kentekenbewijs meenemen. De kosten bedragen ongeveer € 14 incl. verzenden.
Via de websites van TÜV Nord (http://www.tuev-nord.nl) en Dekra Nederland (http://www.dekra.nl). De kosten bedragen ongeveer € 14 incl. verzenden.
De milieusticker is ook te krijgen bij de meeste garages of keuringstations in Duitsland zelf. U hebt hiervoor het kentekenbewijs van de auto nodig. Aan de hand van de gegevens (bouwjaar, gewicht, benzine- of dieselmotor) wordt bepaald welke kleur sticker nodig is. De sticker krijgt u vervolgens gelijk mee. De kosten bedragen rond de € 6.

Vrijstelling

http://www.anwb.nl/bestemmingen/landeni ... =BEST_P_56

En zie hier:
http://gis.uba.de/website/umweltzonen/index.htm
en
http://www.milieuvignet-duitsland.nl/nl ... zones.html

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:15

KMF schreef:
Bedoelde ook of het in een winkelcentrum zit of iets, aangezien het op google een grijs vlak is en geen straat.
Maar vooral lekker negatief blijven dames, lang leven bokt.

Ja, sorry hoor, maar word er een beetje simpel van dat iedereen hier maar achteloos vragen blijft neerkwakken die je met het intypen van twee zoekwoorden in Google zo hebt gevonden..
Negen van de tien keer heb je via Google veel eerder antwoord dan dat je zo'n vraag in het topic stelt en moet wachten tot er iemand antwoord geeft.

De Primark in Essen zit niet in een winkelcentrum (het is een losstaand gebouw), maar het is wel midden tussen de winkelstraten van Essen.
http://www.youropi.com/nl/essen/article ... en-18-1220 :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:18

Ben het wel een beetje met Donkerblauw eens :j mensen die zoeken zelf niet meer en wensen dat anderen hun (kostbare) tijd besteden aan het zoeken/geven van info aan mensen die te lui zijn om zelf even 3 woorden in te typen bij google :\

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:21

Ben ik het ook mee eens! En op bijna elke pagina worden dezelfde vragen gesteld, is ook wel eens irritant.

Lees gewoon een paar pagina's terug, dan weet je het ook.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:23

Ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt..
Zelfde als mensen hier vragen om de openingstijden van de Primark.. Sorry hoor, maar dat is zó simpel op te zoeken én het staat zelfs in de OP. :=

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:25

ja en of ze op zondag open zijn -.-

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:33

Van hoe laat tot hoe laat is de Primark morgen open in Rotterdam?

Oké grapje, kon het niet laten. Sorry :+

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:51

DaiskeLover schreef:
Mirjamsel schreef:
Hebben ze er ook wat langere truien? Met lange mouwen, zonder dikke col? Ik draag met mijn brede heupen en dikke kont graag wat langere truien :)

Ik dacht dat ik er wel een paar had gezien, maar dat weet ik niet zeker, volgensmij wel van die langere wollige vesten met knopen :)

Oooh, vesten vind ik ook prima! Ga ik toch maar is even een keertje langs dan :)

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:09

Jorinda__ schreef:
Van hoe laat tot hoe laat is de Primark morgen open in Rotterdam?

Oké grapje, kon het niet laten. Sorry :+

_/-\o_

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:40

@DaiskeLover

met die zwarte tas met die studs, heb ik ook nog een poos mee in de handen gestaan! :D heb uiteindelijk een andere tas genomen...

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:41

Ik ga waarschijnlijk volgende week zaterdag eindelijk naar de Primark! :D

Alleen nog even aan het twijfelen naar welke. Wat is volgens jullie, als experts, het leukste filiaal? :Y)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:52

Hmm.. Vriendlief zegt "Nja ik riskeer die boete wel.." Is echt onzin, hoe moet ik dit als "toerist" weten, als ik het hier niet had gelezen, had ik het nooit geweten. Ga sowieso niets op het raam van mijn auto plakken. Is teven een redelijk nieuwe auto (2007)
Laatst bijgewerkt door CalvinenGino op 25-10-12 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:56

Ben gisteren ook naar de Primark geweest, in Zaandam.
Ik heb een nieuwe jas, mijn moeder en broertje ook :D
heb ook een supermooie roze/rode portemonnee, allemaal leuke sieraden en een key finder hihi.
Vond het er errug druk en warm :j en ook hangt alles door elkaar..maar wel leuk zo voor de eerste keer.
Als de nieuwe in Almere er eerst maar is! :D
Laatst bijgewerkt door HarriesHorse op 25-10-12 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:58

Vanochtend in Zaandam geweest, wat een ravage niet best mn kon me nog amper inhouden of ik werd ook zo aso _O- kon nergens meer langs met mn tas :') maar ben wel geslaagd!

1 wit gebreid vest
1 legerbroek zo'n skinny :)
1 leren donkerrode broek met ritsjes
beha met onderbroek met rendiertjes :') kon t niet laten :o
Nog donkerrode schoenen en een sjaal thats it & nog in Amsterdam hele leuke schoenen voor 30 euro gehaald :D

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:17

Ik was vandaag in Bremen en het was echt lekker rustig zeg! Heb enorm veel gekocht :) weet het zo niet allemaal uit mijn hoofd haha

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:37

hoi bokkers!

:+

de primark in duitsland :o is die ook iedere zondag open???
O:)

ik kan nergens vinden en dacht probeer het op boktforum :D
wil graag met een vriendin heen gaan! maar liefste op een zondag :j