Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:42

Batlow schreef:
Miranda06 schreef:
Kan alleen via automatische incasso toch dat terug vorderen?

Dat klopt volgensmij, binnen bepaalde tijd..

Geloof dat het binnen een termijn van binnen 2 weken moest. Ik ga morgen
even naar de bank vragen, hoe zoiets zit. Gaat mij niet eens om de paar euro
die ik ermee kwijt ben, maar de mentaliteit van zo'n persoon.....

Alwiene

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:51

Geld wat je zelf hebt overgemaakt kan je niet meer terug laten storten. Dat ritje bank kan je je in dat geval besparen. Alleen geld wat met een automatisch incasso van je rekening is gehaald kan je binnen 30 dagen laten terugstorten, dit noem je storneren.

Daarbij zou ik er niet meteen van uitgaan dat je opgelicht bent, pakketjes kunnen ook kwijt raken bij de post, zeker met brievenbuspost gebeurd dit regelmatig.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:10

Als je het gewoon via de brievenbus hebt laten verzenden kan het nog wel eens wat langer duren eer je het hebt, zou me dus nog geen zorgen maken.....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:32

Zoals al gezegt, geld dat je zelf overmaakt kan je niet terug laten storen, alleen bij een automatisch incasso.
Post.nl is echt een drama de laatste tijd, zeker de gewone post doet er regelmatig meer dan een week over -:(- Maar ook pakketpost wil er soms langer over doen...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:35

Heb je een code van je pakket gekregen?
Ik vind het raar dat je gelijk je geld terug wil laten storten, als ze het nu wel netjes heeft opgestuurd, en de post (zoals heel vaak de laatste tijd) langzaam is, dan zou ik het niet leuk vinden als verkoper dat je mij direct als oplichter zou zien.
Misschien eerst even contact opnemen met de verkopen, en om een code vragen, en als je het via de brievenbus hebt gedaan, en het gaat om veel geld, dan ben je zelf gewoon dom geweest.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:41

Ik zie diegene niet meteen als oplichter, maar vond het wel een vreemd dat ik de andere pakjes binnen een paar dagen al in huis had, wat met dezelfde post meekomt. Ik wacht het nog even rustig af.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:45

kimberley12 schreef:
Ik had een babypakje gekocht van iemand op Marktplaats, geld stond al binnen een dag op haar rekening. Kreeg netjes een mail terug, of ik terug wilde mailen als het pakje goed was aangekomen, heb 3 dagen gewacht, want ja de post kan ook wel eens vertraging hebben, we zijn nu een week verder, heb van iedereen zelfs alles al binnen, waar ik het later van gekocht had. En haar pakje is dus nog steeds neit binnen, heb maar weer een mail naar haar gestuurd.......Ik denk niet dat ik het pakje ooit nog zal krijgen, en anders maar even naar de bank toe, het geld terug laten storten.

Storneren kan alleen wanneer dit dmv een bankgiroincasso is geincasseerd.
Termijn is 56 dagen.

Helaas kun je dus een bedrag wat je zelf hebt overgemaakt niet storneren.
Krijg dagelijks dit soort vragen bij de bank, maar helaas......

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:51

ik snap ook niet waar zulke onzin verhalen vandaan komen. Stel je voor dat je alles wat je betaald hebt, zo weer terug kan laten storten....lekker goedkoop shoppen zo ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:54

Kinke schreef:
ik snap ook niet waar zulke onzin verhalen vandaan komen. Stel je voor dat je alles wat je betaald hebt, zo weer terug kan laten storten....lekker goedkoop shoppen zo ;)

Ik vertel mensen dat ook altijd en dan als voorbeeld dat zij een spelcomputer van 300,- te koop hebben. Ding opgestuurd en daarna de koper het geld weer terughaalt. Dan zijn ze en spelcomputer en geld kwijt.... Dan snappen ze het wel.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:59

Ik heb een goede ervaring!
Wij hadden zo'n 1,5 maand terug nieuwe remschijven en blokken besteld voor onze caddilac. Die zouden de zelfde week nog bezorgd worden. Wij wachten, en wachten, en wachten. Wat bleek, pakketje zoek. Nou geen probleem, zegt meneer de verkoper. Ik stuur er gewoon nog 1 op! Prima, weer wachten, en wachten, en wachten. Nog niks. 2 Dagen terug is meneer de verkoper naar het distrubutiecentrum gegaan, pakketje opgehaald, en heeft hem netjes bij ons aan de deur afgeleverd laat in de avond (Rotterdam-Zevenaar). En bij volgende bestelling krijgen we een fikse korting.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:12

Ik zou vanavond om 19:00 een paar jerrycans ophalen. Ik was er om 19:03, omdat ik de weg even hoog en weer terug gereden was op zoek naar het juiste huisnummer. Het zijn boerderijen en die staan een stuk van de weg af, bovendien had de halve straat geen huisnummers die duidelijk genoeg aangegeven waren. En tadaa, niemand thuis. Ik kwaad natuurlijk, voor niets gereden.
Dus ik stuur vanavond een mailtje dat ik voor een dichte deur stond en daar niet blij mee was. Antwoord: "sorry, ik ben iets over 19 uur weggegaan want ik moest ergens anders nog een stuk gras maaien".... GVD, die moeten vóór 19 uur al weggegaan zijn, anders had ik ze gezien. Wat vind ik das áso zeg! Gewoon weggaan terwijl je aan afspraak hebt. Als ik nou een half uur te laat was ofzo, maar 3 minuten! (en ik overdrijf niet, heb echt op de klok gekeken toen ik voor een dicht hek stond)

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:26

Wat ik heel vaak merk wat mensen voor zin gebruiken is 'Er is ook nog een andere geïnteresseerde die komt binnenkort kijken." Zo van.. "SNEL." :')

Jeetje zwáááár irritant Gamblerscup.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:39

Bedoel je jerrycans voor water GC?
Heb een hele grote die je gratis mag afhalen :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:44

Inderdaad voor water Alja :)
Enig idee hoeveel liter er in kan?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 00:04

Ik denk 1000, het is zo n grote witte met metalen frame.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 00:10

Oh, ik zat aan 20 liter jerrycans te denken, ha ha ha!!

Zulke hebben we staan, daar moet ik nu het water vandaan halen. Ik zal eens vragen of ze er een derde bij kunnen gebruiken!

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 00:12

dacht dat ik ook nog wat had staan 20 liter...als je in de buurt zit mag je ze halen als mijn pap ze nog niet heeft weg gegeven

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 07:26

Laat maar horen GC, mag gratis worden afgehaald..
Of iemand anders uit het topic als GC hem niet wil :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:36

Alja, ik denk dat wij die wel heel goed kunnen gebruiken! Zou je je telefoonnummer nog eens in een PB willen sturen? Dan bel ik je er binnenkort even over op. Wordt niet vandaag, want ik heb afspraken tot vanavond laat staan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:38

pb gestuurd :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:40

GC, dat is wel wat groot hoor voor in een bolderkar......... :+ :=

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:56

Ha ha ha, ja, dat klopt! Maar de heer des huizes wil het watersysteem even perfectioneren (in elkaar overlopende watertanks) en naar binnen verplaatsen zodat het water met erge vorst niet bevriest. Dus deze tank is erg welkom.
Ik ga vanavond naar die jerrycans kijken en ik heb bij Ebay al een bolderkar in mijn lijst gezet, zodat ik die in de gaten kan houden (loopt nog 3 dagen).

Alleen denk ik dat we dit topic nu een beetje vervuilen :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 00:17

Zo, jerrycans opgehaald, allemaal gelukt. Ook nog even een leren bureaustoel in Losser, via MP gevonden. Dat was in een heel sjieke nuurt, met hele dure huizen en overal stonden hele dure auto's voor de deuren geparkeerd. Oudere man doet open, zo'n sjieke vent met aardappel in de keel :D en je zag m even schrikken, ha ha ha! Maar wel heel aardig, en ik heb er voor een schijntje een supermooie, in nieuwstaat verkerende bureaustoel bij!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 07:55

Wat een positieve berichten allemaal :D Fijn dat het alsnog goedgekomen is!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:01

Hier nog een positieve ervaring: Ik heb een heel gaaf hoofdstel via een bokker gekocht! Hoofdstel was precies zoals omschreven stond in de advertentie stond en kwam super op tijd! :D (dag van betaling ook verstuurd, zo hoort het ook!).