model worden/hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hasiinaaax

Re: model worden/hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:00

Ja ik zeg wel dat ik het erg druk heb :) Bedankt!

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:51

isteren eindelijk de shoot gehad! en het was echt super. we hebben in zijn studio foto's gemaakt en ook nog in een park.
Hij had in het begin gezegd als het na een half uur niet gaat zeg ik dit eerlijk. we hebben zeker 2 uur lang achter elkaar door geschoten dus volgends mij zat het ergens wel goed.
Zelf heb ik ongelofelijk veel geleerd vooral hoe mijn hoeken het beste uitkomen wat je wel en niet moet doen, tussen door liet hij ook de foto's zien met uitleg heel fijn!
over ongeveer 2 weken krijg ik de foto's toe gestuurd dus ik ben benieuwd.
nu opzoek naar een volgende TFP shoot zodat ik ervaring op kan doen.
ahh ben nog zo blij haha ik heb het toch maar gedaan :o

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:56

Klinkt goed :) Ben benieuwd naar de resultaten!

Een fotograaf weigeren kan heel direct: 'Sorry, ik heb geen interesse in een samenwerking. Ik heb uw portfolio even bekeken en het voelt voor mij niet goed. Bedankt voor het aanbod.'

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:05

Ik heb gezegd dat ik het erg druk heb .. ik ben echt een mietje in dat soort dingen. Verder ben ik aangenomen bij Flow Models als commercieel model! Ik was net te klein voor een fashionmodel.. Maar ik ben echt heel blij! Ik vroeg me eigenlijk af wat het verschil is.. Ze heeft me uitgelegd dat de opdrachten binnen Nederland zullen plaatsvinden en dat ik rond de 5x per jaar een opdracht kan krijgen voor o.a Rabobank , Arkefly etc. hebben jullie meer info ? :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:51

Tja, ik zou je niet al te veel laten aanpraten en eerst maar eens rustig afwachten :) Gefeliciteerd natuurlijk! Dat sowieso :)

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:11

Gefeliciteerd Hasiinaaax, gaaf! :D

De shoot klinkt ook heel gaaf chloeve, hoe ben je bij die fotograaf terechtgekomen? Ik ben heel benieuwd naar de foto's. (:

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:26

Bedankt Dinniej! Ben je wel van plan je een keer in te schrijven bij een modellenbureau?

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:29

Als ik iets tegenkom waarbij mijn maten goed zijn misschien wel, maar het lijkt me ook wel handig om eerst wat ervaring te hebben. :)

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:50

Courses Ja ik ook wel haha, heb er een paar gezien en als het lukt ging hij een paar on bewerkte toe sturen :)

Dinniej Ik heb hem gevonden via zijn site hij deed ook een TFP shoots. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:51

Dinniej schreef:
Als ik iets tegenkom waarbij mijn maten goed zijn misschien wel, maar het lijkt me ook wel handig om eerst wat ervaring te hebben. :)

Ik heb hetzelfde, mijn maten zijn niet "goed genoeg" voor modellenbureau's. Heb er wel eens aan gedacht om me in te schrijven voor plus size, maar op één of andere manier zit er iets in mijn hoofd wat mij tegenhoudt, dat ik het liever niet wil ofzo haha

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:54

Ik zou op zich geen problemen hebben met plus size, maar ik ben bang dat ik daarvoor dan juist weer te dun ben. :+ Punt is dat ik van boven maat S heb, en ik zie er best dun uit.

Ergens ben ik ook wel een beetje bang voor mijn huid, die is niet zo gaaf op het moment.. Ik weet niet in hoeverre dat gefixt kan worden met make-up/nabewerken..

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:31

met photoshop kan alles en een goede visagiste kan ook een hoop. Feit is wel dat voor iedereen een egale huid gewoon makkelijker werkt eerlijk is eerlijk.....Maar oke, heb ook wel modellen gehad waar ik van schrok toen ze binnen kwamen en die uiteindelijk mooi op de foto's zijn gekomen :o

Commercieel model is o.a werk voor folders en reclame uitingen enzo, denk aan Hema, Wibra, Etos..... Vaak zijn het 'gewoon' mooie meiden met vooral een nice smile want commercieel is heel veel blij lachwerk.
Fashion modellen worden meer gebruikt voor de shows en modeshoots voor Houte Couture merken.

Commercieel werkt best lekker hoor! Zelf een keer voor Wibra gewerkt, 3 uur van huis en 250 in the pocket. Vroeger schaamde ik me dood als mn moeder de Wibra in wilde, nu vond ik het ineens veel minder erg :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:55

Hasiinaaax schreef:
Ik heb gezegd dat ik het erg druk heb .. ik ben echt een mietje in dat soort dingen. Verder ben ik aangenomen bij Flow Models als commercieel model! Ik was net te klein voor een fashionmodel.. Maar ik ben echt heel blij! Ik vroeg me eigenlijk af wat het verschil is.. Ze heeft me uitgelegd dat de opdrachten binnen Nederland zullen plaatsvinden en dat ik rond de 5x per jaar een opdracht kan krijgen voor o.a Rabobank , Arkefly etc. hebben jullie meer info ? :)

Gefeliciteerd!

chloeve schreef:
isteren eindelijk de shoot gehad! en het was echt super. we hebben in zijn studio foto's gemaakt en ook nog in een park.
Hij had in het begin gezegd als het na een half uur niet gaat zeg ik dit eerlijk. we hebben zeker 2 uur lang achter elkaar door geschoten dus volgends mij zat het ergens wel goed.
Zelf heb ik ongelofelijk veel geleerd vooral hoe mijn hoeken het beste uitkomen wat je wel en niet moet doen, tussen door liet hij ook de foto's zien met uitleg heel fijn!
over ongeveer 2 weken krijg ik de foto's toe gestuurd dus ik ben benieuwd.
nu opzoek naar een volgende TFP shoot zodat ik ervaring op kan doen.
ahh ben nog zo blij haha ik heb het toch maar gedaan :o

Klinkt goed zeg, ik ben benieuwd naar je foto's :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:22

Fotoafdrukken zijn zojuist de deur uit gegaan, woensdag alles opplakken ... Pfoeh, wat scheelt dat een gestress.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:49

Mooi dat dan klaar is.. scheelt weer wat :P
Hier ook stress :x Stom evenement voor school, alles zit tegen wat tegen kan zitten!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:15

Voor iedereen die de aflevering van RamBam niet ko zien over de neppe modellenbureau's, ik krijg van 1 vd verslaggevers van RamBam te horen dat het offline gehaald is ivm. Een rechtzaak die 1 vd onderwerpen heeft aangespannen tegen RamBam.

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:33

Wat jammer zeg! Had het graag willen zien. Pff ik ben zo slecht in het combineren van mijn schoolwerk met het opzoek zijn naar meer bureau's..

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:58

Hmja, de stijl van fotografie die je daar ziet valt mij dan weer een beetje tegen :o

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:05

Hasiinaaax schreef:
http://www.egosmodels.com

Hier kunnen plus size modellen zich inschrijven :)

Heb volgens mij wel eens wat voor hun gedaan..
Ken paar van hun modellen ook trouwens, maar volgens mij zijn het al oudere foto's van hun die ze als profielfoto hebben, beetje slordig

CC Models Eindhoven,(was) ook goed bureau! ( in 'mijn' tijd tenminste, nu weet ik het niet :P)

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:04

Heb al een tijdje niet meer gepost dus weet niet meer of jullie mij nog kennen, maar heb nog wel meegelezen :)
Allemaal nieuwe bokkers, leuk!

Heb afgelopen dinsdag voor het eerst sinds een jaar weer eens voor de camera gestaan voor een projectje van bokker Eline. Het was echt heel erg leuk! Die specifieke foto's moeten nog komen, maar ze heeft ook wat portretjes van me geschoten. Ik wilde graag een paar zomerse portretjes en ik wilde ook oefenen met gezichtsuitdrukkingen. Ben er nog steeds geen held in, maar het gaat nu al wel beter!

Hier zijn wat foto's te vinden: http://lnde.nl/fotos/maya/

Wat vinden jullie ervan? :)

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:05

Was trouwens wel weer even wennen na zo'n lange tijd :=

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:09

Mooie foto's Maya! Vind vooral de zwartwit portretten heel sterk :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:12

Dinsdag heb ik eindelijk m'n eindbeoordeling, ik ben zo benieuwd! M'n werk staat allemaal in de kamer en word maandag opgehangen, pffff. :D

Bolivia, ik moest eerst 3x kijken voordat ik snapte dat ik naar beneden moest scrollen :') (Misschien even een hele lichte pijl o.i.d op de pagina erbij zetten want 't is best onduidelijk :P ) Persoonlijk vind ik het fijne naturel foto's, maar ik mis een beetje power (wat je in de nieuwe Camera Raw perfect kan doen!). Vind de laatste foto persoonlijk heeeeel erg mooi :)

Vind de fotografie stijl op Ego Models ook niet zo denderend inderdaad, maarja, je kan niet alles hebben. Staan wel mooie meiden op zeg!

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:26

Hahaha Courses :')
Tja het is ook niet mijn site, maar dacht ik zet de link hier neer want dat scheelt mij weer moeite :')
Bewerking etc heb ik ook niet gedaan dus daarvoor moet je niet bij mij zijn! Het ging mij persoonlijk meer om wat ik zelf uitstraal ;)
En de laatste vind ik inderdaad ook heel mooi. Maar goed, gewoon wat meer oefenen en dan komen er vanzelf vaker goede blikken uit :)