Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

take_one

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:54

Waarom vallen jullie Gohya zo aan, het maakt niet uit wat ze zegt, haar zoon zou zelf ook PVV stemmen dus what's the problem. :)

Yonker

Ik ben nog aant twijfelen tussen Groenlinks en SP...
Denk toch maar dat het SP word..

Tallie1979

Chubby schreef:
Tallie1979 schreef:
Wat wil je horen?

Ik ben voorstander van eigen verantwoordelijkheid nemen. Voor jezelf, voor je eigen daden, maar ook voor je naaste die het moeilijker heeft. Ik vind dat nederland klaagt en zeurt, maar tegelijk alleen met het vingertje wijst naar een ander om de problemen op te lossen. 'Een betere wereld begint bij jezelf', dat is mijn motto.

Ik scheer niemand over één kam. Ik ben oprecht geinteresseerd of PVV stemmers ook PVV stemmen zonder sec af te wachten of vanuit Wilders dé oplossing aangedragen wordt. Maar ik ben ook wel benieuwd of SP stemmers zélf ook compassie hebben en uiten naar hun medemens.

Ik stem zelf CDA.

En hoe draag jij je steentje bij? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:55

take_one schreef:
Waarom vallen jullie Gohya zo aan, het maakt niet uit wat ze zegt, haar zoon zou zelf ook PVV stemmen dus what's the problem. :)

Ja dat is waar ze nu mee komt, maar zoals ik schreef; eerder zei ze iets anders!

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 13:55

geerke schreef:
Heino schreef:
Mensen, dat het anders moet met ontwikkelingshulp zijn we wel eens geloof ik... Maar moeten we daarom maar stoppen met ontwikkelingshulp?

zelfs Pronk zei met tranen in zijn ogen dat na dertig jaar ontwikkelinghulp niets verbetert is in die landen...dat zet je toch wel te denken dan.
Pronk heeft zo ongeveer de ontwikkelingshulp uitgevonden.

Kijk en dat bedoel ik dus he , als die mensen er toch niks mee doen met de hulp , waarom zoude we dan helpe
Het haalt toch niks uit als de mensen zelf geen initatief nemen om iets te helpe :Y)

Krips

kiimmiie schreef:
@ Kripss.. & denk jij dat wij ooit nog wat terug zien van die 5 miljard?
En wat stem jij?

Ja, het is een lening.
We besparen geld door de economie te redden met een lening.
Ik geloof dat de AOW leeftijd nu al op 67 ligt in Griekenland inverband met de lening.
Een gezonde EU leverd ons bakken en bakken met geld op. Wanneer we de EU gezond houden is er geen manier waarop we achteruit kunnen gaan.

Ohja, Ik stem Groenlinks. (Zie onderschrift ;))

Tallie1979

take_one schreef:

Waarschijnlijk vallen ze aan omdat Gohya 2x op PVV stemt.. Had ze 2x PvdA of CDA gestemd had je er geen hond over gehoord.. :P

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 13:56

Rock schreef:
take_one schreef:

Ja dat is waar ze nu mee komt, maar zoals ik schreef; eerder zei ze iets anders!

een volmacht is volmacht hoor :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:56

Rock schreef:
@ Gohya: Dat was niet wat je schreef! Je schreef dat jij aan je zoon had gevraagd of je zijn stem mocht hebben omdat hij toch niet ging!

Dat is een heel ander beeld dan je nu ineens schetst!

En ja, ik zou net zo tekeer gaan voor een ander die een stem van een ander gebruikt als eigen tweede stem.

Zoals ik eerder al schreef heb ik geen problemen met het stemmen op verzoek van een ander persoon, maar dat is niet wat jij in eerste instantie schreef!

Nou excuses dan,dat ik het niet goed gezegd heb.
Als mijn zoon zou willen dat ik voor hem op [b.v.] de SP moet stemmen,dan zou ik dat ook doen.
En dat meen ik ook,dan stemde ik ook voor hem op de SP.
Sorry dan voor het verkeerde schrijven.

Nies_

Heino schreef:
Mensen, dat het anders moet met ontwikkelingshulp zijn we wel eens geloof ik... Maar moeten we daarom maar stoppen met ontwikkelingshulp?

Ja. Ze gaan er nu te veel van uit dat de rijke landen ze toch wel helpen. Laat het ze zelf uitzoeken dan moeten die overheden daar ook eens aan het werk, tuurlijk zal het er eerst op achteruit gaan, maar ik denk dat het daarna juist veel beter zal gaan.

Abiola

De AOW leeftijd gaat naar 67 omdat het anders niet meer te betalen is. Niet omdat we een flink bedrag aan Griekenland kwijt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:57

Tallie1979 schreef:
take_one schreef:

Waarschijnlijk vallen ze aan omdat Gohya 2x op PVV stemt.. Had ze 2x PvdA of CDA gestemd had je er geen hond over gehoord.. :P

Dat is een aanname die nergens op slaat. Had ze twee keer PvdA gestemd dan was ik net zo boos geweest.

@ Gohya, duidelijk dan! :)

take_one

Ja ze zei dat ze dan 2 stemmen had, maarja als haar zoon toch PVV wilde stemmen maakt het achteraf toch niets uit. :)

Krips

saffire schreef:
Kijk en dat bedoel ik dus he , als die mensen er toch niks mee doen met de hulp , waarom zoude we dan helpe
Het haalt toch niks uit als de mensen zelf geen initatief nemen om iets te helpe :Y)

Oja. Het is hun eigen schuld dat ze sterven aan honger, dorst, aids of andere verschrikkelijke dingen.

Even de Beatles quoten: Living is easy with eyes closed.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 13:58

Ze moeten op eigen benen staan vind ik dan he.
Dan leren ze er ook van inplek van iedere keer op iemand aners terug te vallen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:58

saffire schreef:

Misschien kúnnen ze niks met de hulp omdat de hulp op de verkeerde plekken terecht komt? Beetje raar verwijt vind ik dit.
Ik vind het maar raar dat we de ontwikkelingshulp stop moeten zetten/drastisch moeten verminderen omdat eht ergens beleidsmatig verkeerd gaat. Wie pak je daar nu mee aan??

8nnemiek

Ik vraag me trouwens af wat meer levens heeft gered: Al dat geld dat Nederland heeft uitgegeven aan ontwikkelingszorg vorig jaar, of die malarianetten van de 3FM actie..
Dát soort acties, dat vind ik nu goed. Iets waar die mensen direct iets aan hebben. Niet dat geld wat de regering krijgt toegestopt..

take_one

Nies_ schreef:
Heino schreef:

Ja. Ze gaan er nu te veel van uit dat de rijke landen ze toch wel helpen. Laat het ze zelf uitzoeken dan moeten die overheden daar ook eens aan het werk, tuurlijk zal het er eerst op achteruit gaan, maar ik denk dat het daarna juist veel beter zal gaan.

Ik denk dat je hier zeker een punt mee hebt! Als het al 30 jaar zo gaat (vorige pagina?), dan zullen ze de komende 30 jaar ook nog wel niks zelf kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:59

saffire schreef:
Ze moeten op eigen benen staan vind ik dan he.
Dan leren ze er ook van inplek van iedere keer op iemand aners terug te vallen

Er is daar niks... hoe willen ze van niks iets maken? Alchemie?

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 14:00

Krips schreef:
saffire schreef:

Oja. Het is hun eigen schuld dat ze sterven aan honger, dorst, aids of andere verschrikkelijke dingen.

Even de Beatles quoten: Living is easy with eyes closed.

Een groot gedeelte wel vind ik dan he.
Ze gebruiken geen bescherming bij gemeenschap, dus aids word overgedragen dan
En ze voeren zelf oorlog met elkaar(hebben wij niet gedaan) dus krijg je hongersnood o.a

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 14:02

En je quote de beetles leven met de ogen dicht
dat doe ze dan toch zelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:03

saffire schreef:
Ze gebruiken geen bescherming bij gemeenschap, dus aids word overgedragen dan
En ze voeren zelf oorlog met elkaar(hebben wij niet gedaan) dus krijg je hongersnood o.a

Hoe wil je dat ze zich beschermen dan? :')
Volgens mij moet jij je iets beter verdiepen in de armoede in Afrika.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:03

Saffire: Oorlogen tussen stammen is veroorzaakt door onze koloniale politiek. En geen bescherming bij gemeenschap, als je er geen bescherming is en geen weten daarvan is dat er lastig. Bovendien maakt de Paus het ook nog moeilijk door te zeggen dat je geen bescherming mag gebruiken.

Een groot gedeelte van de problematiek komt zelf uit het westen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:04

Sluit me bij Krips aan :j

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:04

Ik ga zo ook. Blijft de SP.
Ben echt benieuwd vanavond!