Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:05

Ik werk bij een diervoeders winkel, en sta als het niet heel druk is vaak achter de bali waar ik vogelvoer en zaden schep voor mensen.
Komt er een man aanlopen, en komt bij mij ACHTER de bali, dus ik vraag:'kan ik u helpen?'
Man; 'nee ik heb zelf handjes gekregen.'
Ik; 'uhm oke :)'
Man; 'geef even een zak waar ik 5 kilo in kan doen en een schepje'
Ik; *geef het aan de man* 'alstublieft.'
Man; *zoekt naar wat hij nodig heeft* 'ik kan het niet vinden' *duwt zijn spullen in mijn handen*

Oke :D

maralyn

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:09

Zow wat een lef zeg!!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:36

Veel klanten bij mij op de bakkerij vinden blijkbaar het normaal om zelf hun brood te pakken enzo. Of alles eerst aan te raken. Ze lopen ook vaak door naar de achterruimte waar we staan in de pakken en gaan dan ook vanalles aanraken! Word er vaak wel boos om. Laatst stond er ook een kar met breekbroodjes naast de oven, het was er net uitgekomen.. Raakt een vrouw dat aan, verbrandt ze haar vingers.. Tja, moet je maar niet zomaar naar achteren lopen en overal aankomen??

Wat ik ook heel vaak meemaak:
Ik: "Wilt u er een tasje bij?"
Klant: "Ja, als je die hebt.."
Nee, ik vraag het omdat ik geen tasjes heb natuurlijk! :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:40

Er komt bij ons regelmatig een aziatisch vrouwtje in de winkel die op het terrein van de Prinsenstichting bij ons in de buurt woont. Zij kwam een tijdje terug naar me toe met het volgende:
'Mevlouw, mevlouw. Ik zoek die met de liedje van de leclame!' Dus ik dacht, een liedje van de leclame? :')
Ik: 'Sorry mevrouw ik begrijp niet helemaal wat u bedoelt, kunt u het nogmaals uitleggen?' zij:'Ja met de liedje. Van de leclame? Zes.' Ik probeerde uit alle macht te bedenken wat ze bedoelde.. Zij inmiddels een tikkeltje ongeduldig:'De liedje! Van de leclame! zes! Loos lycee!' En toen viel het kwartje.
Mevrouw zocht zo'n verpakking met zes Roos Vicee pakjes. En die hebben Rietjes. En die waren niet in de reclame, maar dat was wel wat ze wilde weten :=

Een week later kwam ze weer in de winkel: 'Mevlouw, Mevlouw! Mag ik wat vlagen?' Ik: 'Natuurlijk! Zegt u het maar.' Vertelde ze een heel verhaal waar ik stiekem niks van verstond, en aan het eind van haar verhaal zegt ze :'Oke, dank je wel!' en toen ging ze er weer van door :=

Edit:
Oh nog eentje. Kwam een meneer aan mijn kassa en zegt : 'Speel jij nou in die Plusreclame?' Gaat vervolgens helemaal stuk 'Haha! ik vind het zo leuk om dat te vragen! En ik weet dat het niet zo is. Maar ik blijf het wel doen hoor!'
Oke :')

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:48

Mensen zijn soms erg brutaal. Hier staan ze ook regelmatig ineens achter me aan de kassa om iets te pakken dat achter het kassablok staat. Als ze dan met zo'n product bij me aan de kassa komen, dan reageer ik altijd heel verbaast. 'Waar komt dat product vandaan, dat stond toch ACHTER de kassa? Rood dat ze dan worden.:P
Met name de laatste tijd staan ze steeds vaker vlak achter de kassa. Dan kunnen ze net bij de parfums. Vorige keer stond iemand doodleuk een flesje uit de verpakking te halen om even het luchtje uit te proberen...
Tegenwoordig kun je echt geen meter meer weg van het kassablok.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:54

Ik werk in de jumbo en daar maak je ook wat mee hoor. Het was druk en de balie is dan niet altijd bemand. Kwestie van een collega roepen en die komt dan gelijk aangelopen. Maar daar wilde de klanten niet op wachten en gingen echt 1 voor 1 achter de balie om sigaretten te pakken. ,,Ja dat mag hier." uhum {:)-:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:09

Kayleigh__ schreef:
Mensen zijn soms erg brutaal. Hier staan ze ook regelmatig ineens achter me aan de kassa om iets te pakken dat achter het kassablok staat. Als ze dan met zo'n product bij me aan de kassa komen, dan reageer ik altijd heel verbaast. 'Waar komt dat product vandaan, dat stond toch ACHTER de kassa? Rood dat ze dan worden.:P
Met name de laatste tijd staan ze steeds vaker vlak achter de kassa. Dan kunnen ze net bij de parfums. Vorige keer stond iemand doodleuk een flesje uit de verpakking te halen om even het luchtje uit te proberen...
Tegenwoordig kun je echt geen meter meer weg van het kassablok.

laatst ook zo iets meegemaakt bij ons in de winkel (schoenenwinkel). wij hebben de zooltjes en al het spul om de schoenen te onderhouden etc ook achter het kassablok staan. dus ik was even een klant in de winkel aan het helpen en ik loop terug naar voren zie ik dat een mevrouw ineens achter de kassa staat. heb haar maar even uitgelegd dat dit niet de bedoeling is en dat we met 3 mensen in de winkel rondlopen en ze ons kunnen vragen als ze iets nodig hebben. Ja maar.... ik moest alleen even kijken. euhmm nee, hangt niet voor niks achter de kassa.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:41

bij ons is het tegenwoordig de normaalste zaak dat klanten zelf sigaretten achter de kassa wegpakken en dan ermee aan de kassa staan, vind ik niet zo erg want let wel op wie het zijn (altijd vaste klanten dus ken ze bij naam, en zullen niet zo snel wat jatten).
't word trouwens ook een gewoonte dat mensen geen fijn weekend of doei terug kunnen zeggen maar als een dooie de winkel weer uitlopen.

gisteren kwam ik een verdwaald kind tegen in het magazijn, en kindje wilde er niet meer uit (was een meisje van ongeveer 14 jaar en had het syndroom van down), daar stond ik ook wel even van te kijken.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:47

Saskiaatje schreef:
Vjestagirl schreef:
Terwijl als dat meisje een gesprek met je begonnen was over "Goh, wat een leuk boek koop je, ik heb het ook gelezen, het is erg goed. Is het een cadeautje voor de feestdagen? Nee? Oh, heb je verder nog wel plannen? Diner met de familie? Gezellig! We hebben nog mooie wijnglazen in de aanbieding, misschien iets om over na te denken?" dat je dan later die week nog wel een keer was teruggekomen voor die wijnglazen.

For real? Zeker in een slechte bui had ik dan gezegd "Wat gaat het jou aan wat ik ga doen met de feestdagen? Ik wil alleen dit boek aanschaffen, dus doe alsjeblieft gewoon je werk".

Ik dacht even dat ik de enige was.. :o

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:50

Niet echt een rare opmerking maar vooral heel schattig. Is van een paar week terug. Een klein meisje vroeg mij toen of ik ook al zenuwachtig was voor pakjesavond met sinterklaas. Aaaah <3

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:59

ow om op te vreten!

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:32

Ik had pas een donkere man aan de kassa die sigaretten wou kopen.
Ik ze gepakt zegt ie ineens:
Jij is mooi meisje
ik zeg: nou... euh... dank je?
Hij: ja, jij hele mooie tanden
ik: hmhm >;)
hij: ik jou vaker zien wil
Ik: moet je hier vaker sigaretten halen
Hij: nee, ik weet beter oplossing. Ik jou bellen
Ik: euhm... nee!

m'n tandarts zal wel blij zijn met het compliment over m'n tanden, die heeft er genoeg werk aan gehad :+

En zo heb ik ook vaak genoeg van die oude mannetjes die willen weten hoe laat ik klaar ben met werken en of ik een vriend heb... Ach het hoort er bij denk ik dan maar.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:23

linnke schreef:
Ik had pas een donkere man aan de kassa die sigaretten wou kopen.
Ik ze gepakt zegt ie ineens:
Jij is mooi meisje
ik zeg: nou... euh... dank je?
Hij: ja, jij hele mooie tanden
ik: hmhm >;)
hij: ik jou vaker zien wil
Ik: moet je hier vaker sigaretten halen
Hij: nee, ik weet beter oplossing. Ik jou bellen
Ik: euhm... nee!

m'n tandarts zal wel blij zijn met het compliment over m'n tanden, die heeft er genoeg werk aan gehad :+

En zo heb ik ook vaak genoeg van die oude mannetjes die willen weten hoe laat ik klaar ben met werken en of ik een vriend heb... Ach het hoort er bij denk ik dan maar.

Ring aan je linkerringvinger doen O:)
Ook al was ik vrijgezel toen en was het ring van m'n ex _O-

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:21

Even over de Mac: het valt mij op dat ze NOOIT in één keer een order goed kunnen doen..

Ik was er 2 dagen geleden met mijn vriend. Toevallig stond de manager erbij, wij hadden bij zo'n bestelpaal besteld. Die man zei: even geduld, het wordt gemaakt. Dus ik zei nog: is goed, als het nu maar wel gewoon in één keer goed is want dat gebeurt nooit.. Die manager nog: is goed, ik zal het extra controleren..

Had een Big tasty bacon zonder sla, ui en kaas (kun je zo op die bestelpaal aangeven), mist de bacon.. Gelukkig heeft die man er toen bacon opgedaan, maar ik ben ook wel eens 3!! keer terug moeten gaan.. Ik snap dat ik een aparte order heb, maar hoe moeilijk is het nou om even goed te kijken of alles er op zit?

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:28

Tsja..

Bij ons (Mcdonalds) haal ik na het eten wel eens wat voor thuis, bestel dus bij een collega.. Zeg ik in plaats van daag, eet smakelijk..

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:33

Laatst haalden wij eten bij de Mac, maar we kregen geen bon. Gewoon netjes betaald, het was het bedrag was op het scherm bij die paal te zien was, toen alles wat ik had besteld aan werd geslagen. Maak ik in de auto die zaak open, missen er twee dingen. Dus ik terug naar de drive gelopen en dat aangegeven. Toen vroeg ze om mijn bon, maar die had ik dus niet gehad. Nou, dan kon ze me ook mijn eten niet geven, waar ik dus wel voor had betaald. Ik heb toen nogmaals aangegeven dat zij zelf geen bonnetjes meer hadden en dat mijn bestelling nu niet klopt, terwijl ik wel het juiste bedrag had betaald. Nou, daar kon ze niets mee hoor 8)7 Toen heb ik ook een wat minder nette opmerking gemaakt, geloof ik :+

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:39

Dat is dan raar... Want normaal horen ze dan te vragen - als ze dat niet al weten - hoe laat en waar je besteld heb en wat de bestelling was. Want ze kunnen dan gewoon in de kassa je bestelling op zoeken en alsnog t bonnentje printen en jouw bestelling controleren en compleet maken. Beetje vreemde actie van deze medewerker dus. En eigenlijk horen ze ALTIJD jou een bonnetje te geven juist voor dit soort dingen. Ik vraag er altijd om of ze ze mee willen, meeste willen t niet maar t moet eigenlijk wel.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:31

Vandaag kwam er een klant bij ons aan de shop. Dus ik werd geroepen, wilt die een pakje Pall Mall. Dus ik aangeslagen meneer betaald. Zegt die: rook jij? Ik : nee meneer. Klant: ja en dat moet je echt gaan doen blablabla dacht echt van uhhmm nee!

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:35

Net had ik een man bij mij aan de kassa, ik vraag aan hem wilt u het bonnetje ook mee? Zegt de man nee ik wil wel een pasfoto van jou. Dus ik dacht al ehh zal wel, wens ik hem een fijn weekend en goeie feestdagen.. zegt hij ik kom zo weer zo'n mooie meid als jou wil ik vaker op een dag zien.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:19

Heb een jaartje bij een dierenwinkel stage gelopen, was in een gezellig buurtje met veel vaste klanten. Nou was er 1 man die kweekte met vogels, en kwam regelmatig langs om vogels te brengen/ruilen/kopen. Was een wat oudere man.. Weet nog dat hij een keer tegen m'n baas zei terwijl hij naar mij keek: "goh, verkoop je dat meisje ook? Heb je veel meer aan dan zo'n vogel.."
Ik denk (hoop :+ ) dat het een grap was, maar het klonk zo serieus :') Vanaf dat moment elke keer die man ontlopen, kreeg de kriebels van hem haha. :))

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:27

Vandaag weer eentje gehad hoor.. Een wat oudere mevrouw in een scootmobiel kwam wat dingen kopen en vroeg of ik het tasje op haar rollator wilde zetten, tussen haar benen. Zei ze:
"Mag jij ook is een keer tussen mijn benen, HAHAHAHAHA!"
Naast dat ik het niet zo grappig vond, wist ik ook niet wat ik moest zeggen, dus ik zei maar: "Fijne feestdagen, tot ziens!"

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 22:25

Ik heb ook zo iets leuk mee gemaakt :p

Het is 9 uur 's ochtends, dus ik nog half slapend in de winkel.
Staat er de hele tijd een vrouw mij vreemd aan te kijken.. Dus ik vraag waar ik haar mee kan helpen. Vraagt ze mij ''Is dat jou eigen haar kleur?'' Ja mevouw (ik ben nou eenmaal helemaal blond XD).
OKe, dan kan jij mij vast geen informatie geven over vlooiendruppels voor honden?
Natuuuuuurlijk niet :S

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 22:39

Oh nee dat kunnen wij mentaal echt niet aan, ik had even een collega gehaald :n

Wat erg zeg :')

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 22:41

dat is eigenlijk best gemeen..
Hoe heb je gereageerd?

jasz