Maar dit ging meer over de situatie over een tijdje, als ze dat wel in gaan voeren.. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar dit ging meer over de situatie over een tijdje, als ze dat wel in gaan voeren..
Sorry mijn fout
Het loopt soms ook een beetje door elkaar. Het is net de IB groep

Szan schreef:zap schreef:Nou..als de OV chip ingevoerd gaat worden met in en uitchecken bij de treinen, dan gaan hier de mensen echt de aansluiting missen. Paaltjes voor in/uit checken staan ver weg en de trein wacht niet
Hoe bedoel je? Want als je van NS trein naar NS trein overstapt hoef je daar tussendoor niet in- en uit te checken hoorAlleen aan het begin van je reis en het einde.
.
Is dat erg? Kan ik vanavond nu wel weer de bus in? Ik heb werkelijk geen idee hoe dat zit of wat ik nu moet doen.
Citaat:Wat gebeurt er als ik vergeet uit te checken?
Antwoord
Bij het inchecken met de OV-chipkaart wordt er altijd een instaptarief afgeschreven van uw saldo. Bij uitchecken krijgt u het betaalde instaptarief minus de reiskosten terug. Checkt u alleen maar in en niet uit (of vice versa), dan wordt dit volledige instaptarief ingehouden. Dat is onvoordelig. U moet dus altijd in- en uitchecken.
Citaat:Ik ben vergeten in-/ uit te checken, wat nu?
Wanneer je tijdens het vrij reizen meerdere malen vergeet in- en uit te checken, worden alle producten op de Student OV-chipkaart geblokkeerden kun je niet meer inchecken. Bij een informatiepunt van een van de vervoerders kan je je chippas weer laten deblokkeren.
Wat verstaat men onder 'meerdere malen'? Ik kon alleen vanochtend niet uitchecken, maar verder heb ik wel normaal gereisd. 
. Ik belde op, omdat die van mij dus geblokkeerd was en het eerste wat diegene die aan de telefoon had zei was: oh, dan ben je zeker een paar keer vergeten in/uit te checken. Maar bij hoevaak...dat is al net zo vaag als dat hele chipgebeuren zelf