OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:29

Nee hoeft ook niet ;) Maar dit ging meer over de situatie over een tijdje, als ze dat wel in gaan voeren..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:30

aha die manier :j Sorry mijn fout :o

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:32

Ha geeft niet hoor :D Het loopt soms ook een beetje door elkaar. Het is net de IB groep :))

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:33

Ja de Bokt IB Groep :P

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:54

Ik heb een vraag voor het aanvragen van een kaart.
Ik moet een foto selecteren maar geen enkele foto pakt hij terwijl alles klopt, de resolutie, de grootte.
Maar dat stomme ding pakt geen enkele foto, wordt er gek van! :(
Iemand een idee?

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:04

Foto van je paard proberen? Sorry, flauw grapje. Is het een officiele pasfoto die je gebruikt? Anders zou je dat nog kunnen proberen.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:09

Zelfs die pakt ie niet _O-

Die heb ik niet digitaal, moet het perse een horizontale foto zijn?(als je naar de afmetingen kijkt)

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:11

Whahaha.
Je zou hem even in kunnen scannen, kijken of dat werkt. Over horizontaal/verticaal dat durf ik je niet te zeggen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:26

Szan schreef:
zap schreef:
Nou..als de OV chip ingevoerd gaat worden met in en uitchecken bij de treinen, dan gaan hier de mensen echt de aansluiting missen :P. Paaltjes voor in/uit checken staan ver weg en de trein wacht niet :P

Hoe bedoel je? Want als je van NS trein naar NS trein overstapt hoef je daar tussendoor niet in- en uit te checken hoor :D Alleen aan het begin van je reis en het einde.

Helaas stappen we hier over van Arriva op NS :+ .

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:26

He dat is inderdaad wat onhandig :=

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 08:06

Misschien een domme vraag die al 100x is langsgekomen:

Ik kan nu gewoon overal (bus, trein) in en uitchecken, dan komt er te staan: Stud. Week. Hij doet het dus prima.

Maar is dit dan het tijdelijke abonnement..? Ik heb namelijk mijn OVchip nog niet officiëel geactiveerd, maar al wel een hele poos in huis. Maar zou dit betekenen dat ik 'm dan alsnog moet activeren? :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:05

Ja, je moet 'm alsnog activeren voor het echte abonnement.

Vanochtend zat de bus echt stampvol, waardoor ik nauwelijks bij het apparaatje kon komen om uit te checken. (Die mensen die er stonden snapten eerst ook niet dat ik bij dat apparaatje wilde.) En vervolgs pakt 'ie mijn kaart niet! De bus reed alweer weg, dus ik gaf snel een schreeuw dat ik er nog uit moest. Dat kon gelukkig, maar ik ben nog steeds niet uitgecheck. :\ Is dat erg? Kan ik vanavond nu wel weer de bus in? Ik heb werkelijk geen idee hoe dat zit of wat ik nu moet doen. :=

*gaat de website er op naspeuren*

Citaat:
Wat gebeurt er als ik vergeet uit te checken?
Antwoord
Bij het inchecken met de OV-chipkaart wordt er altijd een instaptarief afgeschreven van uw saldo. Bij uitchecken krijgt u het betaalde instaptarief minus de reiskosten terug. Checkt u alleen maar in en niet uit (of vice versa), dan wordt dit volledige instaptarief ingehouden. Dat is onvoordelig. U moet dus altijd in- en uitchecken.

Tja... En dan? Dan maakt het voor mij toch niets uit? :=

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:54

ik verwacht van niet. Maar zeker weten doe ik het niet.

Dit weekend is bij mij eindelijk de brief aangekomen dat ik mijn ov-chipkaart nog niet had aangevraagd, die ik pas half oktober heb aangevraagd. Dus als de wiedeweerga zo'n aanvraagformulier aangevraagd en hopen dat mijn pasje nog op tijd komt. En anders moet ik tijdelijk op een anonieme kaart reizen. Die heb ik namelijk nog liggen (voor de metro, daarom had ik die chipkaart al in oktober aangevraagd)

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:01

ik had begrepen dat ze studenten een boete van een euro of 4 wilden geven als ze vergeten uit te checken :S

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:24

Hier vandaag een poging gedaan om te activeren, paaltje bij de primera op zuidplein is dus ook kapot. Fijn hoor1 En vervolgens elke dag die buschauffer die je eraan herrinert dat je hem echt moet activeren, terwijl je die kaart alleen maar hoeft te laten zien in de bus, pff

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:27

Pytje schreef:
ik had begrepen dat ze studenten een boete van een euro of 4 wilden geven als ze vergeten uit te checken :S

Hoe doen ze dat dan? Ik heb niet eens saldo op mijn kaart... Dan krijg je zeker een negatief saldo?
Ik hoop echt dat ik vanavond nog thuis kom. :P

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:54

Je kan tot 2,- in de min staan, dan weigert je pas en moet je dus anders reizen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:02

_O-
ik had een brief, en daarin kreeg ik een tijdelijke kaart.
Stond in dat ik ermee kon reizen tot ik mijn echte kaart kreeg.
Máár, er zat ook een brief bij met mijn echte kaart....

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:05

Citaat:
Ik ben vergeten in-/ uit te checken, wat nu?
Wanneer je tijdens het vrij reizen meerdere malen vergeet in- en uit te checken, worden alle producten op de Student OV-chipkaart geblokkeerden kun je niet meer inchecken. Bij een informatiepunt van een van de vervoerders kan je je chippas weer laten deblokkeren.

Help? := Wat verstaat men onder 'meerdere malen'? Ik kon alleen vanochtend niet uitchecken, maar verder heb ik wel normaal gereisd.

_Henrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:35

Hallo!
ik heb een vraag
ik ontving namelijk 2 chipkaarten..
een met een witte achterkant, en een mooiere met een gele achterkant..
Nu heb ik met de geheel witte mijn bestelling opgehaald [ Voor 1 januari ], maar kan ik nu ook mijn bestelling overzetten naar de andere chipkaart?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:50

Probeer het zou ik zeggen :P

Lorette, hij wordt echt geblokkeerd hoor als je meerder malen (hoeveel dat is geen idee) vergeet in en/of uit te checken :P. Ik belde op, omdat die van mij dus geblokkeerd was en het eerste wat diegene die aan de telefoon had zei was: oh, dan ben je zeker een paar keer vergeten in/uit te checken. Maar bij hoevaak...dat is al net zo vaag als dat hele chipgebeuren zelf :P

En dan die paaltjes die niet werken...moe wordt je ervan toch! Best l*llig als je op saldo reist en je kan niet uitchecken, omdat de paaltjes niet werken......

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 08:39

Volgens mij wordt ie na 3x niet uichecken geblokkeerd .. Heb het geloof ik op de site gelezen.

@ Henrieke: Dat is waarschijnlijke een tijdelijke en een officiele, staat op 1 van de 2 jouw foto? Je moet in de brief in ieder geval kunnen lezen waar welke pas nou voor is.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:20

Slechts 3 keer? := Ik kon gisteren zonder enig probleem thuiskomen en vanochtend ging het ook zonder problemen. Toch zal het nog wel eens voorkomen dat ik om een bepaalde reden niet uit kan checken.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:53

Het blijft bij mij ook altijd nog even zoeken naar het paaltje om in- en uit te checken. Helemaal omdat er nog niet heel veel van die paaltjes staan en zodoende ook maar 1 per perron. Deze staan dan overwegend meer aan de linker of de rechterkant van het perron en niet eens bij de in en uitgang van het perron.

Dit situeert er dus in dat je niet op het laatste moment nog even de trein kan pakken; nee, je moet eerst nog even het halve perron over om in te checken..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:55

Maar je hoeft dan ook niet in of uit te checken op een perron dus daar heb je geen last van.