[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melisjee

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:07

Woww _Nancy :oo . Schrok je je niet helemaal kapot?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:08

Het lijkt te gaan om een man die bij de politie bekend is en psychisch in de war is, hoorde ik net op het radionieuws.

Van nu.nl: http://www.nu.nl/binnenland/2180726/pol ... e-man.html

En voor wat betreft eerder wegrijden: dat overkwam ons laatst op Amersfoort ook. Reactie van de NS-medewerker op het perron toen we aangaven dat we daar niet blij mee waren: 'Je moet het in een breder perspectief zien.' Geen idee wat hij daar precies mee bedoelde, maar inmiddels is het een soort stopzinnetje geworden dat vriendje en ik bezigen als we ergens van balen. :+

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:30

_Nancy schreef:
Wát een drama vandaag in Den Bosch..
Krijg je ineens te horen dat er een bom in je trein ligt, of je aub zo snel mogelijk het station wilt verlaten..
Pfoeh!!

En wat een vertragingen bracht het met zich mee.
In Amsterdam hadden we zelfs vertragingen. :+

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:02

Ja het bracht behoorlijk wat vertragingen mee!
Ik hoorde dat ze pas na 6 à 7 uur weer begonnen te rijden??

Alles werd afgezet, geen treinen en geen bussen meer, ook alle bedrijven en woningen werden ontruimt..
Sommige mensen waren aan het huilen, iedereen aan de telefoon..
Heel het plein voor het station stond overvol..

Mijn moeder die geloofde me niet, zegt ze; jaa en je gaat maar gewoon naar school!! Het is altijd wat met die treinen :+
Op teletekst stond vanmorgen dat de NS wel vertelde dat ze explosieven hadden gevonden, maar de politie had daar nog niks over gezegd..
Maar het schijnt nu dus dat ze toch niks hebben gevonden? Gelukkig maar!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:20

Ze hebben inderdaad niks gevonden..
En wat betreft die vertragingen, ik zou liever 10u vertraging hebben dan een explosief wat ontploft, of niet? ;)

Ik weet wel dat ik me helemaal kapot zou schrikken als me dat zou overkomen in mijn trein.. :=

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 01:10

Ik zat vorige week in de sprinter van r'dam centraal richting Alkmaar geloof ik. Kijk ik naar buiten, zie ik dat we richting Schiedam rijden, niet helemaal op de route dus! Bij het perron van Schiedam centrum stopte de trein, waarna we de machinist langs zagen lopen en de trein weer terug reed naar Rdam Centraal. Scheen door een stuurfoutje gekomen te zijn!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 01:35

Dan zullen de wissels wel niet goed hebben gelegen, er zit geen stuur in een trein :D

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:29

Wissels lagen er geloof ik uit omdat er in Den Haag iemand voor de trein was gekomen. Ze schijnen dan over te stappen op handmatige bediening. Dat zei de conducteur iig.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:33

straks klein stukje treinen van breukelen naar utrecht!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:27

Zo, ik ga vandaag het land doortouren :D Moet van Goes naar Groningen :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:35

Hoorde het gisterochtend op de radio over de chaos bij Den Bosch. Wat moet dat schrikken zijn geweest!

Wat ik me laatst afvroeg, stel er gebeurt wat in de trein. Zeker in de intercity (koploper?) zit geen knopje om de conducteur te waarschuwen. Arriva heeft dat wel. Wat doe je dan, als er iemand onwel wordt? Of als iemand gewelddadig wordt? 112 bellen en die geven het dan door aan de NS?
Zit regelmatig een uur in de trein zonder ook maar één conducteur te zien.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:45

Er zit een stopknop op toch, zou ik daar gewoon op drukke :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:47

In NS treinen zit geen stopknop :n

Nee, als er echt nood is, dan is de noodrem zo gevonden om de conducteur te lokken. Anders, indien mogelijk, even wachten tot je op een station bent (als je daar in de buurt bent), en dan uit de trein springen en naar de conducteur toerennen. In intercitys moet altijd meer dan 1 conducteur aanwezig zijn.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:49

Ja maar dat heeft nogal zin als je in de intercity naar Groningen/Zwolle zit, dan heb je drie kwartier geen station :=
Daarnaast, als iemand onwel zit en jij trekt de trein op de noodrem ergens in de middle of nowhere..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:53

Probeer altijd wel een beetje op de omgeving te letten. Laatste keer raakte er iemand onwel net buiten Amsterdam. Er liep een weg langs, dus heb ik toen wel aan de noodrem getrokken. Waren ze wel dankbaar om, ambulance moest er namelijk bijkomen :=

Maar een waarschuwingsknop is imo geen slecht idee..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:51

Als er iemand onwel word of er iets anders ernstigs aan de hand is, is 112 bellen de beste optie. Dan worden wij uiteindelijk ook ingelicht. De noodrem zou ik echt niet aanraden, dan is de kans te groot dat je precies op een plaat staat waar de hulpdiensten niet fatsoenlijk bij de trein kunnen komen. En het is voor de conducteur ook flink zoeken waar er aan de noodrem is getrokken, alleen bij de VIRM kan de machinist zien waar er aan de noodrem is getrokken, en dit doorgeven. Als de concucteur in het midden zit, heb je kans dat die eerst de verkeerde kant uit gaat zoeken en dat het langer duurt. Het staat ook aangegeven is de regelementen die op elk balkon van de trein hangt, 112 bellen.
Ook moet er iemand de conducteur zoeken, maar dat is op sommige treinen helaas een speld in een hooiberg, lange trein en maar 1 of 2 conducteurs en we kunnen niet overal tegelijk zijn. Dan is op het volgende stationement de conducteur aanspreken het vertandigste.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:52

Heldere uitleg, thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:59

Tnx Ino! Maakt iig een hoop duidelijk :)

Toen die keer net buiten Amsterdam was ook in een VIRM, dus conducteur was zo ter plaatse. In een VIRM vind ik het helemaal lastig zoeken naar een conducteur, zeker als het twee treinstellen zijn van 6. :=

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:13

Ik heb maandag 3 uur aan 1 stuk doorgebracht op 3 tweetjes mat 64. Dan heb je 1/3 kans dat je me aantreft als je gaat zoeken, ook best leuk als er ergens wat aan de hand is. En dan stond er een tijdje geleden een heel artikel in de telegraaf waarin de journalist beweerde dat de concucteur de reizigers laat stikken als er wat aan de hand is 8)7 8)7 8)7 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:09

Was dat het lijntje Rotterdam - Uitgeest? :=
Misschien heb ik je dan wel gezien := ik had iig een conductrice :D

Wij hebben dagelijks of 3 2tjes, of 1 4tje gekoppeld aan 2 2tjes :=

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:56

Inderdaad dat lijntje :j , ben om 14.55 uit Rotterdam vertrokken. Heb nog het nodige schrijfwerk gehad _-:( .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:59

Volgens mij.. heb je dan ongeveer om 17:32/18:04 de trein terug vanuit Bijlmer ArenA? :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:01

De trein keert naar Utrecht vanuit Uitgeest, en ik ben om 17.46 vanuit Bijlmer/Arena vertrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:03

Hmm.. dan heb ik jou niet in de trein gezien. Ik had hem om 17:32 terug naar Rotterdam :+

Onee wacht, dat was dinsdag.. ik had maandag de IC naar Utrecht van 17:30 :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:07

Gisteren heb ik geen trein aan de binnenkant gezien, was een dagje vrij :D .
Ik moet zeggen dat dit voor mij de eerste keer was dat ik zo de lijn Rotterdam-Uitgeest heb gereden, was weer eens wat anders :D . Alleen hoop ik wel dat volgende keer wel iedereen zijn zaken goed voor elkaar heeft. Scheelt mij een hoop werk :D