Ik had een keer zo'n woeste opa die na 5 min begon te jammeren dat hij al een halfuur op zijn patat wachtte. Terwijl het etenstijd, bloedheet, gigantisch druk was en te weinig personeel was. Sta je met je bezwete kop; "Excuus meneer, ik wist niet dat u voorang had op al deze mensen die wel netjes wachten maar die vast minder belangrijk zijn dan u."
Overigens valt het mij vaak op dat het vaak oudere mensen zijn die (misschien onbedoeld) ronduit asociaal zijn. Verwachten dat een jongere wel langer kan wachten en dus voordringen, bestelling niet goed doorgeven en vervolgens woest worden (waarbij het spuug in de rondte vliegt en ze nóg onduidelijker gaan mompelen) en vaak niet eens even vriendelijk hallo zeggen. Lang niet iedereen natuurlijk, maar asociale jongeren maak ik iig érg weinig mee.
Overigens werk ik in een snackbar, in Friesland, en daar wil men nog weleens Fries praten. Begin je tegen een Fries in het Nederlands, mopperen ze dat tegenwoordig niemand meer Fries spreekt, begin je tegen een Nederlander in het Fries, word er gemopperd dat je een domme boer bent.
Ja, het is echt genieten in de horeca