Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:43

Zo werkt het bij ons ook.
Ik had een keer zo'n woeste opa die na 5 min begon te jammeren dat hij al een halfuur op zijn patat wachtte. Terwijl het etenstijd, bloedheet, gigantisch druk was en te weinig personeel was. Sta je met je bezwete kop; "Excuus meneer, ik wist niet dat u voorang had op al deze mensen die wel netjes wachten maar die vast minder belangrijk zijn dan u."

Overigens valt het mij vaak op dat het vaak oudere mensen zijn die (misschien onbedoeld) ronduit asociaal zijn. Verwachten dat een jongere wel langer kan wachten en dus voordringen, bestelling niet goed doorgeven en vervolgens woest worden (waarbij het spuug in de rondte vliegt en ze nóg onduidelijker gaan mompelen) en vaak niet eens even vriendelijk hallo zeggen. Lang niet iedereen natuurlijk, maar asociale jongeren maak ik iig érg weinig mee.
Overigens werk ik in een snackbar, in Friesland, en daar wil men nog weleens Fries praten. Begin je tegen een Fries in het Nederlands, mopperen ze dat tegenwoordig niemand meer Fries spreekt, begin je tegen een Nederlander in het Fries, word er gemopperd dat je een domme boer bent.

Ja, het is echt genieten in de horeca :Y)

friendly

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:50

Ik heb vooral juist met de ''jeugd'' de problemen. We zitten vlak bij 3 scholen uit mijn hoofd en middenin het centrum dus in het tussenuur komen ze bij ons.. Dat is niet zo erg ware het niet ze lekker brutaal zijn met zn alle, lekker stoer doen tov je vriendjes en vooral dingen stuk maken. Vorige week kwam ik nét uit mijn pauze, stond 2 tellen op de vloer en hoorde gerinkel. Ik kijk de lobby in en zie scherven liggen. Droogkloot als ik was: ''ik pak wel een bezem'', jonge jochies smeten een stoel tegen de lamp aan.. De kap was van glas.

Dus niet alleen ouderen. Al hebben wij nu een oudere meneer die niet meer mag komen. Die scheldt ons gewoon uit als het m niet bevalt en praat onrespectvol over andere crew. We hebben er 1 die wat forser is en dat is ''een dikke trol, die moet op dieet, ziet er niet uit, starre trut ed'' Raad ie dr van alles aan.. Ja sorry hoor... Als zij zo tevreden is?! Afgelopen week is het geescaleerd toen het management m zo tekeer hoorde gaan. Toen begon hij ook het management uit te schelden en werd ie verwijderd.

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:54

het kan nog erger: werkte voor een paar jaar terug op attractiepark slagharen. op een gegeven moment mocht ik ijs verkopen.
komt er op een gegeven moment een vader met zn zoontje. alleen kon zoonlief niet kiezen. zegt pa: "schiet maar even op, dan kan die MENEER even afrekenen." ik heel droog: " U mag wel MEVROUW tegen me zeggen hoor.." kerel kreeg een knalrode kop, heeft afegerekend en is heel snel weggegaan!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:58

Hahaha Mienky, die zijn echt goed altijd. Soms wijs ik dan ook nog even en zeg: als u even hier kijkt, ziet u dat ik een vrouwtje ben. Prachtig vind ik dat!~
Offtopic: jouw avatar! Ik lach me slap, hoe langer ik ernaar kijk!

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:09

Nu vraag ik me wel af waar je dan heen wijst :D

Ik heb ook weleens gehad dat ik met een collega aan het ouwehoeren was, omdat we beide nogal een bezwete kop hadden. Volgens ons drupte het zweet zo op de patat en zo hoefden we geen zout te gebruiken.
Nu zorgen wij er meestal wel voor dat praatjes die niet voor klanten geschikt is, niet door hun gehoord worden kan.. ik geloof dat de mevrouw die het toevallig wel hoorde er niet zo van gecharmeerd was :o

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:58

Whoopi1 schreef:
Klant; Mag ik u wat vragen?
Ik; Ja dat heeft u zojuist gedaan, (dan omdraaien en weglopen)
(Uiteraard wel weer lachend omdraaien).

Die word bij ons in de zaak ook veel gebruikt. Natuurlijk weet je wel bij wie je dat wel kan zeggen en wie niet.
Vaak zeg ik iets van; Dat heeft u bij deze gedaan, had u nog een vraag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:12

Misschien niet grappig, en in dit geval was ik de klant...

Mevr. Tieneke, had 22 jaar (was nu 65 :oo ) bij de AH gewerkt en ging met fut.
Ik stond met een paar vriendinnen daar in de rij, en er hingen allemaal ballonen bij die kassa... Daa rkwam ik pas achter toen we bijna aan de beurt waren. Was dit jaar al een paar x haar klant geweest, maar datdoet er niet aan toe. Ze zag er nog best frisjes uit, dus ik en mn vriendinnen dachten datze jarig was..
We begonnen te zingen, ook over 65 jaar. Zie ik een bordje staan: U bent Tieneke's laatsteklant, laat haar een mooie fut krijgen!
Barst ze opeens in tranen uit, omdat ze het geweldig vondt dat we voor dr gingen zingen.
Opeens stonden de manegers achter ons etc om bloemen te geven, en Tieneke haar man met camera, moesten we op de foto.
Nouja natuurlijk te laat op school (tussenuurtje) dus de maneger ging maareven mee om het te vertellen..
Later de vrouw nog een keer tegengekomen, die inmiddels de foto groot in dr woonkamer heeft hangen en een mooi pensioen heeft. :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:15

Ah schattig :) Bij ons was er ook een kassierster die na 30 jaar dienst op pensioen ging, dat waren ook traantjes hoor!

Fabulous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:17

Negerzoen schreef:
Bij mij komt aan de kassa op zaterdag altijd een vader met zijn onwijs schattige dochtertje van ik denk een jaar of 3.
Dan hoor je ze eerst door de winkel heen gaan (jaja := ) want dan zingt papa 'all the single ladies, all the single ladies' en dan gaat dat meisje verder met het 'oh oh oh etc', echt zo schattig! :D En dan zijn ze klaar met afrekenen en dan zegt haar vader: 'zeg maar bye bye!' en ja hoor, dat doet ze dan, en dan krijg je er nog een hand kusje bij. Zo lief :+:

Aaaaah nee dit is echt te lief :+: :+:
ik krijg altijd een jonge vent met twee kleine meisjes aan de kassa; hij is ook altijd zo leuk met die twee bezig. Twee dametjes gaan papa altijd helpen met spulletjes op de band leggen en vertellen vrolijk aan mij wat ze voor sinterklaas gekregen hebben enzo. Echt, zulke kindertjes maken mijn dag helemaal goed!
Veel beter dan die jankende, krijsende exemplaren die allerlei dingen op de band gooien en dat de moeder dan TEGEN MIJ moet zeggen: 'Scan dat maar niet hoor.. Doe die er maar niet bij,' in plaats van dat ze die kinderen een rotschop geeft en ze die troep netjes terug laat zetten. :') [/Frustratie]

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:32

Ik werkte ook anderhalf jaar bij de AH.
Ik werkte op 3 versafdelingen in één keer. Brood en vleesbeleg/kaas. Nou ja, absoluut geen probleem, wel erg druk! Maar idd, in mijn AH pak blijk ik heel jong te lijken (men zag mij regelmatig aan voor 16/17 ipv 21 :+ )

Sta ik op een middag in m'n uppie op de kaas/vlees, staat er een klant. Normaal werken er overdag fulltimers, 2 dames van rond de 30/35. Maar dit keer was 1 van de dames 3 weken op vakantie, dus wij parttimers vallen in. Staat er een klant die even zeer luidruchtig verkondigd dat ik er maar even een collega bij moet halen die er ECHT werkt, want ik kan vast geen vlees snijden :+ ..
Nou prima, ik collega gebeld tijdens lunchpauze; wil je even naar de afdeling komen? Zij hierheen, ik supernonchalant; deze meneer wil graag dat zijn vlees gesneden wordt door iemand die er echt werkt, met zo'n pokerface gezicht. M'n collega liep rood aan en probeerde zo hard haar lachen in te houden :') :') Ging niet hihi...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:28

Hilarisch Mik_ :P

Soms kan je wel leuke grappen uithalen met 'vervelende' klanten. Alleen is dan vaak datgene waar ze om vragen ook weer niet goed :P

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:54

haha Mik_ das een goeie zeg!
ik sta vaak met mn b*k vol tanden op zulke momenten.

Ik geef nu lessen, en ik had een keer iemand waar ik longeerles aan gaf. Had ze nog nooit gedaan, ze rijd ook niet enzo. Maar met de shetlander lessen...
Dus ik legde haar uit...dat het paard vanuit stilstand van je weg moest lopen de cirkel op.., en dat je dit door middel van het uiteinde van de longeerlijn kon laten doen, namelijk door te "zwaaien" met het uiteinde zodat ze van je weglopen. Het soort van 'wegsturen'.

Dus ik sta met haar in het midden, en wil de pony wegsturen, en zeg hierbij ja en zwaaien maar..

ja, raden jullie maar wat ze stond te doen :wave:
ik lag he le emaal dubbel

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:56

wimmus schreef:
Ik had een keer zo'n woeste opa die na 5 min begon te jammeren dat hij al een halfuur op zijn patat wachtte. Terwijl het etenstijd, bloedheet, gigantisch druk was en te weinig personeel was. Sta je met je bezwete kop; "Excuus meneer, ik wist niet dat u voorang had op al deze mensen die wel netjes wachten maar die vast minder belangrijk zijn dan u."

Overigens valt het mij vaak op dat het vaak oudere mensen zijn die (misschien onbedoeld) ronduit asociaal zijn. Verwachten dat een jongere wel langer kan wachten en dus voordringen, bestelling niet goed doorgeven en vervolgens woest worden (waarbij het spuug in de rondte vliegt en ze nóg onduidelijker gaan mompelen) en vaak niet eens even vriendelijk hallo zeggen. Lang niet iedereen natuurlijk, maar asociale jongeren maak ik iig érg weinig mee.
Overigens werk ik in een snackbar, in Friesland, en daar wil men nog weleens Fries praten. Begin je tegen een Fries in het Nederlands, mopperen ze dat tegenwoordig niemand meer Fries spreekt, begin je tegen een Nederlander in het Fries, word er gemopperd dat je een domme boer bent.

Ow bij mij zijn het klanten van alle leeftijden hoor!! :D

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:38

nixx schreef:
wimmus schreef:

Ow bij mij zijn het klanten van alle leeftijden hoor!! :D

bij mij ook wel.. maar wel vaker de oudere mensen die zeuren..
gister was het weer 3 uur vol met spectaculeer drama.. -.-

ik was voor een klant bezig (klant aan de telefoon) en ik kon echt letterlijk NIEMAND op de vloer vinden die bereikbaar was..
baas had zich opgesloten op kantoor.. nam de telefoonS niet op.. en Collega en ik Liepen voor die ene klant in de rondte te rennen.. want we konden niet vinden wat hij nodig had..
klant aan de telefoon kon het accepteren dat het even duurde, groote winkel,, en te weinig personeel die avond.. veel zieken..
ondertussen was er een klant bij mijn balie komen staan.. ik zeg eventjes dat ik zo snel mogelijk bij hem probeer te komen en hij zag dat ik aan de telefoon was met een klant..
ik vloog en rende de hele winkel door.. en ik kan niet tegen de momenten dat alles fout gaat.. dus ik schiet helemaal in de stress.. en ik sta te koken van woede...
ik weer terug naar de balie om de klant nog even iets te vragen.. vraagt de meneer aan de balie die nog stond te wachten of het nog lang gaat duren..
ik zeg alleen, dat ik dat niet zou durven zeggen omdat we iets voor deze klant zoeken
(ik bleef gewoon beleefd echt waar..)
Klant begint de vloeken (man van dik over de 70) en het was maar een paasei..
ik mocht zen bestelling lekker houden,, ik zocht het maar uit en ik ben klantonvriendelijk blablabla...,
ik stond echt letterlijk met mijn mond vol tanden.. :(
Hij zag gewoon dat ik bezig was.. hij kon niet zeggen dat ik m negeerde...

10 minuten later waren we eindelijk klaar met de telefonische klant.. (spreken we over in totaal 30 minuten..)
en belt de meneer die stond te wachten op..
op ik me filiaalmanager wou geven..
ik gedaan.. en hij gaat nu een officiele klacht over mij indienen op het hoofdkantoor..
1 ding scheelt,, ik samen met mijn collega die ook aant zoeken was.. hebben uitgelecht aan de baas h oe het verhaal echt zit..
dus niet dat het mij me baan zal gaan kosten..

maar wat was ik toch even boos op die man :(
en dan hebben wij geen respect voor hun.. ik kan mezelf niet in 10000en splitsen

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:49

Oei Maaikj, wat gemeen! Goed van je dat je het al hebt uitgelegd, want dat doe je toch ook niet expres?
Ik heb dat ook weleens gehad in de supermarkt. Was iemand de mandarijnen vergeten, dus ik keihard naar de deur naar de klant: MEVROUW! UW MANDARIJNEN!!! Belt ze later ook op om een klacht in te dienen, want ik was maar chagrijnig altijd en ordinair.
Nou, graag gedaan he!!

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:58

Volgende keer die mandarijnen naar haar kop gooien :+

Wat doen jullie trouwens als er iemand staat te bellen aan de kassa, en ondertussen z'n bestelling probeerd door te geven?
Hebben we hier ook nog wel eens gedonder mee, want ik vertik het om die mensen te helpen, vind dat zó aso :o

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:01

Ik wacht rustig. Als ze een bestelling begin te blaffen schrijf ik 't wel op. Meestal kijk ik ze dan niet bepaald vriendelijk aan. Hun gedrag is ook niet netjes, dus ik ook niet. Simpel.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:08

wimmus schreef:

Wat doen jullie trouwens als er iemand staat te bellen aan de kassa, en ondertussen z'n bestelling probeerd door te geven?
Hebben we hier ook nog wel eens gedonder mee, want ik vertik het om die mensen te helpen, vind dat zó aso :o

Een collegaatje van me gaat daar echt mooi mee om :') Als mensen een hoop kleding op de toonbank gooien en ondertussen gewoon blijven bellen blijft ze rustig zitten, doet helemaal niets. Na een tijdje verbreekt de klant dan toch meestal het telefoongesprek, want het is wel vreemd dat een kassamedewerker gewoon niets doet? En dan zegt mijn collegaatje met een grote glimlach: "Goedemorgen mevrouw", en begint dan rustig alles af te rekenen alsof er niets gebeurd is :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:27

mijn collega verkondigt altijd heel vriendelijk "ooh, ik wacht wel eventjes hoor, tot u klaar bent met bellen, ik heb geen haast, het is gelukkig niet druk." Of iets in die trant. dan snappen ze het meestal ook wel.

@maaikj: waarom laat je dan niet die collega voor die klant aan de telefoon zorgen en help je zelf die andere klant? Zo had ik het iig gedaan..

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:31

Zo gaat dat hier ook. Gewoon negeren en zelfs de volgende klant helpen.
Sommige bellende mensen gaan met zo'n wijzend vingertje en 'doe dat maar' proberen te bestellen. Blaah!
Klinkt ook nog best onklantvriendelijk als ik het zo opschrijf.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:06

secricible schreef:
mijn collega verkondigt altijd heel vriendelijk "ooh, ik wacht wel eventjes hoor, tot u klaar bent met bellen, ik heb geen haast, het is gelukkig niet druk." Of iets in die trant. dan snappen ze het meestal ook wel.

@maaikj: waarom laat je dan niet die collega voor die klant aan de telefoon zorgen en help je zelf die andere klant? Zo had ik het iig gedaan..

er was niemand bereikbaar.. er waren 5 mensen ziek.. dus we stonden in totaal met maar 6 mensen op de vloer.. waarvan 2 kassieres.. en ik bij de infobalie...
dus verder maar 3 op de vloer..
baas zat op kantoor.. en andere collega was ook aan het vliegen door de winkel heen voor klanten..
ik had niemand die hem kon helpen.. anders had ik dat echt laten doen..
maar verantwoording van de hele winkel had baaslief op mij en collega gegooit..

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:40

Vindhet apart dat je baas maar in zijn kantoor blijft zitten hoor.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:43

ja dat vinden wij ook.. zo gaat het al vanaf het moment dat hij het bedrijf in kwam.. (augustus)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:53

wimmus schreef:

Zou ik ook niet helpen, laat ze maar eerst fatsoen leren. Gewoon wachten totdat ze opgehangen hebben en de rij achter de beller boos wordt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:33

M'n collega had gisteren een mooie..
Ze hielp een klant, maar ze waren met z'n vieren.
Dus ze zegt tegen de eerste klant: "Ik werk ze eerst ff allemaal af, is dat goed?"
Ik lag over de counter geklapt van het lachen.. zegt de klant droog: "Ik heb wel een beetje haast, maak je d'r een vluggertje van?"
:')
Toen kwamen we helemaal niet meer bij.