Straks moet ik weer werken en begint het gedoe met Ns maandabbo en een abbo voor de metro(aangezien het amsterdam is en daar de chipkaart is vanaf 27 aug...en snap nog de ballen ervan hoe dat werkt!)
Ik mis mijn OV, vanmorgen weer een treinkaartje moeten kopen.. vond mn conducteur wel grappig. "Jaaaa voor Nieuwerkerk moet u in Utrecht naar Spoor 8" *kijkt beter op kaartje* "Oh u moet eerst naar Amsterdam Amstel, dan kunt u heerlijk verder slapen "
Goed dat je het zegt van die OV chip in Amsterdam, zal hem nu maar standaard meenemen. Kom door Amsterdam en als er iets aan de hand is met de treinen kan ik tenminste met de metro.
Uhuh, alleen hebben ze mij nu al drie dagen op rij gen**it, 12 euro kwijt terwijl ik elke keer netjes in en uitcheck.. heb er werk van gemaakt, die 12 euro wil ik graag terug.. hoor ongeveer 60 cent per keer kwijt te zijn, geen 4 euro..
Ben blij dat ik in de trein gewoon zonder zo'n ding kan reizen..
Je kan tm 27 augustus nog met gewoon strippenkaart oid is mij verteld
Anoniem
Geplaatst: 11-08-09 16:40
Jep, tot 27 augustus blijft er per station een poortje open, de rest is alleen nog maar te openen met een OV Chipkaart..
Is het uberhaupt al mogelijk overal in de trein met een OV chip te reizen? Op Rotterdam en Amsterdam staan die poortjes al wel aan voor de trein en die paaltjes..
In de Achterhoek zitten er nog niet eens installaties in de bussen voor een OV Chipkaart..
Ik snap er alleen de tandjes van ...ik ga van Leiden naar Amsterdam(duivendrecht), maar in Leiden is nog geen chip ingegaan. Hoe moet ik dat dan doen. Ok ik ga met de metro 3 haltes, dus moet ik dan uitchecken en dan weer in checken als ik met de trein van duivendrecht naar leiden wil of kan ik van de metro zo de trein in stappen? Maar hoe moet ik dan uitchecken want op leiden doen ze het nog niet
Je moet voor de trein dan een treinkaartje hebben.. en dan bij de metro inchecken en weer uitchecken..
Maar het komt er dus zegmaar op neer dat als ik van Amsterdam naar Hummelo reis, ik eerst mijn OV chip in de metro gebruik, daarna een treinkaartje voor de trein, en vervolgens in Dieren een strippenkaart moet kopen omdat ik anders niet met de bus daar kan..
Ik heb een maandab. voor de trein zeg maar en een abo voor de metro(wat dus een chipgeval wordt!)maar hoe zit het straks dan. Gaat het chipgebeuren met de trein ook al vanaf 27 aug in?
Oew wat heb ik mijn ovtje gemist... zit nu sinds kort weer met mijn ovtje in de trein... voorheen kon ik niet meer met korting reizen aangezien ik gepakt ben voor grijsrijden nu kan ik wel weer lekker met korting reizen
Inoterry
Geplaatst: 11-08-09 18:38
Unwritten schreef:
Hmm ik weet niet precies hoe dat zit, daar zouden Inoterry of CCCCorine misschien opheldering over kunnen geven
Vanaf oktober kan er op sommige trajecten op saldo worden gereisd. Ze hebben een aantal personen bereid gevonden die dan als proefpersoon willen fungeren . Wanneer de OV-chipkaart op de trein komt, heb ik werkelijk geen idee van . De poortjes op de Hoekse lijn staan er inmiddels ook al weer een tijdje werkeloos bij.