afrij stress

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreeetje

Re: afrij stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:07

Maar waarom heb je dan meer lessen nodig? Dat snap ik dan niet helemaal.. Ik neem aan dat de lessen worden afgestemd op je rijkunsten, als jij dingen al redelijk onder de knie hebt dan kun je ook een stapje moeilijker of zie ik dat verkeerd ?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:14

Dreeetje schreef:
jup, en het word ook steeds moeilijker gemaakt .. hoeveel lessen hebben jullie ongeveer gehad tot het afrijden?

trouwens, leuk zo'n topic !! Lachen

Geen één Tong uitsteken , benieuwd hoe ik het ga doen, moet 26 decemver afrijden 's morgens vroeg.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:19

Dreeetje schreef:
Maar waarom heb je dan meer lessen nodig? Dat snap ik dan niet helemaal.. Ik neem aan dat de lessen worden afgestemd op je rijkunsten, als jij dingen al redelijk onder de knie hebt dan kun je ook een stapje moeilijker of zie ik dat verkeerd ?

Hij doet alles heel erg op z'n gemak..
Ik heb de eerste 6/7 lessen ofzo, op een rondje gereden van 4 keer rechtsaf.. Gewoon een rechthoek zeg maar. Moest ik elke keer op hetzelfde punt stoppen en weer wegrijden.. Dan kwam hij mij thuis ophalen, moest ik naast hem in de auto gaan zitten, bracht hij mij naar huis, moest ik weer naast hem gaan zitten. De eerste keer vond ik dat wel best maar na 3 lessen daar had ik wel zoiets van ja ik heb het hier nou wel gezien, ik wil de weg op.. Toen mocht ik uiteindelijk de weg op, heeft het kei lang geduurd voor ik op de snelweg mocht.. Ik dacht toen dat dat allemaal normaal was, maar als ik van vrienden hoor hoe het bij hun ging, is dat wel heel anders..

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:20

BraveSpots schreef:
Dreeetje schreef:
jup, en het word ook steeds moeilijker gemaakt .. hoeveel lessen hebben jullie ongeveer gehad tot het afrijden?

trouwens, leuk zo'n topic !! Lachen

Geen één Tong uitsteken , benieuwd hoe ik het ga doen, moet 26 decemver afrijden 's morgens vroeg.

Huh? Tong uitsteken

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:22

Geloof dat mijn vraag verkeerd gelezen is .. hihi Clown

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:22

Is het een eenmans bedrijf blauw00gje ?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:23

Ja, die man is met pensioen en doet dit nog als hobby.
Hij zegt dat ie de jeugd niet kan missen Tong uitsteken

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:30

Hihi oke, klinkt leuk .. maar anderszijds.. mijn vriendin zat ook bij zo'n eenmansbedrijf, ze heeft ook wel iets van 50 lessen gehad, 2x gezakt voor examen, daarna een paar keer gelest bij een grotere rijschool en daar hadden ze gezegd dat ze een heel verkeerde rijstijl had aangeleerd gekregen, waardoor ze dus ook steeds weer zakte. Ze moest helemaal opnieuw alles weer leren, en geloof me iets afleren is moeilijker dan iets aanleren .. Nagelbijten / Gniffelen

Ben daar wat huiverig voor .. Maar jij zal vast je onderzoek hebben gedaan voor je ging lessen Vork

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:31

blauw00gje schreef:
BraveSpots schreef:

Huh? Tong uitsteken

Ik woon in België, daar moet je niet verplicht lessen, je kan ook gewoon leren rijden met mams of paps (of iemand anders). En zo doe ik het dus Knipoog .

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:32

Och ja dat is ook zo dat het anders gaat in belgie .. bofferd ! Haha !

blauw00gje

Dreeetje schreef:
Hihi oke, klinkt leuk .. maar anderszijds.. mijn vriendin zat ook bij zo'n eenmansbedrijf, ze heeft ook wel iets van 50 lessen gehad, 2x gezakt voor examen, daarna een paar keer gelest bij een grotere rijschool en daar hadden ze gezegd dat ze een heel verkeerde rijstijl had aangeleerd gekregen, waardoor ze dus ook steeds weer zakte. Ze moest helemaal opnieuw alles weer leren, en geloof me iets afleren is moeilijker dan iets aanleren .. Nagelbijten / Gniffelen

Ben daar wat huiverig voor .. Maar jij zal vast je onderzoek hebben gedaan voor je ging lessen Vork

Ja idd.. Nouja, mijn ouders kenden hem, dus die hebben gezegd van je gaat bij hem lessen. Ik dacht dat het allemaal toch wel hetzelfde was maar dat is het dus niet.. Maargoed, uiteindelijk haal ik het wel denk ik..
Het is wel een nadeel met zo'n ''rijschool'' dat het zo lang duurt voor je weer op kan..

blauw00gje

BraveSpots schreef:
blauw00gje schreef:

Ik woon in België, daar moet je niet verplicht lessen, je kan ook gewoon leren rijden met mams of paps (of iemand anders). En zo doe ik het dus Knipoog .

Haha ik dacht al Tong uitsteken

Wel rlx, ben jaloers op jou Tong uitsteken

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:34

Met 1x in de week lessen kan ik het betalen, kan gewoonweg niet vaker lessen ivm geld .. Knipoog
En wil graag tegen het einde bloklessen nemen.. Dus maakt het me niet veel uit, als ik maar 1x in de week kan lessen !

edit: ohh, bedoel je voor examen weer opkan ?!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:26

whaa Blauwoogje, ik moet ook 6 jan!! 9:50 Haha!

ik ben in het begin ook heel rustig begonnen, wat industrieterrein enzo Lachen meer niet. Nu heb ik al een klein beetje Schijnheilig boven de max. toegstane snelheid op de snelweg gereden

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:45

Dreeetje schreef:
Met 1x in de week lessen kan ik het betalen, kan gewoonweg niet vaker lessen ivm geld .. Knipoog
En wil graag tegen het einde bloklessen nemen.. Dus maakt het me niet veel uit, als ik maar 1x in de week kan lessen !

edit: ohh, bedoel je voor examen weer opkan ?!

Ik heb ook maar 1 uur in de week gelest.. Nu nogsteeds trouwens Tong uitsteken

Ja ik heb nou aangevraagd, kan 7,5 week later gewoon pas op Verward Boos!

Annerieke_ schreef:
whaa Blauwoogje, ik moet ook 6 jan!! 9:50 Haha!

ik ben in het begin ook heel rustig begonnen, wat industrieterrein enzo Lachen meer niet. Nu heb ik al een klein beetje Schijnheilig boven de max. toegstane snelheid op de snelweg gereden

Haha ik om 11:40 Tong uitsteken

Ik reed wel iets meer te hard dan de max. snelheid ROFL
Op een gegeven moment zei die man: ''Euh Mandy.. Hoe hard mag je hier?'' Ik zeg euhm, 90.. Hoe hard rijd je nou? Euhm.. 120 Nagelbijten / Gniffelen Ik had het niet eens in de gaten Tong uitsteken

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:42

Ik reed met mijn lessen bijna altijd te langzaam Haha!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:44

blauw00gje schreef:
BraveSpots schreef:

Haha ik dacht al Tong uitsteken

Wel rlx, ben jaloers op jou Tong uitsteken

Jah, het voordeel is dat ik zoveel kan oefenen als ik zelf wil Lachen.

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:56

ik heb ook wel 70 rijlessen gehad denk ik ROFL
Maar ach vond het ook nooit erg om te lessen Bloos en die stress voor het afrijden kan ik begrijpen Ach gut
mijn theorie heb ik in 5 keer gedaan en wat was dat erg maar gelukkig haalde ik mijn praktijkexamen wel in 1 keer Haha!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:00

Goh dat zijn mooie voorruitzichten haha.
Heb namelijk ook mijn theorie in 5 keer gehaald dus hoop volgende week ook in één keer te slagen!

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:05

Las trouwens vandaag in de kranten dat er vanaf februari iets nieuws komt bij het CBR op proef voor een jaar:

Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) start in februari een landelijke proef voor mensen die stijf staan van de stress en keer op keer voor hun praktijkexamen zakken. Op dit moment kunnen zij pas na vier keer zakken een speciaal examen afleggen. Het faalangstexamen kan in overleg met de rijinstructeur ook de eerste keer dat iemand af wil rijden, worden aangevraagd. Vooralsnog gaat het om een experiment met 10.000 faalangstexamens, dat maximaal een jaar duurt. Het nieuwe examen is bedoeld om kandidaten, ondanks hun faalangst, op hun gemak te stellen zodat zij optimaal kunnen presteren. Het faalangstexamen is niet makkelijker dan het gewone praktijkexamen B. Kandidaten moeten net als iedere aspirant-bestuurder voldoen aan alle rijvaardigheidseisen. Het faalangstexamen duurt langer en verschilt in opzet van het reguliere examen. Er zijn 90 minuten beschikbaar, tegen 55 minuten voor het B-examen. Ook kan de examenkandidaat tijdens de rit één of meer time-outs aanvragen om op adem te komen. Het CBR wordt tijdens de proef begeleid door ingenieursbureau DHV uit Amersfoort. Het faalangstexperiment wordt in vijftien examenplaatsen uitgevoerd waaronder Leeuwarden, Arnhem, Amsterdam, Heerlen en Middelburg. Is de proef succesvol, dan zal het faalangstexamen landelijk worden ingevoerd. Het CBR gaat ervan uit dat het speciale examen alleen wordt aangevraagd voor leerlingen die werkelijk faalangst hebben. Het faalangstexamen was oorspronkelijk onderdeel van de ministeriële opdracht om het rijexamen te vernieuwen, maar werd daarvan op verzoek van het CBR losgekoppeld. Zo kon iedereen zich concentreren op het vernieuwde rijexamen dat op 1 januari dit jaar werd ingevoerd.

Was dit nou maar er al veel eerder geweest dan was is miss wel in 1 keer geslaagd, maar ja dan had ik er nog niks aan gehad, want ik moest in Utrecht afrijden en daar geld het niet

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:07

In Eindhoven ook niet..

Bij welke cbr ga je trouwens op, Annerieke_?

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:31

_Cynthia_ schreef:
Las trouwens vandaag in de kranten dat er vanaf februari iets nieuws komt bij het CBR op proef voor een jaar:

Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) start in februari een landelijke proef voor mensen die stijf staan van de stress en keer op keer voor hun praktijkexamen zakken. Op dit moment kunnen zij pas na vier keer zakken een speciaal examen afleggen. Het faalangstexamen kan in overleg met de rijinstructeur ook de eerste keer dat iemand af wil rijden, worden aangevraagd. Vooralsnog gaat het om een experiment met 10.000 faalangstexamens, dat maximaal een jaar duurt. Het nieuwe examen is bedoeld om kandidaten, ondanks hun faalangst, op hun gemak te stellen zodat zij optimaal kunnen presteren. Het faalangstexamen is niet makkelijker dan het gewone praktijkexamen B. Kandidaten moeten net als iedere aspirant-bestuurder voldoen aan alle rijvaardigheidseisen. Het faalangstexamen duurt langer en verschilt in opzet van het reguliere examen. Er zijn 90 minuten beschikbaar, tegen 55 minuten voor het B-examen. Ook kan de examenkandidaat tijdens de rit één of meer time-outs aanvragen om op adem te komen. Het CBR wordt tijdens de proef begeleid door ingenieursbureau DHV uit Amersfoort. Het faalangstexperiment wordt in vijftien examenplaatsen uitgevoerd waaronder Leeuwarden, Arnhem, Amsterdam, Heerlen en Middelburg. Is de proef succesvol, dan zal het faalangstexamen landelijk worden ingevoerd. Het CBR gaat ervan uit dat het speciale examen alleen wordt aangevraagd voor leerlingen die werkelijk faalangst hebben. Het faalangstexamen was oorspronkelijk onderdeel van de ministeriële opdracht om het rijexamen te vernieuwen, maar werd daarvan op verzoek van het CBR losgekoppeld. Zo kon iedereen zich concentreren op het vernieuwde rijexamen dat op 1 januari dit jaar werd ingevoerd.

Was dit nou maar er al veel eerder geweest dan was is miss wel in 1 keer geslaagd, maar ja dan had ik er nog niks aan gehad, want ik moest in Utrecht afrijden en daar geld het niet

hee, dit wil ik ook! iemand enig idee of dit ook voor het E rijbewijs geldt?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:54

Hierboven las ik wat negativiteit mbt een eenmansbedrijf,
ik moet zelf zeggen dat ik het helemaal super heb gevonden.
Niet alleen omdat hij gewoon heel erg goed was, maar ook omdat hij je ként, hij weet je verhalen, hij weet wat je bezighoudt in het dagelijks leven en het is gewoon gezellig.
Hetgeen van een grote rijschool wat mij tegenhield was omdat je daar vooral een 'nummer' bent.

Mijn instructeur (en dus direct eigenaar van zijn bedrijfje) was trouwens helemaal niet van het 'extra lessen'.
Ook niet toen ik de eerste keer gezakt was, de eerste week erna 'mocht' ik niet lessen van hem, moest even bijkomen, en in de 2e week, in de eerste les weer na mijn zak-examen zegmaar, had hij direct een nieuwe datum!
Als hij werkelijk mij meer lessen had willen geven zodat hij meer verdiende had hij dat niet gedaan Knipoog
Was binnen een maand na mijn 1e examen weer afgereden en geslaagd!

Súper rijschool!

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:02

Ik was niet negatief Nymphadora, er zijn veel meer eenmansbedrijfjes en ik noemde er maar 1, en ik scheer niet alles over 1 kam Knipoog Ben zeker niet negatief over een eenmansbedrijf, er zullen er ook zat goede bij zitten. Net zoals er grotere rijscholen zijn die minder zijn.

Maar door dat verhaal zal ik mijzelf niet zo snel in laten schrijven bij een eenmansbedrijf, door die ene enkele ervaring die mijn vriendin heeft gehad Knipoog
Maar natuurlijk zijn er ook zat goede ervaringen hoor! Vork

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:05

Mja ik zou als ik het over zou moeten doen dus niet meer bij een eenmansbedrijfje doen Tong uitsteken