Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dreeetje schreef:jup, en het word ook steeds moeilijker gemaakt .. hoeveel lessen hebben jullie ongeveer gehad tot het afrijden?
trouwens, leuk zo'n topic !!
Dreeetje schreef:Maar waarom heb je dan meer lessen nodig? Dat snap ik dan niet helemaal.. Ik neem aan dat de lessen worden afgestemd op je rijkunsten, als jij dingen al redelijk onder de knie hebt dan kun je ook een stapje moeilijker of zie ik dat verkeerd ?
BraveSpots schreef:Dreeetje schreef:jup, en het word ook steeds moeilijker gemaakt .. hoeveel lessen hebben jullie ongeveer gehad tot het afrijden?
trouwens, leuk zo'n topic !!
Geen één, benieuwd hoe ik het ga doen, moet 26 decemver afrijden 's morgens vroeg.
blauw00gje schreef:BraveSpots schreef:
Geen één, benieuwd hoe ik het ga doen, moet 26 decemver afrijden 's morgens vroeg.
Huh?
Dreeetje schreef:Hihi oke, klinkt leuk .. maar anderszijds.. mijn vriendin zat ook bij zo'n eenmansbedrijf, ze heeft ook wel iets van 50 lessen gehad, 2x gezakt voor examen, daarna een paar keer gelest bij een grotere rijschool en daar hadden ze gezegd dat ze een heel verkeerde rijstijl had aangeleerd gekregen, waardoor ze dus ook steeds weer zakte. Ze moest helemaal opnieuw alles weer leren, en geloof me iets afleren is moeilijker dan iets aanleren ..
Ben daar wat huiverig voor .. Maar jij zal vast je onderzoek hebben gedaan voor je ging lessen
BraveSpots schreef:blauw00gje schreef:
Ik woon in België, daar moet je niet verplicht lessen, je kan ook gewoon leren rijden met mams of paps (of iemand anders). En zo doe ik het dus.
Dreeetje schreef:Met 1x in de week lessen kan ik het betalen, kan gewoonweg niet vaker lessen ivm geld ..![]()
En wil graag tegen het einde bloklessen nemen.. Dus maakt het me niet veel uit, als ik maar 1x in de week kan lessen !
edit: ohh, bedoel je voor examen weer opkan ?!
Annerieke_ schreef:whaa Blauwoogje, ik moet ook 6 jan!! 9:50
ik ben in het begin ook heel rustig begonnen, wat industrieterrein enzomeer niet. Nu heb ik al een klein beetje
boven de max. toegstane snelheid op de snelweg gereden
blauw00gje schreef:BraveSpots schreef:
Ik woon in België, daar moet je niet verplicht lessen, je kan ook gewoon leren rijden met mams of paps (of iemand anders). En zo doe ik het dus.
Haha ik dacht al
Wel rlx, ben jaloers op jou
_Cynthia_ schreef:Las trouwens vandaag in de kranten dat er vanaf februari iets nieuws komt bij het CBR op proef voor een jaar:
Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) start in februari een landelijke proef voor mensen die stijf staan van de stress en keer op keer voor hun praktijkexamen zakken. Op dit moment kunnen zij pas na vier keer zakken een speciaal examen afleggen. Het faalangstexamen kan in overleg met de rijinstructeur ook de eerste keer dat iemand af wil rijden, worden aangevraagd. Vooralsnog gaat het om een experiment met 10.000 faalangstexamens, dat maximaal een jaar duurt. Het nieuwe examen is bedoeld om kandidaten, ondanks hun faalangst, op hun gemak te stellen zodat zij optimaal kunnen presteren. Het faalangstexamen is niet makkelijker dan het gewone praktijkexamen B. Kandidaten moeten net als iedere aspirant-bestuurder voldoen aan alle rijvaardigheidseisen. Het faalangstexamen duurt langer en verschilt in opzet van het reguliere examen. Er zijn 90 minuten beschikbaar, tegen 55 minuten voor het B-examen. Ook kan de examenkandidaat tijdens de rit één of meer time-outs aanvragen om op adem te komen. Het CBR wordt tijdens de proef begeleid door ingenieursbureau DHV uit Amersfoort. Het faalangstexperiment wordt in vijftien examenplaatsen uitgevoerd waaronder Leeuwarden, Arnhem, Amsterdam, Heerlen en Middelburg. Is de proef succesvol, dan zal het faalangstexamen landelijk worden ingevoerd. Het CBR gaat ervan uit dat het speciale examen alleen wordt aangevraagd voor leerlingen die werkelijk faalangst hebben. Het faalangstexamen was oorspronkelijk onderdeel van de ministeriële opdracht om het rijexamen te vernieuwen, maar werd daarvan op verzoek van het CBR losgekoppeld. Zo kon iedereen zich concentreren op het vernieuwde rijexamen dat op 1 januari dit jaar werd ingevoerd.
Was dit nou maar er al veel eerder geweest dan was is miss wel in 1 keer geslaagd, maar ja dan had ik er nog niks aan gehad, want ik moest in Utrecht afrijden en daar geld het niet