Uitspraken van kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BoGi

Re: Uitspraken van kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:39

Mijn vriend wil een lastminute camping boeken, zegt dat ook tegen zijn kinderen.

Oudste: "Maar papa moet je wel kijken of Maya mee kan."
vriend: "En Nienke dan?"
zoon: "Die hoort toch bij Maya?"

mijn hond heeft haar punten wel gescoord... Nu ik nog ;)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:29

Mijn neefje van 3 heeft een nieuw opblaaszwembad in de tuin. Mijn vader vroeg of zijn papa en mama er ook in konden, en ja, dat kon wel. Daarna vroeg hij of hij er ook in kon. Het antwoord van mijn neefje: 'Nee dat kan niet, want jij bent te dik.'

Ben je mooi klaar mee :))

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:17

Kind had kappertje gespeeld op de overblijf en de leidsters hadden er een flinke pot gel tegenaan gegooid. Kom ik hem halen roept hij heel enthousiast: Mam, ik heb een harenkam!!!!!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:19

Mijn schoonzusje is laatst door een busje van de weg gereden en in een flink diep greppel terecht gekomen.
Ze kwam net van het boodschappen doen en had d´r 2 dochtertjes (nu net 3 & 4) mee in de auto :\ .
Gelukkig is er met geen van 3 wat gebeurd, maar de schrik zat er natuurlijk toch goed in.
De oudste vertelde daarna aan papa dat ze met de auto waren "omgekiepelt" :D en de jongste vertelde dat ze waren "omgekietelt" :') ....

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:38

Mijn neefje was gister ook lekker bezig :+

We hadden het over vakanties hij was 2 jaar geleden naar portugal geweest met zijn gezin om kameradan van zijn ouders op te zoeken die daar nu woonden.

Die mensen hadden twee kinderen en die gingen op hun vrije middag naar school om nederlands bij te leren met name de spelling enzo (zijn in nederland geboren dus ze willen nederlands een beetje 'bijhouden'. Hij vertelde dit zo heel goed uitleggen enzo was hij klaar zegt hij heel zachtjes; domme kinderen gaan ze vrijwillig naar school xD

Alleen hoe die het zei en dat geziht heel nadenkelijk hij snapte er nix van die kinderen :p

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:45

Omw van de zomervakantie zijn er nu heel vaak kinderen in het park als ik met mijn langharige plucheachtige hond ga wandelen, en vorige week zei ineens een klein jongetje: "oooh kijk! een hond! een hàrige hond!" :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:13

Rockie1 (4,5): "Mama, jij bent gemaakt van een tas!"
Ik: :?
Zij: "Érg breatief!"
Ik: >;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:15

hehe, echt weer een volkomen onzinnige uitspraak ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:01

Vanavond aan het eten stond de radio aan, en er was een liedje met "catch you, catch you" waarop Rockie1 zegt:
"Ketchup Ketchup?"
Ik: "Nee, 'catch you' dat betekent 'ik vang je' "
Manlief: "I'll catch you when you fall betekent 'ik vang je als je valt' "
Rockie1: "Heb ik dan geen pijn?"
Ik: "Nee dan heb je geen pijn."
Rockie2 de wijsneus van bijna drie: "Anders dan val je heeel heeeeel hoog en dan heb je een gat in je hoofd! :oo "

:')

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:02

_O- Schrijf je die uitspraken eigenlijk nog ergens op? Leuk voor later. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:04

Ja hier op bokt :') Internet lives forever!

-marije-

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:05

vorige zaterdag bij de braderie gingen we van de jongerenraad schminken, komt er een meisje naar een jongen van de jongerenraad toe en zegt: szoo jij lijkt wel op een olifant! :o

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:06

Ik neem een oppaskindje van mijn moeder wel eens mee naar boven, wil ze altijd heel graag omdat ze dan soms wat make up opmag :))

Laatst was ik me een beetje aan het omkleden, liep in m'n bh mijn slaapkamer in waar zij dus was, zegt ze; 'Oh jij hebt mooie tieten' _O-

't kind is 3 :))

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:46

Vorige week gaf ik gymles aan groep 6. Bunkerbal stond op het programma!
Vraagt een jongetje: "Oh, juf, leuk! Mogen we dan alle instrumenten gebruiken??" :')

(wat natuurlijk de toestellen voor moesten stellen...)

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:27

Ik heb suikerziekte en spuit 4x per dag. Vorige week stond ik te spuiten, komt mijn nichtje van 6 bij me staan.

Nichtje: Waarom moet jij spuiten?
Ik: Omdat ik suikerziekte heb.
Nichtje: Maar waarom heb jij dat dan?
Ik: Ons lichaam maakt insuline, maar mijn lichaam niet meer, dus dan spuit ik die insuline.
Nichtje: En heb je dat al lang?
Ik: Ik was 7 toen ze daar achter kwamen.
Nichtje: Oh, dan moet ik oppassen, want ik ben 6. Dus ik heb het ook als ik 7 ben.
Ik: Nee joh, jij hebt dat niet. Jij bent een gezonde meid!
Nichtje: Nee hoor, ik heb het ook... :\

Gelukkig heeft ze het er niet meer over!

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:31

Zusje bijna 6 van vriendin van mij zei vandaag ( toen de katjes aan het spelen waren )
Ze hebben elkaar in de reet.
Ze bedoelde dus, ze hebben elkaar in de greep. ;)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:34

Vandaag hoorde ik nog dat het nichtje van me vriend had gezegt tegen haar Oma: Oma, wat heb jij lange benen zeg! Ze zijn helemaal tot aan je voeten! _/-\o_

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:37

Ik en me vriend waarom aantal maanden geleden bij dochtertje van de steofbroer van mijn vriend.
Ze is 9 ofzoiets, En ik en me vriend liepen hand in hand naarbinnen zegt ze OOOOH julie zijn verliefd!!!
ij zo ja inderdaad.
Zegt ze wanneer gaan julie een kindje bouwen? :D (ik ben 18 me vriedn is 20 :=)

Maar gewoon de manier waarop ze t zei haha :)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:53

Hahaa geweldige dingen staan er tussen! :D

Ik zat een keer met een jongen die ik toen leuk vond in het delfsehout.. Maar we zaten gewoon dicht tegen elkaar aan verder niks !
Roept er een ventje van ongeveer 10 jaar 'Wel veilig doen he!'! xD

En vroeger noemde ik vliegtuigen altijd reuzen ballonnen!
Dus altijd als we naar schiphol gingen voor vakantie was het: 'papa gaan we met die grote balon mee?'

En tijdens me werk komt er zo'n klein ventje van een jaar of 3/4 zegt die 'Hee langen pak die worst is effe voor me!'

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:31

mijn zusje toen ze klein was had een programma gezien over geitjes. even later reden we met de auto langs een wei met geitjes. :

Kijk mama! allemaal schijtjes!!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:33

Nichtje speelt in het zwembad, slaat op de rand: "Pap, dit is net jouw buik!"
:))

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:38

Hehe toen ik klein was was ik echt een draak en toen ik 3 was was ik weg van die show met die man en vrouw in de boksringen die 'gevaarlijke dingen' deden en dan 'dood' gingen, vervolgd door de uitroep 'de eerste rondeee!' en dat tot een stuk of 5 ofzo, mensen van mijn leeftijd (24) en iets ouder zullen de show nog wel kennen, (zou graag de naam horen!)

Nou was ik altijd al zon kreng om overal uit te breken en iedereen buiten te sluiten door propjes papier in de sleutelgaten te doen, op een avond had mijn moeder per ongeluk de zinkzalf naast mijn bed laten staan (box) daar deed ik me dus helemaal tegoed aan, lekker helemaal ondergesmeert tot in me haar, het bed en de muren moesten het ook ontzien, komen mijn ouders erachter, opa en oma erbij gehaalt omhet grootse probleem op te lossen, ik pak een kleerhanger begin rond te rennen met een big smile en roep heel hard 'DE EERSTE RONDE!!!!'

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:49

dit is eigenlijk wel erg; twee dagen geleden bleven de kinderen van een vriendin van mij slapen. Met z'n allen op 1 kamer; gezellig natuurlijk. Komt zoontjelief (van vriendin) van 5 jaar oud, snikkend de trap af. de hele bende erachteraan natuurlijk. Mijn oudste van 6 roept nog; mama er is iets erg gebeurd. partnerlief en ik kijken beetje verschrikt op. Zegt ventje; " het is echt serieus waar, ER LIEP EEN VLIEG!".

we schamen ons er wel een beetje voor, maar we keken elkaar aan en schoten echt alletwee keihard in de lach. ken je dat, zo'n moment dat je niet wil lachen, maar het gaat domweg echt niet anders. heb hem daarna wel gerustgesteld hoor.. :o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:54

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:21

Oh, schitterend om die weer eens terug te zien zeg. :D Was trouwens ook mijn eerste gedachte toen ik de post van xyris las.. :j