Staking door scholieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:06

Hier was het vanmorgen weer staken. Vuurwerk etc.

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:36

Gister is er bij ons gestaakt, en morgen gaan ze als het goed is weer...Als ik echt heel eerlijk ben vind ik het alleen maar leuk omdat we dan al om half 11 ofzo uitzijn...(ik wacht eerst het dabat af,, en als het dan niet doorgaat ga ik wel weer staken) maar morgen dus even niet..hoop wel dat ze het gaan doen..zijn we weer 3/4 uurtjes eerder uit! Haha! Vingers aflikken

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:44

Ik krijg nu weer allemaal berichtjes over msn dat ik naar iedereen moet sturen dat we morgen na de 1e pauze naar huis gaan, daar doe ik niet aan mee hoor, moet al geneg nakomen, en er volgt toch al een debat

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:58

haha niien_ bij ons is het precies het zelfde me hele mailbox staat er vol van..ik doe inderdaad ook niet mee, laat hun maar lekker staken, mogen wij ook van zelf naar huis Clown

mireltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:01

Wij mogen staken van de directeur Lachen
Dit mag alleen als het LAKS het voorstel van de regering afkeurt.
Dan mogen we ons opgeven en dan gaan we misschien wel met bussen naar Den Haag om te staken Tong uitsteken
Mijn school is nogal klein en heeel erg braaf (dus ik denk niet dat er heel snel rellen uit zullen lopen Knipoog )

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:02

mireltjuh schreef:
Dan mogen we ons opgeven en dan gaan we misschien wel met bussen naar Den Haag om te staken Tong uitsteken
Mijn school is nogal klein en heeel erg braaf (dus ik denk niet dat er heel snel rellen uit zullen lopen Knipoog )

Wij hebben dan ook toestemming van de directeur.
Al is onze school niet klein, maar erg snel zullen er bij ons geen rellen uitbreken.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 23:07

L_iek schreef:

Houdt het nou nooit op? Dit is niet grappig meer!

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 23:15

Emilia schreef:
L_iek schreef:

Houdt het nou nooit op? Dit is niet grappig meer!

precies dat zijn geen kinderen van mijn leeftijd meer maar van 4!
dit kan echt niet hoor!

weet je waarom ze 40 uur minder hebben gedaan zodat ze hoopte dat ze van de rellen af zijn!

dit is geen staken om 960 uur maar gewoon lol trappen zonder reden en zonder iets!
ze vinden het gewoon mooi meegenomen en een mooie reden om maar even rellen te gaan schoppen!
dit is echt zwaar kinderachtig!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 08:50

Het is idd allemaal zwaar kinderachtig! bij ons kunnen ze niet naar huis in de 1 pauze want de hekken zijn gesloten en de leraren staan er allemaal voor. Of ze moeten weer een hek slopen zoals vrijdag!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 08:58

Niien_ schreef:
Ik krijg nu weer allemaal berichtjes over msn dat ik naar iedereen moet sturen dat we morgen na de 1e pauze naar huis gaan, daar doe ik niet aan mee hoor, moet al geneg nakomen, en er volgt toch al een debat

Ik heb deze ook al een paar keer gehad. Nou, ik doe er ook niet aan mee. In plaats dat ze nou eerst even dat debat afwachten..

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 09:04

Ik kreeg ze ook,doe vandaag niet mee.
Vrijdag wel als we met de school naar denhaag gaan.
mits er vandaag niks uitkomt.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 09:11

Ik hoor net op het nieuws dat het LAKS naar de 2e kamer gaat met handtekeningen van mensen die voor het verlagen van de 1040 norm zijn. Maar dat vind ik persoonlijk heel lochies. Dat het er meer dan 50.000(?) zijn. Alle leerlingen (ook ik hoor) willen dit. Daar hoef je ze geen handtekening voor te vragen. Of zie ik dit verkeerd.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 09:36

K_im schreef:
Ik hoor net op het nieuws dat het LAKS naar de 2e kamer gaat met handtekeningen van mensen die voor het verlagen van de 1040 norm zijn. Maar dat vind ik persoonlijk heel lochies. Dat het er meer dan 50.000(?) zijn. Alle leerlingen (ook ik hoor) willen dit. Daar hoef je ze geen handtekening voor te vragen. Of zie ik dit verkeerd.

Heel lochies?

Ooh, logisch.
Pling

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 09:38

Als het vandaag in Den Haag maar beetje rustig blijft, heb geen zin om in die rellen te komen. Nagelbijten / Gniffelen

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 09:59

mireltjuh schreef:

Als er na de bespreking van vandaag niets veranderd mogen wij ook staken.
Dit zal een georganiseerde staking worden en je krijgt dan toestemming van school.
Er is dus met bijna alle leerlingen van onze school al een 'wilde' staking geweest, maar deze staking die eventueel gaat plaatsvinden is dus georganiseerd.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:32

Als wij mogen staken is het ook georganiseerd, om het zo maar te zeggen. Ja We hebben er een hele brief over mee naar huis gekregen. Koe

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:35

wij mogen vrijdag wel staken Knipoog daarvoor is het niet gewenst.
en vrijdag. is het de bedoeling dat wij dan naar den haag gaan Knipoog leraren gaan dan ook mee Knipoog

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:00

Ik ga ook niet naar den Haag. Ik hoop wel dat andere dat wel doen, zodat ik naar huis kan Schijnheilig

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:28

Wij gaan Vrijdag naar Den Haag geloof ik. Nagelbijten / Gniffelen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:29

K_im schreef:
Ik ga ook niet naar den Haag. Ik hoop wel dat andere dat wel doen, zodat ik naar huis kan Schijnheilig

Bij ons maakt dat niet uit, je moet óf naar Den Haag, óf naar school, of je nou in je eentje zit of niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:30

Zo hoort het toch, vind ik maar normaal. Lekker voorbereiden voor de proefwerken

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:09

Hier is ook weer "gestaakt"
alleen waren het maar 100á200 leerlingen, allemaal een boete Boos! hadden wel wat beter mogen straffen.

Voor vrijdag wordt er bij ons niet opgeroepen om te gaan staken maar om te gaan rellen, ben benieuwd, Ik vind het nu wel weer genoeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:38

ROFL Vanochtend in de les was er wat onenigheid tussen de lerares en een klasgenoot van mij, die moest vanvoor zitten maar dat wou hij niet Clown Opeens schreeuwt er iemand keihard: LATEN WE GAAN STAKEN!! Clown ROFL Hele klas viel op de grond van het lachen. Verder zei deze lerares dat besloten is dat het NIET meer doorgaat!

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:41

Vanavond 10 uur spoeddebat, vanavond 10 uur pas!! Bloos!

Onze hele school moest handtekening zetten als je tegen 1040 uren was, en die worden nu door iemand uit mn klas, en nog paar van school naar den haag gebracht.

Ik wil echt geen boete, dan moet ik die zelf gaan dokken, haha.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:46

ik vind het echt het toppunt van jezelf voorschut zetten. Echt waar, en het commentaar JAAA WIJ ZIJN TEGEN DE LEERPLICHT! Dude daar ging het toch helemaal niet over? knappe kerel als je dat er door krijgt op deze manier. Ik zou als reactie op die uren, er lekker nog een paar uren bovenop gooien Clown . Dan besteden ze hun tijd wat nuttiger dan met rellen, en de boel slopen. En dan die later wanneer er weer normaal gedaan kan worden terug draaien op het oorspronkelijke 2040. Vork

Kom op zeg, die uren op hoeveel kom je nou uit? 1 a 2 uurtjes per week meer? Dan wens ik ze in de toekomst veel sterkte op HBO's Uni's MBO's...

hoewel..die eerste 2 zullen wel niet zo veel voorkomen bij dit publiek

maar goed hier een verslagje van geen stijl.nl bij de rellen..( onderaan de blz.)
http://stakingtegendestaking.hyves.nl/? ... ctions_1=6
Laatst bijgewerkt door vencedor op 28-11-07 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt