Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:56

ik had hem net gevonden voor je *LOL*

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:58

Miss_Petit schreef:
Als wij iets doen in een moslimland waar wij te gast zijn, ik noem iets 'simpels' als drugssmokkel, gelijk kop eraf of je levenlang in de bak...

juist!
ze zien ons in turkije al aankomen om kerken te gaan bouwen..
nederland laat veel te veel toe...

en de doodstraf mogen ze van mij wel weer gaan toe passen,
dan kan je wel zeggen dat je het zo niet kan oplossen, maar de mensen die het verdienen dragen verder toch niet veel bij in de samenleving,
maar een terrorist heb je niet met de doodstraf dan komen ze toch bij allah..

en ik moet zeggen dat ik het inderdaad wel eens ben met die uitspraak van die minister, niet aanpassen terug, strafblad terug enz..

en even voor de duidelijkheid ik ben niet kei tegen turken of buitenlanders als er oorlog is of ze willen vluchten natuurlijk mogen ze dan komen, maar ze gaan niet meer terug...

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 15:36

joostvangestel schreef:

Overigens: kuddes bewegen zich niet in groepen van miljoenen, kuddes bewegen zich in groepen van honderden, hooguit duizenden. Daarom bestaan er zoveel christelijke en islamitische splintergroeperingen.

En als je teveel diverse kuddes hebt op een veel te klein stukje grond krijg je gegarandeerd problemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 15:56

Die voorbijganger, die ook geraakt is door kogels en gewond het politiebureau wist te bereiken, dat is familie van een collega.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:00

Miss_Petit schreef:
En tot wat voor praktijken verstaan we deze moord?
En wat zou de straf dan moeten zijn?

En hoe breng je dat aan familie?

Nog even op verzoek een antwoord: Knipoog

Ik dacht allereerst aan de straf die Balthasar Gerards (de moordenaar van Willem van Oranje) destijds heeft gekregen. De moord op Van Gogh lijkt me wel een vergelijkbare misdaad (een moord vanuit religieus-politiek oogpunt) die op eenzelfde manier bestraft zou moeten worden. Maar aangezien ik tegen het bestrijden van geweld met geweld ben en ook mijn twijfels heb over de doodstraf, leek mij de straf zoals die op http://nl.wikipedia.org/wiki/Balthasar_Gerards wordt beschreven bij nader inzien toch niet iets wat ik zou toejuichen. Knipoog

Maar even serieus: op z'n minst levenslang lijkt mij redelijk. Aan de andere kant: welke straf je ook voor deze figuur kiest, je schakelt daarmee niet het gevaar uit dat ergens anders een idioot opstaat die ook weer wat mensen afknalt omdat hun uitspraken of misschien zelfs hun kop hem niet aanstaat. Dat zo iemand gestraft moet worden is duidelijk. Dat die straf zwaar moet zijn, is ook duidelijk. Maar wanneer is een straf zwaar genoeg? Ik denk dat daar geen afdoende antwoord op mogelijk is. Behalve wanneer je vindt dat als persoon A beslist over het leven van persoon B, dat de rechterlijke macht vervolgens mag beslissen over het leven van persoon A en dus de doodstraf mag toepassen. Maar zo zwart/wit is het allemaal niet, er is niet voor niets overal ter wereld zoveel discussie over de doodstraf.

Je laatste vraag begrijp ik trouwens niet goed. Verward

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:09

Ik denk dat deze persoon aardig gestraft is omdat hij de heilige martelaren dood niet heeft gevonden. Ik schat in dat van al zijn grootspraak op schrift weinig over is.

Over straf, hij mag van mij wel naar Guatamo Bay, een verwerpelijke instelling, daar zitten er een heleboel die er niet horen, maar iemand die met zoveel haat te werk gegaan is gun ik dat wel.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:09

Dat bedoelde ik dus ook, welke straf kan je geven?
In mijn ogen mag niemand beslissen over leven en dood.

En wat ik bedoelde, welke straf dan ook, zal de familie daar ooit genoegen meenemen? Ik vrees van niet...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:11

Als mijn vader/moeder/broer/man enz vermorod zouworden zie ik liever de dader de rest van zijn leven achter tralies dan dood in een stoel dmv van een spuitje of electriciteit, maar die link van karin Nagelbijten / Gniffelen

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:14

Ik denk ineens aan die clichebeelden van amerikaanse gevangenisfilms, waar grote sterke negers rondlopen.
Dat is wat anders dan 50 maagden!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:17

Geef je hem de doodstraf dan heeft hij alsnog zijn martelaarsdood, lijkt me ook niet zo'n goed plan.

Dat hij nooit meer vrij zou mogen komen lijkt mij duidelijk, ook niet wegens "goed gedrag" en ik hoop dat voor hem levenslang een keer echt levenslang zal zijn.

Verder vind ik het helemaal niet verkeerd dat er moskeeën gebouwd zijn in Nederland. Iedereen heeft het recht op zijn/haar eigen geloof en de hoeveelheid moslims in Nederland rechtvaardigt m.i. de bouw van deze moskeeën. Die zijn ook niet de wortel van het kwaad.
Dat in veel Islamitische landen de bouw van kerken niet is toegestaan wil toch niet zeggen dat wij hetzelfde principe moeten volgen? Vrijheid van godsdienst is in Nederland een groot goed en terecht.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:19

Percy schreef:
. Die zijn ook niet de wortel van het kwaad.

Volgens mij volg jij dan het nieuws niet helemaal Verward
Er zitten een aantal moskeen met imams die zeer verwerpelijk ideeen hebben, o.a. de moskee waar Mohammed B bij aangesloten was.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:20

Sammie schreef:
...maar die link van karin Nagelbijten / Gniffelen

Tja, zo ging dat in de 16e eeuw. Was toen heel normaal.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:20

Fitzroy schreef:
Volgens mij volg jij dan het nieuws niet helemaal Verward
Er zitten een aantal moskeen met imams die zeer verwerpelijk ideeen hebben, o.a. de moskee waar Mohammed B bij aangesloten was.

Precies, een aantal. Mogen er dan helemaal geen moskeëen meer gebouwd worden?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:21

Fitzroy schreef:
Er zitten een aantal moskeen met imams die zeer verwerpelijk ideeen hebben...

En daar heb je het verschil weer tussen 'een kleine minderheid' en 'de grote meerderheid c.q. allemaal'.

Vanwege 'een aantal...' moeten ze dan maar 'allemaal' verboden worden?

[Edit] Justy is me net voor. Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 16:22

Justy schreef:
Precies, een aantal. Mogen er dan helemaal geen moskeëen meer gebouwd worden?

Wat mij betreft mogen ze in ieder geval wel stoppen met het ophalen van extremistische Imams uit Marokko.
Laat ze die Imam maar hier opleiden dan kan er gelijk rekening gehouden worden met de Nederlandse normen en waarden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:22

Nee, dat zei ik ook niet. Wel goed lezen.
Ik reageerde op de opmerking van Percy, dat moskeeen niet de wortel van het kwaad zijn. Dat zijn ze ook niet allemaal maar er zitten zeker moskeeen bij die beter gesloten kunnen worden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 16:23

Karin schreef:
En daar heb je het verschil weer tussen 'een kleine minderheid' en 'de grote meerderheid c.q. allemaal'.

Vanwege 'een aantal...' moeten ze dan maar 'allemaal' verboden worden?

[Edit] Justy is me net voor. Knipoog

Wat mij betreft niet, maar het wordt wel hoog tijd dat ze dat aantal eens gaan sluiten.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:24

Fitzroy schreef:
Nee, dat zei ik ook niet. Wel goed lezen.
Ik reageerde op de opmerking van Percy, dat moskeeen niet de wortel van het kwaad zijn. Dat zijn ze ook niet allemaal maar er zitten zeker moskeeen bij die beter gesloten kunnen worden.

Ik lees goed Knipoog Percy zei dat moskeëen (in het algemeen) niet de wortel van het kwaad zijn en daarop stelde jij dat Percy het nieuws blijkbaar niet volgde. Maar goed, we begrijpen elkaar weer Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:25

En weer is Justy me net voor. Knipoog

Wanneer is trouwens een moskee 'extreem' genoeg om gesloten te moeten worden?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 16:27

Als ze jongeren "opleiden" en opfokken tot de Jihad.
Als ze boeken verkopen die in strijd zijn met de Nederlandse Wet.
Als ze oproepen tot haat.

Dan mogen ze van mij gesloten worden, met onmiddelijke ingang.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 16:31

Maar eigenlijk begrijp ik nog steeds niet waarom we nu weer een discussie hebben over het feit dat niet alle Moslims en niet alle Nederlanders fout zijn.
Dacht toch echt dat we daar al uit waren.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:32

Omdat er weer wat reacties omhoog waren gehaald waarin werd gesproken over 'wij' en 'zij', denk ik. Ik denk dat nieuwelingen in dit topic echt niet bijna 80 pagina's gaan teruglezen. Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 16:34

Een soort van politiek correct politietje spelen dus?
We gingen er toch vanuit dat iedereen het alleen over extremisten had, tenzij anders vermeld?
Als we bezig blijven met het feit dat er niet alle Moslims en niet alle Nederlanders bedoelt worden komen we niet ver met de discussie vrees ik.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-11-04 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:34

Toch blijf ik erbij: Als je generaliserend praat kun je niet van anderen verwachten dat ze weten dat je niet zo denkt. Vandaar dat ik effe check Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 16:36

Jammer, want over de moord van Theo en de eventuele verdere gevolgen voor Nederland gaat het inmiddels allang niet meer.
Maar goed, ik moet er even tussenuit en zal jullie even niet meer lastigvallen in jullie hullie/zullie discussie Knipoog