Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:18

Karin schreef:
Wat ik nog steeds niet begrijp, is waarom die vader per se vandaag wilde vertrekken. Lotte had nog een paar weken school voor de boeg, zou zelfs nog een proefwerkweek hebben - die me vrij essentieel lijkt als je in 4 havo (het voorexamenjaar) zit. Wat was er op tegen geweest om te wachten tot voor zijn dochter de schoolvakantie was begonnen? Ik ben echt geneigd te denken dat er een bijeenkomst gepland is (waar dan ook) waar hij per se met haar aanwezig wil zijn.

Of hij had de tickets al gekocht en bleek toen dat het nog geen vakantie was........zou ook kunnen. Omboeken kost extra geld.

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:19

Ik zit nu in havo 4, en deze laatste periode is op mijn school heel belangrijk. Dus waarom ze dan net nu moeten gaan, en niet na de vakantie...

Mercury

frostwood"]
[quote="claudia23"][quote="Merens schreef:
Heeft er eigenlijk al iemand naar die sekte gebeld? Dan kan je informeren of er de komende 2 weken ergens een bijeenkomst is in het buitenland. Net doen alsof je interesse hebt ofzo...

Zoiets vergelijksbaars is al geprobeerd...
[/quote]
Is er naar omnicum gebeld?
[/quote]

ik heb contact gehad. Er staat ook een kalender op internet. Omnicum heeft verder geen contacten in brazilie. De broer van haar vader zit daar kennelijk.

Mickey

Karin schreef:
Wat ik nog steeds niet begrijp, is waarom die vader per se vandaag wilde vertrekken.

Het scheelt zeker op die lange vluchten enkele honderden euro's als je buiten de schoolvakanties vliegt.
Wellicht vond hij dat de situatie zo was dat het niet later kon, maar dat hij nu actie moest ondernemen.

rode_kool

Karin schreef:
En men roept nu wel dat ze 16 is en dus mondig genoeg om voor zichzelf op te komen, maar als ze dat doet is dat alleen maar een bevestiging van de gedachte 'zie je nou wel, het is een opstandige puber'. En die hoort naar haar vader te luisteren.

Doet ze echter wat hij zegt, dan is het 'tja, ze is nou eenmaal uit vrije wil meegegaan, als het echt ernstig was geweest had ze dat niet gedaan'.

Wat was in dit geval het juiste geweest, vraag ik me dan af.

Zo kan je door blijven gaan met denken, maar alles wat Lotte deed in die situatie was toch niet goed, vrijwillig mee gaan was niet goed, maar opstandig doen en niet mee willen werken, zou alleen maar erger voor haarzelf zijn....

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:20

faye schreef:
Of hij had de tickets al gekocht en bleek toen dat het nog geen vakantie was........zou ook kunnen. Omboeken kost extra geld.
Klopt. Maar je dochter een jaar school over laten doen omdat ze de toetsweek niet gedaan heeft, kost nog veel meer... Scheve mond

Mercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:20

er is niks te vinden op dit tijdstip. Misschien de zonsverduistering??
Laatst bijgewerkt door Mercury op 04-06-04 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:21

Maar wie is Mercury nou eigenlijk?
Bij jij nou een omnicum lid, of whatever?

Anoniem

Mercury"]
[quote="Karin"][quote="frostwood schreef:
...en dat het toch maar een gewone vakantie was...

Dat hoop ik ook, maar ik denk van niet. Zie mijn reactie hierboven. Het komt op mij allemaal te gepland over.
[/quote]
het is wel een stuk goedkoper buiten het hoogseizoen? en omdat hij een eigen bedrijf heeft kan hij vrij makkelijk vrij krijgen voor zijn kinderen.

ben, net als iedereen, aan het speculeren
[/quote]
Al tig pagina's geleden merkte ik op dat de planning wel wat onhandig was, maar ik bedacht me later eigenlijk ook dat het nu nog net laagseizoen is en dus goedkoper. Ik ben zelf vroeger ook vaak te vroeg met vakantie geweest, vanwege het voorseizoen, dus zo gek is dat niet.

Shiloh

pffffffffffff oliebol hee wat een verhaal, er lopen naar mijn gevoel 3000 verhalen door elkaar, snap nergens iets meer van, maar het komt er dus op neer dat lotte weg is, niet zeker is of ze daadwerkelijk naar brazilië is, en meer van dat soort zaken, maar om nou bijna 80 pagina's door te lezen..

kan iemand misschien een samenvatting geven van wat er geprobeerd is welke gegevens bekend zijn etc.... scheelt mensen een hoop pagina;s lezen en staat alles goed bij elkaar

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:22

Ik kan me wel vinden in de redenatie dat vliegen in het voorseizoen goedkoper is. Maar tellen de schoolresultaten van je dochter dan helemaal niet mee? Zo'n proefwerkweek in 4 havo lijkt me toch behoorlijk essentieel als het gaat om blijven zitten of overgaan.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:24

Dat van dat manipuleren dat zou best kunnen, mijn moeder is een ster in manipuleren en bedriegen, en iedereen gelooft haar! Zij is dan ook wel een extreme borderliner, schizofreen en weet ik wat allemaal meer maar t kan wel! Ik wil niet zeggen dat Lotte haar vader dit ook is maar toch.. Mensen kunnen zoveel verzinnen als ze in hun eigen wereld leven ( heb dat dus zelf meegemaakt) Ook kunnen ze zo zijn dat ze zich van alles inbeelden wat er eigenlijk niet is...

Dat van die oom vind ik dus ook eng, ik ben bang dat dat ook niet helemaal 'pluis'is en ook Brazillie.. Waarom daar?? Kijk als ze al van verre vakanties houden kan ik me er wat bij voorstellen dat ze daar heengaan.. Maar waarom bij die oom en waarom op dit tijdstip??

Ik vind het dus ook niet echt slim dat haar vader dit alles heeft gelezen, nou denkt hij volgens mij helemaal dat ze zich tegen hem 'keert' en ik denk dat ie dan alleen maar kwader wordt..

Ik heb nog heel wat te lezen, had het bijgehouden tot pagina 19 en nu is het al zover.. Maar ik zit hier echt in de zenuwen en stel me steeds voor waar ze zit en hoe.. Ik hoop dat als er iets gebeurt dat ze sterk genoeg is.. En ik denk dat dezze situatie te krom is dat het een normale vakantie kan zijn.

Ik kan me ook wel inleven in het feit dat ze eerst hysterisch opbelde, als je vader je uit bed sleurt, dan kan je je blijven verzetten maar je moet toch mee, en ik denk dat ieder ander zich uiteindelijk wel zou ''overgeven'' Ook omdat het toch je vader is, en misschien niemand echt de ernst inziet vd situatie en je dus niet je kunt blijven verzetten als je vader doet alsof je gek bent, k denk dat je je dan wel moet overgeven hoe graag je je ook niet wilt overgeven... Ik hou mijn hart vast en ben echt ongerust ook al ken k haar niet..

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:26

djieee...ben er stil van...lees het verhaal net en zit op pagina 27...verschrikkelijk...
geweldig dat iedereen zo klaar staat!

en inderdaad de laatste periode is zeker nog belangrijk van havo 4! en ze tellen ook mee met examens de eindpunten die je dit jaar krijgt.

en idd, kan er misschien een samenvatting worden gegeven, ik kan het niet meer helemaal volgen nu...

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:30

Het probleem zit er in het 'echt ernstig'. Want wat is 'echt ernstig'?

Ja, als ze vermoord word of ergens in de rimboe gedumpt. Maar dat is ook niet zo waarschijnlijker.

Ik zelf vind geestelijke ondermijning en beinvloeding ook 'echt ernstig'. Maar het ziet er niet ernstig uit. Je ziet alleen maar een ongelukkige tiener en een vader die overal een glad verhaal voor heeft.

Als ze over 2,5 week weer terugkomt zonder blauwe plekken, hebben we ons dan voor niets druk gemaakt? Viel het dan 'wel mee allemaal'?

Voor hetzelfde geld springt ze een dag later voor de trein omdat ze niet meer met zichzelf kan leven. Tja, dan was het blijkbaar toch wèl ernstig...

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:31

Idd Arwen precies wat ik ook denk

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:32

Gevolgen van lichamelijke mishandeling kun je zien. Gevolgen van emotionele mishandeling of 'gewoon' maipulatie zijn niet te zien en daarom zijn zulke gevolgen ook zo moeilijk in te schatten.

_Romana_

Ja arwenlune, ik kan me in al jouw berichten vinden, ik denk precies zoals jij t zegt zeg maar..

Leo

De server van bokt gaat nu bij mij niet zo goed dus kan morgen pas weer verder gaan met het topic echt goed lezen.

Owh ik vreet mezelf op... Het kan natuurlijk heel onschuldig en alles zijn, maar *ik weet het niet *

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:33

nogmaals doe ik een verzoek of iemand een samenvatting zou kunne plaatsen van de afgelopen 50 pagina;s...

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:33

Ik denk ook dat Karin idd in de goede richting zit..

Hij zei wel tegen haar dat ze mocht internetten daar...maar daar geloof ik geen ruk van...gewoon lokkerij Scheve mond

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:34

Je kunt je liever te druk om niks maken, dan om je niet druk maken en geen foute dingen zien op iets wat geheel uit de hand kan lopen.
Ik word hier echt een beetje kriebelig van.. Scheve mond
Maar ik begrijp, ze is sinds vanochtend weg?

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:34

Ok allemaal. Ik ben er weer.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:35

Ik heb zo'n gevoel dat t allemaal niet klopt... Ik denk niet dat iemand zoiet kan verzinnen, tenzij je knettergek bent maar ik denk t niet en anders gaat ze ook echt niet bellen naar iemand 'snachts.. Ik denk dta er ook maar 1 of twee personen moeten zijn die haar bellen, het heeft toch geen zin allemaal te gaan bellen, en het is ook nog afwachten tot morgen...Laten we dat nou eerst maar doen voordat we speculeren over van alles en nog wat..

Sylvia

frostwood schreef:
Maar wie is Mercury nou eigenlijk?
Bij jij nou een omnicum lid, of whatever?

Sorry mercury dat ik even voor je spreek... Maar ik durf (nog steeds) te zeggen dat mercury geen lid is van Omnicum. Durf ik mijn hand voor in het vuur te steken...

Ken het achterliggende verhaal inmiddels ook; kan best begrijpen dat ze het anoniem doet, erg goed zelfs...

rode_kool

Prcies Arwen, maar ik denk dat iedereen zich daar wel in kan vinden!
Nu alleen maar wachten, over 5 uur weten we misschien meer, als Nathalie contact kan krijgen met Lotte, ik hoop het iig!