Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 14:21

Zonnetje81 schreef:
_Lorette_ schreef:
Je kon dat volgens mij uitzetten! Ergens in de instellingen.

Ik heb alleen kunnen vinden dat ze geen melding meer krijgen als ik iets favoriet.

Dat is het uitzetten ervan :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 14:22

Ik delete zulke berichten altijd meteen, blijft mijn inbox schoon en kom ik achteraf ook niet weer in de verleiding om...

Nou Nevica, ik ben benieuwd.

Wat gratis verzenden van boeken betreft, dan koop je ze toch apart?

Hier is na 4 volle dagen wachten eindelijk de tracking van mijn DHL pakket gestart bij vinted. Had het maandag ingeleverd... gelukkig wel mail van BE post gehad dat ze het ingenomen hadden, maar een mens krijgt er wel stress van.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 14:29

Hier nog steeds een pakje op "onderweg" na 15 dagen. Nog nergens aangekomen in een sorteer centrum, vrees dus dat die kwijt is :\

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 15:05

C_arola schreef:
Dat valt er inderdaad niet onder. Dat is het risico van iets tweedehands kopen. Het valt ook niet onder de voorwaarden van Vinted om iets terug te sturen. Ze zou het zelf kunnen verkopen als ze het niet wil houden.

Hier persoon die de bestelling heeft ontvangen maar na 1,5 dag nog niet op alles is ok drukt terwijl ze wel op Vinted komt. Ik snap persoonlijk zulke kopers niet. Kleine moeite om erop te drukken. Bestelling had ik binnen een dag opgestuurd en heeft ze dus ook snel in huis gekregen.

Ze heeft nu de melding bij vinted gemaakt dat het de verkeerde maat is omdat het op haar pony niet past. Ik heb nu zelf maar contact met de helpdesk opgenomen dat het wel de goede maat is zoals beschreven maar dat het haar pony niet past. Dus dat retour sturen mijn inziens geen geldige reden is.. want krijg nu alleen opties van vinted om gedeeltelijke terugbetaling te doen of volledige terugbetaling/retour sturen. Dat vind ik eerlijk gezegd niet fair..

Edit; kreeg zeer veel vervelende berichtjes van de koper dus heb maar bij vinted aangegeven dat ze alles retour kan sturen op haar kosten want dit werd een vervelende situatie. Hopelijk is het hiermee opgelost. Al zoveel verkocht maar nooit problemen gehad.

Dennis

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 15:31

Ik had er laatst eentje die bij een deken de onderlengte aangezien had voor een ruglengte. Deken netjes op de foto, ook foto van het maat label, in de advertentie onderlengte, ruglengte en engelse horseware maat vermeld.
Mijn pony deken was dus te klein voor haar paard, of ze hem terug kon sturen.
Ehhhh, nee, deken is in perfecte staat, dus als je een fout maak verkoop je hem zelf maar weer. Maar ze had er niets aan. Tja, ik ook niet, daarom verkocht ik hem. Of ik hem niet terug kon nemen en weer kon verkopen. Nee, dat kan ik niet.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 15:53

Wat naar nicole, klinkt een beetje als mijn koper die ook raar ging doen, betrof ook paardenspul. Sommige mensen zijn echt heel apart.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 16:12

Retour laten sturen op kopers eigen kosten is dan het slimste om te kiezen om er vanaf te zijn. Hopen dat alles op een normale manier retour komt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 08:46

Wat een gedoe zeg, en flauw van die koper.

Ik heb een boek gekocht en vandaag is de laatste verzend dag. 0 reactie van de verkoper en ik denk niet dat het komt. Ik heb het boek ergens anders gezien en dacht, koop ik t wel bij een ander, maar ik zag nergens of en waar ik de 1e koop kan annuleren. Kan dat überhaupt als koper? Anyway, om die reden toch rustig aan het afwachten of er nog wat gaat komen. Gelukkig is nu de gratis verzending verlengd, mocht ik toch het bij een ander moeten kopen

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 13:21

Raar van vinted dat ze het terug mag sturen idd. Maar dan lekker op eigen kosten.
Hier weer iets gekocht, verkoopster tot de allerlaatste dag gewacht met opsturen en dan na 1 dag een berichtje of ik het al ga ophalen. Kan daar echt niet goed tegen :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 18:26

Ik heb een bod geaccepteerd en nu komt er geen verzendlabel tevoorschijn. Hebben jullie dit ooit of is het systeem traag?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 18:31

Zonnetje81 schreef:
Ik heb een bod geaccepteerd en nu komt er geen verzendlabel tevoorschijn. Hebben jullie dit ooit of is het systeem traag?

Bod van een ander of heb jij geboden? Als bod van een ander, moet die eerst nog op kopen klikken.

Nou mijn pakket van dinsdag is nog steeds niet geüpdatet. Was gister nog langs pakketpunt en het is wel meegenomen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 18:36

Eske_B schreef:
Zonnetje81 schreef:

Bod van een ander of heb jij geboden? Als bod van een ander, moet die eerst nog op kopen klikken.

Nou mijn pakket van dinsdag is nog steeds niet geüpdatet. Was gister nog langs pakketpunt en het is wel meegenomen.

Bod van een ander. Ohh dan waren mn andere kopers altijd snel haha.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 18:53

Oh ook mooi. Had een catago hoofdnetje verkocht. Stond er op voor 15 €, kreeg een bod van 10, dus maar verkocht.

Nou heeft de koopster hem er op gezet voor 20€ :')

Alleen heeft ze wel de kaartjes er af gehaald, die zaten er bij mij nog op :=

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 19:54

Dat mensen zulke dingen doen. Echt ik zou er boos van worden.

Uiteindelijk doen ze er natuurlijk mee wat ze willen maar vind het toch krom.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 19:58

Waidida schreef:

Waarom wordt je er boos om?
Als je zelf de prijs krijgt die je ervoor wil hebben is het toch prima?

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 20:00

Alja schreef:
Waidida schreef:

Ik vind het gewoon niet respectvol.

Maar zoals ik al zei mogen ze er uiteindelijk mee doen wat ze willen. Ik vind het gewoon niet netjes.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 20:05

Ja nou misschien paste het toch niet ofzo, omdat de kaartjes er ook inmiddels af zijn.

Vond het wel een beetje raar.

Ze had daarvoor op 3 artikelen een bod gedaan voor echt een schijt prijs, daar had ik een tegen bod op gedaan. En toen een bod voor dat netje, dacht ik ach nou vooruit dan maar.

Maar dan idd wel een beetje een raar gevoel als je vervolgens het voor het dubbele er op ziet staan en dan ben ik ook blij dat ik dat andere bod met die schijt prijs niet heb geaccepteerd :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 20:20

Tja lijkt mij het meest voor de hand liggen dat ze hem voor 10 euro wel wilde proberen.

Na ontvangst kaartjes er af gehaald en gepast.
Bij nader inzien toch niet tevreden, dus weer op Vinted gezet.
Even gecheckt wat een goede prijs zou zijn, rekening houdend met afdingers.... en dan is er niet zo veel aan de hand al met al toch eigenlijk...?

Als het puur voor doorverkopen was gekocht dan had ze de kaartjes er wel aan laten zitten.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 20:31

Ja ik dacht ook retour sturen op haar kosten is nu maar de beste en snelste weg. Maar heb wel bij vinted aangegeven dat het geen normale gang van zaken is op deze manier, zeker niet omdat ze bij mij aangeeft in een bericht dat de 1 set beschermers haar pony niet passen maar vervolgens melding bij vinted maakt dat ze maat fout is.. dat is dus geen eerlijke melding want de maat wat wel correct beschreven en ook op de foto’s te zien, ze wilde gewoon haar geld terug denk ik. Dus dan maar alle peesbeschermers retour op haar kosten. Dan geef ik ze liever weg aan iemand die er plezier aan heeft dan dat het op deze manier moet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 20:53

Waidida schreef:
Alja schreef:

Maar zoals ik al zei mogen ze er uiteindelijk mee doen wat ze willen. Ik vind het gewoon niet netjes.

Ik begrijp ook niet goed waarom dit niet netjes is? Dit is toch hoe vinted werkt? Retourneren kan niet, dus verkoop je het zelf door als het niet naar wens is. En ja, dat doe ik ook altijd voor een hogere prijs. Iig de vintedkosten en verzendkosten doe ik erbij op, en nog een beetje omdat mensen toch gaan afdingen en dan heb ik er niks op verloren :)

Maar al zet ze het voor het vijfdubbele erop; scheelt me niks. Een product is waard wat de gek ervoor geeft :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-26 21:00

verootjoo schreef:
Waidida schreef:

Ik begrijp ook niet goed waarom dit niet netjes is? Dit is toch hoe vinted werkt? Retourneren kan niet, dus verkoop je het zelf door als het niet naar wens is. En ja, dat doe ik ook altijd voor een hogere prijs. Iig de vintedkosten en verzendkosten doe ik erbij op, en nog een beetje omdat mensen toch gaan afdingen en dan heb ik er niks op verloren :)

Maar al zet ze het voor het vijfdubbele erop; scheelt me niks. Een product is waard wat de gek ervoor geeft :)

Eens. En denk niet dat er nu €10 winst gemaakt wordt op dat oornetje. Als die voor €10 is gekocht, komt daar nog een kopersbescherming en verzendkosten bij. Dan heb je nog kans dat ze hem er voor meer op zet dan ze wil hebben zodat mensen nog een bod kunnen doen... Valt de uiteindelijke winst toch wel weer enorm mee :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 21:04

Precies, voor dat product van 10€ betaal je rond de 15€. Dus als je hem voor 20€ erop zet, raak je hem ws kwijt voor 15€ en dan verlies je er niks op, of een paar euro winst, maar zeker geen tientje winst.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 21:10

Had ik nog niet over nagedacht.

Ik dacht die wil gewoon graag even winst maken

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 21:12

Waidida schreef:
Had ik nog niet over nagedacht.

Ik dacht die wil gewoon graag even winst maken

En dan nog?

Zo is het leven toch…

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 21:15

Waf ik erger vind is dat mensen liegen. Schoenen erop zonder prijskaartje eraan maar dat wel vermelden. Je ziet aan de foto’s dat de schoenen gedragen zijn.

Of afgetrapte schoenen als HEEL GOED betitelen.

Best triest.