Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 09:59

Overdag op 18? Dat is echt fris :=
Als ik thuis aan het werk ben zet ik hem 3 uurtjes op 20, dan is het opgewarmd en zet ik hem terug naar 17. Dan blijft het wel nog de hele dag 19.
Als de zon schijnt hoef ik de verwarming niet aan te zetten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:00

Ik heb vloerverwarming dus kan hem niet elke keer aan gaan passen. Hij staat hier nu standaard op 20. Anders krijg ik het echt koud. :o

Ik heb voor het eerst een airfryer en ik heb al 2x dingen verbrand. := Moet even even leren hoe dit ding werkt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:32

Ik doe alles 20 graden kouder dan wordt geadviseerd voor de oven en ongeveer de helft korter. Voor de meeste dingen is dat goed. Sommigen moeten dan nog iets langer maar dat zie je dan wel.
Als er op staat hoe lang het in de airfryer moet dan klopt dat altijd wel.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:39

Ik doe door de weeks opwarmen met petroleum kacheltje en de gewone verwarming op 18 graden.
In het weekend toch echt de hele dag op 23 graden, kinderen spelen graag boven en anders is het daar zo fris

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:49

Ik had afbak croissantjes die in de oven moesten. := Maar er stond niet op dat ze in de airfryer konden. Ik heb de eerste twee zwart gemaakt. := De andere twee gingen goed, gewoon maar 4 minuten op 180 graden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:56

Airfryer is in principe ook een oventje alleen kleiner. En daardoor sneller warm. Ach ja weet je het voor de volgende keer.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:59

Bellatrix schreef:
Ik had afbak croissantjes die in de oven moesten. := Maar er stond niet op dat ze in de airfryer konden. Ik heb de eerste twee zwart gemaakt. := De andere twee gingen goed, gewoon maar 4 minuten op 180 graden.

Ik kijk vaak hoelang ze erin moeten als het een heteluchtoven is.
Omdat een airfryer ook met hete lucht warm maakt(of ik Google als ik een niet airfryer product heb hoelang ze erin moeten)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 11:00

Ja, nouja :') ik ben weer wat wijzer. := Ga zo even nog wat lekkers halen voor in de airfryer. :=

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 11:01

Bellatrix schreef:
Ja, nouja :') ik ben weer wat wijzer. := Ga zo even nog wat lekkers halen voor in de airfryer. :=

De gewone bitterballen kunnen ook in de airfryer....
Ze worden alleen niet bruin _O-

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 11:19

Bellatrix schreef:

Alles wat in de oven kan kan ook in de airfryer.

Vuistregel: 20 graden lager en 2/3 van de tijd.
Dus 10 min @ 200C in de oven is 6-7 min @180C in de airfryer.

En er is een app: Baktijden

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 11:38

Wij hebben thuis laatst de geniale gedachte gehad om de centrale verwarming van de hele bovenverdieping, behalve mijn slaapkamer, te halen. Het bespaart flink wat op kosten natuurlijk, maar waarom heb ik niet wat harder gevochten voor de verwarming op mijn kantoor houden :’)
Heb om half 10 al mijn straalkacheltje aan gezet, en het is nu nog steeds koud.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 11:38

Dankje Roodvos!

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 11:48

Ik moet binnenkort een herbehandeling krijgen voor een wortelkanaalbehandeling, 1300 euro. Kreeg ik gisteren ook te horen dat er daarna een kroon op moet want mijn kies heeft zulke grote vullingen dat die dat niet lang gaat volhouden zonder te breken.
Dus dat komt er dan ook nog bij :')
Gisteren ook kies laten trekken dus ben eigenlijk wel helemaal klaar met de tandarts dit jaar |(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 12:26

Een straalkachel gebruikt flink stroom, misschien loont het om uit te rekenen of je daarmee niet meer geld kwijt bent? Mijn oude atelier was ook onverwarmd, als het niet te koud was dan had ik het warm genoeg met een straalkachel op de grond gericht op mijn benen + pantoffels aan + lekker warm vest. Als het nog kouder werd dan werkte ik met schoenen en winterjas aan, zonder kachel. Tekentafel hoog om staand te kunnen werken, dan bewoog ik naar mijn idee ook meer.
Voor iedereen met vraagtekens waarom er geen cv was, mijn atelier was in een bunker uit WO2 :+ dat was een leuke tijd, ik mis m'n bunker

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 12:28

Het was echt behoorlijk glad buiten. Deuren van de auto zaten dichtgevroren en het krabben was bijna niet te doen. Met name waar mijn paarden staan was een flinke ijsbaan.

Wel lekker dat het droog is , en geen zuchtje wind. Dit is een stuk beter te doen.

Maar dat er dan mensen zijn die denken ach ik rij gewoon zo hard als ik wil en ga inhalen. Prima als ze zelf levensmoe zijn maar laat mij gewoon met rust.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 12:36

Ik had ook problemen met de auto, dikke laag ijs, de deur die niet meer dicht wilde en mijn ijskrabber brak doormidden. Ex maar gebeld of hij dochter naar scouting kon brengen en daarna met zoon gewacht tot de auto warm was, nieuwe ijskrabbers gekocht, slotontdooier. Nu alleen de slotontdooier nog open zien te krijgen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 12:39

Hier staat de verwarming overdag op 20. Snachts op 15.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 12:54

's nachts hier op 18, en overdag ook op 18 en als wij thuis zijn
en we hebben het koud dan zet ik het altijd op 21,5 maar mijn vader op 20,5
(Bij 20,5 heb ik het hier op zolder niet heel warm, en iedere keer moet ik het weer uitleggen dat ik 20,5 het koud heb.)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 12:58

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 12:58

Telpeva schreef:
Een straalkachel gebruikt flink stroom, misschien loont het om uit te rekenen of je daarmee niet meer geld kwijt bent? Mijn oude atelier was ook onverwarmd, als het niet te koud was dan had ik het warm genoeg met een straalkachel op de grond gericht op mijn benen + pantoffels aan + lekker warm vest. Als het nog kouder werd dan werkte ik met schoenen en winterjas aan, zonder kachel. Tekentafel hoog om staand te kunnen werken, dan bewoog ik naar mijn idee ook meer.
Voor iedereen met vraagtekens waarom er geen cv was, mijn atelier was in een bunker uit WO2 :+ dat was een leuke tijd, ik mis m'n bunker

Laten we het erop houden dat ik nog lang niet zoveel gebruik als mijn broer deed, en die had toen hij thuis woonde zelfs de cv er nog bij ook :+ die probeerde een sauna van zijn kamer te maken ofzo.
ik zit ook heerlijk met een oodie aan, wollen sokken + sloffen en van die vingerloze handschoentjes die mijn beppe gebreid heeft :')
En ik hoef de rekening toch niet te betalen, luxe van thuis wonen *D

We hebben ook zonnepanelen waarmee we, volgens mijn ouders, genoeg opvangen om wat het straalkacheltje gebruikt bijna gratis te kunnen hebben.

Edit: het is trouwens een elektrisch olieradiator, geen straalkachel. Ik kan met mijn spraakgebrek het woord olieradiator niet zeggen, dus het is straalkacheltje geworden :')

Afbeelding
Negeer de rotzooi. Ooit ga ik dat karton nodig hebben voor een project. Ooit.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 13:12

Ik heb een Dyson Hot & Cold Airco staan, en nu staat ie aan en gericht op de onderrug.
En ben een kou kleum, dus hij staat wel iets hoger dan dat normale mensen hem aanzetten denk ik.

Afbeelding

:')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 13:30

Ik was van plan vanmiddag een lekker buitenritje te maken in de zon en met het laatste restje sneeuw. Hangt er nog steeds een dikke mist...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 13:35

Hihi heel herkenbaar hoor Polarize :D kende je deze tegeltjeswijsheid al? :+ O:)

Afbeelding

Leuke plek heb je!

-

Maandag begint mijn vrijwilligerswerk weer na een feestdagen stop, en ik zie er gewoon tegenop. Heb er geen zin meer in :o

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 13:42

Siggislief schreef:
Ik heb een Dyson Hot & Cold Airco staan, en nu staat ie aan en gericht op de onderrug.
En ben een kou kleum, dus hij staat wel iets hoger dan dat normale mensen hem aanzetten denk ik.

[ Afbeelding ]

:')

Ff gekeken of dat wat is voor mij maar jeetje dat is wel heel erg duur!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 13:57

Mijn vriend is onverwacht iemand helpen verhuizen. Doei avond samen film kijken :wave: