MarlindeRooz schreef:Slaaptekort.
Same

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sodera schreef:Saoirse is idd zoals in het filmpje van DP, SEER-sha met zachte, Engels klinkende klanken
Aoife is IEfa
Siobhan is Shuh-VAAN
Niamh is NEEve
Ik woon dus in Ierland en heb een al niet-standaard Nederlandse naam.. Het is nu wat verbasterd want een "ei" uitspreken lukt sowieso niet.
@Suzanne, dit zijn hier echt doodgewoon normale namen. In Nederland kan ik me er iets bij voorstellen als je pas later, als Ieren, emigreert maar anders? Lekker overslaan....
fleurtjeuh schreef:Ik heb ooit eens op de radio gehoord dat kinderen met bijzondere namen meer gepest worden en later in het keven meer last hebben van depressieve klachten.
En dat kan ik me best voorstellen
Gelukkig is mijn naam vrij makkelijk, alleen ben ik in engeland ineens de vloer, maar daar moet ik dan maar mee leven
Fly_high schreef:Ik spreek mijn achternaam hier inderdaad ook uit als "mieder" en niet als 'meeder.' Spellen moet ik toch wel, maar het maakt het leven wel een stukje makkelijker als de klanken die ik produceer voor de ontvanger logisch zijn in hun eigen taal.Sodera schreef:Saoirse is idd zoals in het filmpje van DP, SEER-sha met zachte, Engels klinkende klanken
Aoife is IEfa
Siobhan is Shuh-VAAN
Niamh is NEEve
Ik woon dus in Ierland en heb een al niet-standaard Nederlandse naam.. Het is nu wat verbasterd want een "ei" uitspreken lukt sowieso niet.
@Suzanne, dit zijn hier echt doodgewoon normale namen. In Nederland kan ik me er iets bij voorstellen als je pas later, als Ieren, emigreert maar anders? Lekker overslaan....
Thanks voor de uitleg! ik zou serieus in staat zijn om Niamh als Nyam ofzo uit te spreken, en Saoirse als Sa-oh-eer-sha![]()
Het vervelende is dat ook als spreek je zo'n buitenlandse naam correct uit kunnen anderen het vaak niet koppelen aan de juiste schrijfwijze. Terwijl fonetisch op z'n Nederlands uitspreken tenminste ervoor zorgt dat men het goed intypt en weet over wie je het hebt. Zo spreek ik mijn Poolse achternaam ook maar uit zoals het voor een doorsnee Nederlander logisch lijkt en reageer inmiddels op alles wat enigszins in de buurt komt
Roosch schreef:Niet alleen in Nederland; in ieder land waar de namen "vreemd" zijn. Maar daarom is er dus ook geen Brit die z'n kind Gerda of Dirk noemt, want er is inderdaad niets grappigs of moois aan, helemaal als je het als ouder niet eens fatsoenlijk uitgesproken krijgt.Ook dan. Als je in Nederland woont weet je dat je gelazer krijgt met dat soort namen. Het kind zal z'n hele leven lang en z'n naam moeten spellen en uit moeten leggen hoe het uitgesproken wordt. Doe je zo een koter toch niet aan?
Nikass schreef:Erger me aan de cast change van The Crown (seizoen 3). Vooral het feit dat de sympathieke prins Philip nu gespeeld wordt door de acteur die de afschuwelijke Jack Randall speelt in Outlander.
Nu kan ik niks sympathieks meer zien want ik zie de hele tijd Jack Randall
Ghostattack schreef:chanicha schreef:Gefeliciteerd Zebrastreep!
Aan mezelf![]()
Wil een smartwatch, dan ga ik kijken en dan denk ik tja waarom eigenlijkmaar toch blijft het in mijn hoofd
Gewoon doenIk heb er aantal jaar geleden een gekocht en nu kan ik niet meer zonder
Ideaal ding!
Mkango schreef:xPabloBokt schreef:Minstens net zo irritant: "Getemd." "Ook getemd." "Ik ook." "Ja, hier ook getemd."Ik open bokt en alle nieuwe berichten staan vol met een spammer over "koop hier uw rijbewijs"
Zo irritant
ElfBeau_067 schreef:O, vandaar dat mensen temmen als iemand al gereageerd heeft dat ze getemd hebben, om eh... niet te temmen, ook al doen ze dat wel? Of zo?Mkango schreef:Minstens net zo irritant: "Getemd." "Ook getemd." "Ik ook." "Ja, hier ook getemd."
Dat is beter dan dat er heel veel mensen temmen omdat ze niet weten of het is getemd. Maar ik begrijp je wel
Olikea schreef:Ja, omg. Hoe moeilijk is het?O die namen.. zo verschrikkelijk ergerlijk.. ik heb ook zo'n naam.
En dan vooral via de mail.
Emailadres is naam@gmail.com
Dan mail je iemand. Je sluit af met je naam..
En dan in de reply het nog verkeerd schrijven.
Uitspreken lukt ook amper.. als ik me aan iemand voorstel. Is het standaard antwoord.. wat??