Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:45

Caira schreef:
Ik was niet van plan om nog te reageren, maar je gaat zelf door. Sorry maar ik heb je berichten om 7.00 ‘s ochtends de dag na inlevering echt wel als dwingend ervaren, ik heb je meerdere keren aangegeven, komt goed, gebeurt vaker. Maar je stond er op om gelijk contact op te nemen met DHL nog geen 15 uur na verzending. Als het pakket nog niet in de pijplijn zit is het afleverbewijs er ook nog niet, die komt namelijk via de mail. En de meeste berichten die je hier geplaatst hebt waren nadat je al een bevestiging had van DHL dat het onderweg was. Als iemand dan ook nog eens zegt dat ze nooit iemand aan de schandpaal zou nagelen maar ik dan toch het hele verhaal hier terug lees dan vind ik dat toch bijzonder.

Ik noem toch geen naam helemaal niks? Zelfs niet eens gemeld over welk product het gaat, dat deed jij. Dus ik nagel evengoed niemand aan de schandpaal want in mijn bericht ging het over niemand. Ik wilde alleen t gisteren even kwijt over de communicatie, maar dat het nu heel groots wordt gemaakt is niet de bedoeling. Vooral nu t gewoon klaar is. Vd week heb ik zelf ook meerdere pakketjes met dhl verzonden en daar kreeg iedereen gelijk bevestiging van dus ontstond er bij mij twijfel en niet eens naar jou toe zoals eerder gezegd.

7u is voor jou misschien vroeg maar hier gaat door de week om 4u de wekker al, misschien voor mezelf dan een leerpuntje. Maar ik ben dan dus al een tijdje wakker. :o

Achteraf had ik t beter bij je op kunnen halen, maar ja als je toch alles van tevoren weet. Dat is dan ook het laatste wat ik er nu over reageer, jij hebt je geld. Ik mn product en t is goed geweest zo. :)
Laatst bijgewerkt door Daannvd92 op 28-10-23 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:48

Maar als ik het goed begrijp dan is het pakket donderdag einde dag ingeleverd en stuur je om 7 uur berichten waarin je ''stampij'' maakt omdat er geen afleverbevestiging is?

Dat is toch sowieso mega vroeg? Hier komt de chauffeur rond half 4 alle pakketten altijd al halen dus dan zou je uberhaupt om 7 uur de ochtend daarna nog geen bericht hebben nee. Dat komt pas wanneer het pakket opgehaald mee is. En dus de laatste tijd best vaak dat DHL daar problemen in heeft en het veel later zelfs pas komt. Dan al een onderzoek van DHL willens is ook wel heel vroeg. Wacht het dan eerst even af.

En je hebt het nu dus zelfs keurig optijd gekregen. Want als donderdag de ophaalronde al was gaat die dus vrijdags mee en ik begreep uit de berichten van Caira je toen op de code ook al lang en breed zag dat die in het proces was gisteren.

En dan vandaag in huis. Dat is prima op tijd.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:54

Spenk schreef:
Maar als ik het goed begrijp dan is het pakket donderdag einde dag ingeleverd en stuur je om 7 uur berichten waarin je ''stampij'' maakt omdat er geen afleverbevestiging is?

Dat is toch sowieso mega vroeg? Hier komt de chauffeur rond half 4 alle pakketten altijd al halen dus dan zou je uberhaupt om 7 uur de ochtend daarna nog geen bericht hebben nee. Dat komt pas wanneer het pakket opgehaald mee is. En dus de laatste tijd best vaak dat DHL daar problemen in heeft en het veel later zelfs pas komt.

Ik denk dat dat ook wel een beetje de geest van deze tijd is, alles moet snel snel snel en er is veel wantrouwen. Ik heb geprobeerd dat wantrouwen weg te nemen door het geld terug over te maken omdat ik gewoon geen zin in gezeur had, en er zo veel druk achter kwam dat ik dacht: straks sta ik op bokt of Facebook en dat wilde ik voorkomen. Tegenwoordig zetten mensen alles online en daar kreeg ik idd gelijk in want ook dit kwam online. DHL en ook andere pakket diensten hebben nu eenmaal wel eens vertraging en dan duren dingen langer en wij hebben nu eenmaal een andere visie op geduld denk ik. Ik zit op 2 pakketjes al 3-4 weken te wachten, lastig maar dit gebeurt en er zit niets anders op dan geduld te hebben. Ik heb donderdag 5 berichten weggebracht waarvan 2 dit euvel hadden gelukkig alleen met dit pakketje ‘gedoe’. Maar ja het is gelukkig opgelost en ze heeft haar dekje.

Daphara

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-23 22:13

Ik maak altijd een foto van het pakket op het verzendpunt, zo kan ik bewijzen dat ik het verstuurd had en heb ik voor mezelf precies de plaats, datum en tijd in de metadata van de foto staan. Ik zorg dat het adres van de koper in beeld is.
Bij PostNL gaan pakketjes op de weegschaal, dus maak ik dan de foto, met het gewicht erbij in beeld.
Meteen als ik in de auto stap, zet ik de foto in de chat, zo heb je nooit gedoe of je wel of niet iets verzonden hebt.

Ook is het (in het geval van verzending naar een ophaalpunt met DHL) fijn voor de koper om te weten hoe het pakket er uit ziet, dan kunnen ze zelf wijzen naar de goede doos.

Ik heb nu een DHL sorteercentrum 200 meter van mijn voornaamste werk locatie zitten, met verzend balie erbij, dus ik verstuur DHL pakketten altijd daar. Zelfs als ik het daar aan het einde van de werkdag inlever, wordt het (tot nog toe) de volgende werkdag bezorgd. Als ik het op een verzendpunt in een winkel inlever, kan het soms echt wel 2-3 dagen duren. Dus versturen op een sorteerpunt is echt veel minder gedoe.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 22:18

Dit kwam online maar niet met naam, product, locatie of wat dan ook. Dus had iedereen kunnen zijn en ik had dit expres zo geformuleerd zodat niemand zou weten om wie het zou gaan. T enige wat ik wilde, was t even kwijt aan onbekende personen zodat t dus niet bij evt gemeenschappelijke kennissen zou komen.

Voel me er nu wel heel rot over want dit was totaal niet de bedoeling, t was ook niet t vertrouwen van de verkoper maar van t verzendbedrijf waar ik twijfels bij had. Maar zo groots was totaal niet de intentie en heb niet eens meer een happy gevoel bij t super mooie dekje :(. Forum is denk ik toch niet helemaal mijn ding want vat het heel persoonlijk op (want zit oprecht met de tranen in mn ogen) dus denk dat k maar verdwijn onder mn steentje.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 22:34

Maar krijgen jullie bij inlevering niet direct dit in de mail?
Eventueel in de spam.

Dan is het ingeleverd bij de winkel. Meer nog niet.

Ik heb nog niet 1 keer gehad dat ik deze niet meteen kreeg.
Verdere updates klopt vaker niet. Maar deze nog altijd.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 22:36

DuoPenotti schreef:
Maar krijgen jullie bij inlevering niet direct dit in de mail?
Eventueel in de spam.

Dan is het ingeleverd bij de winkel. Meer nog niet.

Ik heb nog niet 1 keer gehad dat ik deze niet meteen kreeg.
Verdere updates klopt vaker niet. Maar deze nog altijd.

[ [url=m/kmuseJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee dat komt dus helaas steeds vaker veel en veel later!

Bij mij laatst dus pas een week!! Na inleveren.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 22:38

Zullen we nu misschien de onderlinge persoonlijke kwestie verder onderling en persoonlijk afhandelen, en hier weer een algemeen topic van maken?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 22:39

Echt. Jee goed dat ik dat weet nu.
Zou dan zelf bang zijn dat er iets niet goed is gegaan.
Hier is het namelijk zelfscan en dan zou ik bang zijn dat ik heb zitten mutsen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 22:42

Hier dus ook later, ik had het pakket om 14.30 ingeleverd denk ik en het bericht kwam de dag erna om 10.12. Maar dat gebeurt vaker, zowel bij DHL als DPD, enkel bij post nl heb ik hem eigenlijk altijd gelijk. Maar het gebeurt zo vaak dat ik me er niet druk om maak, ik verstuur tussen de 10-20 pakketten per week met verschillende diensten. Mijn vriendin heeft een webshop en die zei ook gelijk, dit gebeurt zo vaak.

@Daan, er is absoluut niemand die je onder een steen wil jagen en het is echt een mooi dekje dus die moet je ook gewoon gebruiken. Internet is alleen niet zo anoniem als veel mensen denken, misschien snap je nu ook mijn ‘angst’ beter dat mensen dingen online gooien. Vandaar dat ik liever geld overmaak dan dat ik een slechte review afwacht. Dat laatste kan mijn bedrijf schaden, en dat zou ik heel naar vinden.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 01:27

ik heb ook weer wat raar meegemaakt niet met marktplaats maar met een pakketje via een webwinkel.
18 oktober pakje besteld vrijdag 20 oktober zou het geleverd zijn
overal gezocht, in brievenbus gekeken, bij alle buren gehoord nergens te vinden.
Met postnl contact genomen die zeiden wacht even af tot maandag.
Dus maandag terug overal gekeken, ook in brievenbus en bij buren gehoord nergens pakje.
Klacht ingediend via leverancier, geld terug gekregen en nieuw besteld en dit via een postpunt laten leveren (dat hier in België dan via bpost komt).
Komt mijn moeder vandaag binnen met het pakketje dat een week te laat opeens in de brievenbus is verschenen

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-23 03:30

Er is een PostNL (+DHL en de rest) klaagtopic, daar kan men heerlijk al z’n post en pakket frustraties op kwijt en de meelezers genieten van wat leedvermaak.

Edit:

[LZP] Post NL frustratie!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 22:36

Vandaag een nieuwe show. Al moet ik zeggen dat ik het zelf ook vergeten was. Ben benieuwd of de persoon in kwestie nog reageert op mijn bericht.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 14:09

mijn pakket van dhl wat ik verzonden heb is idd bij mij retour gekomen.Kopende partij had gebeld en dit kwam omdat de bus van de bezorgen vol zat.
nu heb ik gebeld voor een verzendlabel.
dat gaat dus niet.
de kopende partij moet een nieuw label aanschaffen en dan restitutie vragen voor het oude label.
dit komt omdat ze zelf het label heeft aangeschaft via marktplaats.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 15:09

Wat een gedoe en wat een kulverhaal van die bus, alsof het een dag later niet alsnog in de bus zou passen...

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 18:31

DubbelFun schreef:
Wat een gedoe en wat een kulverhaal van die bus, alsof het een dag later niet alsnog in de bus zou passen...

Klopt.
Ik hoop dat de kopende partij wat meer voor elkaar gaat krijgen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:30

Net weer een fijne verkoop afgerond; iets minder gevangen, maar netjes geboden en vlot opgehaald. En hij was blij met wat ie zag en het extraatje wat ik erbij gedaan had.

En ik heb weer wat ruimte in mijn berging :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 19:08

Zo'n leuke reactie nog gehad van die koper. Hij vroeg via MP nog of alles handgemaakt was en toen ik dat beaamde schreef hij 'Ik voel me bijna vereerd dat ik een echte handgemaakte tafel en lamp heb, we vinden het echt heel mooi! Nogmaals dank!'

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 19:51

Morgen wordt voor de derde keer m’n haybar gehaald, ben benieuwd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 19:52

Je kent het gezegde :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 19:57

DubbelFun schreef:
Je kent het gezegde :D

3 maal is scheepsrecht

Nou ik hoop het!

Had voor maandag met iemand afgesproken om 18 uur, dus racen uit het werk om op tijd thuis te zijn.
17,56 berichtje dat er hooi werd gebracht als 20 uur ook kon.
Dus ik zeg prima maar volgens mij had je 18 uur ook nooit meer gered als je 4 min van te voren afzegt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 22:03

Ik kom even binnenvallen , ik heb al een tijdje een gitaarversterker te koop staan. Vrij goedkoop omdat ik er ook graag vanaf wil , en omdat de versterker al 10 jaar oud is en ook flink gebruikt is.

Nu krijg ik een bericht niet geheel goed in het Nederlands getypt. Ik wou op het profiel van de gebruiker kijken , maar ik krijg dan in beeld dat de pagina niet meer bestaat?

Heeft geen zin denk ik om de conversatie op te starten? Diegene bood ook eigenlijk wat te weinig.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 00:03

Zebrastreep schreef:
Ik kom even binnenvallen , ik heb al een tijdje een gitaarversterker te koop staan. Vrij goedkoop omdat ik er ook graag vanaf wil , en omdat de versterker al 10 jaar oud is en ook flink gebruikt is.

Nu krijg ik een bericht niet geheel goed in het Nederlands getypt. Ik wou op het profiel van de gebruiker kijken , maar ik krijg dan in beeld dat de pagina niet meer bestaat?

Heeft geen zin denk ik om de conversatie op te starten? Diegene bood ook eigenlijk wat te weinig.

Pass. Die Nigeriaanse Prins kan zijn miljoenen besteden aan een Top of the Bill nieuwe versterker. _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 09:05

Heb ook weer iets hoor. Ik gaf dat ik interesse had in het item of het nog beschikbaar was, want het stond al een tijd online. Kreeg terug dat het er nog was.
Vervolgens vroeg ik waar het op te halen was? En geen reactie meer :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 10:13

@zebrastreep: je kunt altijd terug melden dat je het bod te laag vind en kijken of je nog een reactie krijgt. Puur omdat er niet in ABN geschreven wordt zou voor mij geen aanleiding zijn om er niet op door te gaan.