[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:06

Polly Pocket <3

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:15

Ik had een pop, ook zoeen met een zacht lijf, en dat was de enige ooit. Barbies vond ik ook poedersuiker. Vooral toen je ook nog eens van die zwangere had. Vrijdagmiddag mocht iedereen altijd speelgoed en spellen meenemen en daar kwam ik die dingen wel eens tegen. Absoluut niet mijn ding.
Ik was een knutselaar en buitenspeler (rolschaatsen, krijten en hutten bouwen).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:01

Fly_high schreef:
Niettemin op nog op basisschool definitief besloten nooit aan kinderen te willen beginnen en daar is niets in veranderd...

Ik ook. Ik vond die boekjes die rond gingen met invullijsten ook zo opmerkelijk. De meesten schreven dat ze moeder van beroep wilde worden. Ik vond dat heel... Weinig om het lijf hebben, je bent zelf toch ook iemand?

Ik heb paardrijdster opgeschreven :+

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:25

Wat een heerlijke jeugdverhalen :')

Ik vond poppen ook maar niks. Toen mijn moeder's werk een Sinterklaasviering had was ik verdrietig toen ik een pop kreeg. Ik geloofde toen nog in Sinterklaas en die wist toch precies wat ik wel en niet wilde, dus hoe kon hij me dan een pop geven? :=

Hjartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:49

Zo herkenbaar deze verhalen _/-\o_

Als klein kind nooit een pop of barbie gehad en ik had de grootste hekel aan vader en moedertje spelen. Ik speelde dan veel liever paardje :') . Ik kreeg ook echt de kriebels van die baby born reclames, dat stomme gekir als zo’n ding automatisch kon kwijlen, gadver :r

Wel dacht ik tot ik op de middelbare school kwam, dat je als vrouw standaard kinderen moest krijgen. Nog nooit een tegengeluid gehoord. Ik zag kinderen krijgen letterlijk als het einde van mijn eigen leven. Toen ik erachter kwam dat het eigenlijk heel normaal is om absoluut niet die wens te hebben, was het ook gelijk duidelijk voor mij dat ik er echt geen wil.

Wel grappig dat dat bewust of onbewust al doorwerkt in je speelgoed van vroeger.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:53

Ik had de pleuris aan poppen en barbies. Nooit mee gespeeld ook. Het waren of schleich paarden, playmobil paarden of auto’s. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:54

Playmobil *\o/*! Ik had daar alles wat met dieren te maken had van :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:21

Volgens mij was ik ook niet van de poppen, meer buitenspelen en lego hadden we ook veel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:24

Ik had wel veel barbies.. maar ze hadden alleen huisdieren en Ken was de schoonmaker om stront te ruimen _O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:34

Dardo auto's
Lego
Knuffelbeesten
Boeken
Loep om fikkie te kunnen steken }:) (ook op school in de pauze, foei)
Bomen om in te klimmen
Afstand bestuurbare auto
Nog meer knuffelbeesten
Legpuzzels
Puzzelboekjes
Eea aan (huis) dieren

En oh ja.
1 pop. Carla. Dat was de uitzondering. Ik had een schurfthekel aan poppen. Behalve Carla. Die had lang blauw wolachtig haar dat je kon invlechten. Dat was wel leuk....

Ook hier al héél jong héél duidelijk géén kinderen.

Om de een of andere reden denken mensen bij dit lijstje wel eens dat ik lesbisch ben. Ik heb 0,0 moeite met iedere letter uit het lhbt++ alfabet, maar zelf 'gewoon saai' hetero.
Wel nog altijd androgyne trekjes, in die zin dat ik nogal een bèta type ben, outdoor-nerd zeg maar, en door de bank beter met mannen op kan schieten dan met vrouwen. Ik heb meer mannelijke vrienden fan vrouwelijke. (Vinden veel mensen raar blijkbaar, of denken dat je dan dus per se uit bent op relatie of seks. Neen. Gewoon vriendschappen bestaat ook...)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:17

Ik heb wel met poppen enzo gespeeld, later ook heel veel met lego. Daarna veel op de pc zoals de sims. Pas toen ik mijn eerste serieuze relatie kreeg wist ik dat ik geen kinderen wil.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:29

Ik heb met vanalles gespeeld... poppen, auto's, lego, playmobil. Maar het liefst met paarden of ik dook in een boek.
Ik ben echt wel een vrouwelijk type qua uiterlijk: lang haar, jurkjes. Geen make-up, dat vind ik niet nodig. Mijn haar heeft ook gewoon zijn eigen kleur, want verven is gedoe :+
Tegelijkertijd klus ik gewoon met manlief mee, en dat heb ik ook van huis uit meegekregen. Mijn vader was ook van het type: ik laat het je één keer zien, daarna doe je het zelf. Ik wil je wel helpen, maar je doet het wel zelf.
Eigenlijk ga ik vooral mijn eigen weg... ik doe mijn eigen ding, maak mijn eigen keuzes en leef mijn eigen leven.
Ik heb niets tegen kinderen, op de basisschool dacht ik zelfs dat ik vroeg moeder zou worden. Tegelijkertijd heb ik ook altijd geroepen dat ik wilde studeren en zo snel mogelijk op kamers :+ Dat laatste is het dus geworden, en ik ben nooit meer terug gekomen :D
Geen kinderen is voor mij gewoon een rationele keuze die heel goed voelde. Als ik geen argument heb om er aan te beginnen, waarom zou ik het dan in vredesnaam doen?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:35

Ik heb een tijd gehad dat ik zelf heel graag kinderen wilde. Maar nu is dat toch echt wel over. Ik denk ook omdat ik nu tot besef ben gekomen dat het helemaal niet perse hoeft.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 00:11

Ik was ook dol op poppen. Had een baby born, ontelbaar veel barbies, bratz, winx en natuurlijk Polly Pocket. Mijn ouders hadden me ook heel leuk wijsgemaakt dat Polly pocket naar mij was vernoemd… |o

Ik had zelfs een barbiepop waar je de buik van kon draaien en dan zat er een baby in. Dacht heel lang dat keizersnedes zo gedaan werden. _O- Uiteindelijk zat de baby vast en kreeg ik de buik niet meer omgedraaid dus dat was reden nummer een van dat ik dacht… dit is niks voor mij!

Heb wel al mijn speelgoed van vroeger bewaard voor “als ik later kinderen heb” maar weet dondersgoed van mezelf dat ik er te veel emotionele waarde aan heb om het weg te doen. Vooral de barbies van de films zijn echt mijn favoriete en de made to move barbie met het palemino springpaard. Die heeft het langst op mijn kamer gelegen en daar speelde ik mee tot ik ongeveer 14 was. Daarna heb ik ze verstopt want dag was natuurlijk not done als er een vriendje/vriendinnetje langs kwam.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 01:39

F_Orumster schreef:
Fly_high schreef:
Niettemin op nog op basisschool definitief besloten nooit aan kinderen te willen beginnen en daar is niets in veranderd...

Ik ook. Ik vond die boekjes die rond gingen met invullijsten ook zo opmerkelijk. De meesten schreven dat ze moeder van beroep wilde worden. Ik vond dat heel... Weinig om het lijf hebben, je bent zelf toch ook iemand?

Ik heb paardrijdster opgeschreven :+

We kregen een opdracht van de juf om een brief aan onze volwassene zelf te schrijven met daarin samenvatting van onze toekomstplannen (en deze goed te bewaren om er straks lekker om te kunnen lachen :P ). Ik was toen 10 of 11 en wilde vooral erg graag dierenarts worden.

Maar goed, gezien mijn achtergrond heeft niemand mij toen om mening gevraagd of ik moeder wilde worden, de vraag was alleen wanneer :+ uiteraard het liefst zodra je 18 werd na het hele maagdelijk trouwen en whatnot _O-

Achterom schreef:
Ik ben echt wel een vrouwelijk type qua uiterlijk: lang haar, jurkjes. Geen make-up, dat vind ik niet nodig. Mijn haar heeft ook gewoon zijn eigen kleur, want verven is gedoe :+

Ik ben vrouwelijk genoeg om nooit de deur uit te gaan zonder make up op, val liever ter plekke dood dan dat ik mezelf op de camping of in de rotsen volledig au naturel laat zien := maar dat vind ik eerlijk gezegd 0.0 te maken hebben met mijn (gebrek aan) kinderwens.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:49

Ik weet ook dat op een gegeven moment in de straat een baby was geboren. Alle andere meiden helemaal kirren en ohhhh zullen we gaan kijken? Alsof het k3 was ofzo. Nouja, ik ben uiteindelijk overgehaald en meegegaan.

Mijn moeder heeft het er nu nog over. Ik kwam blijkbaar verbijsterd thuis, die baby kan niks behalve in zijn broek poepen. Wat vind de rest daar nou leuk aan??
Tja dat wist mijn moeder ook niet haha _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:05

Polly Pocket represented!

Ik speelde weinig thuis, ik kreeg al vroeg een pony dus ik trok er met dat beest op uit. Ik speelde na school eigenlijk nooit met klasgenootjes want ik moest naar m'n paard.

Barbies waren niet aan mij besteed, boeken wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:12

Urbanus schreef:
Polly Pocket represented!

Ik speelde weinig thuis, ik kreeg al vroeg een pony dus ik trok er met dat beest op uit. Ik speelde na school eigenlijk nooit met klasgenootjes want ik moest naar m'n paard.

Barbies waren niet aan mij besteed, boeken wel.

*Boks.

Same. Paarden paarden paarden. Dat was mijn jeugd.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:35

Volgens mn vriend ben ik in mn vorige leven paard gwst.

Hij zegt je gaat er mee naar bed en je staat er mee op. Met paard. Waarop ik zei ja maar ik denk heus wel eens aan jou..

Z’n vrienden vonden ik begin maar raar dat hij opde 2e plaats staat.. hij zelf zegt de k heb geen moeite mee en ik zie der liever gelukkig dan ongelukkig. Dankzij hem heb ik ook 2e paard haha

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:10

Fly_high schreef:
Achterom schreef:

Ik ben vrouwelijk genoeg om nooit de deur uit te gaan zonder make up op, val liever ter plekke dood dan dat ik mezelf op de camping of in de rotsen volledig au naturel laat zien := maar dat vind ik eerlijk gezegd 0.0 te maken hebben met mijn (gebrek aan) kinderwens.

Heeft het ook niet :D ik reageerde meer op iemand boven mij die een opmerking maakte over haar eigen uiterlijk :)

Paarden... toen ik 10 was mocht ik eindelijk op paardrijles omdat de buurman een shet had waar ik wel op mocht rijden. Mijn ouders konden zelf echt geen pony betalen :n
Daarna altijd op paarden en ponies van anderen gereden. Ook een paar jaar niet gereden tijdens mijn studie, maar op aanmoediging van mijn vriend toch weer begonnen omdat hij wist dat ik me daar beter door zou gaan voelen. Ook mede dankzij hem mijn eerste paard gekocht, die ik nu nog steeds heb... en inmiddels de paarden aan huis :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:16

Ik heb vroeger wel poppen gehad, ging me meer om het aankleden denk ik. Een nichtje van me had zo'n baby born die kon huilen en dat kende ik niet. Ik trok de speen uit de mond en toen ging die pop huilen. Ik heb het van schrik laten vallen en weggerend :D De familie heeft het er nog over.

Barbie's waren wel mijn ding, maar die waren dan ook vergezeld van barbiepaarden en ik had een barbie jeep en trailer :D

Ik ga ook niet de deur uit zonder wat make-up. Op vakantie probeer ik het wel, maar het kost me 2 dagen om het los te laten. En dat terwijl ik bewezen wat teveel mannelijke hormonen heb, dus het kan allemaal :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:32

Oh ik heb vroeger wel poppen gehad, ook baby born en barbies etc.
Ben ook best vrouwelijk qua uiterlijk, regelmatig make-up en jurkjes etc.

Volgens mij was ik vroeger niet per se heel erg anti kinderen, maar ik heb vanaf heel jong gezegd dat ik voor mijn 30e geen kinderen wilde. Inmiddels ben ik 30 en heb er nog steeds geen behoefte aan _O- .

Zo grappig om dat van iedereen te lezen :D !

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:40

Ik speelde met barbies... om zo een eigen manege te maken. Idem dito voor playmobile. En inderdaad paarden waren alles.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:51

Ik had de Playmobil manege compleet :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:54

Hahah ik had die kinderboerderij vond ik zo fantastisch. _O-

En ik gebruikte mijn bureaustoel als stallen, het hokje tussen twee poten was zeg maar een stal. _O-