Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
capopjekop schreef:Heftig mand. Als je zulke verhalen hoort dan besef je weer dat een fijn thuis geen van zelfsprekendheid is.
Ik kwam van de week ook een turkse (?) baby tegen met een bepaalde aandoening op tiktok. Het voelde als aapjes kijken als ik hem hier zou delen, maar ik moet er nu weer aan denken nu het over kinderen gaat. Het kindje had een mega groot hoofd en eigenlijk een kasplantje. Het raakte me heel erg
Silenna schreef:Het is imo sneuer dat die dieren zonder haren en tastharen (!) gefokt worden. En dat aanhankelijke en knuffelige, sja.. Die beesten hebben het gewoon koud
Shenavallie schreef:Op mijn vroegere werk kwam ik ook vaak Turkse kindjes met een afwijking tegen. Mij is toen verteld dat dat komt door de inteelt. Veelal komt het voor dat familie met elkaar trouwt.
Trouwens, doet me denken aan mijn vakantie in Italië van een aantal jaren geleden. Daar is het schering en inslag dat Roemeense groepen spelen of ze arm zijn. Zitten 'zielig' voorover gebogen op straat of zetten lichamelijk gehandicapte leden in. Uiteindelijk zijn dit oplichters, want die zitten twee straten verderop met elkaar te lunchen en te lachen, om vervolgens weer in de houding te schieten als ze in dichtbevolkt gebied komen. Misschien voor velen al een bekend verhaal, maar misschien ook niet. Mijn vader en ik zijn ze een keer gaan volgen. We hebben het ook een keer meegemaakt dat een 'arme vrouw' teruggestuurd werd door iemand in een dure auto, omdat ze waarschijnlijk nog niet voldoende verdiend had. Ik vind dat best een ding. Kinderen worden gedrogeerd met alcohol, zodat het net is of ze de hele tijd liggen te slapen. Dat vind ik echt luguber, dat je kinderen erbij betrekt.
Goof schreef:Shenavallie schreef:Op mijn vroegere werk kwam ik ook vaak Turkse kindjes met een afwijking tegen. Mij is toen verteld dat dat komt door de inteelt. Veelal komt het voor dat familie met elkaar trouwt.
Trouwens, doet me denken aan mijn vakantie in Italië van een aantal jaren geleden. Daar is het schering en inslag dat Roemeense groepen spelen of ze arm zijn. Zitten 'zielig' voorover gebogen op straat of zetten lichamelijk gehandicapte leden in. Uiteindelijk zijn dit oplichters, want die zitten twee straten verderop met elkaar te lunchen en te lachen, om vervolgens weer in de houding te schieten als ze in dichtbevolkt gebied komen. Misschien voor velen al een bekend verhaal, maar misschien ook niet. Mijn vader en ik zijn ze een keer gaan volgen. We hebben het ook een keer meegemaakt dat een 'arme vrouw' teruggestuurd werd door iemand in een dure auto, omdat ze waarschijnlijk nog niet voldoende verdiend had. Ik vind dat best een ding. Kinderen worden gedrogeerd met alcohol, zodat het net is of ze de hele tijd liggen te slapen. Dat vind ik echt luguber, dat je kinderen erbij betrekt.
Kees van der Spek heeft hier een interessante aflevering over gemaakt.