Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 21:49

Cayenne schreef:
Aan victim blaming..

Hear hear.

JackieT

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 21:51

ik zou de paarden vandaag laat binnen zetten, maar ik kan niet ontspannen gaan zitten als ik weet dat ik zo nog naar buiten moet :brr:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 21:54

Heb nu een pot zelf geweckt stoofperen gepakt, maar geen flauw idee hoe ik die eet. :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 21:55

Dat veel sportscholen geen prijzen online hebben staan |o

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 22:02

Solaria_Liz schreef:
MarlindeRooz schreef:
Morgen voor het eerst na jaren naar de tandarts. Kan me nu al ziek maken van de stress. ;(

Ik ken het. Ik moet maandag naar de tandarts sinds jaren.En alleen omdat mijn dochter 2 is geworden en ik haar het goede voorbeeld wil geven.

Ik ben super zenuwachtig en knijp hem voor slecht nieuws |(

Hier heb ik het laatst nog Met mijn tandarts over gehad.
Is er een mogelijkheid dat je dochter ook eens met een oom, tante of Wie dan ook mee gaat?
Onbewust zal ze je spanning merken.

Ik vind het heel heel knap dat je het juiste voorbeeld wilt geven!!
Mijn tandarts heeft namelijk 1 gezin waarbij beide ouders bang zijn.
En de kinderen komen met de tante die het dus niet erg vind.
Zodat de kinderen de angst niet overnemen

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 22:14

Zebrastreep schreef:
Iejoorr schreef:
Herkenbaar, maar dan voor mn booster die ik morgen moet halen. Ben al sinds vanochtend zenuwachtig en word helemaal naar als ik er aan denk :=

Sterkte in ieder geval!

Heb je prikangst , of meer angst voor de bijwerkingen? Ik ben ook echt een angsthaas wat betreft prikken en bijwerkingen. Ik werd nu pas een uur van te voren echt zwaar zenuwachtig. Achteraf gezien viel het prikken zoals altijd zo erg mee! Ik had mazzel met een goede prikker. Het wachten daarna ook wel spannend , maar ik wist hoe de eerste en tweede keer is gegaan dat stelde mij al wat gerust.

Uiteraard werd ik in de auto en thuis kotsmisselijk puur van de spanning maar ik dacht alweer van och zie je toch wel. Thuis wat dingen gaan doen en echt uren nergens last van gehad. Helaas wist ik dat het de vorige keer ook een uurtje of 12 duurde voordat ik bijwerkingen kreeg en nu dus weer. Even zwaar nachtje gehad met teveel zelfmedelijden :'). In de ochtend echt wel een beetje een griep gevoel en zware twijfels of ik wel moest gaan werken. Uiteindelijk paracetamol erin en toch gaan werken en op werk voelde ik mij eigenlijk per uur beter worden. Nog een dikke opleving gehad en daarin ontzettend veel werk kunnen verrichten. Al met al nog geen 15 uur bijwerkingen gehad dus ik mag niet klagen. :D

Nu achteraf gezien ben ik echt blij dat ik geweest ben! Wel blij dat het achter de rug is , maar ook weer even een schopje tegen de angst aan.

Zowel de prik als de bijwerkingen := Ik kan soms zo heerlijk hypochonder zijn.
De prik zelf vind ik het gevoel als de vloeistof ingespoten word echt heeeel naar. Daarnaast ben ik ooit (12 jaar geleden :+ ) flauwgevallen na een vaccinatie en dat is toch een licht traumaatje haha.

De bijwerkingen kan ik mezelf ook zo lekker gek mee maken, vooral door de meest verschrikkelijke verhalen die je online leest. De kans is klein dat jou hetzelfde overkomt, maar hé het zal je maar precies wel overkomen :')
Mijn 1e en 2e prik zijn ook helemaal prima gegaan, maar toch :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 22:17

Iejoorr schreef:
Zebrastreep schreef:
Heb je prikangst , of meer angst voor de bijwerkingen? Ik ben ook echt een angsthaas wat betreft prikken en bijwerkingen. Ik werd nu pas een uur van te voren echt zwaar zenuwachtig. Achteraf gezien viel het prikken zoals altijd zo erg mee! Ik had mazzel met een goede prikker. Het wachten daarna ook wel spannend , maar ik wist hoe de eerste en tweede keer is gegaan dat stelde mij al wat gerust.

Uiteraard werd ik in de auto en thuis kotsmisselijk puur van de spanning maar ik dacht alweer van och zie je toch wel. Thuis wat dingen gaan doen en echt uren nergens last van gehad. Helaas wist ik dat het de vorige keer ook een uurtje of 12 duurde voordat ik bijwerkingen kreeg en nu dus weer. Even zwaar nachtje gehad met teveel zelfmedelijden :'). In de ochtend echt wel een beetje een griep gevoel en zware twijfels of ik wel moest gaan werken. Uiteindelijk paracetamol erin en toch gaan werken en op werk voelde ik mij eigenlijk per uur beter worden. Nog een dikke opleving gehad en daarin ontzettend veel werk kunnen verrichten. Al met al nog geen 15 uur bijwerkingen gehad dus ik mag niet klagen. :D

Nu achteraf gezien ben ik echt blij dat ik geweest ben! Wel blij dat het achter de rug is , maar ook weer even een schopje tegen de angst aan.

De prik zelf vind ik het gevoel als de vloeistof ingespoten word echt heeeel naar. Daarnaast ben ik ooit (12 jaar geleden :+ ) flauwgevallen na een vaccinatie en dat is toch een licht traumaatje haha.

De bijwerkingen kan ik mezelf ook zo lekker gek mee maken, vooral door de meest verschrikkelijke verhalen die je online leest. De kans is klein dat jou hetzelfde overkomt, maar hé het zal je maar precies wel overkomen :')

Als je bang bent om flauw te vallen kun je ook liggend geprikt worden :)

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 22:22

En ik hou mijzelf alleen voor de gek, want ik geef een fiets om wat iedereen zegt.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 22:28

Ja, weet ik, thanks! De vorige 2 keren ben ik ook niet liggend geprikt. Dat komt omdat als ik aanvoel komen dat ik ga flauwvallen, dat pas na 10/15 minuten is (het komt dus puur door de stress die ik mezelf aanpraat). De vorige 2 keren is er iemand van de ehbo met me meegelopen en hield me in de gaten tijdens het wachten :))

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 22:34

Ik heb vanmiddag booster Pfizer gehad, alleen beurs gevoel verder niets aan de hand.
Sterkte in ieder geval.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 22:34

chanicha schreef:
MarlindeRooz schreef:
Morgen voor het eerst na jaren naar de tandarts. Kan me nu al ziek maken van de stress. ;(

Morgen :o?
Misschien maak je je een dag te vroeg druk :')

Ik moet 26 januari voor mijn verstandskiezen en ik heb nu al enorme stress erom :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:22

Iejoorr schreef:
De prik zelf vind ik het gevoel als de vloeistof ingespoten word echt heeeel naar.

Dus dit lag niet aan mij. Vond het heel veel pijn. -O-

Prikplek is extreem gevoelig nog. Voel niet als spierpijn.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:32

poes schreef:
Cayenne schreef:
Aan victim blaming..

Ik ook. Niet goed voor mijn bloeddruk.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:35

Marcella schreef:
Heb nu een pot zelf geweckt stoofperen gepakt, maar geen flauw idee hoe ik die eet. :')

In je mond stoppen :Y)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:37

fotolijstje schreef:
En ik hou mijzelf alleen voor de gek, want ik geef een fiets om wat iedereen zegt.

:(:) niet meer dan logisch op jouw leeftijd. Zwaar rot, maar eelt op je ziel komt met de jaren.

Gun je gewoon leuke vrienden en een fijn leven!

Dat ik morgen om 8 uur mijn nest uit moet om te gaan mountainbiken. Why heb ik dit afgesproken?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:43

Iejoorr schreef:
Zebrastreep schreef:

He een lotgenoot :D

Je had me de eerste keer moeten zien jemig wat was ik bang :') Het is daarna wel een stuk minder geworden moet ik zeggen omdat ik een keer niet teveel toegaf aan mijn angst.

Ik probeer die ernstige gevallen zoveel mogelijk niet te lezen , maar af en toe kom je per ongeluk wat tegen en dan krijg ik gelijk een zenuwachtig gevoel.

Ik heb niets gevoeld van het inspuiten. De enige keer dat ik dat heb gevoeld was bij een andere vaccinatie die rechtstreeks de spier inging. Dat was de eerste vaccinatie in jaren en ik was al zo bang en het deed zoveel pijn en het voelde zo gek :') Dat heb ik met Pfizer nog zeker niet gehad.

Flauwvallen doe ik gelukkig niet , mensen vragen altijd wil je liggend geprikt worden? Maar dan vinden ze het ook nog gek als ik dat weiger haha. Nee zover is het gelukkig nog niet ik ga daarom ook alleen heen dan heb ik dat toch een stuk minder omdat ik dan nog tegen mijzelf kan zeggen dat ik normaal moet doen want ik ben alleen. ( mijn moeder wil overigens ook niet meer mee :') )

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:43

hagelslag schreef:
Solaria_Liz schreef:

Ik ken het. Ik moet maandag naar de tandarts sinds jaren.En alleen omdat mijn dochter 2 is geworden en ik haar het goede voorbeeld wil geven.

Ik ben super zenuwachtig en knijp hem voor slecht nieuws |(

Hier heb ik het laatst nog Met mijn tandarts over gehad.
Is er een mogelijkheid dat je dochter ook eens met een oom, tante of Wie dan ook mee gaat?
Onbewust zal ze je spanning merken.

Ik vind het heel heel knap dat je het juiste voorbeeld wilt geven!!
Mijn tandarts heeft namelijk 1 gezin waarbij beide ouders bang zijn.
En de kinderen komen met de tante die het dus niet erg vind.
Zodat de kinderen de angst niet overnemen

Helaas woont mijn familie aan de andere kant van Nederland en hebben we weinig tot geen contact met mijn schoonfamilie.

En de reden dat ik haar mee neem en niet mijn man is omdat zijn gebit helemaal kapot is.

Ik ga maandag vragen of ze dan alleen even willen kijken en dat ik dan een keer terug kom als mijn dochter op de peuterschool zit. Dan ziet mijn dochter dat ze me in de mond kijken en gaan ze haar laten kennis maken met de tandarts en dan ga ik een andere keer enorm veel pijn krijgen. Ben nogal bang dat er veel mankeert aan mijn gebit.

Maar dank je wel voor het mee denken en de tips!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:49

@solaria
Dat is ook een hele goede oplossing.
Gewoon laten kijken zodat je dochter ervan leert.
En voor de rest ga je heel dapper in je eentje nog weer een x terug.
Misschien handig om voortijd te bellen zodat je het niet daar nog hoeft uit te leggen?

Doordat mijn moeder extreem veel drama maakte van de tandarts, ben ik dus ook echt goed bang geworden.

Inmiddels ga ik er heel, en vind ik mijzelf dapper. Maar ik vind het alsnog eng

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:51

Dat ons inbraakalerm reageert op de hond.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:59

Sanniejtjuh schreef:
Marcella schreef:

In je mond stoppen :Y)

Toch klokhuis eruit gesneden. :')

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 00:30

Geen super ergenis want ik vind niets leuker dan knuffelen met de kat, maar ik wil lekker onder de dekens en op mijn zij liggen. Maar ik wil hem absoluut niet wakker te maken. Alleen mijn rug vind dit niet meer zo fijn :')
Afbeelding

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 01:41

TheNovelist schreef:
Geen super ergenis want ik vind niets leuker dan knuffelen met de kat, maar ik wil lekker onder de dekens en op mijn zij liggen. Maar ik wil hem absoluut niet wakker te maken. Alleen mijn rug vind dit niet meer zo fijn :')
[ [url=m/NsysWS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze (inmiddels niet meer zo’n) kitten slaapt bijna altijd boven op je. Voorheen schrok ie altijd als je je omdraaide en was ie even weg, inmiddels draait/schuift ie een soort van mee :')

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 01:52

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 03:15

Day ik moet opstaan |o heb gelukkig wel rond de 3 uur nog kunnen slapen maar m’n ogen voelen nu al als schuurpapier

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 04:33

poes schreef:
Cayenne schreef:
Aan victim blaming..

Hear hear.

Same
Heb een bepaald topic maar weer ontvolgt