Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:28

bigone schreef:
Ik heb er totaal niet aan gedacht dat het eventueel van vaccineren kan komen, maar nu lees ik dus dat er wel mensen zijn waarbij het zicht nadien blijkbaar wat gewijzigd is. Of gewoon een stuk beter of minder. Geen idee of het daarvan komt, meer op beeldschermen kan een optie zijn. Maar ik houd het nog een paar weken in de gaten, apart is het wel. Morrie en ik hebben beide AZ gehad.
Inge, dat is zonder de ic .

Klopt maar de cijfers bij nos waren ook altijd los van elkaar en dan was alleen het ziekenhuis in de 700 de laatste keer. Dan is het toch gek dat het zo enorm zakt en er 0 aandacht aan gegeven wordt bij de nos?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:31

Inge volgens stichting Nice liggen er op dit moment 217 op de ic en 486 op de verpleegafdeling. En dat is nu want die cijfers worden elk uur aangepast of zelfs elk half uur.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 06-08-21 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:32

bigone schreef:
Ik heb er totaal niet aan gedacht dat het eventueel van vaccineren kan komen, maar nu lees ik dus dat er wel mensen zijn waarbij het zicht nadien blijkbaar wat gewijzigd is. Of gewoon een stuk beter of minder. Geen idee of het daarvan komt, meer op beeldschermen kan een optie zijn. Maar ik houd het nog een paar weken in de gaten, apart is het wel. Morrie en ik hebben beide AZ gehad.
Inge, dat is zonder de ic .

Net als dat van je menstruatie cyclus zie ik dit van de ogen anders ook niet terug komen als officiële bijwerking.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:33

Nee en dat hoeft wat mij betreft ook niet, het valt alleen op.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:34

Maar dat valt dan wel een beetje in het zelfde straatje als dat van de menstruatie cyclus.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:34

bigone schreef:
Inge volgens stichting Nice liggen er op dit moment 217 op de ic en 486 op de verpleegafdeling. En dat is nu want die cijfers worden elk uur aangepast of zelfs elk half uur.

Ja dat ontken ik toch niet? Ik zeg alleen dat het ziekenhuis alleen een paar dagen terug nog op 700 stond bij de nos. Los van de ic. Ik vind het gek dat daar totaal geen aandacht aan geschonken wordt want dat is natuurlijk heel mooi.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:37

Ik denk dat ze daar de cijfers ook soms door elkaar halen, 700 is elke keer incl ic geweest.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:41

lenaa_tje schreef:
Maar dat valt dan wel een beetje in het zelfde straatje als dat van de menstruatie cyclus.

Ik vind de uitleg stressreactie van lichaam door vaccinatie ( lichaam in staat van paraatheid en druk aan het werk) en daardoor kan een menstruatie anders uitpakken wel een hele logische. Wat het met ogen voor reactie is ? Geen enkele clou en misschien heeft het er ook wel helemaal niets mee te maken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:41

bigone schreef:
Ik denk dat ze daar de cijfers ook soms door elkaar halen, 700 is elke keer incl ic geweest.

Ohhh wauw dan heb ik ze altijd verkeerd gelezen. Thanks voor de opheldering maar dan zijn de cijfers nog minder erg geweest dan ik dacht.

Hopelijk gaat de ic nu ook z'n piek bereiken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:51

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:21

Geniaal die soap om de gezondheidspas.
Een spreker van het Zwitserse rivm had zich in de media uitgelaten over het cdc onderzoek waarbij gevaccineerde mensen net zo‘n hoge virusload blijken te hebben als ongevaccineerden (wel minder lang).
Daarbij zou het dus verstandig zijn als ook gevaccineerden nog niet zomaar alles losgooien.

Dat viel niet in goede aarde want als je mensen niet beloofd dat ze na de vaccinatie weer volledig vrij zijn dan komen er een heel aantal niet prikken. Dus nu kletst een andere spreker er overheen dat het allemaal maar een misverstand is _O- _O- _O-
Ze schrijven er letterlijk bij: „ons doel moet zijn om mensen aan te zetten tot vaccineren“ :')

In Duitsland zijn ze aan het overwegen om de 3-G terug te brengen naar 2-G (gevaccineerd of genezen).
Testen willen ze dus niet meer toestaan.
Ben benieuwd of dat kan voor de wet, want als geteste ben je eigenlijk veiliger voor je medemens dan als gevaccineerde.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:51

Sizzle schreef:
Een spreker van het Zwitserse rivm had zich in de media uitgelaten over het cdc onderzoek waarbij gevaccineerde mensen net zo‘n hoge virusload blijken te hebben als ongevaccineerden (wel minder lang).
Daarbij zou het dus verstandig zijn als ook gevaccineerden nog niet zomaar alles losgooien.

Dat viel niet in goede aarde want als je mensen niet beloofd dat ze na de vaccinatie weer volledig vrij zijn dan komen er een heel aantal niet prikken. Dus nu kletst een andere spreker er overheen dat het allemaal maar een misverstand is _O- _O- _O-
Ze schrijven er letterlijk bij: „ons doel moet zijn om mensen aan te zetten tot vaccineren“ :')

In Duitsland zijn ze aan het overwegen om de 3-G terug te brengen naar 2-G (gevaccineerd of genezen).
Ben benieuwd of dat kan voor de wet, want als geteste ben je eigenlijk veiliger voor je medemens dan als gevaccineerde.

De klucht geïllustreerd.
Manipuleren werkt beter als de poppenspelers allemaal hetzelfde script hebben ;)

Ok, het was vorig voorjaar nieuw. Dat houdt in het bijstellen van plannen en wat verteld kan worden. Wanneer daarbij met de échte feiten gesjoemeld wordt om te manipuleren, dan krijg je, zoals we nu tig keer gezien hebben, dit soort beschamende dingen.

Wat hierbij niet helpt is het telkens weer verzetten van de paaltjes; vernaderen van de ínhoudt van cijfers = sjoemelen met de gepresenteerde ´feiten´.

In breder verband nu een spanningsveld tussen WHO en EU landen. De EU wil 3e vaccinatie, de WHO vindt vaccinatie van derde wereld belangrijker.
Idem mbt het % van de bevolking wat voor een groepsweerstand nodig is.

Het maakt allemaal wel glashelder dat enige skepsis essentieel is bij wat ons verteld wordt vanuit welke bron ook.
Wat mìj verbaasd is hoe ´goedgelovig´ de meerderheid nog steeds is.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:00

Sizzle schreef:

Tja, maar als iedereen gevaccineerd is worden er maar weinig mensen echt ernstig ziek en wordt het gewoon een virus met de impact van een verkoudheid of een griepje.

Ik vond de PCR test heel naar en laat me ook niet meer testen. Ik wil dat niet meer en zie een maatschappij waarin we voor elke snotneus moeten testen echt niet zitten.

De gevaccineerden die het virus bij zich dragen zijn voornamelijk alleen maar “gevaarlijk” voor de niet gevaccineerden. En we komen nu op een punt waarop iedereen gevaccineerd had kunnen zijn. Dan moeten we dat gewoon los gaan laten. Niet vaccineren is prima, maar je loopt gewoon een veel grotere kans Corona op te lopen. Maar dat risico draag je zelf en je mag niet verwachten dat gevaccineerden in dit stadium daar nog rekening mee gaan houden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:06

De mensen die het virus bij zich dragen, kunnen ook gevaarlijk zijn voor gevaccineerde ouderen en kwetsbaren.
Zie de toch wel heftige uitbraak in het wzc hier in de buurt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:44

Pandora2 schreef:
Dit najaar zijn er waarschijnlijk behandelingen mogelijk met antistoffen per infuus.
Kwetsbare mensen zoals hoogbejaarden zouden hierdoor minder snel in het ziekenhuis komen.
https://www.hln.be/binnenland/dit-najaa ... ~a8f19250/

Even mezelf quoten :D
Ik lees net dat Trump dit al kreeg toen hij corona had, dus het bestaat al langer.
Waarom wordt dit hier nog niet toegepast ? >;)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 18:06

Pandora2 schreef:
De mensen die het virus bij zich dragen, kunnen ook gevaarlijk zijn voor gevaccineerde ouderen en kwetsbaren.

Wel met een nuance die niet in elk krantenartikel vermeld werd
7 doden die op sterven na al dood waren

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 18:13

besita schreef:
Pandora2 schreef:

Wel met een nuance die niet in elk krantenartikel vermeld werd
7 doden die op sterven na al dood waren

Zo ongeveer inderdaad. En die waren aan de griep ook wel bezweken.
Maar er zijn ook nog relatief gezonde mensen in het ziekenhuis moeten opgenomen worden.

Ik had nog niet eerder over die columbiaanse variant hier in Belgie gehoord trouwens.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 18:24

Pandora2 schreef:
Pandora2 schreef:
Dit najaar zijn er waarschijnlijk behandelingen mogelijk met antistoffen per infuus.
Kwetsbare mensen zoals hoogbejaarden zouden hierdoor minder snel in het ziekenhuis komen.
https://www.hln.be/binnenland/dit-najaa ... ~a8f19250/

Even mezelf quoten :D
Ik lees net dat Trump dit al kreeg toen hij corona had, dus het bestaat al langer.
Waarom wordt dit hier nog niet toegepast ? >;)

Nog niet voldoende bewezen dan wel goedgekeurd.
Las er van de week ook een artikel over inderdaad.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 18:28

Dat er mensen overlijden in een verzorgingstehuis vind ik niet zo spannend eigenlijk.
Geen idee hoe het in Belgie zit, maar hier vind ik de mensen er al veel te laat heen gaan omdat er niet eerder plaats is.
Gemiddelde tijd dat ze er wonen is meen ik 9 maanden. Dan zijn ze overleden aan het 1 of ander.
Allemaal mensen dus met een zeer zwak gestel.
Of ze nu overlijden aan corona, griep, of een gewone longontsteking maakt voor mij niet zoveel uit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 18:42

Ik dacht dat er niet meer gesproken zou worden over varianten met een land?
Dus geen Colombiaanse variant...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 18:54

Ze krijgen pas een letter als ze een 'variant of interest' worden, begreep ik.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 19:10

mysa schreef:
Ze krijgen pas een letter als ze een 'variant of interest' worden, begreep ik.

Heb ik weer wat geleerd vandaag ! :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 19:16

Ik snap hem niet

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 19:29

purny schreef:
Ik snap hem niet

Er zijn continue tíg mutaties en alleen versies welke zich in belangrijke mate onderscheiden krijgen een letter.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 19:51

Pandora2 schreef:

Natuurlijk kan dat, maar dat geldt net zo goed voor andere virussen. Ik kan me prima voorstellen dat een deel van deze mensen individueel maatregelen neemt om zichzelf te beschermen, maar je kunt er niet een heel land maatregelen voor op blijven leggen. Ergens houdt het op. Kwaliteit gaat soms echt voor kwantiteit en ook heel veel ouderen, kwetsbaren en dierbaren van ouderen en kwetsbaren vinden dit ook.