Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:44

Doucheputje en haren. Do I need to say more? |o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:58

Zoveel zin in mijn college vanmiddag maar voel me nog steeds echt *** dus ga me nooit goed genoeg kunnen voorbereiden ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:04

Captain schreef:
Ik heb gewoon 0 motivatie vandaag. Gewoon 0. :')
Ik heb wel motivatie, maar niet voor de juiste dingen. _O- (Tekenen, taalcursussen regelen... :') )

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:19

Ik denk dat ik maar begeleider wordt van mijn klas tjonge jonge elke keer die vragen hoelaat we les hebben omdat we een uur later beginnen en dan paniek want dat was de vorige keer niet zo. Jongens accepteer gewoon dat we een uur later beginnen :')

En anders mis je een uur door verkeerde communicatie is niet het einde van de wereld zucht.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:30

School had mijn beloofd dat ik direct na het inleveren van mijn stage verslag mijn proeve kon uitvoeren. We zijn nu 2 week verder en nog steeds geen reactie op mijn verslag. Ik had graag eerder willen starten zodat ik eerder klaar ben met school, want mijn grootste stressbron is school en dat ik ziek ben nu is oa dankzij school. Zolang school niet is afgerond, kan ik niet mijn rust pakken. Ugh... Dit zorgt ook weer voor huilbuien.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:56

Mensen die hun baby meenemen naar mijn inval werk (botox/filler kliniek), en die baby keihard begint te krijsen en niet meer stil te krijgen is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:15

Mensen die zich aanbieden als vertaler, maar het niet kunnen. |( |( Jan-ken.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:20

Dat ik dacht dat het een goed idee was vandaag op het werk nieuwe Dr. Martens in te lopen. Nog 5 uur te gaan en m'n voeten willen me nu al vermoorden. ;(

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:23

Mkango schreef:

'Maar iedereen kan toch engels?' Pleur op man :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:41

Rawr schreef:
Dat ik dacht dat het een goed idee was vandaag op het werk nieuwe Dr. Martens in te lopen. Nog 5 uur te gaan en m'n voeten willen me nu al vermoorden. ;(

Sterkte, been there done that _O- I feel you

LIJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:48

Chronische hoofdpijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:55

Foaly schreef:
Mkango schreef:

'Maar iedereen kan toch engels?' Pleur op man :')

"Yes, I speak English so good I can nearly be confused with a mother language speaker!" dixit de gemiddelde Nederlander die net een 6 haalde op het eindexamen. :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:58

Hahaha, that would be me. _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:21

Or me... maar had een 9 op mijn CE. _O-

Maar ik doe ook niet alsof ik vloeibaar Engels kan.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:35

Webwinkel. Een net gekocht voor onze katten zodat we de tuin af kunnen zetten en ze in onze tuin blijven. Dinsdag gekocht, zodat we het zaterdag kunnen doen.

Nog steeds niets gehoord dus nu neem ik contact op wanneer hij verwacht te leveren.
Webshop: "We geven het morgen mee aan de DPD"
Ik: "Mooi, dan hebben we het zaterdag en kunnen we aan de slag."
Webshop: "Nee zij leveren niet op zaterdagen dus u ontvangt het maandag"

Godver.

Ik: "Dan wil ik mijn bestelling graag annuleren"
Webshop: "Dat is niet mogelijk."
Ik *heel hard zoeken in hun voorwaarden*
"4.1 Webshop hanteert een levertijd van 2-3 werkdagen na ontvangst en verwerking van uw betaling. Indien levering niet tijdig plaatsvindt, dan ontvangt u binnen 1 maand na plaatsing van de bestelling bericht en heeft u tot het moment van levering het recht de overeenkomst kosteloos te ontbinden door schriftelijke mededeling daarvan aan Quality Cat Products te doen. Bij overschrijding van de levertermijn heeft u geen recht op schadevergoeding."

Ik: "Een LEVERTIJD van 2-3 werkdagen. Dus we zouden het morgen moeten ontvangen.
En anders kunnen we de koop ontbinden, en dat willen we bij deze doen."
Webshop: "Is overmacht door corona"

Ja rot op hoor, dan had je dat op de website moeten vermelden en in je algemene voorwaarden. :evaw:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:39

Gvd nieuwe rolstoel compleet verkeerd en waardeloos 8)7

-:(- -:(- -:(- {:)-:( {:)-:( stelletje incompetente rukkers.

Oude model van vorig jaar bleek niet meer leverbaar dit nieuwe model was met passen destijds al afgescheven want compleet ongeschikt. Fabrikant heeft de tussenpersoon gewaarschuwd ervoor en die heeft dat vrolijk genegeert en bestelling doorgezet zonder enig overleg.

En nu is de rolstoel dus terug compleet ongeschikt. Niet aanpasbaar en een paar heel belangrijke onderdelen waar ik niet zonder kan kunnen er gewoon niet op. :n en nu dus mijn oude 17 jaar oude bakje maar heel zuinig op zijn.

Stomme fabrikant waarom stoppen ze dan met de laatste optie die nog kon. -O- |( Waardeloos

Een kansloze zoektocht van nu al 7 jaar. Was vorig jaar zo blij dat er eindelijk een passende rolstoel was heeft de gemeente zo lang alles lopen rekken dat die niet meer leverbaar is.

Dit is zo ongeveer een goed passend hoofstel met bit en teugels en frontriem nodig hebben en een te klein halster krijgen. -O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:28

Ik wil naar huis maar heb zo nog een zoom meeting pff...

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:31

Ik heb geen goede kleding om te dragen wanneer ik mij wat netter moet kleden. Ik ben echt het type spijkerbroek, t-shirt, vest of sweater. Nu heb ik dus maar 1 net jasje, maar die draag ik niet naar een begrafenis omdat het een kleur heeft wat niet heel passend is voor op een begrafenis. Maar heb dus ook niet echt schoenen die voor netjes doorkunnen. Heb m'n winterschoenen en m'n asics schoenen. Allebei eigenlijk niet geschikt voor een nette gelegenheid.

Als corona nu niet was geweest, was ik nog ff op zoek gegaan bij wat kledingwinkels naar een mooi jasje/blazer, een goede zwarte broek (die ik nu heb is op standje benen afknellen) en nog een paar mooie zwarte schoenen voor de net erbij.

Ik heb gelukkig nog wel iets kunnen vinden wat ermee door kan, maar een volgende keer zal ik dat zeker niet zo snel voor een begrafenis aan trekken. Baal er dan wel een beetje van dat ik eigenlijk niets passends heb, of het wordt een hele nette jurk en op hakken, waar ik ook niet heel veel zin in heb omdat dat dan weer te netjes is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:41

Mkango schreef:
Het is niet mijn werk, maar allemensen, wat jeuken m'n handen. := (Deels is het ook wel een beetje mijn werk, want als dingen niet goed vertaald zijn, komen ze ook niet goed vindbaar in Google terecht... alleen heb ik nog meer te doen. :') )

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:50

MarlindeRooz schreef:
Or me... maar had een 9 op mijn CE. _O-

Maar ik doe ook niet alsof ik vloeibaar Engels kan.

Vloeibaar Engels :') _O- ik vind hem geweldig!

Mijn Engels is denk ik wel bovengemiddeld maar dan nog zou ik me niet aanbieden als vertaler. Zit toch wel een verschilletje tussen zg. bedrijfsteksten en normale spreektaal bijvoorbeeld :+

Captain - hoop dat ze zich gewoon aan de wet 'koop of afstand' houden ook. sheesh :=

klaag van vandaag: weinig werk, enige klusje dat ik wel heb is stom dus uitstelgedrag is weer begonnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:55

Het ergste is nog wel dat het van Engels naar Nederlands vertaald is door iemand die van oorsprong Nederlandse is en ook nog niet heel lang in de UK woont (als in: een paar jaar, niet haar halve leven al of zo). |o Hoe het eruit zou zien als het andersom zou zijn, wíl ik niet eens weten. :')

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:04

Mijn schoonmoeder die steeds als ik wat wil eten zegt: "Zou je dat wel doen net voor de zomer"
>;)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:05

Oh maar onderschat de verengelsing van het Nederlands ook niet hoor. Hoe vaak ik al niet Engelse constructies ben tegengekomen in een door een Nederlander geschreven (dus niet eens vertaalde!) tekst, is echt om te huilen :n

Michelle, wat? Lekker, zo'n schoonmoeder -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:16

michelle___ schreef:
Mijn schoonmoeder die steeds als ik wat wil eten zegt: "Zou je dat wel doen net voor de zomer"
>;)

Is ze zelf te dik? :))
Dan zeg ik altijd “ik wil net zo dik worden als jij”. :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:17

michelle___ schreef:
>;)

Ja je wil toch leven tot sowieso de zomer?!