Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 12:21

Hannanas schreef:
Heel veel sterkte 4everhobbes en blackkelpie |( :(:)

Ik ben ook verdrietig, ons senior katje heeft nog “onbepaalde tijd” maar het ziet er niet goed uit. Ik durf er geen termijn kwa harde woorden aan te geven, ik wil dit zo niet :(

Dan zouden we drie lieve senior huisdieren hebben verloren binnen 1,5 jaar tijd. Een huis/hart zonder dieren voelt als een huis zonder ziel. Maar een huis in de toekomst vullen met “nieuw” voelt als een volgend hoofdstuk terwijl je gewoon terug wilt naar voorheen.

Ook al zo'n trieste vooruitzichten zeg! Die laatste zin is zo treffend en zo pakkend!
Zo waar! En zo herkenbaar!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 13:00

sterregoud schreef:
Ik snap dat je het doodeng vindt. Kan je er met ze over praten, over de risico’s van het wél laten repareren, en ook de kansen en risico’s bij niet ingrijpen ?

Uiteindelijk is het aan jou, je mag ook kiezen om niets te doen. Neem in ieder geval de ruimte en tijd om het goed af te wegen.

Veel sterkte en geluk gewenst.

Ik heb het gisteren met de neurochirurg wel doorgesproken maar risicokansen zijn bijna niet te geven. Bloedingen komen voor, maar hoe erg dat is ligt natuurlijk aan de plek en de grootte. Daarbij zijn de mensen die ze zien doorgaans een stuk ouder dan ik, dus dat is ook weer anders. Maargoed, 2 jaar geleden ben ik ook doof geworden door een complicatie die bijna niemand krijgt. Een beschadigde oogzenuw is schijnbaar meer voorkomend en mijn zicht was ook verstoord, maar dat is wel bijna volledig hersteld. Zul je zien dat ik deze keer blind word.

Met een tijdbom in m'n hoofd rondlopen wil ik ook niet. Val ik over 2 jaar om? 4 jaar? Langer? Dat kunnen ze ook niet zeggen. Alleen dat het nu nog stabiel lijkt.

Hannanas

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 13:44

Dankjewel :)

Black-kelpie wat een onmogelijke situatie :(

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 12:16

Jeetje black_kelpie, dat is niet te doen... wat een rotsituatie. Sterkte.

@iedereen bedankt voor de lieve berichtjes <3

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 22:27

Ik ben erg verdrietig is er nog iemand wakker die naar mijn verhaal wil luisteren?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 23:06

N_B_N schreef:
Ik ben erg verdrietig is er nog iemand wakker die naar mijn verhaal wil luisteren?

Ik ben wakker

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 06:03

Hier ook wakker... Om 3u ook trouwens en om 5u ook... Ik wil je altijd een luisterend oor bieden als je er nog ene nodig hebt... :knuffel:

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 09:33

Ik weet niet of iemand dit herkent.. maar vind het even lastig.. ik loop zelf al jarenlang met psychische klachten waardoor mijn leven anders loopt dan ik had gedacht. Alles staat wat stil ofzo.. ben wel bezig met herstel en krijg hulp enzo, maar toch. Ben nog lang niet daar waar ik zou willen zijn en ondertussen tikt de tijd weg..

En om me heen gaan vrienden trouwen, krijgen kinderen, of gaan huizen kopen.. of een goede carrière. Ik heb geen van die dingen. Het is soms verdrietig om te merken dat alles om je heen verandert maar voor je gevoel jij stil blijft staan. Ik had het ook anders gewild ofzo ;(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 09:37

Fearn schreef:
Ik weet niet of iemand dit herkent.. maar vind het even lastig.. ik loop zelf al jarenlang met psychische klachten waardoor mijn leven anders loopt dan ik had gedacht. Alles staat wat stil ofzo.. ben wel bezig met herstel en krijg hulp enzo, maar toch. Ben nog lang niet daar waar ik zou willen zijn en ondertussen tikt de tijd weg..

En om me heen gaan vrienden trouwen, krijgen kinderen, of gaan huizen kopen.. of een goede carrière. Ik heb geen van die dingen. Het is soms verdrietig om te merken dat alles om je heen verandert maar voor je gevoel jij stil blijft staan. Ik had het ook anders gewild ofzo ;(

Dat herken ik zeker. Knuf voor jou. Besef dat herstel en verandering in hele kleine stapjes gaat. Vaak niet te merken maar na een tijdje zie je hoever je al gekomen bent. Wees zacht voor jezelf en kijk naar de dingen die goed gaan en waar je je goed bij voelt.
Heb je het boek gelezen van De jongen, de mol, de vos en het paard?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 10:40

Fearn schreef:

Ik herken het, knuffel.

Vaak probeer ik het te zien als een voordeel niet in de ratrace te (kunnen) zitten. Niet iedereen die fit is heeft een bewust blij gevoel met deze “goals”. Het is het normale pad wat dan “automatisch” het gevolg is. Ze kiezen dan vaak wel waar ze interesse in hebben, maar het is ook een gebaand pad van studie, werk, huis, relatie.

Wanneer je helaas niet mee kunt doen, geeft het je “ingrediënten” die anderen weer niet hebben.

:(:)

Maar ik snap het. Wie ben je als je geen antwoord kunt geven op “wat doe jij” als standaard vraag in de maatschappij. Maar jij bent net zo uniek en waardevol. Kies je eigen pad met het uniek setje kaartje dat jij hebt.

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 15:55

Was naar de tandarts vanmiddag voor controle van mogelijk 2 gaatjes. Kwam thuis met 8. Heb van kinds af aan al een drama gebit. Paar jaar terug gemeld dat ik knarsetand, veel te laat natuurlijk. En ook veel gesnoept en slecht gepoetst in mn tienerjaren, ondertussen is dat al verbeterd. Maar ik denk; genetisch misschien ook? Moeders kant van de familie heeft slechte gebitten.
Zoveel wat ineens weer op me af komt, kan alleen maar huilen. Er zitten wel meer dingen dwars en dan nog dit erbij, ben er klaar mee voor vandaag.
Slik al vit D bij en heb stress genoeg, dat helpt soms ook niet mee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 16:28

Herkenbaar, PotjeMayo, ik heb van kleins af aan ook een probleemgebit.
En het is bij mij ook voor een gedeelte echt genetisch bepaald, want mijn moeder had ook een problematisch bovengebit en ik heb precies dezelfde klachten gehad.
Ook altijd ontstekingen, gaatjes etc, tanden en kiezen waar stukjes van afbraken.
Je voelt je dan ontzettend gefrustreerd en machteloos :(:) Sterkte!

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 18:50

Cayenne schreef:
Herkenbaar, PotjeMayo, ik heb van kleins af aan ook een probleemgebit.
En het is bij mij ook voor een gedeelte echt genetisch bepaald, want mijn moeder had ook een problematisch bovengebit en ik heb precies dezelfde klachten gehad.
Ook altijd ontstekingen, gaatjes etc, tanden en kiezen waar stukjes van afbraken.
Je voelt je dan ontzettend gefrustreerd en machteloos :(:) Sterkte!

Dankjewel voor je antwoord :) mijn moeder heeft ook snel veel gaatjes. Dus het is herkenbaar inderdaad. Gefrustreerd en machteloos zijn inderdaad de goede woorden. |o

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 21:13

PotjeMayo schreef:
Was naar de tandarts vanmiddag voor controle van mogelijk 2 gaatjes. Kwam thuis met 8. Heb van kinds af aan al een drama gebit. Paar jaar terug gemeld dat ik knarsetand, veel te laat natuurlijk. En ook veel gesnoept en slecht gepoetst in mn tienerjaren, ondertussen is dat al verbeterd. Maar ik denk; genetisch misschien ook? Moeders kant van de familie heeft slechte gebitten.
Zoveel wat ineens weer op me af komt, kan alleen maar huilen. Er zitten wel meer dingen dwars en dan nog dit erbij, ben er klaar mee voor vandaag.

Zijn het beginnende gaatjes of echt gaatjes? Sommige tandartsen vullen beginnende gaatjes ook terwijl dat niet altijd nodig is.

Misschien zijn plakverklikkers ook wel iets voor je. Die kauw je na het tandenpoetsen en blijven aan het plak plakken. Dan kan je zien of er plekken zijn die je mist tijdens het poetsen

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 14:36

Amber_anne schreef:
PotjeMayo schreef:

Zijn het beginnende gaatjes of echt gaatjes? Sommige tandartsen vullen beginnende gaatjes ook terwijl dat niet altijd nodig is.

Misschien zijn plakverklikkers ook wel iets voor je. Die kauw je na het tandenpoetsen en blijven aan het plak plakken. Dan kan je zien of er plekken zijn die je mist tijdens het poetsen

Ik weet dat er een aantal echt gaatjes zijn. beginnend word bij mij ook uiteindelijk echt gaatjes. Ik zal het nog wel navragen :j Ik heb van die tabletjes 2 meegekregen, ga ik van de week uitproberen :D

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 18:48

Nu al verdrietig omdat ik morgen ga lunchen met de moeder van mijn beste vriendin, mijn vriendin is in 2020 overleden door suicide en ik heb altijd contact gehouden met haar moeder en geappt met haar verjaardag, sterfdag en met kerst, maar nu hebben we afgesproken te gaan lunchen en ik vind het echt heel spannend eerlijk gezegd, bang voor teveel emotie morgen, maar er mag ook juist ruimte voor zijn (.. zegt men dan)...

Rouw is k*t ;(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 19:24

_Karlijn schreef:
Nu al verdrietig omdat ik morgen ga lunchen met de moeder van mijn beste vriendin, mijn vriendin is in 2020 overleden door suicide en ik heb altijd contact gehouden met haar moeder en geappt met haar verjaardag, sterfdag en met kerst, maar nu hebben we afgesproken te gaan lunchen en ik vind het echt heel spannend eerlijk gezegd, bang voor teveel emotie morgen, maar er mag ook juist ruimte voor zijn (.. zegt men dan)...

Rouw is k*t ;(

Sterkte! En gefeliciteerd met je verjaardag.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 15:40

Ik heb zojuist mijn relatie beëindigd terwijl we morgenavond pas terug vliegen naar huis vanaf Portugal.

Eerlijk? Dit alles had ik serieus niet verwacht. Ik had gehoopt dat dit nu eindelijk eens een fatsoenlijke kerel zou zijn, zonder al te veel complicerende dingen. Maar schijnbaar trek ik die aan.

Gisterenavond was voor mij echt de druppel. Ik kreeg een beerput aan verwijten over mij heen wat hem allemaal dwars zat (dit moest ik eerst wel uit hem trekken). En vervolgens verwacht hij dat we doodleuk door gaan waar we gebleven waren. Hij heeft zulke nare dingen gezegd en leeft echt in zijn eigen wereld. Dat hij echt een families kindje is helpt er ook niet aan mee. Zijn familie is heilig en staat op nummero 1.

Al met al een hoop rode vlaggen en tijd om keihard weg te rennen. Mijn hoofd is wel redelijk moe van alle discussies de afgelopen tijd. Maar dat doet mijn hart wederom wel enorm veel zeer. :(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 15:41

Oh jeetje wat heftig CC! :(:)
En dan zijn jullie nog wel op vakantie...
Hoe gaan jullie dit dan doen?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 15:44

Morgen moeten we sowieso uitchecken uit de Surfinn en vertrekken we langzaam richting het vliegveld om de huurauto in te leveren. Maar we vliegen pas om 20.00u in de avond. Dus normaal zouden we nog langs plekjes gaan, maar afhankelijk hoe de sfeer zal zijn doen we dat wel maar dan apart denk ik?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 15:44

Lastige situatie..wil jij dat nog met hem doen of niet meer?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 15:55

Eerlijk gezegd niet. Er is zoveel naars gezegd gisteren dat ik al naar wordt als ik met hem in dezelfde auto moet zitten. Dus grote kans dat we gewoon gelijk naar het vliegveld rijden en vanaf daar onze wegen scheiden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 15:57

Als ik dat zo hoor lijkt mij dat het beste besluit. Vanavond apart slapen?

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 16:24

Heftig hoor cupcakes, ik wens je heel veel sterkte Y;(

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 16:59

Sterkte CC. Lijkt me echt vreselijk om dan nu nog een dag met elkaar te moeten doorbrengen