Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:39

En als je met iemand in contact bent geweest die het virus onder zijn leden heeft en jij werkt niet met een mondkapje... vind ik een beetje dom

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:15

bigone schreef:
Eleeke schreef:
Wat een verhalen over entingen. Ik heb me twee keer niet tegen griep geent in de afgelopen 20 jaar...
Dat zijn de twee keren dat ik griep kreeg.
Helaas dit jaar ook. Begin januari echt heel erg ziek geweest met veel longproblemen en 2 maanden nodig gehad voor herstel.

Weet je zeker dat het griep was?? Januari spookte corona ook al rond .

Daar twijfel ik behoorlijk over hoor. Het was wel de eerste week van januari maar alle sympten kloppen.

Toen ik 4 weken later een longtest had ( controle ik heb een auto immuun ziekte die uitstekend onder controle is) waren m'n longen opeens veel slechter. Door de Corona periode nog geen nieuwe testen gehad ( het gaat prima weer met mij dus ik stond m'n plek met liefde af aan anderen) maar volgende maand weer mri en testen dus ben benieuwd. Ik vermoed dat het weer goed is.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:28

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:30

Nee, daar klopt weinig van. Is verbonden aan de Viruswaanzin-clan. Boel herhaling van dezelfde misinfo, niet relevant en zeker niet medisch onderbouwd.

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:55

purny schreef:
En als je met iemand in contact bent geweest die het virus onder zijn leden heeft en jij werkt niet met een mondkapje... vind ik een beetje dom

Bedankt voor je oordeelloze houding :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:08

Wipher schreef:
purny schreef:

Bedankt voor je oordeelloze houding :)

Waarom zeg je dat. Je bent toch met iemand die corona heeft in aanraking geweest, vervolgens ga je wel werken. Je komt dan met andere mensen in aanraking en kan het virus overgeven zonder dat je het weet

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:11

En je vergeet het stukje op haar werk in aanraking is geweest ...

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:38

_Penotti schreef:

Websites die beweringen dingen met zekerheid te weten zijn het waard om te wantrouwen momenteel. Heb er een random bewering op de homepage uitgepikt en de bron gelezen.
Bewering:
Citaat:
Quercetine gaat ontstekingen tegen (10)

Bron 10 blijkt dithttps://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4808895/ artikel te zijn, waarin staat:
Citaat:
These results suggest that quercetin exhibited anti-inflammation and immune-enhancement in vitro (cells) and in vivo (animals), however, studies in human did not totally support these results from cells and animals. The effect, in which quercetin acts as an immune booster in humans, needs to be further verified for future broad application.

Je moet wel ruim alcohol ingenomen hebben of mensen bewust onjuist willen informeren mbv deze bron te beweren dat dit middel ontstekingen tegengaat bij mensen (hun website is tenslotte gebaseerd op zorg aan mensen).

Aangezien ik niet de hele middag de tijd heb om te SOGgen hou ik het voor nu hierbij, eerder vandaag haalde ik ook al zo'n 'foutje' uit een willekeurige bronvermelding op de site van viruswaanzin. Als ik nu alle bronnen had onderzocht en er toevallig één was die niet klopt zou ik me hier niet zo druk om maken. Maar het is steeds de eerste de beste bron die ik check die niet juist is geïnterpreteerd, het baart me zorgen wat dat dan zegt over alle bronnen op de hele website.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:41

Bedankt Astorga. :j

En dat terwijl ik deze link tegen kwam in juist een absoluut geen viruswaanzin bericht.
Kreeg ik toch ook mijn twijfels.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:46

Ben wel benieuwd via welk bericht je er kwam. Toch niet via een nieuwssite? :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:23

https://www.at5.nl/artikelen/204120/pol ... amstelveen
Ik snap echt niet waarom er nooit boetes worden gegeven bij die illegale feesten, maar alleen waarschuwingen. Dan is er toch geen enkele motivatie om niet naar zo'n feest te gaan voor die gasten. Het heeft toch geen gevolgen.
En ik vind de troep die ze achterlaten misschien nog wel het ergst. Laat ze dat dan in ieder geval zelf eens opruimen. Ik vind dit echt belachelijk iedere keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:34

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:44

Marie_Anne schreef:
Ik snap echt niet waarom er nooit boetes worden gegeven bij die illegale feesten, maar alleen waarschuwingen. Dan is er toch geen enkele motivatie om niet naar zo'n feest te gaan voor die gasten. Het heeft toch geen gevolgen.
En ik vind de troep die ze achterlaten misschien nog wel het ergst. Laat ze dat dan in ieder geval zelf eens opruimen. Ik vind dit echt belachelijk iedere keer.

Van mij mogen ze heel hard beboeten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:42

purny schreef:
Marie_Anne schreef:

Van mij mogen ze heel hard beboeten

Ik vraag mij wel altijd af of ze ook bijhouden of iemand een waarschuwing heeft gehad... anders is inderdaad het hele effect weg.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/737610/G ... nig-bijval
Groninger wijst op belang vitamine D bij corona; krijgt weinig bijval

Dit geeft aan de ene kant de vraag of mensen door zo’n artikel niet heel erg vitamine D gaan hamsteren.
En of dit een geval is baadt het niet dan schaadt het niet?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:54

lenaa_tje schreef:

Dit geeft aan de ene kant de vraag of mensen door zo’n artikel niet heel erg vitamine D gaan hamsteren.

Er is toch vanaf het begin al veel aandacht voor het belang van vit D? En dat de meeste mensen niet voldoende zelf aan kunnen maken (behalve tijdens 'n paar zomermaanden)
Bovendien wordt dit sowieso aangeraden voor boven de 50 jaar. Ik slik het op doktersrecept sinds mijn borstkanker.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:56

elnienjo schreef:
lenaa_tje schreef:

Er is toch vanaf het begin al veel aandacht voor het belang van vit D? En dat de meeste mensen niet voldoende zelf aan kunnen maken (behalve tijdens 'n paar zomermaanden)
Bovendien wordt dit sowieso aangeraden voor boven de 50 jaar. Ik slik het op doktersrecept sinds mijn borstkanker.

Nou ik weet dat bij de ontkenners het redelijk een ding is geweest. Er zijn namelijk mensen die alles oplossen met vitamines waaronder kanker etc. Zo moet het niet gezien worden natuurlijk.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 18:00

lenaa_tje schreef:
Nou ik weet dat bij de ontkenners het redelijk een ding is geweest. Er zijn namelijk mensen die alles oplossen met vitamines waaronder kanker etc. Zo moet het niet gezien worden natuurlijk.

Het is niet het één of het ander. Je doet er goed aan je vitamines/mineralen op peil te houden en gewoon gezond eten is niet voldoende want een ouder hormonaal veranderd lichaam heeft gewoon wat aanvulling nodig.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 18:16

elnienjo schreef:
lenaa_tje schreef:

Het is niet het één of het ander. Je doet er goed aan je vitamines/mineralen op peil te houden en gewoon gezond eten is niet voldoende want een ouder hormonaal veranderd lichaam heeft gewoon wat aanvulling nodig.

Zeg ik dat dan :) nee ik zeg dat die berichten toen vooral uit die hoek kwamen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 18:30

Die is ontkenners zouden eens nu op npo1 moeten kijken wat het virus bij sommige mensen heeft asngericht. Die al 5 maanden op de IC liggen en maar niet van de beademing af komen. Die hun spieren en zenuwen aangetast zijn en die nog een hele lange weg van revalideren te gaan hebben. nooit meer de oude worden Echt dat is niet mis.

Was bij 1 vandaag na het nos journaal
Laatst bijgewerkt door Popstra op 31-08-20 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 18:41

Popstra schreef:
Die is ontkenners zouden eens nu op npo1 moeten kijken wat het virus bij sommige mensen heeft asngericht. Die al 5 maanden op de IC liggen en maar niet van de beademing af komen. Die hun spieren en zenuwen aangetast zijn en die nog een hele lange weg van revalideren te gaan hebben. nooit meer de oude worden Echt dat is niet mis.

Ik heb het ook gezien... verschrikkelijk

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 19:03

Aan de beademing liggen heeft sowieso heel veel impact op je lichaam zelfs zonder corona.... En je spieren worden natuurlijk amper gebruikt dus de hele boel verslapt.

Daarom zouden de ontkenners er eens mee te maken moeten krijgen... Vaak door ervaringen dimmen mensen wel. Maar goed er zijn ook nog steeds mensen die zelfs na een erg geval dichtbij niet van mening veranderen....

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 19:10

Ik vind juist dat niemand er mee te maken moet hebben. Ik gun het niemand.
IC is altijd zwaar. Vriendin van mij kon daar niet werken (voor Corona al niet) zei ze. Juist omdat ze de gehele IC gewoon heftig vond.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 19:12

Zebrastreep schreef:
Aan de beademing liggen heeft sowieso heel veel impact op je lichaam zelfs zonder corona.... En je spieren worden natuurlijk amper gebruikt dus de hele boel verslapt.

Daarom zouden de ontkenners er eens mee te maken moeten krijgen... Vaak door ervaringen dimmen mensen wel. Maar goed er zijn ook nog steeds mensen die zelfs na een erg geval dichtbij niet van mening veranderen....

Er is onderzoek gedaan naar het zogenaamde ‘shock-effect’ en het blijkt dat mensen niet sneller hun gedrag aanpassen door ervaringen van dichtbij.

Idem als met roken; ook al zien mensen van dichtbij de gevaren, toch zijn mensen er altijd van overtuigd dat het hen zeker niet al overkomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:08

Vit D word ook wel genoemd als vitamine die ontstekingen minder heftig laat uitpakken of zelfs voorkomt. Ik weet uit eigen ervaring dat vit d tekort vaak veel te laat word opgemerkt . Iedereen boven de 50 zou eens moeten prikken .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:57

Dit is ook iets om bij stil te staan. De potentiele risico‘s bij langdurig en niet volledig effectief gebruik van handalcohol:

Citaat:
Dr Andrew Kemp, Head of Scientific Advisory Board on the British Institute of Cleaning Science, said alcohol based hand gels have still not been proven to kill Covid-19 on skin. But the Lincoln university academic said overuse of the gels will allow other bugs - commonly found on our hands - to learn how to survive them. If antibiotic resistant superbugs adapt to survive alcohol it could lead to an “armageddon situation”, he warned.

Eigenlijk wordt de gel sowieso zelden goed gebruikt, het hoort een vrij lange tijd nat te blijven en dat werkt niet als je het snel bij de ingang van een winkel gebruikt.