Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:58

xSCWx schreef:
Oeps... ik heb een mobiele airco op marktplaats gezet voor €50 en ik heb al 10 mensen die hem voor de vraagprijs willen ophalen. Ik heb maar naar iedereen een bericht terug gestuurd dat ze even bieden bij de advertentie. Volgens mij heb ik hem te goedkoop er op gezet :=

Je kunt je advertentie nog veranderen in bieden vanaf 50 euro

Syberdepiep

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:59

:D

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:18

petra8 schreef:
Bij mij kwam vandaag een lollige man iets ophalen voor zijn vrouw.
Hij zei letterlijk dat het voor hem niet zo hoefde maar dat zijn vrouw er blij mee zou zijn en dat dat betekende dat hij vanavond waarschijnlijk goed van bil kon of anders op zijn minst een goede maaltijd zou krijgen.....

Dus 3 personen blij; zijn vrouw met het product, hij met de beloning en ik dat ik van het product af ben en centjes in mijn zak heb. :) :) :)

Kreeg net een berichtje van de vrouw dat ze heel erg blij met de gelhaard is, meneer heeft geluk, denk ik......

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:12

Tallie1979 schreef:
DeniseES schreef:
Ik vind het niet netjes van haar dat ze het gewoon gedaan heeft, als er meer kosten bij komen hoor je dit van tevoren aan te geven, zodat de koper zelf kan bepalen of deze dit wil betalen of toch niet. Op een klein bedrag kan het een groot verschil zijn, op een groot bedrag zal het niet uit maken, maar het is toch wel even gewoon netjes right.

Nou ja, ik heb een keer gehad dat een griet perse wilde dat ik het met DHL zou versturen. Maar ik heb geen printer, waardoor het aantal inleverpunten hevig verkleind werd. Toen bleken er ook nog een aantal punten te zijn gesloten ivm vakantie en werd mijn pakket geweigerd op een paar andere punten omdat er geen label op zat.

Na 2 dagen van hot naar her te hebben gereden heb ik uit pure wanhoop het pakket maar bij postnl gedropt.

Ik kreeg niet eens een dank je wel of uberhaupt het aanbod van haar om het verschil bij te leggen. Denk dat ik op dat moment ook al voor 5 euro aan benzine had verreden.

Graag gedaan hoor, trut. Nooit meer wat van gehoord. Echt waar. Krijg jeuk met te korte armpjes dan!

Wat zijn mensen toch dankbaar heah... even zeggen 'Vervelend, maar heel erg bedankt voor deze oplossing!' zit er niet meer in...
Maar je bent er niet van uit gegaan dat iemand anders betaald, dat is netjes. Als ik het pakket niet kwijt zou kunnen bij DHL en het maar bij PostNL afgeef zou ik dat ook zelf betalen, de ontvanger heeft er niet om gevraagd :j Dan maakt die 2 euro ook niet uit

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:56

Iemand bied een item aan voor €8
Bieden staat geen minimum ingesteld, dus ik bied €10 en typ er een regel bij dat het bod inclusief verzenden is en betaling alleen via marktplaats.

Minuut of 5 later krijg ik antwoord dat het bod akkoord is, dus ik zeg top en stuur haar een verzoek/betaalvoorstel, die zij zo kan accepteren, zodat ik een betaalvoorstel terug krijg (verkoper is 9 jaar actief maar nog geen beoordelingen, dus waarschijnlijk niet echt op de hoogte van alle mogelijkheden)

Afbeelding

Zegt ze; Ik neem aan dat je het verzonden wil hebben?
Ja (dat is toch echt waarom ik een bod doe inclusief verzenden).

En vervolgens zegt ze, je bied maar 6 euro?
Euh ja, dat is het nut van een bod doen inclusief verzenden en persoonlijk vind ik 75% van de vraagprijs geen slecht bod.

Ze zeggen wel eens dat kopers niet lezen, maar verkopers dus ook niet.
Ze reageert nu niet meer en ik heb ook nog geen betaalverzoek gekregen.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:58

Ik kom ook nog steeds mensen tegen die niet weten wat incl betekend :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:16

Tijd geleden was mijn marktplaats account gehackt. Of een poging daartoe in ieder geval. Ik kreeg een sms met de code om mijn wachtwoord te veranderen en toen heb ik meteen zelf mijn wachtwoord veranderd. Dat oude wachtwoord gebruikte ik alleen voor marktplaats dus niks meer achter gezocht.
Krijg ik vandaag ineens een vaag Engelstalige mailtje met als titel mijn wachtwoord en dat ze zoveel Bitcoin willen omdat ze anders ranzige filmpjes gaan rondsturen. Ik schrok wel in eerste instantie maar toen bedacht ik me dat ze dit wachtwoord toch nergens voor kunnen gebruiken. Schijnt nu heel veel te gebeuren las ik. Ik had gegoogled en ze proberen dit om af te persen, het wachtwoord komt van een datalek. Ze adviseren meteen je wachtwoorden te veranderen als je deze nog ergens gebruikte.

Schrok toch nog wel even, maar dat kan dus ook gebeuren bij Marktplaats. Zorg altijd voor die sms beveiliging en verander je wachtwoord regelmatig.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:26

Die heb ik van de week ook gehad. Echt walgelijk hoe ze je proberen bang te maken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:27

Kymalin schreef:
Die heb ik van de week ook gehad. Echt walgelijk hoe ze je proberen bang te maken.

Ook met een echt wachtwoord als titel?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:24

Het is niet mijn avond, een item met vraagprijs €15, ik bied €15 inclusief verzenden en betaling dan alleen via marktplaats.
Weer akkoord en weer stuur ik een betaalvoorstel, waarop de verkoper zegt, “help dat heb ik niet hoor, kun je het via bank overboeken?”

-O-

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:31

ja dat is idd lastig :=

Zo werk ik alleen met bank overschrijvingen en juist niet met het marktplaats betaal systeem :P

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:45

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 23:06

@saul en janna, dat is natuurlijk een eigen keuze, maar dan zouden jullie waarschijnlijk een bod van mij al niet accepteren. Ik vind het gewoon lichtelijk frustrerend dat ze een bod met voorwaarden accepteren, om vervolgens er op terug te komen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 00:38

Is het dan echt zo normaal om standaard onder de vraagprijs te bieden? Ik zou daar als verkoper eigelijk een beetje moe van worden voor zulke lage bedragen :o maarja iedereen is anders he!

Eerder een techniek of zijn de dingen duidelijk overprijsd?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 02:30

Poekkie schreef:
Is het dan echt zo normaal om standaard onder de vraagprijs te bieden? Ik zou daar als verkoper eigelijk een beetje moe van worden voor zulke lage bedragen :o maarja iedereen is anders he!

Eerder een techniek of zijn de dingen duidelijk overprijsd?

Ik bied meestal niet de vraagprijs maar wat ik het item waard vind. Is de waarde die ik het zou geven minder dan 2/3 van de vraagprijs dan bied ik gewoon niet. Zolang er geen minimum bod is ingesteld, vind ik dat je er best onder mag zitten.

Ik doe vaak ook een eenmalig bod en meld dat ook, het is aan de verkoper om het te accepteren of niet, maar ik ga nooit over de prijs heen die ik het waard vind, dus laat soms voor een minimaal bedrag een item zitten als verkoper wat mij betreft te hoog zit met wat die er voor wil hebben.

Aan de andere kant, als een item het gewoon waard is, ofwel de vraagprijs redelijk, dan bied ik gewoon vraagprijs en ga daar niet nog onder zitten.

Ik heb vaak wel het idee dat verkopers niet eerst even goed polsen hoeveel advertenties er zijn van een vergelijkbaar item en wat de gemiddelde vraagprijs is voor wat ze aanbieden. Sommige bedragen zijn echt gewoon van de zotte.

Ik ben nu bijvoorbeeld naar leren rijlaarzen aan het kijken op MP, mega veel aanbod, maar de prijzen die sommige mensen nog durven te vragen voor afgedragen rijlaarzen, ik zou me doodschamen.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:07

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:13

janna schreef:
Sinds die crash vorige week van Marktplaats moet ik mijn ID uploaden voordat er vanuit mp aan mij wordt uitbetaald. Heb daar eigenlijk geen zin in, omdat ik niet weet hoe goed mijn gegevens beschermd zijn. Ik laat mensen gewoon geld overmaken naar mij toe ipv via het betaalverzoek.

Dit is exact mijn rede.
Ik zie het niet zitten om mijn paspoort te uploaden naar marktplaats...

Met al dat gehack bij hun ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:18

Daphara schreef:
Het is niet mijn avond, een item met vraagprijs €15, ik bied €15 inclusief verzenden en betaling dan alleen via marktplaats.
Weer akkoord en weer stuur ik een betaalvoorstel, waarop de verkoper zegt, “help dat heb ik niet hoor, kun je het via bank overboeken?”

-O-

Heel eerlijk ik wist ook niet hoe het werkte met betaalverzoek via Mp maar had laatst iemand die wat van mij wou kopen en die heeft het mij allemaal goed uitgelegd, en ben overstag wat ideaal, gelijk code, ik hoef niks meer te betalen bij postkantoor, even scannen en klaar.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:29

Pfff.. Of een product die nieuw goedkoper is dan de vraagprijs van de aanbieder. Doe naar mijn mening een heel redelijk startbod, om wellicht in het midden uit te komen. Krijg ik enkel bericht dat ik diegene niet lastig moet vallen en lekker nieuw moet bestellen. :roll: Dat is dus net waarom ik op marktplaats kijk... Hoeft niet nieuw en dus ook iets goedkoper dan nieuw....

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:23

Daphara schreef:
@saul en janna, dat is natuurlijk een eigen keuze, maar dan zouden jullie waarschijnlijk een bod van mij al niet accepteren. Ik vind het gewoon lichtelijk frustrerend dat ze een bod met voorwaarden accepteren, om vervolgens er op terug te komen.

Mogelijk snappen ze niet waar je t over hebt, zeggen ze ja en zien vervolgens jouw verzoek met een link voorbij komen en denken huh..

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:06

roxiie schreef:
Daphara schreef:

Mogelijk snappen ze niet waar je t over hebt, zeggen ze ja en zien vervolgens jouw verzoek met een link voorbij komen en denken huh..

Maar dan zeg je gewoon dat je niet goed gelezen hebt en dat de deal niet door kan gaan, niet meer reageren is gewoon niet netjes. Overigens is de 2e deal van gisteren uiteindelijk nog wel gelukt, doordat ik de verkoper door het plaatsen van een betaalverzoek op marktplaats heen gepraat heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:31

Net een super verkoop gehad, zonnenscherm wat hier in de weg lag, gisteren erop gezet en iemand gereageerd dat hij het wel voor €20 op wou komen halen (vp was €75), dus dat ging niet door natuurlijk.

Vanochtend reactie van iemand of ze vandaag langs kon komen, was netjes op tijd, geen gedoe en hele gezellige mensen die hem voor de vp mee hebben genomen.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:41

Suzanne F. schreef:
Kymalin schreef:

Ook met een echt wachtwoord als titel?

Eentje van heeeeeel lang geleden. Die gebruik ik echt nergens meer voor

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:09

De mobiele airco verkocht voor €70 en netjes opgehaald *\o/* er werd gisteren nog overboden maar ik vond €70 hoog genoeg en dan worden mensen dus ook geïrriteerd want "ik wil meer betalen". Mensen, niet alles is te koop :')
Maargoed ik wilde de koper een goede beoordeling geven maar dat gaat dus niet, hij showt de laatste waar ik via de berichten contact mee heb gehad -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:14

Oh ik had dat deze week ook. Met iemand contact gehad en ook verkocht. Wil ik hem beoordelen, kan ik enkel iemand beoordelen die de dag ervoor had gereageerd en mij wou oplichten. Had die ook gerapporteerd. Zo raar...