Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:39

De retourtermijn gaat pas lopen op het moment dat het pakketje bij de ontvanger bezorgd is, dus daarvoor had je dat niet hoeven laten. :P Ik zou even contact met de verzender opnemen, en eventueel ook met de webwinkel

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 23:41

Exitium schreef:
De retourtermijn gaat pas lopen op het moment dat het pakketje bij de ontvanger bezorgd is, dus daarvoor had je dat niet hoeven laten. :P Ik zou even contact met de verzender opnemen, en eventueel ook met de webwinkel

Juist wel, als ik het heel op tijd bestel zoals bij andere cadeaus ligt het al snel 14 dagen bij mij dus dan is die termijn verstreken als degene die het cadeau krijgt het kan openmaken en testen.
Heb net contact opgenomen met de verzender en te horen gekregen dat ze het pakket kwijt zijn 8)7

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 23:45

Viel niet tegen. Op het laatste moment online nog wat besteld voor de kinderen voor kerst, alledrie de volgende dag binnen, 2 verschillende bezorgers. Netjes binnen 24 uur, mooi hoor.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 00:36

Palmboom95 schreef:
Exitium schreef:

Juist wel, als ik het heel op tijd bestel zoals bij andere cadeaus ligt het al snel 14 dagen bij mij dus dan is die termijn verstreken als degene die het cadeau krijgt het kan openmaken en testen.
Heb net contact opgenomen met de verzender en te horen gekregen dat ze het pakket kwijt zijn 8)7

Ah, op die manier bedoel je :+ Ja, dan loopt 'ie wel inderdaad. Dacht dat je direct verzonden had naar degene die het krijgt en die het gelijk ging gebruiken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 09:01

Gisteren 2 pakketten (1 bestelling, zelfde afzender) gemist. Pakket 1 wordt nu vandaag bezorgd in winkel A, pakket 2 wordt maandag pas bezorgd in winkel B. Wat apart weer :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 13:40

Nou, gisteren wat besteld en vandaag al geleverd door PostNL, helemaal verbaasd dat het zo snel er al is!

Bij DHL gaat t minder goed.
Pakje had bij de leverancier al een vertraagde levertijd omdat het niet op voorraad was, kan gebeuren.
Toen afgelopen donderdag een mail met verzendbevestiging en later in de track&trace te zien dat het maandag bezorgd zou gaan worden.
Maandag bleef die op gesorteerd staan, met verwachte levering s middags.
Nooit gewijzigd naar onderweg met de bezorger.
Gisteren een mail van DHL, vandaag bezorgen we je pakket.
Status van verwerkt in sorteercentrum naar aangekomen in regio van bestemming.
Verwachte levering gisteren in de middag.
Om 19.01 een mail: vandaag gaan we bezorgen, de bezorger is onderweg! verwachte levering tussen 19.05 en 21.00.
Om 21.30 zei ik tegen mijn man, hoop dat de bezorger inmiddels niet meer onderweg is...
Vandaag een mail, vandaag gaan we bezorgen tussen 13.35 en 17.30.

Ik ben erg benieuwd.
Vindt het vooral sneu voor de bezorgers, die het kennelijk zo druk hebben en dat er dan niet-realiseerbare planningen voor hen worden gemaakt...

Weet niet zeker of ik op tijd thuis ben straks en heb eerlijk gezegd ook niet de tijd om het hele tijdsbestek thuis te gaan zitten wachten (zal nog ergens paard moeten verzorgen en boodschappen moeten doen), maar heb wel neerzettoestemming gegeven voor als we niet thuis zijn.
Bij DHL gaat die neerzettoestemming bij ons tot nog toe altijd goed.

Maar hier valt ook eigenlijk niet op te plannen om thuis te zijn, als je al geen idee hebt wanneer het verzonden wordt (heb ergens 15 of 16 december besteld) en er vervolgens last minute een wijziging in de bezorgtijd en -dag komt.

Ben dus erg benieuwd of mijn pakje vandaag wel komt.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 15:37

Ik ben op de quest voor m'n 4 pakketten die 'ergens' afgeleverd zijn :+ Vooral Budbee maakt er een heus cluedo spel van, ze zijn al 3 uur blijkbaar aan het bellen met de bezorger na hun 'Ik stuur je zo een update!' haha. Ben erg benieuwd :Y)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:05

DPD, gisteren verzonden vandaag in huis.
Zoon gisteren wat besteld en vandaag door post.nl geleverd.

Helaas met post.nl toch wat pakketten die niet zijn aangekomen en opnieuw moeten verzenden omdat ze kwijt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:09

Dus ik verzend met postNL via mijn privé account. Mijn verzendlabel komt privé, mijn betaalbevestiging komt privé. T&t nergens te vinden. Kom ik die net tegen op mijn zakelijke mail. Hoe dan? 8)7

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:35

fohadie schreef:
Ashleytjuhh schreef:
is het pakket wel echt zeker terug gestuurd dan? kunje dat ook zien in je track en trace?

gisteren kreeg ik een berichtje dat mijn pakketje toch een dag later zou komen. nou helemaal prima maar toch bleek het eind van de ochtend toch geleverd te zijn. ik was blij verbaasd

Nou ja, als de winkel je een mail stuurt met dat het retour gezonden wordt en je je geld terug krijgt als zij hem hebben ontvangen, dan ga ik er vanuit dat het idd retour gestuurd is.

Helaas, pakket is zoek. Niet retour gestuurd, maar zoek bij DHL. De winkel heeft een nieuwe opgestuurd (heel coulant!) en deze zou ik vanaf vandaag kunnen verwachten. Ben benieuwd of het nog komt. Krijgt degene waarvoor het was het met zijn verjaardag wel. Das 28 februari. Hoop dat het er dan is.

Hopelijk krijgen de bezorgers nu weer wat rust nu de feestdagen voorbij zijn. En hopelijk mogen de winkels snel weer tot een uur of zes ( of later) open, dan hoef ik ook niet meer online te bestellen.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:49

DHL zou vandaag tussen 14.15 en 16.15 bezorgen. Nog niet gebeurd :')
Zit hier heel braaf voor t raam loeren naar busjes _O-

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:09

Marije_jiplover schreef:
Nou, gisteren wat besteld en vandaag al geleverd door PostNL, helemaal verbaasd dat het zo snel er al is!

Bij DHL gaat t minder goed.
Pakje had bij de leverancier al een vertraagde levertijd omdat het niet op voorraad was, kan gebeuren.
Toen afgelopen donderdag een mail met verzendbevestiging en later in de track&trace te zien dat het maandag bezorgd zou gaan worden.
Maandag bleef die op gesorteerd staan, met verwachte levering s middags.
Nooit gewijzigd naar onderweg met de bezorger.
Gisteren een mail van DHL, vandaag bezorgen we je pakket.
Status van verwerkt in sorteercentrum naar aangekomen in regio van bestemming.
Verwachte levering gisteren in de middag.
Om 19.01 een mail: vandaag gaan we bezorgen, de bezorger is onderweg! verwachte levering tussen 19.05 en 21.00.
Om 21.30 zei ik tegen mijn man, hoop dat de bezorger inmiddels niet meer onderweg is...
Vandaag een mail, vandaag gaan we bezorgen tussen 13.35 en 17.30.

Ik ben erg benieuwd.
Vindt het vooral sneu voor de bezorgers, die het kennelijk zo druk hebben en dat er dan niet-realiseerbare planningen voor hen worden gemaakt...

Weet niet zeker of ik op tijd thuis ben straks en heb eerlijk gezegd ook niet de tijd om het hele tijdsbestek thuis te gaan zitten wachten (zal nog ergens paard moeten verzorgen en boodschappen moeten doen), maar heb wel neerzettoestemming gegeven voor als we niet thuis zijn.
Bij DHL gaat die neerzettoestemming bij ons tot nog toe altijd goed.

Maar hier valt ook eigenlijk niet op te plannen om thuis te zijn, als je al geen idee hebt wanneer het verzonden wordt (heb ergens 15 of 16 december besteld) en er vervolgens last minute een wijziging in de bezorgtijd en -dag komt.

Ben dus erg benieuwd of mijn pakje vandaag wel komt.

Nou, update: 13.45 stond meneer van DHL voor de deur! En ik was thuis, dus ik kon het zo van hem aanpakken.
Zijn bus stond nog wel extreem vol, had met hem te doen...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:32

Hier smartphone en Chrome cast gekocht bij de mediamarkt. Zou 20 December bezorgd worden.. Bezorger vertraagd, maar zou volgende dag bezorgd worden.

Ondertussen nogsteeds geen pakket. Onderzoek geweest, maar pakket is kwijt geraakt. Heel bijzonder..

Was niet bij postnl trouwens, maar bij trunkrs.

Ben benieuwd wanneer ik m'n geld terugheb, of nieuw pakket -O-

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:44

Moestuin schreef:
Gisteren 2 pakketten (1 bestelling, zelfde afzender) gemist. Pakket 1 wordt nu vandaag bezorgd in winkel A, pakket 2 wordt maandag pas bezorgd in winkel B. Wat apart weer :')

Ja, kan gebeuren, als de chauffeur een pakket op "niet thuis" zet, wordt dat door het systeem automatisch herpland naar een afhaalpunt voor de volgende dag. Als winkel A bijvoorbeeld gesloten is op die volgende dag, dan gaat het naar winkel B.

Ook hebben grotere afhaalpunten een groter bereik waarbinnen ze pakketten toegeleverd krijgen, dus soms krijg je niet noodzakelijk het dichtste afhaalpunt (omdat kleinere afhaalpunten soms te weinig capaciteit hebben).

Maar natuurlijk wel vervelend dat je die nu op 2 plaatsen moet afhalen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:52

Hier ook een zending kwijtgeraakt maar bij DHL. Ik krijg mijn geld terug van Zalando.
Ik had de trui al opnieuw besteld en al binnen gehad. Die andere bestelling bleef maar op Aangemeld staan. Dat is niet goed als dat 10 dagen zo blijft. Dus hij is kwijt.
Vraag me altijd af wat er dan mee gebeurt.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:00

Januari is denk ik nog druk ivm de sale en de kinderbijslag.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:21

@Suzanne, grote kans dat hij nog gewoon opduikt hoor!

Bij de webshop waar ik werk een bestelling van eind november die nog steeds niet bezorgd was. DHL onderzoek gedaan, niet meer te vinden. Vergoeding gekregen (weliswaar niet verzekerd, dus vergoeding is per kg, dus dat zet geen zoden aan de dijk als de waarde boven de 100 euro is. Maar goed, die beslissingen neem ik niet ;P). Klant bestelling opnieuw verstuurd.

Uiteraard gaat er altijd wat tijd overheen voordat DHL onderzoek heeft gedaan etc.
Twee dagen later (ondertussen was het 23 december) krijgt de klant haar nieuwe bestelling bezorgd, en een dag later ook opeens het eerste pakket. Die is geweigerd, helaas alleen nog niet retour bij ons.

Maar na een maand dus alsnog bij de ontvanger bezorgd...

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:36

Ugh, gisteren is afleveringpoging mislukt volgens PostNL, niemand thuis. Nu ging het pakket naar een postpunt, krijg vandaag een mail om 15u dat ik het daar kan ophalen, de shop gaat om 17u dicht, dat wordt hem dus al niet. Ze zijn enkel morgen nog open in de voormiddag, en maandag van 9 tot 17u dacht ik. Dinsdag gaat mijn pakket al terug retour, dat is toch niet volgens de normale procedure? Normaal gesproken zijn dat toch minimaal 7 dagen dacht ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:38

Zou me niks verbazen als dat nu korter is ivm de drukte. Zo'n postnl punt moet het ook allemaal maar kwijt kunnen natuurlijk.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:01

Ik heb een briefje in de brievenbus van PostNL dat mijn pakketje is afgeleverd bij de buren omdat ik niet thuis was. Niet echt een ergernis, maar wel apart, want mijn moeder en ik hebben allebei niks besteld :') Morgen maar even bij ze aanbellen, nu ben ik wel benieuwd wat het is :+

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 17:06

Mijn pakket is van: bezorgdatum woensdag, naar bezorgdatum donderdag, naar bezorgdag vrijdag naar bezorgdag onbekend :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 17:26

Mijn pakje dat 16dec bezorg zou worden is na een onderzoek echt kwijt
Gelukkig met de mail van post.nl erbij stuurt de verzender het opnieuw
.
Jammer had het voor de kerst nodig

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 18:09

Flying_Angel schreef:
Mijn pakket is van: bezorgdatum woensdag, naar bezorgdatum donderdag, naar bezorgdag vrijdag naar bezorgdag onbekend :+

Dat gebeurde met die van mij ook, hij is nu verloren beschouwd door bol.com. Heb hem vorige zondag opnieuw besteld en die is er ook nog steeds niet dus volgens mij rust er een vloek op, al mijn andere pakketten komen doorgaans binnen 48 uur aan :')

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 18:29

:oo hoop toch niet dat mijn pakket verdwenen is :oo

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 18:38

Ach, ik kreeg het wel binnen van bol.com

Er zat alleen niks in, behalve de pakbon... verkoper met inpakken al verkeerd gedaan, want envelop was helemaal heel. Nu hopen dat ze het ook gewoon netjes oplossen.