Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indy_Mouse_9

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:54

Als je googled op gps tracker dementie kan je trouwens een boel vinden. Niet allemaal even nuttig, daar moet je dan nog op filteren :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:07

Hoe kan je ervoor zorgen dat je niet te veel vocht vast houdt met dit warme weer?
Voor mn gevoel blaas ik op als een ballon. Probeer veel te drinken zodat mn lichaam niet uit nood vocht vasthoudt, maar voor mn gevoel helpt het niks

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:11

Wat eet je? Let er op dat je niet te veel zout binnenkrijgt, dat zorgt ervoor dat je veel vocht vasthoudt.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:14

Ik eet vrij weinig zout eigenlijk. Tenminste, voor mn gevoel.
Ontbijt was ontbijtkoekjes van belvita, lunch was 3 boterhammen met kalkoenfilet en tomaat en komkommer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:20

fleurtjeuh schreef:
Ik eet vrij weinig zout eigenlijk. Tenminste, voor mn gevoel.
Ontbijt was ontbijtkoekjes van belvita, lunch was 3 boterhammen met kalkoenfilet en tomaat en komkommer

Je brood zou je nog kunnen vervangen voor Allinson brood, daar zit meer vocht en minder zout en suiker in.
Of fruit/ een groene smoothie ipv brood eten.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:29

Oja, ik had ook nog een aardbeien milkshake erbij :)
Geen/ander brood als lunch is wel lastig vanwege werk. We halen altijd lekker brood van de markt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 16:14

fleurtjeuh schreef:
Oja, ik had ook nog een aardbeien milkshake erbij :)
Geen/ander brood als lunch is wel lastig vanwege werk. We halen altijd lekker brood van de markt.

Ik merk serieus verschil tussen kha eten en gewoon brood.

Als je niet op wilt zwellen moet je keuzes gaan maken. En daarin kan je erg veel lekkere dingen klaarmaken waarmee je je collegas jaloers krijgt. Ik spreek uit ervaring :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 16:52

Ik zou graag kha eten, maar ik weet niet zo goed hoe.
Ik ben wel een beetje een picky eter namelijk en wil het goed doen. Ook omdat ik op een gezonde manier wil afvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:15

fleurtjeuh schreef:
Ik ben wel een beetje een picky eter namelijk en wil het goed doen. Ook omdat ik op een gezonde manier wil afvallen.

Dan is een milkshake sowieso niet echt een goed idee natuurlijk.. Zuivel en brood zouden voor mij ook voor een opgeblazen gevoel zorgen denk ik als het zo warm is.
Zoals ik al zei zit er in Allinson meer vocht en minder suiker en zout, ook geen toevoegingen. Je hebt ook specifiek koolhydraatarm brood, dat kan je met alles beleggen..
Maar als je met je collega's mee eet (en drinkt) en dat wil blijven doen dan zal je het gewoon moeten accepteren denk ik want echt heel erg gezond als je snel last hebt van een opgeblazen gevoel is het niet.. Die ontbijtkoekjes zijn dat ook niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:25

fleurtjeuh schreef:

Tsjah je kan een hele hoop leren.

Maak je milkshake klaar met amandelmeel, eventueel een scheutje slagroom, en alleen maar vruchten die op berry eindigen in het Engels. Of een groente shake, ook lekker.
Ik maak veel gevulde omelets. Of hele dunne omelet die ik dan beleg met vleeswaren, groente en een beetje mayonaise.
Je kan ook hartige muffins maken.

En feitelijk kan je een hoop gewone gerechten klaarmaken met low-carb vervangers. Spaghetti bijvoorbeeld, rijst (al vind ik bloemkool en broccoli niet te eten).

Stap af van pakjes en andere bewerkte dingen en voeg wat meer vetten toe. Hier en daar zijn er wel wat dingen kant en klaar te krijgen. Zoals veggiefries bij de AH, laag in kh en lekkerder dan gewone patat.

Ik eet nu gevarieerder dan toen ik dit niet deed.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:39

Ik vraag mij eigenlijk al heel lang af, hoe (regen?)wormen in/op de mesthoop komen. Onze volt wordt iedere drie weken helemaal leeggehaald, en dan verbaas ik mij over de enorme hoeveelheden wurmen. Mijn dorpsgenoten hebben dit inmiddels ook door en komen nu ieder voorjaar kruiwagens mest halen. Onze paarden staan overigens op vlas. Is er iemand die mij kan vertellen waar die beestjes toch in zulke grote getale vandaan komen?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:50

Compostwormen :j ik heb er net een aantal gekocht zelfs om mijn bak op te starten.
Ze vermenigvuldigen zich prima geloof ik.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:20

Wat is makkelijk om te trakteren op het werk? Voor ong 12 man? (Wel zoet, niet hartig)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:23

Appelflappen, cupcake, taart?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:23

Als er een vriezer is op je werk dan ijs.Altijd lekker.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:29

Ik heb zojuist een uil gespot in de esdoorn achter mijn huis.
Hij maakte ruzie met een ekster, ik heb hem full face gezien maar ben er behoorlijk van onder de indruk, waardoor ik nu niet weet of het een kerkuil of een velduil is.
De roep die ik snachts hoor komt overeen met een kerkuil of het jong van een velduil.

Wie o wie kan hier iets zinnigs over zeggen? Ik kan hem niet meer spotten in de boom, gezien hij is weg gevlogen richting bos.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:41

Sheran schreef:

Ja taart kan dan zou ik er wel 2 moeten kopen anders heb ik niet genoeg. :P
Is alleen beetje lastig vervoeren op de scooter.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:59

Shaggy09 schreef:
Sheran schreef:

Ja taart kan dan zou ik er wel 2 moeten kopen anders heb ik niet genoeg. :P
Is alleen beetje lastig vervoeren op de scooter.

Kleinere stukjes snijden, lukt makkelijk hoor voor 12 man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:08

Kant en klaar in het koekschap van de supermarkt te koop;

Vruchtengebakje's?

Afbeelding

Abrikozencakejes?

Afbeelding

Misschien meerdere opties aanbieden? Of iets van soesjes? Cupcakes? Donuts?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:20

De meeste bakkers bezorgen ook gewoon hoor :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:38

Denk dat het iets van soesjes word of taart. Het is niet zodanig groots dat ik het ga laten bezorgen of echt veel werk ervan maak. Ik ga morgen gewoon even naar de AH, daar hebben ze vaak wel veel keuze. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:55

Nou minisoesjes, mini tompoucen etc. Heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:48

Janine1990 schreef:
Hij maakte ruzie met een ekster, ik heb hem full face gezien maar ben er behoorlijk van onder de indruk, waardoor ik nu niet weet of het een kerkuil of een velduil is.
De roep die ik snachts hoor komt overeen met een kerkuil of het jong van een velduil.

Wie o wie kan hier iets zinnigs over zeggen? Ik kan hem niet meer spotten in de boom, gezien hij is weg gevlogen richting bos.

Is het geen ransuil of bosuil?
Als ik moet kiezen tussen de 2 opties die je geeft is de kerkuil logischer omdat een velduil vooral in open gebieden voorkomt en niet in het bosgebied. Meestal zitten ze in de weilanden..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:53

dees_daan schreef:
Janine1990 schreef:

Is het geen ransuil of bosuil?
Als ik moet kiezen tussen de 2 opties die je geeft is de kerkuil logischer omdat een velduil vooral in open gebieden voorkomt en niet in het bosgebied. Meestal zitten ze in de weilanden..

Uhm... bos hier... is denk ik nog geen hectare groot :') Ik vergeet nog wel eens dat er in de rest van het land wel fatsoenlijk bos is. :+ 8)7
Ik woon in het Noorden, wij hebben hier geen echt bos... dit is een in 2000 aangelegd dorpsbosje...

Het betreft verder een coulissenlandschap, dus in dat opzicht relatief veel bomen, al woon ik wel op de rand van coulissen en gewoon open veld met hier en daar een boom. Ik weet niet wat de actieradius van die beestjes zijn.

Een ransuil is het in ieder geval niet, ik hoor nooit ge-oehoe. En ook de bosuil heeft niet de juiste geluiden volgens de site van de vogelbescherming...

Vind het echt megacool, hoop 'm snel op de foto te krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:01

Ik ga voor de kerkuil dan.. Je zou op waarneming kunnen kijken of er vlakbij een uil gemeld is..