Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:20

Wij hebben in de ene auto 2 maxicosi pearl zitten en in de andere auto 2 maxicosi tobi.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:20

Hier een man die dat helemaal uitpluist, achterstevoren en weer terug. Ook geen tweedehands om dezelfde reden.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:34

Ik heb het zelf uitgezocht en uitgekomen op de MC axxisfix, ik had een kleur gezien die er uit ging en kreeg flinke korting, dus kon de stoel bij babypark kopen voor 350, dat vind ik een prima prijs voor een stoel die 4 jaar mee kan, hij zit er ook erg comfi in.

Ik geef overigens niet veel geld uit aan kleding, ik vind dat dan weer iets minder belangrijk. Al vind ik het wel leuk dat B er goed bij loopt uiteraard.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:37

Van normale kleding nog wat in 92 en veel in 98 hoor. Maar die rompers lijken echt kleiner te vallen (maakt ook niet uit welk merk het is, je moet je best doen om de knoopjes dicht te krijgen. Alleen primark past ruim, maar die hebben zo'n enorm brede borst (teveel stof) waardoor het een soort decolleté wordt :')
Maar ben bang dat het dan toch wordt zoals Keet het zegt.

Qua autostoel; ik vind Römer fijn. Hebben uit nood even een andere gehad, één van 60 euro maar dat zat echt niet zo stevig vast als deze.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:38

I.a.o. de vraag over rompers maat 104: Petit Bateau verkoopt rompers in maat 36m (= 98/104) en 4 jaar (104/110).

En iemand wilde tips voor mooie 2e hands winkels met kinderkleding, dus mijn favorieten: in Haarlem loop ik altijd even langs bij http://www.vindlifestyle.nl/VIND%20vintage.html, die hebben in de kelder een kleine kinderafdeling, maar ik ga wel altijd weer met iets naar huis. Ze verkopen ook een ruime collectie nieuwe Cosilana, voor de wolletjesliefhebbers. Ook in Haarlem verkoopt http://www.eigenwijshaarlem.nl/ alleen maar 2e hands kinderkleding.
En in de Rivierenbuurt in Amsterdam heb https://deruilhoek.nl/. Grote afdeling kinderkleding en ik zelf slaag er ook altijd.

Wat betreft stoeltje: wij hebben tot nu een MC Axissfix, fijne stoel, dat draaien is ideaal. Maar hij zou mee moeten kunnen tot ongeveer 4 jaar, maar nu met nog geen 3 is Gup er al uitgegroeid, met een dikke trui krijg ik hem niet meer vast. Dus wij moeten ook rap op zoek naar vervanging.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:52

Gup heeft een prenetal huismerk stoel in mijn auto en mijn mans auto. De enige met 5 punts gordels voor zijn lengte.
Mup zit nog in de mc. Gaat daarna over naar de 2waypearl.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:59

Ik heb nu de maxi cosi Jolie.

En dit is zoooo fout. :+
Luie zondag. Goed excuus. :D

Afbeelding

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:59

Wel heel schattig

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:02

pmarena schreef:
Goede tip Keet, leuk spul dat Berg Moov +:)+ Wordt niet meer gemaakt lijkt het...?

Michelle weer goed geslaagd, heeft zich precies lang genoeg ingehouden tot de perfecte buggy langskwam, haha :D

En een lief roze pakje, leuk inderdaad!

Qua autostoel staat hier veiligheid voorop dus zo lang mogelijk achterwaarts. Meneer kan met bijna 4 nu nog net in onze achterwaartse stoeltjes, ik denk dat dit het laatste jaar is dat hij daar nog goed in zit :)

We hebben al 2 vooruit stoeltjes maar je kind alleen met de originele autogordel vastzetten vind ik echt levensgevaarlijk.... daar vind ik hem echt nog te klein voor. Daar kruipen ze zo onder vandaan joh :oo Moet je je kind constant in de gaten houden en corrigeren dan ofzo...?

Je ziet ook vaak foto's dat ze er helemaal uit zakken, zeker als ze in slaap vallen. En dat wordt dan op Facebook ofzo geplaatst met een tekst in de trant van kijk eens hoe moe ze zijn na een dagje uit. En niemand zie zich er blijkbaar zorgen om maakt dat dat kind door de hele auto heen gaat als er plotseling geremd moet worden ofzo -O-

Maar er zijn volgens mij voor groep 2/3 (echt goede doorgroeistoelen) ook niet veel opties met nog geïntegreerde gordeltjes...?

Hier dus zo lang mogelijk nog lekker stevig in het achterwaartste stoeltje, kan hij ook lekker op de bijrijdersstoel :D Met die vooruit stoeltjes kan dat niet meer goed.

Je weet dat achterin veel veiliger is dan op de bijrijder stoel?
Kun je nog z'n veilig stoeltje hebben, ook de Zweden zetten hun kids achterin!

Wij hebben tot anderhalf achteruit gehad en toen de stoel gedraaid.
We hebben een hauck varioguard en een cybex pallas met vangtafel.
Daar zit ze ook erg goed in. We hebben er in totaal 3, ze zit wekelijks bij opa in de auto, en geen zin om het stoeltje elke keer om te zetten.
De cybex kunnen ze tot 12 jaar in, geloof voor de ene 110 betaald en voor de ander 200 ofzo, goed te doen. De hauck was behoorlijk duurder, maar wilde haar graag wat langer achteruit houden en heb geen isofix, dus opties waren toen beperkt.

Leuk pakje balou!! Lekker vrolijk

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 22:07

Ik heb de maxi cosi pearl in mijn en van mijn man. En in de vrachtwagen een Toby. Zijn nog van mijn zus geweest. Nooit wat mee gebeurd dus dat durfde ik wel aan.

Hier net een heel bijzonder kraamcadeautje gekregen. Een nicht van mijn stiefvader heeft met de hand (echt alles met de hand) een hele mooie antroposofische pop gemaakt gevuld met schapenwol. Kleertjes zijn ook zelfgemaakt.
Ben er zo blij mee en ik vind dr zo mooi <3
Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:12

Prachtig!!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:13

Heel gaaf Lau!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:15

Zoooo, iid mooi zit heel veel werk en liefde in

Autostoeltjes interesseren me echt niet...sorry...... zal best matig materiaal zijn in de omloop maar ga er vanuit dat alle merken moeten voldoen aan bepaalde eisen.
Bovendien worden die crashes wel mega erg gemaakt...ben dan zowat meer bezorgd om mezelf :=
Geloof dat we Pearl en 2wayfix hebben, Sam gaat in de maxicosi en daar blijf ik um in proppen tot ie te dik wordt
Laatst bijgewerkt door tita op 27-01-19 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:15

Knap gemaakt zeg!

In onze auto's nu de Tobi.
Heb net een MC RodiFix gekocht (vanaf 15kg). Moet nog binnenkomen.
Deze kan nog kantelen (slaapstand) en kan ze tot 12 jaar in.
Ben benieuwd. Opzicht past ze nog wel in de Tobi maar in onze nieuwe auto staat ie niet zo stevig gekgenoeg.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:18

Balou_k schreef:
Ik heb nu de maxi cosi Jolie.

En dit is zoooo fout. :+
Luie zondag. Goed excuus. :D

[ [url=m/tFnrNB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan zo gezellig zijn he :))

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:19

Ik heb de tobifix in de auto. Ik wilde zeker niet bezuinigen op een autostoel. Toevallig was hij in de aanbieding. Sommige dingen koop ik niet 2e hands zoals een autostoel of een matras.

Hier hebben we behalve 2 kringloopwinkels niks 2e hands. Heel soms vind je er een merk zoals name it maar vaak prenatal, Hema enz qua kleding

@ lautje wat een mooi en speciaal cadeau

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:20

Mooi cadeau zeg!

Wij hebben de Maxi-Cosi priori sps in de auto. Dl vindt het autorijden ineens veel leuker nu ze ons kan zien en lekker naar buiten kan kijken, ze kletst hele verhalen onderweg! Terwijl ze in de Maxi-Cosi vaak wat jengelig werd de laatste tijd. Achteruit rijden zou ik niet zo snel voor kiezen denk ik omdat je elkaar dan dus niet kunt zien. Kan niet zien wat ze doet of wanneer er iets aan de hand is.

Edit;
Wil er wel bij zeggen, mocht ik een groter budget hebben zou ik ook gaan voor de beste uit de test. Denk dat de meesten hier zich ook meer kunnen veroorloven :o
Laatst bijgewerkt door Emoe op 27-01-19 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:21

Wauw, Lautje, mooi cadeau!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:31

Achteruitrijden was ook janken hier. Echt hysterisch krijsen. Vandaar ook voor voorwaarts gekozen destijds. Zit wel altijd achterin.

Deze Rodifix is dus eigenlijk een luxe stoelverhoger. Kwam ook heel goed uit de tests. Fijne vind ik dus dat hij nog in slaapstand kan

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:42

Wat een mooi cadeau Lautje. Daar zit veel tijd en liefde in.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:54

@emoe, ik heb een spiegel op de hoofdsteun gehad, waardoor ik via de achteruitkijkspiegel en die spiegel haar toch kon zien.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:07

Maar als je kind vooruit zit op de achterbank zie je elkaar toch ook niet?
Ik kijk iig niet naar de achterbank als ik rij en hoop dat andere weggebruikers dat ook niet doen eerlijkgezegd.
Zo’n extra spiegel is daar wel een aardige oplossing voor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:20

Ik check wel regelmatig in de achteruitkijkspiegel of alles het nog doet. En even contact maken.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:21

Ik kijk via mijn achteruitkijkspiegel naar haar. Nu ze vooruit zit zie ik haar direct, toen ze achteruit zat, zag ik haar via die extra spiegel. En zij kan mij zien.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:29

Ik heb volgens mij bij Wish een heel betaalbare grote spiegel gekocht. Ze vindt de spiegel prachtig (verliefd op zichzelf), maar vindt het ook heel leuk dat ze ons kan zien (en dat geldt ook andersom). Kortste wat we rijden is 30 minuten, maar ook regelmatig ritten van minstens 2 uur. Dochter is 15 mnd.