Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 11:17

Ik ben bij Marlinde geweest vorig jaar en dat is zelfs geen twijfelgeval of die dieren goed zitten of niet. Dat zie je gewoon van 100 meter ver dat die dieren een heel erg mooi leven hebben. Waar dat die het van blijft halen 8)7

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 11:18

Oh jemig... :+ Nja, goed dat alles er prima bij zit. Is dat ook weer eens gecheckt :+

Eefsel2109

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 11:34

Als er ergens dieren goed zitten is het wel bij jou. 't wordt wel een belachelijke show van je geweldige buren... 8)7

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 11:35

Een kraaiende haan betekent dat de dierenpolitie langs moet komen?
Ik heb er nu vier kraaien waarvan een net als een olifant klinkt. Dan mag ik wel oppassen :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 11:44

Waarom dierenpolitie bellen voor kraaiende hanen? Ze zijn gek dat ze dan ook nog gaan kijken ook als dat de melding is :') en daarbij ook bijzonder dat ze zeggen dat de buurman gebeld heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 11:48

Wie zou er anders melding gemaakt moeten hebben wanneer je buitenaf woont? De kabouters?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 11:52

Moonfight schreef:
Wij hebben net de dierenpolitie rondgeleid over ons erf :+. Beestjes zaten er allemaal goed bij, geen probleem. Buurman werd wakker van de kraaiende hanen maargoed, die zitten binnenkort in de vriezer. Buurman durfde zelf niet te komen omdat hij bang was dat het zou escaleren :=

IK zou die hanen nog even lekker laten lopen! of een nog wat luidruchtiger ras kopen!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:03

bigone schreef:
Wie zou er anders melding gemaakt moeten hebben wanneer je buitenaf woont? De kabouters?

Dat weet ik toch niet hoe ts precies woont :)

Heb namelijk zelf wel eens een bedreiging naar m’n hoofd gehad om een melding die ik niet had gedaan terwijl de dierenpolitie kennelijk wel iets had gezegd in mijn richting. Dat moet natuurlijk ook niet kunnen.

Al is het in deze zaak met al die onzin ook wel 1 plus 1 maar goed

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:04

Wauw, geen woorden meer voor. Ik denk dat ik maar op karma vertrouw voor jouw buren, TS.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-21 12:09

MarjanB schreef:
Waarom dierenpolitie bellen voor kraaiende hanen? Ze zijn gek dat ze dan ook nog gaan kijken ook als dat de melding is :') en daarbij ook bijzonder dat ze zeggen dat de buurman gebeld heeft.

Daar was de agent heel open over. Hij kwam ook net bij de buren vandaan en het is het enige huis wat bij ons in de buurt zit.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:11

De dierenpolitie zal als het goed is het vermelden bij jullie adres dat de dieren goed worden verzorgt, nadeel is wel dat ze elke keer als ze een melding krijgen ze moeten gaan kijken ook al weten ze dat het zo is. Dus dit soort treiterijen kunnen nog heel lang door gaan met zulke buren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:15

Maar als dezelfde melders vaker bellen en er blijkt niets aan de hand dan zal er toch wel eens aktie worden ondernemen tegen de melders door die instanties??

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:19

Moonfight schreef:
MarjanB schreef:

Daar was de agent heel open over. Hij kwam ook net bij de buren vandaan en het is het enige huis wat bij ons in de buurt zit.

Het is eigenlijk te triest voor woorden maar je zou je eigenlijk helemaal rot moeten lachen. :+

Lekker anoniem de boel opruien en dan loopt de beambte van het ene tuinpad het andere tuinpad op _O-

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:22

Nou dat.. gelukkig is er in dit geval ook niks aan de hand!

Ik heb wel eens meldingen gedaan waar dieren letterlijk storven van de honger en kan je vertellen dat als je naam dan genoemd wordt het geen pretje is…

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:34

Daan13 schreef:
Lekker anoniem de boel opruien en dan loopt de beambte van het ene tuinpad het andere tuinpad op _O-

Je kan niet anoniem een melding maken.
De naam wordt niet genoemd bij de controle, maar wel bij een evt rechtszaak.

Hier in de buurt is ook wel eens een melding gedaan en toen kwam de dierenpolitie ook een rondje doen om te vragen bij de buren of zij wat gezien/gehoord hebben.
Dat ze ergens vandaan komen wilt dus niet gelijk zeggen dat degene ook een melding hebben gedaan.

In het geval van TS is de kans wel groot.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 13:02

DubbelFun schreef:
Maar als dezelfde melders vaker bellen en er blijkt niets aan de hand dan zal er toch wel eens aktie worden ondernemen tegen de melders door die instanties??

Ik heb ook eens gebeld over ponies in de drek, zonder ruwvoer. Kreeg toen als antwoord dat er geen meldingen over het betreffende adres meer in behandeling werden genomen. Dus het is wel eindig ja. In het geval van mijn melding wel spijtig.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 13:55

Moonfight schreef:
Wij hebben net de dierenpolitie rondgeleid over ons erf :+. Beestjes zaten er allemaal goed bij, geen probleem. Buurman werd wakker van de kraaiende hanen maargoed, die zitten binnenkort in de vriezer. Buurman durfde zelf niet te komen omdat hij bang was dat het zou escaleren :=

‘Zeer geachte buurman,

Ik heb vernomen dat u overlast ervaart van onze hanen. Ons plan was om deze dieren zeer binnenkort te slachten. Echter, vandaag stond onverwacht de dierenpolitie op de stoep. Zoals u weet treden zij op tegen dierenleed. Het slachten van de hanen is derhalve uitgesteld tot het daadwerkelijk noodzakelijk is om hen leed te besparen. De komende 5 jaar zullen zij, en overige manlijke nakomelingen van ons pluimvee, onze tuin blijven bevolken.
Excuses voor de overlast, helaas valt dit buiten onze invloed.

Met hartelijke groet, de buurvrouw.’

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 14:01

Haha, dat is een goede, Sybelle.
Heb net pas het topic ontdekt en met open mond gelezen.
Wat een soap.
Maar moest ook meteen aan een oud spreekwoord denken, toen ik nog Duitsland woonde :
"Es kan der Frömmste nicht in Frieden leben, wenn es dem bösen Nachbarn nicht gefällt..."

Waar ik toch wel nieuwsgierig ben : was er inmiddels nog eens contact met de verkoper? Dus met de broer ?
Misschien kan die ja n beetje licht werpen op het rare handelen van buurman

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 14:02

LOL :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 14:03

_O-

De buren verzinnen steeds weer iets dat je denkt "huh?"

Ik zou die hanen nu mooi laten zitten .. die kunnen straks mooi op dat stuk grond in een bachelorgroep :')

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 14:22

kan je advocaat niet een melding doen bij de rechtbank kattebelletje waar je buurman zich mee bezig houdt tussentijds en dat zolang rechtbank niets onderneemt dat nog wel even doorgaat

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 14:25

Jeejtje, ze zoeken echt redenen om je dwars te zitten. Zo jammer, ze zullen ook blijven doorgaan ben ik bang. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de kinderbescherming op je stoep staat omdat je baby 's nachts huilt..
Knap van je dat je rustig blijft.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 14:48

Zo dan, vraag me af , waar ze nu weer mee komen ( en waar ze de energie vandaan halen) >;) .

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 15:15

Deze mensen balen ervan dat jullie dat huis gekocht hebben uit de erfenis, die blijven zoeken en zuigen tot je het opgeeft en verhuisd, ze zullen met niemand als buren genoegen nemen, ws hebben ze in moeten stemmen met verkoop en zal dat als een onderhuidse puist blijven etteren. Idd melding maken bij de wijkagent van lastig vallen en laster. Met melding dat ze ook de ene na de andere rechtszaak beginnen.en ook melding maken van deze actie bij je advocaat

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 15:19

Hou oud zijn ze? (of eigenlijk; hoe lang heb je nog last van ze? :+ )