[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:46

fleurtjeuh

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:00

_O- +:)+

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:59

Ik heb niet alle 79 pagina's gelezen, maar wil mij hier graag melden :wave: Ik ben 31 jaar en altijd al geroepen dat ik geen kinderen wil. Er werd altijd gezegd, wacht maar tot dat de biologische klok gaat tikken, nou ik denk dat ik geen biologische klok heb en daar ben ik blij mee. Ik kan totaal niet met kinderen omgaan en het is ook absoluut de levensstijl die ik niet wil.

Mijn vriend heeft een dochter van 5 jaar die om het weekend bij ons hoort te zijn (ligt momenteel bij de rechter en is dus al een tijd niet bij ons geweest). Ik vind dit zelf helemaal niet erg, ik vind het wel sneu voor mijn vriend want die mist haar heel erg. Soms vind het best wel moeilijk dat hij een dochter heeft, aan de andere kant ben ik blij dat hij een kindje heeft omdat ik hem die niet ga geven en hij een fantastische vader is. Zijn er meer mensen die zich hier in herkennen? Ik durf dit nooit zo goed hardop te zeggen.

Dan nog iets wat ik jammer vind :+ m'n vriendinnen van mijn leeftijd hebben allemaal kinderen en hebben dus een andere levensstijl dan ik. Ik mag nog graag op stap en los gaan, dat doen zij allemaal niet meer. Misschien ben ik de eeuwige puber, maar vind dat gewoon nog steeds heel erg leuk en mijn vriend gelukkig ook.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:01

Barramundi schreef:
Of Floor gaat in een Engelstalig land wonen / werken....

Heeft Floortje Dessing toch ook, die stelt zichzelf voor als Flora. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:34

littleroosie schreef:
Ik heb niet alle 79 pagina's gelezen,

Mijn hemel ik viel echt even bijna van mijn stoel toen ik dit las _O- We zijn verdorie een maand bezig, het vorige topic heeft anderhalf jaar gelopen, met dit tempo hebben we binnen een halfjaar al een nieuw topic nodig :')

Verder, welkom! *\o/* Ik kan me wel voorstellen dat je zo denkt, dat is nu eenmaal hoe jij in het leven staat. Wel vervelend voor je vriend dat het zo loopt. Weet hij dat jij sowieso (zelf) geen kinderen wil? En hoe zou je erin staan als zijn dochter af en toe langskomt? Dat zijn wel belangrijke dingen om te bespreken.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:47

littleroosie, ik herken het niet helemaal omdat ik al sinds mijn tienerjaren dezelfde partner heb en wij beiden kinderloos zijn. Maar ik vind het al knap dat je überhaupt een partner met kind hebt. Dat zou voor mij een grote nee zijn.

Dat van de vrienden herken ik wel. Niet dat ik graag ieder weekend op stap ga maar voor alle dingen die je met alleen volwassen wilt doen is er een hoop gezeur en moet je het minimaal een half jaar van te voren plannen. Om op het laatste moment alsnog mensen te hebben die afzeggen met een flutreden. Daar stop ik niet te veel energie meer in.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:55

littleroosie schreef:
Ik heb niet alle 79 pagina's gelezen, maar wil mij hier graag melden :wave: Ik ben 31 jaar en altijd al geroepen dat ik geen kinderen wil. Er werd altijd gezegd, wacht maar tot dat de biologische klok gaat tikken, nou ik denk dat ik geen biologische klok heb en daar ben ik blij mee. Ik kan totaal niet met kinderen omgaan en het is ook absoluut de levensstijl die ik niet wil.

Mijn vriend heeft een dochter van 5 jaar die om het weekend bij ons hoort te zijn (ligt momenteel bij de rechter en is dus al een tijd niet bij ons geweest). Ik vind dit zelf helemaal niet erg, ik vind het wel sneu voor mijn vriend want die mist haar heel erg. Soms vind het best wel moeilijk dat hij een dochter heeft, aan de andere kant ben ik blij dat hij een kindje heeft omdat ik hem die niet ga geven en hij een fantastische vader is. Zijn er meer mensen die zich hier in herkennen? Ik durf dit nooit zo goed hardop te zeggen.

Dan nog iets wat ik jammer vind :+ m'n vriendinnen van mijn leeftijd hebben allemaal kinderen en hebben dus een andere levensstijl dan ik. Ik mag nog graag op stap en los gaan, dat doen zij allemaal niet meer. Misschien ben ik de eeuwige puber, maar vind dat gewoon nog steeds heel erg leuk en mijn vriend gelukkig ook.

Ik herken mij heel erg in jou!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:01

littleroosie schreef:

Voor mij was een kerel met kinderen van een andere een absolute dealbreaker. Ik heb niets met kinderen en al helemaal niet die van een ander. Het probleem wat je wel gaat krijgen in mijn ogen is dat omdat je eigenlijk het kind liever ziet komen dan gaan, dat je dit (ookal doe je nog zo je best) overdraagt op zo'n kind. Dat is iets wat ik zelf niet wil. Niet voor mijzelf, niet voor een kind en ook niet voor een toekomstige partner.

Ik heb niet zo veel vrienden met kinderen (meer). De vriendschappen met de mensen die zich ontpopten tot de echte moekes die zijn doodgebloed. Overgebleven zijn de vriendinnen die naast kinderen ook andere interesses bleven houden. Het grappige is dat zij stuk voor stuk ontzettend leuke kinderen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:05

maaikemuis schreef:
Het probleem wat je wel gaat krijgen in mijn ogen is dat omdat je eigenlijk het kind liever ziet komen dan gaan, dat je dit (ookal doe je nog zo je best) overdraagt op zo'n kind. Dat is iets wat ik zelf niet wil. Niet voor mijzelf, niet voor een kind en ook niet voor een toekomstige partner.

Ik denk dat je eerder het omgekeerde wil zeggen, dat je haar liever ziet gaan dan komen :+

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:06

Mijn vriendinnen hebben gelukkig (nog) geen kinderen dat scheelt.

Mijn beste vriendin date nu ook iemand met een kind, brr.. Zou ik echt niet mee kunnen leven hoor. Maar ik vind het erg knap als anderen dat wel kunnen.

Ik heb lang op een dagverblijf gewerkt (jawel :') ) en de namen van tegenwoordig zijn echt gillers inderdaad. Ik had soms gewoon last van schaamte als ik dat kind wilde roepen :=

Kleine greep uit ‘t assortiment;

- Vlinder
- Mans
- Liefde (ouders waren uit elkaar!)
- Jaeszlynn :roll:
- Bloem
- Winter (en Lente en Summer maar dat is volgens mij al bijna ‘normaal’). Ben benieuwd wanneer de 1e herfst geboren wordt.
- LillyFee

Een stad verderop waar ik voorheen werkte is het hip om nu je zoon Jaxx te noemen. Heeeeeeel vet met die 2 xx-en :') Ook super uniek want ik ken er inmiddels 4 uit dezelfde plaats.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:09

De hond van mijn moeder heet Jax := Wat SoA al niet kan doen haha

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:15

Vriendschappen veranderen wel door kinderen, alhoewel het ook wel bijtrekt als de kinderen uit de anti-peristaltische fase zijn. En ja, daar vallen de mensen die alleen over kinderen kunnen praten wel buiten, maar goed alleen honden/paarden/speelgoedtreintjes is net zo irritant.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:26

Hilli schreef:
Vriendschappen veranderen wel door kinderen, alhoewel het ook wel bijtrekt als de kinderen uit de anti-peristaltische fase zijn. En ja, daar vallen de mensen die alleen over kinderen kunnen praten wel buiten, maar goed alleen honden/paarden/speelgoedtreintjes is net zo irritant.

:= := :=

Al moet ik zeggen dat wanneer ze beginnen te lopen dat het probleem zich alleen maar verergerd. Dan blijft de bende en de chaos niet beperkt tot 1 plek, maar verspreidt het zich als een olievlek. Een baby in huis is nog tot daar aan toe. Die leg je in een mandje en je doet de deur dicht. Wanneer ze gaan lopen dan zitten ze opeens overal aan, vallen bulten aan de massief eikenhouten tafel, zitten met hun vingers vast in de dvd-speler en dreigen van het balkon af te vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:29

Iets met Darwin? O:)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:32

Ik luister altijd vol aandacht als mijn collega's het over hun kinderen hebben. Om mezelf daarna te feliciteren met het feit dat ik nooit zal worden geconfronteerd met 'Mama? Ik heb de wc niet gehaald en nou ligt er poep in de gang.' Dat is toch fantastisch? Lang leve mijn kindervrije bestaan *\%/*

Ik date al een half jaar met iemand die dan weer wel, dan weer geen kinderwens heeft. Laatst had hij het erover hoe een kind van ons eruit zou komen te zien. Nou.. niet :') Maar nee, dat was vast een tof kind. Uhu. Totdat hij een middag bij zijn nichtjes was, toen wilde hij alleen nog maar katten opvoeden. Ook weer opgelost _O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:56

Leuk he, dat een middag vol koters bevestigd dat je de juiste keuze gemaakt hebt :D

Mijn man zondag ook in de snackbar, zwaar geïrriteerd door alle herrie en geren etc, 'wat ben ik toch ontzettend blij dat ik hieraan ontsnapt ben!'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:36

Gister op werk.. iemand zn vrouw die elk jaar naar de chiropractor mag 2x om een wervel weer goed te zetten. Gevolgje van de bevalling. Tof joh! Maar die gaat ook mooi op het lijstje om er niet aan te beginnen.

Die hierboven over de gang ook trouwens..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:42

Je hele rooster hangt gewoon om de kinderen... Extra huishoudelijke dingen erbij kwam was en schoonmaken.
Of je moet al oppas hebben als je wat met zijn tweeën wil doen.

Als je uit je werk komt heb je meteen de kids te verzorgen bezig houden. Eten en dan na bed. Kan je eindelijk op de bank zitten... Komt er een te janken of heb je nog lading was of opruim bezig heden.

Laten we over vakantie maar niet beginnen dat is juist bij komen na die tijd. En een berg was. En je zit aan de kindertijd vast kwam voeren middag dutje en avond ritueel.

Ik ga op vakantie gewoon ergens heen al lunch ik om drie uur eet ik warm om acht uur of twee uur warm eten de dag erna. Met kinderen geen doen

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:58

Cayenne schreef:
Rivendell schreef:
Ik zag bij een klant een naam op de verjaardag kalender staan. Toi
Hoe bedenk je het

Als in: Toi Toi Toi! (oftewel, succes wensen? :P ).

In Polen heten de dixies toi toi.

Mss is het een stiekeme verwijzing naar de plek waar die gemaakt is. :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:05

Wat ik nog het meest... heftig vind, denk ik, ik kan even niet het juiste woord bedenken := is het feit dat je er zó lang aan vast zit, die kinderen. Ik heb een vriendin die ik net leerde kennen toen ze ca 6 maanden zwanger was van haar jongste kind. Die is nu dus 7, wordt in maart 8. Toen ik haar leerde kennen zat ik nog in het eerste jaar van mijn studie!! Intussen ben ik een hele taaie bachelortijd, bestuursjaar bij vereniging, en bijna de helft van mijn master door. Daar is zoveel tijd overheen gegaan! En dan moet je nóg eens 8 jaar voordat je kind een beetje zelfstandig is. En voordat ie (financieel) onafhankelijk is ben je al gauw nog 8 jaar verder als je pech (of geluk?) hebt. Dat zijn echt surrealistische getallen voor mij, zoveel tijd als dat daar overheen gaat :=
En dan zal dat allemaal wel leuk zijn als je het daadwerkelijk goed kan vinden met je kind, maar wat nou als jullie karakters enorm botsen? Een handicap waardoor het kind veel verzorging nodig heeft? Pfff...

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:46

Ach mijn moeder heeft het vol overgave gedaan, twee kotters grootbrengen en niet meer werken. ik had zo'n moeder die kaarten maakte en koikarpers had. Vaders reed op de vrachtwagen en kwam rond 7 uur thuis. Mijn moeder had alle tijd van de wereld toen we naar school gingen. Hoe je dat moet dan als je ook nog moet werken is mij een raadsel idd. Over botsende karakters.. het wordt pas vervelend als je te veel op een van je ouders lijkt. Mijn broer en moeder zijn namelijk net zo koppig, volhardend in hun eigen gelijk en onbuigzaam als ze het gevoel hebben dat ze te kort is gedaan. Vandaar dat die elkaar al 10 jaar niet meer hebben gesproken ;) En voor mijn broer het huis uit ging was vaak bonje.

Zaterdag had ik mijn "goddank" momentje weer toen ik met een oud collega gezellig een broodje zat te eten en er opeens een baby de stuipen kreeg en alleen nog maar kon krijsen. Die was echt nog te klein om uit te leggen dat tie zachtjes moest doen.. pft werkt me onwijs op mijn zenuwen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:17

Moest iemand nog twijfelen over kinderen. Wees welkom. Die van mij is al een hele dag onuitstaanbaar |o Dit bevestigd voor mij dan weer dat het echt maar bij 1 kind blijft. Ik ben niet gemaakt voor 2 :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:01

Je krijgt er zoveel voor terug :')

Nee grapje.

Normaal is het doodstil bij de buren. Zonet echter een krijs- en huilsalvo... Ging zo hard door merg en been, heb het er nog koud van. Van ik geloof minimaal 2 van de 3. Met daar een boze stem tussendoor en nadien hoorde ik nog gesnik.

Voor 1x had ik toch echt neiging om te gaan polsen of het daar wel goed zat. Dit ben ik écht niet gewend.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:03

Ik vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met mijn gedachtegang :D

Over de vraag van mijn vriend en zijn dochter. In het begin scharrelde we wat en ben ik gelijk al duidelijk geweest dat ik niks met kinderen heb en ze dus ook niet wil, daar heeft hij vrede mee. We zijn nu 2,5 jaar bij elkaar, zijn dochtertje is dus wel bij ons geweest. Ze vind de paarden heel leuk en wil altijd op die hengst van mij zitten, ze vind mn hond en katten leuk dus dat maakt een hoop goed. Zodra ze lastig wordt laat ik het aan mn vriend over, daar bemoei ik mij niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:05

Ja ik krijg er inderdaad zoveel voor terug. Diarree, kots, slapeloze nachten etc _O- Meestal ook een hoop lachjes maar zelfs die zijn onbestaande vandaag. :') Ik snap niet dat mensen meerdere koters willen en die dan ook tegelijkertijd in leven kunnen houden.