Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
julius_juut schreef:Zo wat lopen jullie groenten voor op die van mij hier in het noorden van het land. Mijn tomaten bloeien nog niet eens.Oké, ze staan buiten, maar dan nog....
DeMolenhoek schreef:Ik ben benieuwd naar het resultaat Marcella! Zeker naar de hoeveelheid bloem, want anders durf ik het ook nog te zetten
Is er hier iemand die al een dier heeft voor de melk? Wij twijfelen tussen een schaap of een geit. Vriend lust totaal geen geitenmelk, maar ik heb al hier en daar horen vallen dat er rassen zijn waarvan de melk een hele milde smaak heeft. Ik vraag mij ook af of ik bij het spenen van het lam het schaap kan beginnen melken. Ik vrees alleen dat met 2x melken per dag de melkproductie snel gaat stil vallen omdat het geen melkras is.
Kuggur schreef:Ik heb het wel eens overwogen, maar met onze (ijslandse) manier van schapen houden wegen de voordelen van afspenen niet op tegen de grote nadelen. Belangrijkste factor hierin is het free range houden van de ooien en hun lammeren over de zomer. Er zijn hier mensen die in de herfst schapen na roundup doormelken, maar die opbrengst is héél karig.