Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:56

...het meest acute gevaar heet zonnesteek. Dan ben je oververhit en de remedie is koelen. (Niet te snel, maar geleidelijk.) En doorgaans geeft veel water drinken ook verlichting.

Voor de gezondheid van de huid is het niet zo best, maar dat is lange termijn schade.

PS: als je morgen zou gaan Kayak-en: bedenk dat je via het water morgen extra risico op een 2e verbranding loopt.
Zowel het wateroppervlak als druppels op de blote huid vergroten die kans.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 09-07-17 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

SavannahNx

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:09

Hebben we nog wel of niet in Nederland de doodstraf?

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:10

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:36

Doodstraf niet, maar verder zijn we niet mals.
Levenslang is in Nederland ook echt: sterven achter tralies.
Plus: sommigen hebben levenslang vanwege de long stay TBS. (Naar de letter van de wet is dat geen straf, maar in principe komen die mensen ook niet meer vrij.)

Dat is strenger dan de ons omringende landen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:42

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 18:42

In des stad Hennen ze van die bordjes dat je fiets er maar 30 dagen mag staan. Maar hoe controleren ze dat?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:42

Janneke2 schreef:
Doodstraf niet, maar verder zijn we niet mals.
Levenslang is in Nederland ook echt: sterven achter tralies.
Plus: sommigen hebben levenslang vanwege de long stay TBS. (Naar de letter van de wet is dat geen straf, maar in principe komen die mensen ook niet meer vrij.)

Dat is strenger dan de ons omringende landen.

Oh... nou bedankt!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:15

Janneke2 schreef:
...het meest acute gevaar heet zonnesteek. Dan ben je oververhit en de remedie is koelen. (Niet te snel, maar geleidelijk.) En doorgaans geeft veel water drinken ook verlichting.

Voor de gezondheid van de huid is het niet zo best, maar dat is lange termijn schade.

PS: als je morgen zou gaan Kayak-en: bedenk dat je via het water morgen extra risico op een 2e verbranding loopt.
Zowel het wateroppervlak als druppels op de blote huid vergroten die kans.

:j Ik had een hoed op en wit shirt aan, het is voornamelijk mijn bovenbeen die slachtoffer is zegmaar. Dat scheelt voor wat betreft zonnesteek.
Morgen doe ik sowieso weer witte kleren aan en ik neem een witte handdoek mee voor over mijn benen, mocht het doorgaan dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:31

Morgen inderdaad goed inpakken, dus zorgen dat alles wat verbrand is de hele tijd bedekt blijft en ondanks dat goed insmeren. En ik zou persoonlijk niet midden op de dag in een kayak gaan stappen, alleen 's morgens vroeg of na 3'en.

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:39

oomens schreef:
Confession schreef:
Pas op, foto van dood dier hieronder.

Mijn kat heeft laatst een beest gevangen en ik kreeg een foto van mijn broer doorgestuurd. Ik vraag me alleen af wat voor beest het was. In eerste instantie schrok ik, want ik dacht dat ze iemands cavia had vermoord, maar het heeft een staart en dat hebben cavia's niet. Het is geen muis want daar is hij te harig en te groot voor, ook geen rat want de staart is te kort en het beestje is ook weer te harig. Het is geen mol, want het heeft geen mollen pootjes of snuit. Ik ben nog steeds bang dat ze het huisdier van iemand heeft vermoord dat los door de tuin liep... :\

[ [url=m/hG3LSR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een betere foto heb ik helaas niet... Hebben jullie enig idee?

Donker exemplaar woelrat?

Ik heb even gegoogled en volgens mij is dat het inderdaad. :j Wat zielig, ze zien er zo schattig uit. -O-

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:11

_Anke schreef:
In des stad Hennen ze van die bordjes dat je fiets er maar 30 dagen mag staan. Maar hoe controleren ze dat?

Ik weet niet of ze het daar ook doen, maar ik heb wel eens iets gehoord over dat ze iets (een labeltje ofzo) om je fiets doen. Als ze dan 30 dagen later (of iets later :') ) terugkomen, kunnen ze precies zien waar die dingen nog aan de fiets zitten.
Of dit echt waar is weet ik niet, maar zoiets heb ik dus wel eens gehoord.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 20:17

Ik heb nig nooit een labeltje aan Mn fiets gehad :+

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:21

In Enschede zie je die dingen inderdaad regelmatig bij het station. Zit om het wiel, dus zodra iemand wegfietst gaan ze kapot, dat ook niemand hem per ongeluk aan het stuur kan hebben laten zitten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:38

Bestaan er ook betaalbare, beetje mooie wandelschoenen voor vrouwen in maat 44? Kom nu steeds bij lompe mannenschoenen uit -O-

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:42

Eske_B schreef:
Bestaan er ook betaalbare, beetje mooie wandelschoenen voor vrouwen in maat 44? Kom nu steeds bij lompe mannenschoenen uit -O-

Heel eerlijk? Denk dat je heeeel goed zal moeten zoeken of toch genoegen moet nemen met mannenschoenen.. heb zelf 43 en bestel mijn schoenen standaard bij reebok want is het enige merk wat goed zit en ook nog beetje leuk staat.. iets anders kan ik simpelweg niet aan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:45

Wandelschoenen zijn toch per definitie lomp?? Heb ik persoonlijk weinig moeite mee, als ik op stal ben of (zeldzaam) een stuk ga lopen, doe ik dat niet omdat ik iets moois aan m'n voeten wil :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:19

Ik vraag me af hoe ik mijn tijdlijn op Facebook wat opgeruimder krijg.
Bijv pietje is mijn vriendje. Maar, pietje heeft ook een vriendje, en die heet Jantje. Jantje ken ik niet. Pietje reageert heel veel op jantje, en aangezien jantje zijn profiel openbaar heeft staan, komt dat allemaal in mijn tijdlijn terecht....
Hoe kom ik hier vanaf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:23

Je kunt aanvinken dat je Jantjes berichten niet meer ziet geloof ik. Maar ja, stel dat je heel veel Jantjes in je tijdlijn hebt ben je wel even bezig.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:27

Waarom mogen studenten met een week-ov alleen met korting reizen in de vakantie (zeven dagen/week) en hebben de studenten met weekend-ov nog wel gewoon gratis reizen in de zomer?
Dat klopt toch niet?!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:28

Ik wil gewoon alleen maar zien wat mijn "vrienden" posten, niet waar hun allemaal op reageren of leuk vinden of weet ik veel -O-

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:32

Steeph schreef:
Waarom mogen studenten met een week-ov alleen met korting reizen in de vakantie (zeven dagen/week) en hebben de studenten met weekend-ov nog wel gewoon gratis reizen in de zomer?
Dat klopt toch niet?!

Ik snap hier ook nooit wat van. Weekend studenten nog wel lekker gratis het land door, maar degene die doordeweeks reizen moeten nu wel betalen? :x Ik studeer door deze zomer dus ben helaas aardig wat kwijt deze maand. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:32

Heb net even gekeken en je kunt klikken op 'minder van dit soort berichten weergeven', misschien dat dat helpt?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:36

Piekosjj schreef:
Steeph schreef:
Dat klopt toch niet?!

Ik snap hier ook nooit wat van. Weekend studenten nog wel lekker gratis het land door, maar degene die doordeweeks reizen moeten nu wel betalen? :x Ik studeer door deze zomer dus ben helaas aardig wat kwijt deze maand. :\

Dat is al helemaal sh*t! Geen mogelijkheid om tijdelijk een kamer te krijgen of wat dichter bij te wonen bijvoorbeeld?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:42

Janine1990 schreef:
Wandelschoenen zijn toch per definitie lomp?? Heb ik persoonlijk weinig moeite mee, als ik op stal ben of (zeldzaam) een stuk ga lopen, doe ik dat niet omdat ik iets moois aan m'n voeten wil :o

Er is toch een verschil tussen vrouwen en mannenschoenen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:45

Anoniem schreef:
Heb net even gekeken en je kunt klikken op 'minder van dit soort berichten weergeven', misschien dat dat helpt?

Dit doe ik al heel veel, maar ik zie nogsteeds berichten als pietje reageerd op een bericht van klaasje als jantje dat heeft gedeeld...