Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:pony85 schreef:Oke next:
Waarom noemen ze groene stroom tegenwoordig zo. Je weet nooit zeker of jij nou echt groene stroom krijgt ik denk persoonlijk dat t allemaal geen verschil maakt.
=
Ik denk dat het een GROOT verschil maakt!
Dwz: het gaat niet over flauwe verhaaltjes van 'zo noemen ze het' - maar over het binnen de perken houden van een ramp die zich nu al aan het voltrekken is.
(Darfur was tot 30 jaar terug groen en vruchtbaar, maar de woestijnen rukken op. Toen het voedsel schasrs werd, kwam er oorlog. )
Ik weet zeker dat de formule van groene stroom ingewikkeld is.
Ik koop per jaar voor zo' honderd euro groene stroom bij de nuon. (Omrede van dat mijn dak net te klein is om genoeg zonnepanelen neer te leggen. )
Wat ik zeker weet, is dat een deel van die stroom uit atoomenergie komt.![]()
En wat ik ook weet: het equivalent van die honderd euro die ik betaal a a n de nuon, daarvan kopen zij renewable energie in.
Nicolien schreef:Ik heb zelf een sterkte van bijna -5, kunnen dieren dit ook hebben?
En dan bedoel ik niet staar of dat ze van ouderdom blind aan het worden zijn, maar echt vanaf jongs af aan een oogafwijking. Merken wij mensen dit ook? En wordt er dan ook wat aan gedaan?
pony85 schreef:Waarom kan je in je dromen niet om hulp roepen?
Yucca schreef:Janneke2 schreef:pony85 Oke next:
Waarom noemen ze groene stroom tegenwoordig zo. Je weet nooit zeker of jij nou echt groene stroom krijgt ik denk persoonlijk dat t allemaal geen verschil maakt.
Ik denk dat het een GROOT verschil maakt!
Dwz: het gaat niet over flauwe verhaaltjes van 'zo noemen ze het' - maar over het binnen de perken houden van een ramp die zich nu al aan het voltrekken is.
(Darfur was tot 30 jaar terug groen en vruchtbaar, maar de woestijnen rukken op. Toen het voedsel schasrs werd, kwam er oorlog. )
Ik weet zeker dat de formule van groene stroom ingewikkeld is.
Ik koop per jaar voor zo' honderd euro groene stroom bij de nuon. (Omrede van dat mijn dak net te klein is om genoeg zonnepanelen neer te leggen. )
Wat ik zeker weet, is dat een deel van die stroom uit atoomenergie komt.![]()
En wat ik ook weet: het equivalent van die honderd euro die ik betaal a a n de nuon, daarvan kopen zij renewable energie in.
Groene stroom is in principe niet zo ingewikkeld: het is stroom opgewerkt uit bijvoorbeeld zon, water, wind of biogas.
Als je groene stroom afneemt, krijg je inderdaad geen pure groene stroom uit je stopcontact. Het is altijd een mix met grijze stroom. Stroom is stroom, het is niet anders als product als het groen of grijs is. De opwekking ervan is wel verschillend en daar kan je als consument in mee bepalen. Als er maar genoeg klanten groene stroom willen afnemen (en dan ook echt groene stroom hier in NL opgewekt) dan moeten de energiebedrijven dit steeds meer aanbieden en zal de productie van grijze stroom afnemen. Kwestie van vraag en aanbod.
Wel moet je, als je écht groene stroom wil afnemen, je energieleverancier goed uitzoeken. Veel grote energiebedrijven als Nuon en Essent hebben wel een beetje groene stroom, bijvoorbeeld een windmolenpark, of ze 'kopen' groene energie op in andere landen. Ondertussen investeren ze erg weinig in de ontwikkeling van groene stroom en steken ze wel geld in de uitbreiden van grijze stroom, denk aan kolencentrales of kerncentrales. Als bewuste consument wil ik geen groene stroom van een bedrijf dat verder geen geld investeert in uitbreiding van groene stroom, maar juist de grijze stroom ontwikkeld.
Als je echt groene stroom wilt van een leverancier die enkel groene stroom levert, dan moet je bijvoorbeeld naar een Greenchoice of vandebron.
elenaMM77 schreef:om nog even in te haken op 'Het zal wel gewoon een naam zijn'..
Dan moet je gewoon even de jaarverslagen inkijken van de energieleveranciers (openbaar via de websites in te zien).. Hierin staat exact hoeveel procent groene energie door hen geleverd is en waarvan dit afkomstig was.
voor diegene die iets meer willen weten over alle partijen op de energiemarkt:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland ... teitsmarkt
Brittneyx schreef:Nu jullie het over coma hebben kwam er een vraag in me op!
Als men zegt dat ze 'de stekker eruit gaan trekken' doen ze dit dan letterlijk? Of drukken ze gewoon op een uit-knop? Kan me niet voorstellen hoe dat gaat
Finliox schreef:Kunnen mensen als ze in coma liggen snurken?
Brittneyx schreef:Nu jullie het over coma hebben kwam er een vraag in me op!
Als men zegt dat ze 'de stekker eruit gaan trekken' doen ze dit dan letterlijk? Of drukken ze gewoon op een uit-knop? Kan me niet voorstellen hoe dat gaat
EskeGirl schreef:Finliox schreef:Kunnen mensen als ze in coma liggen snurken?
Snurken (definitie)
ademen met een niet goed geopende luchtpijp, waardoor een rochelend geluid ontstaat.
Het zou dus mogelijk kunnen zijn, maar meestal liggen mensen in een coma gewoon zo dat de luchtpijp niet wordt afgesloten en volgens mij ook met een slangetje in de neus, dus het zal niet snel gebeuren. Coma is natuurlijk niet hetzelfde als slapen.