Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vanspeijk

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:17

Ik heb me vorige week goed aan mijn schema kunnen houden, maar vandaag was het echt minder, kon me nergens op concentreren. Hopelijk is het morgen weer beter, anders loop ik meteen een achterstand op :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:11

Vervelend dat iedereen het meteen weer druk heeft. :P Merk zelf ook dat de motivatie er vooral wat minder is doordat het weer lange dagen zijn, wennen aan het ritme etc.

Ik heb alles wat ik moest doen in het weekend gedaan gelukkig, hierdoor hoef ik doordeweeks niet zoveel te doen. Toch is de motivatie na school ver te zoeken voor alles dat ook maar een beetje moeite kost (sporten, school etc.)

Wil proberen alles bij te houden/alvast samen te vatten, maar dat is soms toch lastiger dan gedacht. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:07

Hier ook echt weer even inkomen. Had normaal altijd wel weer zin om te beginnen maar ik start dit jaar met een loeizwaar blok dus het wordt even aanpoten. Heb op maandag een erg lange dag, en dan op dinsdag en vrijdag maar 2 uurtjes college (ook niet echt bevorderend voor de motivatie want mijn reis duurt aanzienlijk langer := ).. Scheelt wel dat ik volgend blok helemaal niks heb dus dat geeft weer wat ruimte om bijvoorbeeld mijn rijbewijs te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:21

Nou, ik heb net even mijn rooster/deadlines/afspraken in mijn agenda verwerkt en ik kan nu al janken om hoe verschrikkelijk de komende 8 weken gaan zijn :=

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:02

Ik meld me hier ook!
Sinds vorige week begonnen aan een minor Crossmediale Journalistiek in Rotterdam. Ik ben daarmee begonnen aan mijn vierde jaar Communicatie.
Echter, in mijn derde jaar heb ik helaas het onderzoeksaspect van mijn stage niet gehaald (meewerken gelukkig wel). De bedoeling is dus dat ik dat dit semester, naast mijn minor, zou herkansen.
Nu kost de minor me ruim 32 uur per week (lessen en zelfstandig werken bij elkaar) en vraagt het bedrijf van mijn nieuwe onderzoek minstens 16 uur per week van me.
Ik ben bang dat ik dit op de langere termijn niet ga redden en dat ik dan beide zaken niet haal. Ik heb sowieso een half jaar studievertraging door een tentamen, dus ik heb nu mij decaan gemaild of ik mijn onderzoek niet alsnog kan herkansen in dat half jaar dat ik toch alleen die herkansing om handen heb. Ik hoop van wel, het zou me een hoop rust geven en dan kan ik met de volle 100% verder met mijn minor :D

Note to self: een agenda kopen, toch best handig :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:11

Jennifer, hoe gaat het nu?

Ik zit met een tenniselleboog waardoor ik genoodzaakt ben de dingen die ik op de laptop moet doen in etappes te maken: dat zorgt voor veel uitstelgedrag en ik heb vandaag besloten dat ik mezelf bij elkaar ga rapen en actiever ga zijn. Inmiddels heb ik één opdracht af. :D Verder wil ik vandaag mijn Kurzgeschichte nog wat uitbereiden en een planning maken voor deze week.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 00:00

Ik kom het topic weer even omhoog schoppen nu mijn examens weer voor de deur staan!

Ben dit academiejaar van uni veranderd, wel nog dezelfde opleiding. Was voor mij best een aanpassing aangezien ze hier een totaal andere aanpak hebben, maar merk wel dat dit beter is voor mij. De cursussen zijn ook meer to the point en het studeren gaat dus een pak vlotter.

Even mijn examenrooster hier:
20/01: Logica- en wetenschapsfilosofie
23/01: Statistiek
26/01: Klinische psychologie
1/02: Educatiewetenschappen
2/02: Persoonlijkheidspsychologie
3/02: Sociale psychologie

Zoals jullie vast wel gemerkt hebben gaan mijn laatste drie examens echt een hel worden -O-

Ik ben sinds vorige week serieus begonnen met studeren, ben nu voornamelijk nog bezig met persoonlijkheidspsychologie en klinische psychologie omdat dit toch wel de vakken zijn met de meeste leerstof, dus die wil ik liefst zo snel mogelijk achter de rug hebben.

Hoe ziet het er bij jullie uit?

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:43

Ai, ik ben zo gaan twijfelen wat betreft mijn keuze qua vervolgopleiding. Ik wist altijd voor de volle 100% wat het zou gaan worden, tot ongeveer twee maanden geleden er een 'luxeprobleem' om het hoekje kan kijken.

Mag ik iemand van jullie om advies en/of tips vragen via PB?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:00

Een beetje een late reactie, maar je mag mij een PB sturen als dat nog nodig is. :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 18:15

Oei ja := Mij mag je ook altijd sturen hoor!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:39

Hoe gaat het met jou examens, Snollygoster?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 22:29

Gaat wel @Nuray. Moet er deze week nog drie doen en dan ben ik klaar. Ik heb mijn punt van statistiek al teruggekregen en ben geslaagd! Voor Persoonlijkheidspsychologie moesten we ook een portfolio maken wat voor 50% meetelde op het examen, daar was ik ook goed op geslaagd dus moet nu nog maar een klein punt halen op mijn examen om te slagen in totaal. Ik denk dat ik over het algemeen niet mag klagen hoe alles verlopen is tot nu toe :)