Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eclair93 schreef:Dav schreef:Dat heb ik ook gedaan met een collectie Rooi Oortje's boeken,die verkoper wou 50,-
Dus ik gelijk gemaild,ook geschreven dat ik serieus was en gelijk het geld wel wou overmaken nadat ik zijn gegevens ook had.
Alles prima in orde,kreeg het pakket binnen (mopperende postbode want het woog wel 25kilo)
en even later zag ik dat er 60,- op geboden wasDe verkoper had z'n advertentie nog niet verwijderd/gewijzigd.
zoiets had ik ook wel eens!
had ik iets gekocht en opgehaald bied er iemand hoger:)
jilleroo schreef:Volgens mij had ze je sowieso eerst moeten laten weten dat de auto stuk was voor ze hem liet repareren.
Kimberleij schreef:begin deze maand heb ik mijn auto verkocht via marktplaats, voor 500 euro.
bij verkoop was deze auto prima in orde, is nog nagekeken voor verkoop... en is in oktober gekeurd.
helaas bljkt nu dat de koppaking kapot is... en deze heeft zij laten repareren, zij heeft geeist dat ik deze rekening van 700 euro moest betallen of in ieder geval een gedeelte hiervan. ik heb dit geweigerd omdat hij bij verkoop nog heel was.
zij ziet het als verborgen gebrek om de koelvloeistof al langere tijd oranje van kleur was (dit had ik aangegeven). Dit was al het geval sinds de kopping een aantal jaar terug vervangen was.
omdat ik aangegeven heb het heel vervelend te vinden maar geen kosten mee te willen betalen omdat de auto niet zo duur was, en er ook geen garantie op gegeven heb.
Nu heeft ze een brief geschreven met een CC naar haar advocat...
wilmatj schreef:annepaardoes schreef:wilmatj: Zet ze desnoods voor een hogere prijs op marktplaats dan je er voor wilt hebben. Dan krijg je vaak sirieuzere reacties.
ja vroeg er 40 euro voor. en dan nog zo'n reactie.
uiteindelijk maar aan vrienden gegeven:P
Kimberleij schreef:begin deze maand heb ik mijn auto verkocht via marktplaats, voor 500 euro.
bij verkoop was deze auto prima in orde, is nog nagekeken voor verkoop... en is in oktober gekeurd.
helaas bljkt nu dat de koppaking kapot is... en deze heeft zij laten repareren, zij heeft geeist dat ik deze rekening van 700 euro moest betallen of in ieder geval een gedeelte hiervan. ik heb dit geweigerd omdat hij bij verkoop nog heel was.
zij ziet het als verborgen gebrek om de koelvloeistof al langere tijd oranje van kleur was (dit had ik aangegeven). Dit was al het geval sinds de kopping een aantal jaar terug vervangen was.
omdat ik aangegeven heb het heel vervelend te vinden maar geen kosten mee te willen betalen omdat de auto niet zo duur was, en er ook geen garantie op gegeven heb.
Nu heeft ze een brief geschreven met een CC naar haar advocat...
Vjestagirl schreef:Wat ik nu weer aan mijn fiets heb hangen...
Ik had een tafeltje op marktplaats staan. Klein dingetje, niet zo bijzonder €20,-. Blijkbaar heb ik zitten slapen tijdens het plaatsen van de advertentie, want mijn telefoonnummer stond er bij. Grote fout.
Ik werd vannacht om 2 uur gebeld:
"Hallo?"
"Ja, met Piet, effe over dat tafeltie, hebbie dat nog?"
"Ehrm, sorry, wacht even. Wat wilt u weten?" *met mijn slaperige hoofd*
"Ja, offie dat tafeltie nog hep, ik praat toch geen Turruks"
"Ja, dat tafeltje heb ik nog."
"Oh, dan willik m kome hale, ik geefie d'r 5 pleuroos voor"
"Sorry meneer, maar ik wil er 20 voor hebben, dat staat ook in de advertentie"
"Ja, en ik hebbun uikering, en we hebbuh niet zoveel pleuroos snappie? Dus ik geef je er 5 voor. Wanneer kannik um op kome haluh?"
"Sorry, maar voor 5 verkoop ik hem niet."
"En je mot eens een beetje meer inlevuh in andere mensuh, en we hebbu het hartestikkuh moeiluk! Pluriswef!"
"En u zou zich eens in moeten leven in mensen die mrogen ochtend om 6 uur opmoeten omdat ze wél en dus slapen om 2 uur 's nachts. Een fijne nacht nog."
En ik heb opgehangen, telefoon uit gedrukt. Vanmorgen zette ik hem aan: 15 (!!!) gemiste oproepen!
Siets schreef:Ik maak eigenlijk nooit echt aparte dingen mee via marktplaats, maar wat ik afgelopen week had vond ik toch
wel heel opmerkelijk.
Heb een kapstok te koop staan, inclusief 8 rvs kleerhangers. Leuk ding, maar totaal niet meer passend bij de rest
van het interieur, dus voor 20 euro mag hij opgehaald worden. Ding staat al zeker 2 maanden te koop, en op enkele
reacties na bleef het stil.
Afgelopen week werd er een bod gedaan van 20 euro, dus ik heb direct een mailtje gestuurd dat ik akkoord ging,
en gevraagd wanneer ze hem op wilden komen halen. Krijg ik een mail terug dat deze persoon opdracht had gekregen
van iemand anders om een kapstok te zoeken op marktplaats, en dat ik de mensen zelf maar even moest mailen.
Vond het nogal vaag, want je gaat er vanuit dat mensen die gewoon een emailadres hebben, ook internet hebben,
en dus óók zelf op marktplaats kunnen zoeken. Ivm drukte kon ik niet direct reageren, maar het ongeduld aan
de andere kant nam toe. Wederom een mailtje van de bieder, of ik al contact had opgenomen met de mensen
die geïnteresseerd waren, want ze wilden hem écht heel graag hebben, en hem het liefst vandaag nog in huis
hebben.
Toen maar direct terug gemaild, met de opmerking dat ik het vreemd vind als mensen voor elkaar moeten gaan
bieden. Als mijn buurvrouw van 74 zonder internet iets wil hebben via marktplaats, wil ik dat best gaan regelen
voor haar, maar dat is anders. Dit verhaal kwam zo vreemd op me over!
Nog geen 5 minuten later kreeg ik een mailtje van het adres dat de bieder had doorgegeven, dat ze akkoord ging
met het bod (alsof ik nu de bieder ben!), en dat ik hem zo snel mogelijk op moest sturen. Terug gemaild dat ze
hem op kon komen halen, omdat hij deels van glas is gemaakt en verzenden gewoon te riskant is.
Was ineens prima, ondanks dat mevrouw 100 km verderop woonde wilde ze best even een middagje vrij maken
om een kapstok van 20 euro op te komen halen. Wéér 5 minuten later kreeg ik een mailtje dat ze de foto's nog
eens goed had bekeken, en dat ze van de koop af zag. Ik kon mijn ogen niet geloven...
Wat een verhaal, haha. Maar ik ben benieuwd of ik de enige ben die zoiets vreemd vindt.