Hij wil er een eind aan maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 00:02

Thnx.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 00:06

Jeetje hoe jij alles beschrijft daaruit kun je echt aflezen hoeveel jij om je man geeft.
Hopelijk komen jullie gezamelijk weer uit dit dal!
Ik wens jullie het allerbeste en veel sterkte en wijsheid.

Anoniem

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:42

ik lees dit topic al tijden mee.maar nooit gereageerd.
niet omdat ik niet wil,maar omdat ik niet weet wat ik moet zeggen.
realiseer me nu dat níemand echt iets kan zeggen,en dat ik gewoon 'moet 'reageren.
bij deze.
ik heb grote bewondering voor jullie vechtersmentaliteit.

veel sterkte.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:43

Jeetje.. dat is een rotupdate.
Wat ontzettend erg voor jullie.
En wat moet jij in een vreselijke situatie zitten. Ik heb heilig respect voor je.

Heel veel sterkte.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:25

Petje af hoe je het allemaal maar rooit hoor.
Niet verkeerd bedoeld hoor, maar kunnen jullie niet beter samen gaan kijken hoe het af gaat lopen?
Je weet gewoonweg dat het er aan komt een keer, je weet niet wanneer, je weet niet hoe of betrekt je man je daar wel in?
Is het dan niet ontzettend mooi om er voor je man te zijn op het moment dat het zover is?
Je weet dat hij het toch gaat doen op een dag.
Wil je hem dan niet liever bijstaan dan dat je een keer thuiskomt en hem vindt?
Super van je man dat hij al dit jaar langer bij jullie gebleven is, maar diep in je hart weet je dat dat niet voor altijd zal zijn omdat hij gewoonweg uitgeput en op is.
Hij wil je vast geen pijn doen, maar pijn en verdriet zul je er zeker van hebben.
Probeer er dan wat zo moois mogelijks van te maken, ook in de laatste fases.
Sta hem bij en accepteer zijn keuze ( hoewel ik de indruk heb dat je dat al doet daar niet van)
Sterkte met deze klote situatie.
maak er samen toch nog wat moois van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:27

Ik schrik me elke keer rot als dit topic omhoog springt in mijn 'eigen berichten' nu :o
Ik weet niet zo goed wat ik voor je moet hopen Lasorda.
Ik heb diep respect voor hoe je het allemaal volhoudt. En ook voor hoe jouw man het nog steeds volhoudt, ondanks dat hij zo regelmatig anders zou willen. Maar mijn respect voor hem zou niet veranderen als hij anders zou besluiten; ik zou het zó begrijpelijk vinden.
Ik zou jullie allebei zo graag rust gunnen. Maar ik weet hoe die verkregen zou worden, en dát gun ik jou en je zoontje weer niet, hoe zeer ik je man zijn rust zou gunnen... Zo dubbel allemaal...

Dikke knuffel voor jullie allemaal...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:45

Ik weet net als vele andere hier, niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik lees steeds mee en hoop op positieve berichten.
Helaas is de laatste update niet positief, al moet vind ik jou, TS, nog steeds super zorgzaam en verstandig overkomen en hoe dan ook sta je achter je man, echt knap!

Dus ook van mijn kant een veel sterkte en dikke knuffel.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:12

Sonja schreef:
Ik schrik me elke keer rot als dit topic omhoog springt in mijn 'eigen berichten' :o

Dat heb ik dus ook... :o

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:12

Citaat:
Sonja schrijft:
Ik zou jullie allebei zo graag rust gunnen. Maar ik weet hoe die verkregen zou worden, en dát gun ik jou en je zoontje weer niet, hoe zeer ik je man zijn rust zou gunnen... Zo dubbel allemaal...

Ik gun jullie ook die rust. Maar ook een lieve man en vader.

liefs Indra

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:25

luuntje schreef:
Citaat:
Sonja schrijft:

Ik gun jullie ook die rust. Maar ook een lieve man en vader.

:j

Maar dan wel eentje die ook van jullie kan genieten, zodat hij zelf OOK kwaliteit van leven heeft...

Potverdorie wat een ongelofelijke rotsituatie dit zeg.

(zet me wel weer even met 2 voetjes op de vloer mbt m'n eigen sores :o ) Wat een onbenullige futiliteiten zijn dat eigenlijk maar

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:26

Die rust komt er wel, alleen het kan in de zin zijn van 'je man komt er bovenop' of 'je man kiest zelf voor de rust'.
Ik hoop van harte dat het het eerste is en dat jullie snel heel gelukkig verder kunnen met jullie gezinnetje.

Ik blijf aan je denken :(:)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:13

Ook ik schrik me elke keer kapot als ik zie dat er weer wat geschreven is in dit topic.

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 22:55

De psychiater en ik willen allebei dat het niet in een opwelling gebeurt maar meer als zelf-euthanasie,
waarin je dus een weloverwogen beslissing neemt, alles voorbereidt, afscheid kan nemen etc.
Dat begint hij nu zelf ook te zien.
Zeker voor onze zoon zal het dan beter te verwerken zijn.
Vandaag op advies van de psych een boek besteld over dat onderwerp,
compleet met te gebruiken medicijnlijsten en al.
Wel heftig hoor.

Neemt niet weg dat we een ander doel hebben, namelijk er uit zien te komen!
Gisteren fysio, vandaag psych en gesprek met een andere makelaar, morgen weer fysio én ik ga nieuwe
foto's maken van het oude huis (voor de nieuwe makelaar), donderdag een afspraak bij de orthopedische schoenmaker,
zal volgende week wel klaar zijn, vrijdag bedrijfsarts, pfff, we blijven wel bezig maar timmeren ook hard aan de weg.
Afgelopen weekend begonnen met de nieuwe pilletjes, de psych vroeg of hij verschil merkte.
Ja zei m'n man, het voelt wat onverschilliger. Mooi, zei de psych, dat is precies wat ik wilde.
Even het brein een beetje tot rust brengen.
Dus wie weet, is dit 'gewoon' een dalletje waar we doorheen moeten.

De nieuwe makelaar (we gaan binnenkort overstappen) kwam met allemaal frisse ideetjes.
Zo vertelde ze dat je ook inruil van de oude woning aan kan bieden.
Hèèèè?
Je verkoopt dan je woning en koopt van de kopers hun woning terug.
In ons geval zou je dan waarschijnlijk een gewoon rijtjeshuis van rond de 2 ton terugkopen,
iets wat couranter en makkelijker te verkopen is en voor ons meteen al een paar ton hypotheek scheelt.
Ik zie het ineens weer zitten!
Dusseh, heb je een leuk rijtjeshuis en ben je aan het kijken voor een paardje-aan-huis huis;
heb je mooi geen dubbele woonlasten! Wie biedt.....?

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:07

Dat klinkt toch weer als een beetje licht aan de horizon gelukkig! Fijn dat hij het verschil merkt met de nieuwe pilletjes.

Wat een geweldig idee van jullie nieuwe makelaar, geen idee dat dat kon! Dat zou toch zeker moeten helpen bij de verkoop van het oude huis, super! Laten we hopen dat dat dan nu een beetje op gaat schieten met de verkoop. * Duim, duim*

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:09

Meid wat ben en blijf jij een knokker en wat een positiviteit straalt er uit je bericht. Ik heb echt onmetelijk bewondering voor je! Iemand die in één post kan vertellen over een boek over (hulp bij) zelfdoding en dan in één adem weer helemaal enthousiast is over de nieuwe mogelijkheden voor verkoop van d'r huis... dat móet wel een heel bijzonder en ongelofelijk sterk persoon zijn.
Echt, ik hoop dat wij elkaar ooit eens kunnen ontmoeten Lasorda...

Ik hoop dat 't nieuwe pilletje van je man even wat meer rust in zijn hoofd kan brengen zodat de focus weer even helemaal op revalidatie kan liggen en dat zich snel iemand aan dient die zijn huis wel wil inruilen voor dat van jullie. Dat is toch wel een heel mooie kans lijkt me.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:42

Jeetje... Ik heb gister je hele topic gelezen..
Word er stil van.

Wat ben jij ongelovelijk sterk zeg! Ik heb zoveel bewondering voor je dat je dit volhoud en doorzet!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:24

Ik krijg gewoon positieve energie van jou. Hoe jij er iedere keer weer positief instaat vind ik ongelooflijke knap.
En wat een topidee van jullie makelaar. Vraag wel even goed na hoe het zit met overdrachtsbelasting en andere kosten, anders snoep je dadelijk een heel gedeelte van je geld op aan dat soort kosten. Wellicht krijg je een huisje of appartement in ruil die goed is te verhuren tegen de kosten van de hypotheek, dan zou er gelijk een zorg minder zijn. Ik duim zo voor je mee. Ik hoop echt dat hier snel voor dit probleem een oplossing komt zodat je je kunt focussen op je man en zoontje.
Zet even een link van het huis hier neer, dan kan ik eens kijken of ik mensen ken die iets zoeken in die regio. En anders zet ik een link in mijn onderschrift.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:52

Lasorda je bent een bijzondere vrouw.
Je blijft positief en vol energie.
Ik heb enorme bewondering voor jou.

Hopelijk helpen de nieuwe ideeën van de makelaar om snel je huis te verkopen.

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 10:05

Linkje van het huis doe ik even via pb. :D

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:17

Toch weer een beetje positief nieuws! Hopen dat het oude huis nu sneller verkocht is! Iemand in dit topic had toch aangeboden foto's te komen maken van je oude huis? Dat is namelijk een vak apart en iemand die er verstand van heeft weet precies hoe hij/zij het beste foto's kan maken.

Ik hoop nog steeds voor jullie dat er een ommekeer komt in al deze ellende.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:19

Meid wat een geweldig mooi en sterk mens ben je zeg _/-\o_ .
Je praat zo 'makkelijk' over alles hier , echt super :j
Al snap ik écht wel dat het vreet van binnen hoor en dat je zelf ook 'rust' wil.

Hoop dat de nieuwe medicijnen goed z'n werk gaan doen en dat het bij je man zijn gedachten
een andere wending gaat geven zodat jullie er samen snel uit zijn en weer kunnen gaan genieten van het leven :(:)

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 21:02

Vandaag is het boek binnen gekomen.
Eerst lees ik de aanbevolen medicijnlijst door, ja, ik zie er één waarvan we een heel doosje hebben liggen.
Dan blader ik wat door het boek heen en lees een bladzijde.
En uitgerekend de bladzijde waar een verhaal staat van een man, 50 jaar (die van mij 49), 90 kilo,
na onsuccesvolle psychiatrische behandeling, die-en-die dosis ingenomen.
Toch is er iets niet goed gegaan in de voorbereiding, er is toch nog gewenning van een bepaald medicijn.
Na 48 uur begint de man weer wakker te worden, na 50 uur is hij wakker genoeg om zich te beseffen
dat de poging is mislukt. En dan het laatste zinnetje; zowel de betrokkene als de familie hebben dit
als zeer schokkend ervaren.
Boem. Toen kwamen toch even wat tranen naar boven.
Heb het boek weg gelegd, maar ik ga zo toch verder lezen.
Ik hoop als we het allebei gelezen hebben dat het boek voor de komende 10, 20 jaar de kast in verdwijnt
en een dikke, enorme dikke laag stof gaat verzamelen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:12

Pfff, niet bepaald lectuur voor op 't nachtkastje zeg... :n
Maar misschien is het een goed idee om hem het ook te laten lezen ja. Bang zijn dat je'm op een idee brengt hoef je niet bepaald te zijn en misschien dat dat soort verhalen hem toch doen realiseren dat hij dat toch ook niet wil voor jullie en toch wil blijven proberen er bovenop te komen.
En anders zijn het toch verhalen waar je lering uit kunt trekken...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:25

Is het boekje: Informatie over zorgvuldige levensbeëindiging?
Ben het wel met Francis eens, denken doen ze er toch over. Ik zou persoonlijk ook bepaalde afspraken maken, bijvoorbeeld dat mocht hij het doen dat hij je van te voren informeert. Bijna niks is zo traumatiserend dan iemand zo aan te treffen.
Ik hoop zo voor jullie dat hij de lijn naar boven weer kan vinden.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:29

Goh, ik hoop toch elke keer weer dat dit topic een andere -positieve- wending zal gaan nemen. Respect hoe jij ermee omgaat. Is het boek echt ter informatie of ook om van een eventuele levensbeeindiging af te zien?