Gittekit schreef:Wat dacht je van met geld kunnen die mensen scholing krijgen en zelf leren hoe ze een boterhammetje produceren? Lekker kortzichtig zeg
Proberen ze dit nou onderhand al niet 25 jaar te leren??
Is het niet een keertje genoeg??
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:PattyOosten schreef:Dat staat in de kieswetAls jou vriendje Geert aan de macht komt, en alle criminaliteit eens lekker hard aangepakt gaat worden, mag je je gaan verheugen op een lange stint in de gevangenis
Ach weet je;wie dan leeft,wie dan zorgt.
Ik maak me er niet druk over verder.
Ik mag voor hem stemmen op de PVV,nix verkeerds aan toch.
kiimmiie schreef:MAAR;
Griekenland gaat verdorrie met zn 54e al met pensioen. Dit houd in dat wij 2 jaar langer moeten werken, zodat de grieken met hun 54e lekker kunnen genieten van hun pensioen. Dat is toch belachelijk.
kiimmiie schreef:Waar ik behoorlijk tegenaan loop is het volgende;
We hebben de euro gekregen en zijn bij de europese unie gaan horen. Dit houd in dat je elkaar helpt in moeilijke situaties. Hier kan ik me nog goed in vinden. Nu heeft griekenland het economische heel erg moeilijk. Wij moeten daarom Griekenland bij staan. Omdat wij het ook niet heel ruim hebben moeten wij gaan werken tot onze 67e ipv. onze 65.. Hierdoor komt er meer geld binnen zodat we Griekenland kunnen ondersteunen.
MAAR;
Griekenland gaat verdorrie met zn 54e al met pensioen. Dit houd in dat wij 2 jaar langer moeten werken, zodat de grieken met hun 54e lekker kunnen genieten van hun pensioen. Dat is toch belachelijk.
Renske_ schreef:Ik verdien minimumloon en heb 3 paarden, huurhuis, en een auto en ik geef aan iedere collectant die bij mij aan de deur komt, zelfs de basisschoolkids die geld ophalen/klusjes doen voor een nieuw schoolplein krijgen nog wat van me... terwijl ik toch écht een 2e baan nodig heb om zelf rond te kunnen komen.
Chubby schreef:Naar draagkracht he, want dat wordt van de belastingen betaald. Dus wie veel verdient, betaalt ook meer mee.
Het zou - vind ik - de Nederlandse samenleving sieren wanneer de mensen die zo hard roepen dat de politiek wat moet doen aan de armoede in NL, zélf ook hun handen mee uitsteken. Mag ik zo eens hier rondvragen wie van de PVV stemmers (want m.n. zij vinden dat er best bezuinigd kan worden op ontwikkelingshulp omdat er zoveel armoede in ons land is) als vrijwilliger iets doet voor de minderbedeelden in ons land?
saffire schreef:We weten niet eens waar al dat geld dat we inzamelen heen gaat.
Kijk naar die tsunami toen echt heel veel geld ingezameld , en waar is het gebleven dan . die mensen zitten nogsteeds zonder iets.
Dus vertel mij het nut er dan van om er kei veel geld heen te te sturen als het toch niet aankomt:S
En ik heb PVV gestemt en ik ben er trots op
Hij kijkt naar nederland en niet naar de rest van de wereld
Wij hebben hier ook een crisis laat eerst de nederlanders maar eens aan het werk komen . inplek van al die polen
Gittekit schreef:Mss zitten de mensen zonder auto daar niet op te wachten, maar door de infrastructuur te verbeteren is de bereikbaarheid van het land/de stad veel groter waardoor bedrijven eerder vestigen op zo'n plaats, waardoor meer werkgelegenheid komt; en tadaaaa. meer rijkdom.
Renske_ schreef:En dan vind ik het HEEL zuur dat er mensen zijn die van mijn belastingcenten profiteren ja, niet zo zeer de 3 wereldlanden maar ook de mensen binnen NL die best kunnen werken(mijn buurmand die alles van subsidie krijgt en nog klaagt over de slechte kwaliteit kabel tv in dit dorp...) of de overbodige luxe in de gevangenis.
Rock schreef:Wat balen Charlie
@ Gohya, dat is niet niks! Ik heb niks tegen een ander zijn stem voor hem/haar uitbrengen, maar wel tegen mensen die daarvan profiteren door hun eigen zin door te drukken! Je hoeft niet zo'n neerbuigend toontje aan te slaan hoor!
Citaat:Jeetje doe is relaxt heey,wat kan jij je druk maken zeg om nix.
Dan moet je bij de staat zijn en daar gaan zeggen dat je niet wil dat er mensen voor anderen mogen stemmen.
Waarom zou ik niet voor een ander mogen stemmen,als vele anderen dat ook doen?
Sorry "Rock" maar je draaft wel erg door hoor.
Chubby schreef:Renske_ schreef:Ik verdien minimumloon en heb 3 paarden, huurhuis, en een auto en ik geef aan iedere collectant die bij mij aan de deur komt, zelfs de basisschoolkids die geld ophalen/klusjes doen voor een nieuw schoolplein krijgen nog wat van me... terwijl ik toch écht een 2e baan nodig heb om zelf rond te kunnen komen.
Ik vroeg niet naar je donaties. Ik vroeg naar of je je inzet voor de minderbedeelden (minima en zieken) in dit land? Want dat sec geld geven geen oplossing is (niet voor de armen in Derdewereldlanden en niet voor armen in NL), daar waren we het best over eens?
Tallie1979 schreef:Wat wil je horen?
Heino schreef:Mensen, dat het anders moet met ontwikkelingshulp zijn we wel eens geloof ik... Maar moeten we daarom maar stoppen met ontwikkelingshulp?