Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:45

Gittekit schreef:
Wat dacht je van met geld kunnen die mensen scholing krijgen en zelf leren hoe ze een boterhammetje produceren? Lekker kortzichtig zeg

Proberen ze dit nou onderhand al niet 25 jaar te leren??

Is het niet een keertje genoeg??

kiimmiie

Eens, dus jij stemt ook PVV Renske?

gohya

gohya schreef:
PattyOosten schreef:
Dat staat in de kieswet :D Als jou vriendje Geert aan de macht komt, en alle criminaliteit eens lekker hard aangepakt gaat worden, mag je je gaan verheugen op een lange stint in de gevangenis :9

Ach weet je;wie dan leeft,wie dan zorgt.
Ik maak me er niet druk over verder.
Ik mag voor hem stemmen op de PVV,nix verkeerds aan toch.

Hier word ik werkelijk waar naar van, en ook echt heel boos!! Wie ben jij meer dan ik of wie dan ook, dat jij twee stemmen zou mogen hebben en ik maar een? :([/quote]

Jeetje doe is relaxt heey,wat kan jij je druk maken zeg om nix.
Dan moet je bij de staat zijn en daar gaan zeggen dat je niet wil dat er mensen voor anderen mogen stemmen.
Waarom zou ik niet voor een ander mogen stemmen,als vele anderen dat ook doen?
Sorry "Rock" maar je draaft wel erg door hoor.

Chubby

kiimmiie schreef:
MAAR;
Griekenland gaat verdorrie met zn 54e al met pensioen. Dit houd in dat wij 2 jaar langer moeten werken, zodat de grieken met hun 54e lekker kunnen genieten van hun pensioen. Dat is toch belachelijk.

Ben het met je eens! Maar nu hebben we 2 oplossingen:
- we stappen uit de EU en uit de Euro.
- we gaan ons volledig inzetten om van de EU en de Euro een succes en een eenheid te maken.

Ik ben voor dat laatste. De eerste optie is geen optie.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:46

Charlie_P schreef:
Zou het bijna gaan denken haha. Of had je het niet tegen mij? :+

Zeker wel :D

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:47

Yep! PVV wordt het!

Krips

kiimmiie schreef:
Waar ik behoorlijk tegenaan loop is het volgende;

We hebben de euro gekregen en zijn bij de europese unie gaan horen. Dit houd in dat je elkaar helpt in moeilijke situaties. Hier kan ik me nog goed in vinden. Nu heeft griekenland het economische heel erg moeilijk. Wij moeten daarom Griekenland bij staan. Omdat wij het ook niet heel ruim hebben moeten wij gaan werken tot onze 67e ipv. onze 65.. Hierdoor komt er meer geld binnen zodat we Griekenland kunnen ondersteunen.

MAAR;
Griekenland gaat verdorrie met zn 54e al met pensioen. Dit houd in dat wij 2 jaar langer moeten werken, zodat de grieken met hun 54e lekker kunnen genieten van hun pensioen. Dat is toch belachelijk.

De lening krijgt Griekenland alleen wanneer en verandering komt in dat soort zaken en er grote bezuinigingen worden doorgevoerd. En nogmaals, het helpen van Griekenland is niet enkel vanuit solidariteit maar ook omdat wanneer wij Griekenland niet helpen Griekenland failliet gaat. Er zijn veel Europese investeerdeers die geld in Griekenland geinvesteerd hebben of hebben uitgeleend. Die zien hun geld niet terug. Op dat moment ontstaat er een domino effect in de hele Europese Unie. Door 5 miljard aan Griekenland te lenen redden wij miljarden.

Anoniem

Wat balen Charlie :(

@ Tallie; Die projecten zijn nog niet zo gek oud hoor! Microkredieten is ook iets van de laatste jaren.

@ Gohya, dat is niet niks! Ik heb niks tegen een ander zijn stem voor hem/haar uitbrengen, maar wel tegen mensen die daarvan profiteren door hun eigen zin door te drukken! Je hoeft niet zo'n neerbuigend toontje aan te slaan hoor!

Chubby

Renske_ schreef:
Ik verdien minimumloon en heb 3 paarden, huurhuis, en een auto en ik geef aan iedere collectant die bij mij aan de deur komt, zelfs de basisschoolkids die geld ophalen/klusjes doen voor een nieuw schoolplein krijgen nog wat van me... terwijl ik toch écht een 2e baan nodig heb om zelf rond te kunnen komen.

Ik vroeg niet naar je donaties. Ik vroeg naar of je je inzet voor de minderbedeelden (minima en zieken) in dit land? Want dat sec geld geven geen oplossing is (niet voor de armen in Derdewereldlanden en niet voor armen in NL), daar waren we het best over eens?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:48

Ben toch opgelucht dat er veel mensen PVV stemmen, VVD heeft helaas een paar hele slechte punten anders had ik daar misschien wel op gestemd.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 13:48

We weten niet eens waar al dat geld dat we inzamelen heen gaat.
Kijk naar die tsunami toen echt heel veel geld ingezameld , en waar is het gebleven dan . die mensen zitten nogsteeds zonder iets.

Dus vertel mij het nut er dan van om er kei veel geld heen te te sturen als het toch niet aankomt:S

En ik heb PVV gestemt en ik ben er trots op
Hij kijkt naar nederland en niet naar de rest van de wereld
Wij hebben hier ook een crisis laat eerst de nederlanders maar eens aan het werk komen . inplek van al die polen

kiimmiie

Ja, ik ben ook voor het laatste..
Alleen vind ik eerst dat de aow leeftijd van de grieken omhoog moet worden gekrikt naar 65..

Wat stem jij Chubby?

Tallie1979

Chubby schreef:
Naar draagkracht he, want dat wordt van de belastingen betaald. Dus wie veel verdient, betaalt ook meer mee.

Het zou - vind ik - de Nederlandse samenleving sieren wanneer de mensen die zo hard roepen dat de politiek wat moet doen aan de armoede in NL, zélf ook hun handen mee uitsteken. Mag ik zo eens hier rondvragen wie van de PVV stemmers (want m.n. zij vinden dat er best bezuinigd kan worden op ontwikkelingshulp omdat er zoveel armoede in ons land is) als vrijwilliger iets doet voor de minderbedeelden in ons land?

Wat wil je horen? Dat ik iedere zaterdag mijn vrije tijd opoffer om met mijn hoogbejaarde oma boodschappen te gaan doen? Dat ik ieder jaar mijn kerstpakket aan de voedselbank weggeef? Of dat ik een hongerige zwerver in de stad meeneem naar een broodjeszaak en een broodje voor hem koop? Mijn neefje die eten moet halen bij de voedselbank mijn halve voorraadkast meegeven en mijn halve diepvries leegklauw voor hem?

Je moet uitkijken met alles PVV stemmers over 1 kam te scheren.. Iedereen draagt op zijn eigen manier bij aan de maatschappij.. :)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:49

saffire schreef:
We weten niet eens waar al dat geld dat we inzamelen heen gaat.
Kijk naar die tsunami toen echt heel veel geld ingezameld , en waar is het gebleven dan . die mensen zitten nogsteeds zonder iets.

Dus vertel mij het nut er dan van om er kei veel geld heen te te sturen als het toch niet aankomt:S

En ik heb PVV gestemt en ik ben er trots op
Hij kijkt naar nederland en niet naar de rest van de wereld
Wij hebben hier ook een crisis laat eerst de nederlanders maar eens aan het werk komen . inplek van al die polen

Precies, daar heb ik geen woorden voor..

Nies_

Gittekit schreef:
Mss zitten de mensen zonder auto daar niet op te wachten, maar door de infrastructuur te verbeteren is de bereikbaarheid van het land/de stad veel groter waardoor bedrijven eerder vestigen op zo'n plaats, waardoor meer werkgelegenheid komt; en tadaaaa. meer rijkdom.

In Afrika (proberen) de meeste mensen hun eigen voedsel te verbouwen, net als wij dat vroeger deden.

Afrikaanse boeren zullen ook heel blij zijn als ze op de markt staan om hun rijst te verkopen en er vervolgens een leuke 'hulp' organisatie komt die gratis rijst weggeeft.

RoodZonnetje

Renske_ schreef:
En dan vind ik het HEEL zuur dat er mensen zijn die van mijn belastingcenten profiteren ja, niet zo zeer de 3 wereldlanden maar ook de mensen binnen NL die best kunnen werken(mijn buurmand die alles van subsidie krijgt en nog klaagt over de slechte kwaliteit kabel tv in dit dorp...) of de overbodige luxe in de gevangenis.

Maar dat staat toch los van dat ontwikkelingshulp nodig is? Dat er op al die andere dingen bezuinigd moet worden ben ik met je eens, maar om mensen in Afrika daar nu voor te straffen (en op lange termijn mogelijk ook Nederland zelf) :?

kiimmiie

@ Kripss.. & denk jij dat wij ooit nog wat terug zien van die 5 miljard?
En wat stem jij?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:50

Rock schreef:
Wat balen Charlie :(

@ Gohya, dat is niet niks! Ik heb niks tegen een ander zijn stem voor hem/haar uitbrengen, maar wel tegen mensen die daarvan profiteren door hun eigen zin door te drukken! Je hoeft niet zo'n neerbuigend toontje aan te slaan hoor!

Waar haal jij uit dat ik MIJN eigen zin door druk?
Mijn zoon zou zelf ook PVV stemmen,hij kan vandaag zelf niet doe mag ik het voor hem doen.
Ik maak me er verder niet druk over hoor,ga je ook zo tekeer tegen alle andere mensen die 2x stemmen/dus 1x voor een ander?
Fijne dag nog verder.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:51

Citaat:
Jeetje doe is relaxt heey,wat kan jij je druk maken zeg om nix.
Dan moet je bij de staat zijn en daar gaan zeggen dat je niet wil dat er mensen voor anderen mogen stemmen.
Waarom zou ik niet voor een ander mogen stemmen,als vele anderen dat ook doen?
Sorry "Rock" maar je draaft wel erg door hoor.

Je hebt zelf ook de keuze mogen maken op welke partij je stemt. En daarmee stem jij niet voor een ander maar heb jij twee stemmen in plaats van één. Dat brengt het hele systeem in de war. Jou stem is dus blijkbaar twee keer zo veel waard als mijn stem? En druk maken om niks? Ik vind het niet niks. Stemrecht is een enorm groot goed, net als gelijkheid en democratie. Niet onterecht je daar druk om te maken.

En eerder zei je, ik zou het even terugzoeken. Dat je de stem van je zoon mocht hebben. Dat is iets anders dat dat je gemachtigd bent voor een ander te stemmen.

RoodZonnetje

Mensen, dat het anders moet met ontwikkelingshulp zijn we wel eens geloof ik... Maar moeten we daarom maar stoppen met ontwikkelingshulp?

Renske_

Chubby schreef:
Renske_ schreef:
Ik verdien minimumloon en heb 3 paarden, huurhuis, en een auto en ik geef aan iedere collectant die bij mij aan de deur komt, zelfs de basisschoolkids die geld ophalen/klusjes doen voor een nieuw schoolplein krijgen nog wat van me... terwijl ik toch écht een 2e baan nodig heb om zelf rond te kunnen komen.

Ik vroeg niet naar je donaties. Ik vroeg naar of je je inzet voor de minderbedeelden (minima en zieken) in dit land? Want dat sec geld geven geen oplossing is (niet voor de armen in Derdewereldlanden en niet voor armen in NL), daar waren we het best over eens?

Knuffelhonden project voor eenzame ouderen in verzorgingstehuizen, verder geen tijd om iets te doen omdat ik te druk ben met mn 2 banen.... En dan vind ik iets doneren aan collectanten of je wisselgeld in het potje van het ronald mc donald huis stoppen het minimale wat je daarnaast kan doen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:52

Tallie1979 schreef:
Wat wil je horen?

Ik ben voorstander van eigen verantwoordelijkheid nemen. Voor jezelf, voor je eigen daden, maar ook voor je naaste die het moeilijker heeft. Ik vind dat nederland klaagt en zeurt, maar tegelijk alleen met het vingertje wijst naar een ander om de problemen op te lossen. 'Een betere wereld begint bij jezelf', dat is mijn motto.

Ik scheer niemand over één kam. Ik ben oprecht geinteresseerd of PVV stemmers ook PVV stemmen zonder sec af te wachten of vanuit Wilders dé oplossing aangedragen wordt. Maar ik ben ook wel benieuwd of SP stemmers zélf ook compassie hebben en uiten naar hun medemens.

Ik stem zelf CDA.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 13:52

Ik bedoel maar hier leven ook mensen onder de armoede grens krijgen wij hulp van het buitenland :=
Laat eerst nederland eerst eens voor gaan en niet de rest van de wereld eerst voor de burger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:52

@ Gohya: Dat was niet wat je schreef! Je schreef dat jij aan je zoon had gevraagd of je zijn stem mocht hebben omdat hij toch niet ging!

Dat is een heel ander beeld dan je nu ineens schetst!

En ja, ik zou net zo tekeer gaan voor een ander die een stem van een ander gebruikt als eigen tweede stem.

Zoals ik eerder al schreef heb ik geen problemen met het stemmen op verzoek van een ander persoon, maar dat is niet wat jij in eerste instantie schreef!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:53

Heino schreef:
Mensen, dat het anders moet met ontwikkelingshulp zijn we wel eens geloof ik... Maar moeten we daarom maar stoppen met ontwikkelingshulp?

zelfs Pronk zei met tranen in zijn ogen dat na dertig jaar ontwikkelinghulp niets verbetert is in die landen...dat zet je toch wel te denken dan.
Pronk heeft zo ongeveer de ontwikkelingshulp uitgevonden.