Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Re: Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:23

Ik had vandaag, morgen en woensdag les.
vanmorgen contact gehad met mijn rijinstructeur, maar die zag het niet zo zitten met de sneeuw :+
dus alle lessen maar afgezegt deze week, en zou nog even contact op nemen woensdag ivm het examen, maar die van vandaag ging ook niet door zei ze, dus die van mij waarschijnlijk ook wel niet.

Nouja scheelt me wel weer 3 lessen, kan ik die mooi even sparen voor als de nieuwe datum bekend is over 2 week ofzo zei ze.

ene kant vond ik het wel jammer dat ze geen lessen deed met die sneeuw, toch leerzaam. maar aan de andere kant snap ik het ook wel, is voor haar natuurlijk ook een risico ;)

Dus hier even een tijdelijke rij-pauze ;)

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:18

Nou, mijn dag vandaag:

Ik had de bus van 5 voor 7 naar de rijschool, ik kwam kwart voor 7 aan bij de bus halte... waar al een horde mensen stonden te wachten.. en wij maar, wachten en wachten, kwart over 7 gaf ik de moed op.. uiteindelijk 3x arriva geprobeerd te bellen, maar die namen niet op.. dus geen bussen hier in de hoeksche waard.. ;)

Toen belde mijn rijschool, dat het te gevaarlijk was om te lessen enz, dus heb ik hun ook verteld dat de bussen niet reden... Vandaag lekker vrij, alles is verschoven naar morgen, het gaat door, tenzij het weer gaat sneeuwen...

En ja hoor, wat doet het nu?? hier sneeuwt het al 3 kwartier.. :P

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:30

Tsja hier zijn ook alle rijlessen afgebeld bij vrienden van me, blij dat ik deze kerstvakantie geen rijlessen had afgesproken. :D

Morgen wel 3e poging voor theorie, ik ben zo super zenuwachtig. Meer dan mij kan een mens niet leren, maar oh ik durf niet meer hoor. :=

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:55

Mijn rij-instructeur belde net dat ik 28 januari examen mag doen :D
Ben in oktober begonnen en toen zei m'n moeder: Als jij in januari je rijbewijs haalt, krijg je van mij een auto!

Dus hoop zooo dat het ik gewoon haal de eerste keer, haha!

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:34

haahah ja, hoop het ook voor je, dat is ec ht een goeie deal :P

Ik moet 7 januarie af rijden..

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:36

Dat meen je niet, zou je serieus een auto krijgen? :wow: :P

Chan, goed bezig! Ik had dat juist andersom, mijn lesauto was heel stil (snel omhoog schakelen) en in de auto van mijn pa moet ik hogere toeren draaien omdat hij anders te snel af zou slaan, dus ik heb meer lawaai nu. :+

Cheeky succes alvast!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:37

hier ook, broer had al een goedkoop autootje gevonden voor mij als ik mijn rijbewijs haal.... :o :D
Dus maar even extra goed mijn best doen :P

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:41

Ja, m'n moeder dacht dat ik dat toch nooit zou gaan halen, maar hoop het dus echt wel, haha!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:08

Mowoah schreef:
Tsja hier zijn ook alle rijlessen afgebeld bij vrienden van me, blij dat ik deze kerstvakantie geen rijlessen had afgesproken. :D

Morgen wel 3e poging voor theorie, ik ben zo super zenuwachtig. Meer dan mij kan een mens niet leren, maar oh ik durf niet meer hoor. :=

Ik moet ook morgen! Succes, je kan het vast !!

Arielle; kijk, dat is nog eens leuk! Hopen dat je hem in een keer haalt :D

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:10

Anders ik wel :D

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:18

Jeetje zomaar een auto krijgen :wow: goed geregeld :')
Ik had vandaag weer les en zowaar een heuze slipcursus gehad. Echt superhandig voor als het weer eens sneeuwt in Nederland (wat gelukkig niet heel vaak gebeurd :+ )

@Chann, jammer dat het soms niet zo klikt met je instructeur :(:) Maar hij heeft heus wel door dat je een spontane meid bent dus misschien een rake opmerking terug maken als hij weer stom doet. Waarschijnlijk heeft hij het zelf niet eens door, maar voor jou kan het natuurlijk heel vervelend zijn.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:27

ik ben zenuwachtig voor morgen :+
Stom theorie examen :P

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:30

oee ik moet volgende week! Maar kan niet echt fijn leren uit het boekje omdat ik hem al uitgelezen heb..

en op internet kom ik ook niet ver met die testjes...
en leren op mn CD is ook niet prettig want dat is een verouderde versie..

hooww :+ Iemand tips haha

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:32

Paar van die oefenexamens doen op internet ;)
werkt echt!
Ik kwam met het boek en cd ook niet veel verder (en ben ik dus de 1e keer op gezakt :+)
2e keer veel oefenexamens gedaan (kost wel even wat, 1.30 p/k) maar dan herken je soms ook vragen, en weet je ook precies hoe de vraagstelling is, daar had ik zo moeite mee dat die zo anders was dan in het boekje of op cd-rom. :)

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:34

Oke! Vind het altijd zo zonde om te betalen daarvoor :o
Mjaa toch maar doen dus!

vriendje heeft wel zo'n site van zijn rijschool waar hij kan oefenen dus hoop dat ik daar ook ff mag oefenen :) Want die tests mag je maar 1 keer maken en daarna kan je het alleen maar inzien..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:40

Ik heb cd-rom geoefend en boek geleerd, van Vekabest.

Ook ga ik morgenochtend nog even 2 examentjes doen van CBR, kan je bellen en dan moet je 1.30 per examen betalen, maar ik heb het er voor over, 3 keer MOET scheepsrecht zijn anders word ik gek. O:)

Succes patricia!!!!

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:42

jaa ik hoop hem in 1 keer te halen O:) hahah

Ga morgen dan maar even eerst vriendje lief aankijken of ik één testje mag maken := en dan verder betaald doen via de CBR :)

Boekje ook nog maar is doorleren alhoewel dat lastig wordt :=

jij ook succes met je theorie :D Hoop dat je nu wel slaagt!

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:22

ik heb over mijn theorie 4x gedaan... de 4e keer in een anders cbr, en had meteen een super score, van totaal maar 3 fouten..

Gewoon verstand op nul, en gaan met die banaan... :P
K maakte me ook echt zorgen enz,, maar doe dat voral niet ;) en wat je ook moet doen, is drinken van de tevoren en chocola snoepen :P

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:24

Ik maakte me eigenlijk geen zorgen, maar ging er vooraf gewoon vanuit dat ik zou zakken omdat ik voor maar één oefenexamen nét aan geslaagd was en de rest dik gezakt. Dus ik had al gekeken voor wanneer ik weer kon reserveren en was al aan het bedenken hoe ik m'n volgende examen zou gaan doen, waardoor ik me dus ook niet druk maakte om 't examen en ik dus blijkbaar tóch nog slaagde de eerste keer! :))

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:25

Dankje! Ik hoop het ook, heb de vorige 2x ECHT pech gehad (1x 1 fout teveel (6) en de andere keer 2 fout teveel (7) )

Nu heb ik alle examens van cd-rom van Vekabest gedaan, ik kwam vragen tegen die ook in het echte examen zaten! :) Morgen nog een paar testjes bellen en dan hopelijk slagen. Wel balen met dit rotweer, moet vroeg vertrekken voordat ik dadelijk te laat kom.
Was overigens de vorige keer, kwam een gast te laat binnen, we hadden de 3 oefenvragen al gehad (om te controleren of je kastje het deed) en toen mocht hij nog binnen. Wel vet irritant, iedereen was erg geconcentreerd en toen kwam hij het weer verstoren. :+

Jij ook alvast succes! Gewoon goed leren en VEEEL oefenen (GEEN ANWB CD-ROM (die had ik namelijk en die werkt echt niet, heeeele andere vragen dan bij het CBR) ) en een portie geluk, en het lukt je. :D

Haha thanks Cheeky, ik zal morgen wat chocola meenemen! :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:46

Gewoon rustig blijven, rustig de tijd nemen voor de vraag of om het plaatje te bekijken(oke niet té rustig :+)

Chann: idd dat had ik ook, oefenexamens op internet gingen echt prut, heb zelfs sochtens voor ik weg ging nog 2 gedaan die ik dik zakte :') maar 2e keer toch ruim geslaagd met 2 en 3 fout (1e x had ik 2 en 6 fout, baalde als een stekker :7)
Maar idd ik keek voordat ik examen had ook al bij de reserveringen wanneer de eerst volgende in de buurt was, zodat ik mij niet al te druk hoefde te maken dat ik nog een maand oid op de volgende zou moeten wachten als ik het niet haalde :Y)
maar achteraf was het niet nodig dus :D

Mowoah: idd ik had ook een ANWB cdrom maar dat zijn echt héle andere vragen :+

Nou mensen rustig blijven! :P en succes! :D

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:51

Haha ja echt he, ik had de 1e keer ongeveer hetzelfde bij jou, 3 en 6 fout. Ik balen joh, en toen de 2e keer 7 fout bij de kennisvragen. Maar nu heb ik Vekabest en dat is echt zo fijn, ik herken gewoon vragen die ik ook in de echte examens heb gekregen. :D
Vorige keer vond ik het trouwens wel raar dat ik was gezakt, ik dacht namelijk echt dat ik was geslaagd. Niet dus. :n

Pff ik kijk nu het nieuws, maar er zijn echt een hoop problemen met de sneeuw joh! Mensen die geen les hebben, geluk hoor. Donderdag wordt het vooral kei gevaarlijk, het kan regenen en sneeuwen, en dus ook vriezen. :=

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 08:33

voor degenen die vandaag op moeten voor theorie, heel veel succes!! :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:28

Succes met theorie vandaag!!

Ik heb m'n rijles van morgen verplaatst naar volgende week.
Zag het niet zitten met deze sneeuw en waarschijnlijk ging ie toch al niet door..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:34

Nou ik ben er denk ik klaar voor.
Heb alle testen die ik vandaag heb gemaakt gehaald, inclusief de betaalde testen van CBR. :)

Ik moet wel met de trein, hopelijk gaat dat een beetje fatsoenlijk. Ik vertrek maar 1 uur en 1 kwartier vantevoren, al is het maar 15 minuten reizen. Maar je weet maar nooit met die gekke sneeuw haha.