[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:29

Charles schreef:
Dat lijkt me niet toch? Neem je het mee als een soort bagage of?

Soort van ja. Ik moet hier in Culemborg een voorlichting geven over mijn opleiding. Hierbij wil ik een demonstratie doen met een rolstoel. Dus ik moet 'm mee vervoeren als zijnde bagage. Ik heb nog geen idee wat voor rolstoel ik krijg en of deze überhaupt inklapbaar is..

Charles

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:31

Zo niet dan kun je altijd op het balkon gaan zitten en hem daar gewoon neerzetten. :j

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:40

Balkon?? een trein heeft toch geen balkon??? of bedoel je dat stukje waar je instapt zeg maar? :P

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:13

Dat heet het balkon, sharonalover. :P

Mijn hemel, ik had vandaag toch geluk. _O-
Ik stapte in de trein naar Rotterdam Centraal, zit ik in de trein, staat er ineens Amersfoort buiten op de borden!!
Dus ik als de sodemieter er weer uit, was er net uit, deuren dicht, trein weg. :Y)

En op Gouda nog gezwommen in smeltwater, moest door plassen van een cm of 5 heen om m'n fiets te pakken, met gympies aan. :')

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:03

MarrieLeen schreef:
Dat heet het balkon, sharonalover. :P

Mijn hemel, ik had vandaag toch geluk. _O-
Ik stapte in de trein naar Rotterdam Centraal, zit ik in de trein, staat er ineens Amersfoort buiten op de borden!!
Dus ik als de sodemieter er weer uit, was er net uit, deuren dicht, trein weg. :Y)

En op Gouda nog gezwommen in smeltwater, moest door plassen van een cm of 5 heen om m'n fiets te pakken, met gympies aan. :')

Mwuahaha heb je wel weer iets geleerd; altijd kijken in welke trein je stapt. :Y)
Dat is ook zo grappig op Utrecht CS.
Toen spoor 5 nog open was (is sinds gister dicht wegens werkzaamheden) gingen er altijd van spoor 5 en 7 (zitten tegenover elkaar) treinen naar Amsterdam Centraal en Schiphol, maar dit werd nog weleens omgedraaid (dus dan ging de ene keer de trein naar Schiphol van spoor 5 en de andere keer van 7). Ik ben zo snugger te kijken naar welk spoor ik moet maar andere mensen stappen zonder te kijken in. De trein naar Centraal vertrekt 3 minuten eerder dan die naar Schiphol en dan wordt er in de trein naar Schiphol vaak omgeroepen; Dit is de intercity naar Amsterdam Bijlmer ArenA, Amsterdam Zuid en Schiphol. De trein aan de andere kant van het spoor gaat naar Amsterdam Centraal.

En dan zie je allerlei mensen de intercity uitrennen en dan vertrekt de trein naar Centraal net. :Y)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:08

Er stond serieus Rotterdam op de borden toen ik instapte! Maar dat was veranderd toen ik in de trein zat. :P

Ja, was vandaag ook nog verwarring over Amsterdam, trein kwam ineens op spoor 8 binnen, iedereen rennen. :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 00:45

Is trouwens ooit iemand het foutje in Rotterdam opgevallen bij de intercity naar Vlissingen? :')
Elke keer dat die vertrekt daar staat op de borden dat ie o.a. in Gouda stopt..... Tis toch echt Dordrecht :)) Dacht dat het een eenmalig foutje was en dat het bord was blijven hangen, maar het staat er echt al weken, iedere keer als ik er sta zou ie via Gouda gaan :=

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:03

Zucht, sta je om 6u op om op tijd op school te zijn, kom je op het station, rijdt er niks tussen Apeldoorn en Amersfoort. Ik vond al dat er verdacht weinig treinen langs reden (ik woon langs dat traject).

Bovenleiding beijzeld en defecte treintjes op het traject. De eerste trein komt toevallig nu net weer langs, maar voor mij heeft het geen zin meer om te gaan. Eer ik in Utrecht op school ben is het 11u en dan is de les al bijna afgelopen...

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:47

He das balen zeg :(:)

Telkens als ik op het station kom staat er op het bord dat er tussen amersfoort en deventer minder treinen rijden, maar hij is nog elke keer netjes gegaan :Y)

Vrijdag voor het eerst naar Enschede met de trein :) Moet vanaf nu elke vrijdag naar Enschede :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:55

Ik had laatst bij tussenstation "Wij naderen nu station Deventer" Heel veel mensen verschrikt opkijken en spullen bij elkaar pakken en uitstappen..het was dus station Etten-leur..toen de trein weer wegreedt kwam de correctie "Sorry maar dit was station Etten -leur, ik hoop niet dat er téveel mensen zijn uitgestapt" :')
Ook stom als je dan uitstap hoor, je kan toch die borden lezen :=

mooie naam trouwens hierboven _O-

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:02

Sowieso stom, je weet toch in welk deel van Nederland je je bevindt? Tussen Etten-Leur en Deventer zit zo'n 160 km. :+

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:14

sharonalover schreef:
He das balen zeg :(:)

Telkens als ik op het station kom staat er op het bord dat er tussen amersfoort en deventer minder treinen rijden, maar hij is nog elke keer netjes gegaan :Y)

Vrijdag voor het eerst naar Enschede met de trein :) Moet vanaf nu elke vrijdag naar Enschede :P

De spitstreinen rijden niet meer op het moment ;) alleen de "normale" treinen (In Apeldoorn is dat die van .27 en .57, die van .15 en .45 ofzo rijden niet)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:02

sharona87 schreef:
Ik had laatst bij tussenstation "Wij naderen nu station Deventer" Heel veel mensen verschrikt opkijken en spullen bij elkaar pakken en uitstappen..het was dus station Etten-leur..toen de trein weer wegreedt kwam de correctie "Sorry maar dit was station Etten -leur, ik hoop niet dat er téveel mensen zijn uitgestapt" :')
Ook stom als je dan uitstap hoor, je kan toch die borden lezen :=

mooie naam trouwens hierboven _O-

Als er echt "wij naderen nu station Deventer" heeft gezegt, is daar niks aan gelogen. Daar begint die trein al aan op het moment dat hij Roosendaal verlaat. Of de trein het echt haalt is weer een ander verhaal :D .

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:08

Daar heb je dan ook weer gelijk in. :D

'Naderen' is een relatief begrip. :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:54

Ja precies.. In feite nader je Deventer.. :P

Mijn treintje was fijn op tijd vanochtend, lekker leeg, prima. :)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:57

Ik was lekker voor niks met de trein vandaag :Y)

We zouden op school het hoorcollege van de uni kijken via de pc, ze zouden het opnemen. Maar het stond nog niet op internet dus we konden vrolijk weer terug :+

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 00:05

leuk altijd van "ja komt op internet".

Kwam ineens een vraag in me op, stel de hele trein is vol, 2e klas dan, mag je dan legaal in de 1ste klas? Denk zelf eigenlijk van niet want heb 1x gehad dat het werd omgeroepen namelijk dus als het zou mogen zouden ze het waarschijnlijk niet omroepen? :P

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:14

Volgens mij mag het pas als het is omgeroepen. :j

Ik had van de week ook een (voor mij) een wonderlijk verschijnsel. Een trein vanaf spoor 4 op Gouda, volgens mij komt dat echt zeeeelden voor.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:20

Gisteren gingen we naar Enschede met de klas. Ik begon in Apeldoorn met de stoptrein en hier en daar stapten er klasgenootjes in :) Toen werden we gecontroleerd door 2 conducteurs. Die vingen op dat 1 van ons jarig was, en zij vragen zo: moeten we dan zingen? Dus wij met zn allen voor haar zingen _O- toen kreeg ze van 1 van die conducteurs een kinderkaartje omdat ze jarig was :')
Het was wel gezellig dus :D
Ik vind de stoptrein altijd wel relaxed, altijd lekker rustig en gezellig :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:48

Het wordt steeds gekker met de trein.
Ik kwam aan op Amsterdam Bijlmer en bedacht me dat ik de trein nog wel kon nemen die 4 minuten ná mijn aankomsttijd zou vertrekken. Schijnbaar waren wij iets eerder aangekomen dus ik naar mn trein gelopen. Komen we boven. Het was precies 10.00 en die stoptrein zou om 10.04 uur vertrekken.
Rijdt die trein zooooo weg. Zonder mij! 4 minuten te vroeg.
Schijnbaar is dat ook mogelijk bij de ns.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:48

Milatje, oh fijn.. das ook mijn trein :=

Ik ga eens kijken of er geen storingen zijn dan..

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:58

Unwritten schreef:
Milatje, oh fijn.. das ook mijn trein :=

Ik ga eens kijken of er geen storingen zijn dan..

Dat was vanmorgen vroeg al hihi. :P

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:54

Wát een drama vandaag in Den Bosch..
Krijg je ineens te horen dat er een bom in je trein ligt, of je aub zo snel mogelijk het station wilt verlaten..
Pfoeh!!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:04

_Nancy schreef:
Wát een drama vandaag in Den Bosch..
Krijg je ineens te horen dat er een bom in je trein ligt, of je aub zo snel mogelijk het station wilt verlaten..
Pfoeh!!

nee....wat een chaos zal het geweest zijn daar :oo

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:06

Wat mij geregeld over komt is dat ik om bijvoorbeeld om 18:43 aan hoor te komen en om 18:45 gaat m'n andere trein.. Opzich is het te halen, 2 minuten. Aangezien je dan 5 meter moet lopen en je bij de trein naar Rhenen bent :+ .

Maar altijd, rijd ie net vlak voor mn neus weg..
hoe irritant :Y) .