Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:40

Leuk he, die mensen die niet verwachten dat je kinderen hebt?
Op het schoolplein heb ik altijd de vraag 'HOE oud ben je? :oo '

En op m'n opleiding kreeg ik afgelopen week te horen; "Jij al kinderen? Ja dááááág!!!"
Ik: "Euh, wil je m'n striae zien?" :+ *trekt trui omhoog*
Klasgenootje: "Ja duhh dat heb ik ook, maar ik heb geen kinderen!"
Ik: "Kan ook wel foto's laten zien?" :o?

Nou het heeft me echt even gekost om ze te overtuigen dat ik toch echt drie kinderen heb _O-

Overigens die opmerking over wat te drinken en dan zelf 'lekker' zeggen.. erg bekend :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:42

Ik had vandaag een vrouw in de zaak die me continue 'schat' noemde.
Moest wel ff lachen. :')

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:52

Ik werk in de AH, en had laatst een leuke klant :'). Wij hebben in ons 'fris'pad aan de linkerkant sinas enzo staan en aan de rechterkant allemaal cola. Meneer stond met zijn rug naar de cola toe, wat je wel moet zien als je het pad inloopt. Komt ie naar mij toe, 'hebben jullie nog cola?'. Toen begon ik al te lachen en wees achter m. Meneer draaide zich om, werd rood, pakte een fles cola en sprintte haast naar de kassa :=

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:58

ik werk in de supermarkt en toen laatst vroeg iemand waar de thee stond met bepaalde kruiden, nou mevrouw hier staan ze. Wou ze dus niet geloven dat het die thee was, en ze wou graag de chef spreken :+ toen heb ik er maar een vakkenvuller bijgehaald en heb tegen de vrouw gezegd, dit is de chef. :7 en die vakkervuller was me toch trots haha, hij werd eventjes gepromoveerd tot chef :Y) . Nou die 'chef' zei precies het zelfde als mij en toen nam ze dezelfde thee mee die haar ook heb aanbevolen :+ tss sommige mensen ook, was blijkbaar niet goed genoeg, ze zou eens moesten weten

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 00:02

Man voor me in de rij in de supermarkt: Zijn die dikke winterpenen voor je pony of voor jezelf?
(had zin in wortels :+ )
Uhm.. voor mezelf. Die man zo: hmmm.. ik wil je er wel mee helpen hoor :D ?
Gatver :+ sommige mensen...

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 01:19

Oow wat een heerlijke verhalen hier. Lig helemaal krom van het lachen.

Ik had er gister ook één. Werk in het ziekenhuis op een chirugische afdeling. Veel patiënten hebben hier een catheter. Zo ook deze meneer.

Ik had in de loop van de avond al gemerkt dat meneer niet zo makkelijk 'vieze' worden in de mond nam. Penis was voor hem zon woord.

Ik: ik kom bij u zo ook het infuus verwijderen.
Dhr: Ow ik hoopte dat je dat andere ding (catheter) zou verwijderen.
Ik: Nee sorry meneer dat mag pas morgen nadat de epiduraal 6 uur stop staat.
Dhr: ja want dat ding irriteerd zo aan me... uuh... jaa.... URINEBUIS!

(ik wist wel al wat meneer bedoelde maar wilde graag weten wat hij zelf zou bedenken :P ) ik moest echt heel veel moeite doen om me lach in te houden :o

Laigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 01:31

Of gisteren hier ééntje: 'heeft u ook citroenthee?'
IK VERKOOP SERVIES MENEER > THEEPOT, weetjewel?!?
Hahaha, was best wel sneu eigenlijk want hij helemaal moeilijk doen in de regen om zijn fiets te parkeren enzo... wss niet goed gekeken, regen in zijn ogen ofzo, hahahahaha

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 01:33

Hmm die snap ik denk ik niet. Of je zegt het gruwelijk bot of het staat gewoon verkeerd getypet..

Laigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 01:41

Friendly: Ik verkoop servies en mijn winkel/atelier heet dus TANTE THEEPOT

Hebbie 'm?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 01:44

Ja alleen staat het er net alsof je zegt: ''ik verkoop alleen servies meneer, theepot weet je wel?!'' En dat snapte ik ff niet, vond dat zo raar! Maar nu met je uitleg erbij snap ik m... Had je geen theepot met een citroen erop dan? :P Citroenthee(pot)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 01:45

Ik mag toch hopen dat je het niet op die manier tegen hem gezegt hebt :P

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 01:47

Drom vroeg ik ook uitleg. Neem aan dat ze het wel wat tactischer heeft aangepakt :P

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 01:53

Ik werk in een restaurant, en deze situatie komt echt regelmatig voor;

byvoorbeeld
Gast: Doet u mij een Tournedos met pepersaus.
Ik; En hoe wilt u uw vlees? rood, medium of doorbakken?
Gast: Ja gebakken graag.

}:0

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 02:18

Bonny schreef:
ik werk in de supermarkt en toen laatst vroeg iemand waar de thee stond met bepaalde kruiden, nou mevrouw hier staan ze. Wou ze dus niet geloven dat het die thee was, en ze wou graag de chef spreken :+ toen heb ik er maar een vakkenvuller bijgehaald en heb tegen de vrouw gezegd, dit is de chef. :7 en die vakkervuller was me toch trots haha, hij werd eventjes gepromoveerd tot chef :Y) . Nou die 'chef' zei precies het zelfde als mij en toen nam ze dezelfde thee mee die haar ook heb aanbevolen :+ tss sommige mensen ook, was blijkbaar niet goed genoeg, ze zou eens moesten weten

Vakkenvuller gaat het niet om.
Toen ik op een supportdesk werkte was het vaak zo dat ik als 2e persoon een pissige klant kreeg. Tegen een 2e medewerker die begripvol luistert beginnen klanten meestal niet opnieuw.. als je er niet mee kan praten >> doorverbinden of doorsturen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 02:26

Oftewel ze had het zelf op moeten kunnen lossen? Sommige mensen wíllen gewoon niet luisteren, wanneer ik ze heb roep ik er ook een manager bij want die mensen daarachter in de rij worden er ook niet vrolijk van als ik 10 minuten lang iets probeer duidelijk te maken én vriendelijk te blijven.. Nee dit klinkt een beetje eenzijdig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:54

kakanox schreef:
Vakkenvuller gaat het niet om.
Toen ik op een supportdesk werkte was het vaak zo dat ik als 2e persoon een pissige klant kreeg. Tegen een 2e medewerker die begripvol luistert beginnen klanten meestal niet opnieuw.. als je er niet mee kan praten >> doorverbinden of doorsturen.

Lang niet alle klanten werken op die manier. :n

Het komt vrij regelmatig voor dat ik die gene ben die er bij geroepen wordt als een collega er niet uit komt. Met begripvol zijn en luisteren kom je al een heel eind. Maar sommige klanten zijn echt te erg voor woorden.

Gister stond ik alleen op de drie versafedelingen. Dat is prima toen doen en werk dan ook al jaren op de versafdelingen.
Opeens staat er een mevrouw bij de brood afdeling met een stokbrood in haar hand:

Mevr: Mag ik je wat vragen?
Ik : Natuurlijk mevrouw.
Mevr: Weet je zeker dat je me wel kan helpen?
Ik: Ik weet niet wat u gaat vragen maar ben er vrij zeker van dat ik u wel kan helpen.
Mevr: Ik wil graag dat stokbrood in kleine stukjes, maar mag je dat wel doen?
Ik: Jahoor mevrouw ik mag het stokbrood wel snijden, geeft u maar.
Mevr: Weet je het wel zeker, moet je niet je chef roepen?
Ik: Als u dat wilt mevrouw wil ik best even mijn chef bellen en om toestemming vragen?
Mevr; Uuhm.. naja laat maar hier snij het stokbrood maar.

Het stokbrood is te lang om in een keer door de broodsnijmachine te doen. Vandaar dat we het altijd even doormidden snijden en dan dus wtee halve door de machine doen. Ik snij het stokbrood doormidden met een mes:

Mevr: (schreeuwend) Zie je nou wel, ben je helemaal gek geworden. Ik zei toch dat ik kleine stukjes wil. *&%$ Twee halve kan ik zelf ook nog wel maken.
Ik: Mevrouw, om het stokbrood door de machine te kunnen halen, zodat er gewoon plakjes ontstaan, moet ik het brood wel door de midden snijden. Anders past het niet.

Mevrouw zij daarna geen woord meer en liep langzaam rood aan. Voor ik heel bokt over mij heen krijg. Ik ben niet de eerste de beste 16 jarige die net een weekje op de brood afdeling werkt. Ik werk er nu al jaren , vind het juist een uitdaging om de klant tevreden te stellen en krijg ook regelmatig te horen dat ik goed met lastige klanten om kan gaan en nieuwe mensen in kan werken.

Afgelopen zaterdag met 5 december hadden we twee collega's verkleerd als zwarte piet. Alle klanten, van jong tot oud werden hier vrolijk van. Geweldig. Van mij mogen ze dat wel vaker doen. *D

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:16

Dat je zo rustig hebt gereageerd zeg, zou helemaal knetter worden van zo'n klant!

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:24

Roosch schreef:
Ik had vandaag een vrouw in de zaak die me continue 'schat' noemde.
Moest wel ff lachen. :')

Ik had een vrouwtje met rollator die me aansprak als "zuster" :D
ze woont in het zorgcomplex tegenover onze supermarkt en was denkelijk een beetje in de war.....

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:35

Ik werk ook bij een supermarkt en maak ook vaak van dit soort dingen mee, geweldig om al deze opmerkingen te lezen. Zal het eens onthouden als ik weer wat meemaak :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:09

Nog een leuke, ik heb jaren bij de Shell gewerkt, als pompbediende. Dan leer je heel goed welke olie of wat voor benzine je voor welke auto moet hebben. Een vriend van me kwam vaak langs om te kletsen, dus stonden we gezellig met zijn 2en. Ik werkte, hij kletste en hield me gezelschap.
Komt er een mannelijke klant binnen, kijkt ons aan (ik zit overduidelijk achter de kassa met mijn Shell V-Power shirt, hij met zijn normale kleren) en kijkt ons beide een aantal keren aan. Loopt hij vervolgens naar die vriend van mij en vraagt:
'Welke olie moet ik in mijn auto gooien?'
Vriend verschiet van kleur en stamelt:
'Eeuh.... weet ik niet?? Moet u aan haar vragen, ik werk hier niet!'
Klant kijkt weer naar mij en vraagt:
'Ja hoor, weet jij dat dan?'
Ik: 'Ja hoor, ik werk hier al 6 jaar, dan weet je dat wel'

Had de klant moeten zien kijken. Alleen omdat ik een vrouw ben, zou ik daar geen verstand van hebben.

Laigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:21

Eempiej >>> hahahaha tuurlijk heb ik dat redelijk tactisch gezegd, maar meneer had blijkbaar 'theepot' op het raam zien staan en niet verder gelezen. Uiteraaaaaaaaaaard was ik heel vriendelijk, want dat hoort zo tegen de klanten :+
Hij heeft braaf een kaartje mee en gaat het tegen zijn vrouw zeggen :o

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:35

Ooh wat een geweldig topic! can I join the club? :D
Ik werk bij de Albert Heijn en loop stage bij de Welkoop dus met klanten heb ik genoeg te maken (soms jammer genoeg(A))

Bij de welkoop komt vaak een weduwe langs, het baardvrouwtje genoemt.
er komt nu vast wel een beeld in jullie op he, smoezelig figuur, oude kleren, lange kinharen, ongewassen haar.
Ze vraagt de raarste dingen, ze moet altijd bij ons naar de wc, of ze wil een telefoonboek lenen :S

Een keer was mijn collega M de pineut, baardvrouwtje loopt naar haar toe;
BV: 'Hebben jullie ook een fietspomp?'
M: 'Ja hoor, loopt u maar mee, kijk hier staan de fietspompen, deze is wat duurder en deze is goedkoper'
BV: (heel verontwaardigd) 'Ik wil geen kopen, mn band is wat leeg ik wil hem oppompen'
M kijkt haar heel droog aan: '10m verderop is een pompstation'

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:19

xXLiekeXx schreef:
Ik kreeg gister een telefonisch bestelling door.

Ik: 'Goeieavond met .....' (naam v/d frietttent)
Zij: 'Spreek ik met de frietboer'
Ik: 'Ja, zeg 't maar'
Zij: 'Willen jullie er even 4 kroketten en 2 friet er in gooien. We zijn er over tien minuten'
Ik was totaal verbaasd over deze manier van bestellen. Heb gezegd dat ze er maar beter een kwartier van konden maken. Ik kan er zowiezo niet tegen als mensen zeggen dat ze er over tien minuten zijn. Soms is het gewoon ongelovelijk druk en kan 't wel een half uur duren. Dan gaan wij geen uitzondering maken.

hoe krijgen jullie het voor mekaar om een half uur over de patat te doen ?? moeten jullie m nog uit de grond trekken ofzo die aardappels :o

Als je gelijk na die bestelling de patat er in gooit en die kroketten dan is t toch zo klaar. Bij de snackbar waar ik werk zijn er ook geregeld mensen die bellen dat ze binnen 10 minuten komen en dan kan dat gewoon hoor :Y)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:23

Als er al 6 mensen bijv wachten op hun bestelling en stel je voor dat dat grote bestellingen zijn duurt het gewoon langer en als er dan eentje belt met de mededeling dat ie er over 10 minuten is... Nou sorry hoor, dan kan je niet verwachten dat je eten klaar is. Eerst die andere 6 en dan jij.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:26

Zo is het maar net!!

friendly schreef:
Als er al 6 mensen bijv wachten op hun bestelling en stel je voor dat dat grote bestellingen zijn duurt het gewoon langer en als er dan eentje belt met de mededeling dat ie er over 10 minuten is... Nou sorry hoor, dan kan je niet verwachten dat je eten klaar is. Eerst die andere 6 en dan jij.