Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:20

Ooh met de rode stoelen :j das DDM :j

Haha de thalys inhalen / naast blijven rijden is helemaal mooi, omdat mensen in de thalys denken dat ze HSL rijden, maar dat in Nederland daar in principe niet mag en kan :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:24

Ik snap ook echt niet waarom er zo'n kapitaal aan die HSL is uitgegeven hoor. De tijdwinst in Nederland is zo minimaal. En dan stopt hij straks alleen in de randstad. Het zuiden van Nederland, waar de trein ook doorheen rijd, heeft er dus niks aan. Er komt dan wel een trein vanuit Breda naar Antwerpen, maar dan heb je zowiezo al weer een extra overtap, en reistijdverlies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:24

Wat ik me trouwens nog wel eens afvraag, komt dit nog wel eens voor: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ijtuig.jpg

Dus bijvoorbeeld een stukje DDM in een ICR, ik heb het zelf ook een keer gezien in Limburg, maar dat is inmiddels alweer twee / drie jaar geleden.. in de City Night Line zie je ook Dubbeldeks en enkeldeks bij elkaar in een stam..

Uhuh en idd, ze hadden beter geld kunnen steken in trajecten waar het allemaal wat moeizaam gaan, bijvoorbeeld verdubbeling sporen tussen Gouda en Woerden :j

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:28

Die mengelmoesjes komen niet meer voor, voor zover ik weet :D . Het was altijd wel een beetje een kneuzig zicht vond ik :+ , soms bestond een trein uit 4 verschillende rijtuigen :D .

Dat was inderdaad beter geweest :j . Maar ja, er wilden er weer eens een stelletje in Den Haag interresant doen bij de grote jongens, en dan krijg je dit soort domme ideeën :+ . Net als de betuwenlijn, ook al zo succesvol :P .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:29

Ik heb in mijn hele carriere dat ik met pa over de A15 rij, en dat is vaak, en dan ook nog van Rotterdam tot Nijmegen.. wel 3 hele treinen op de betuwelijn zien rijden :D

Ik zou zeggen, stationnetjes erlangs en hups een verbinding Rotterdam - Nijmegen :))

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:28

Dan doe je het al beter dan ik, ik heb er maar 1 zien rijden daar _O- .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:30

Bij elkaar wel vier _O-

Nog een half uur, en dan ga ik hier weg, mikken op de trein van half 7, eten in Utrecht en dan door naar Dieren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:17

Eerst een Virm waarin de airco niet werkte en je letterlijk smolt daarna een Virm waarin het super was.. En nu icr waarin het te koud is :')

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:59

Wat een verhalen weer. :D

Geniaal Ino, die vrouw die 1x per jaar reist, met die kortingskaart. :+

Vind idd die HSL en Betuwelijn ook zo apart, schiet er zo weinig mee op.
Kan je idd het geld daarvan beter in andere projecten steken.

Ik heb van het weekend weer twee keer gereisd tussen Almelo-Gouda, gelukkig geen last gehad van de spoorwerkzaamheden. :)
Geen energie/tijd gehad om in Utrecht bij Starbucks langs te gaan, komt wel als ik weer naar school ga. :P

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:10

Ik ga zometeen speciaal naar Utrecht CS voor Starbucks := Ik heb vijf maanden iedere dag op Schiphol rondgelopen en met/voor Starbucks gewerkt dus ja... dan is die verslaving er wel :=

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:10

Waar zitten nog meer vestigingen van Starbucks?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:15

Alleen Schiphol en Utrecht volgens mij. In Nederland tenminste. :Y)

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:18

Op Schiphol zitten er op dit moment drie, 2 voor de douane en 1 achter de douane. Idd ook nu dus op Utrecht CS en er komt er nog 1 op Amsterdam CS, ook van Servex.
Er zit er trouwens ook 1 in het Hoofdkantoor van Nike, maar dat is niet toegankelijk. Alleen voor Nike medewerkers.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:30

Verdorie, kwam er maar eens eentje in het zuiden van Nederland; Weert of Heerlen ofzo. :\

Balen!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:35

Er komen daar denk ik niet genoeg mensen voor een goede omzet..
Denk dat de kans dan groter is dat ie op Eindhoven komt, ook met airport Eindhoven enzo.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:47

Allemaal starbucks op plekken waar ik kom als ik weer met de trein moet, alleen drink ik geen koffie.
En laat ze idd ipv de betuwelijn en de hsk, de schiphol tunnel eens uitbreiden, want tja, de HSL moet wel vanaf A'dam CS naar rotterdam, maar schipholtunnel - Amsterdam CS is altijd al zo druk, als er 1 te laat is, is de rest het ook.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:16

De schipholtunnel heeft meerdere buizen, dus opzich zou dat niet zo moeten zijn neem ik aan :P

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:22

Vanmorgen was het weer raak :7

"De intercity naar Ede -Wageningen, Arnhem en Nijmegen van 07:44 vertrekt over ongeveer 5 minuten."

5 minuten voorbij :

"De intercity naar Ede - Wageningen, Arnhem en Nijmegen van 07:44 vertrekt over ongeveer 10 minuten"

zeg dan gelijk een kwartier xD

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:49

Soms weten ze dat niet meteen hè? ;-)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:52

De schipholtunnel heeft 2 buizen, 4 sporen en het station heeft er 6, maar das nog regelmatig te weinig, 2 sporen richting amsterdam (Zuid/Centraal) en 2 richting hoofddorp, maar regelmatig dat de treinen zo krap staan dat het misgaat. .10 internationale, .13 intercity, iets van .17 trein naar Hoofddorp .18 stoptrein, iets van .21 trein naar hoofddorp en in die tijd ook nog meestal 2 treinen die wel op schiphol komen, maar wat daarvan het eind station is, daar gaat het regelmatig mis, dat het zo druk is dat treinen te laat komen.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:56

Vergeet niet de treinen die Schiphol als eindstation hebben en afgerangeerd moeten worden. Haha!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:57

Vanaf maandag is mn OV weer geldig :D

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:06

Ja :D, al moet ik zeggen dat ik het nog niet gemist heb, ben veel aan het werk geweest.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:08

Nee ik opzich ook niet echt. Alleen als je een dagje vrij bent en je wilt winkelen is dit wel heel handig :D

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:28

MarrieLeen schreef:
Er komen daar denk ik niet genoeg mensen voor een goede omzet..
Denk dat de kans dan groter is dat ie op Eindhoven komt, ook met airport Eindhoven enzo.

Nee, daar heb je wellicht ook een punt.

Eindhoven ligt toch wel 'centraler' en trekt dus ook waarschijnlijk meer publiek.