Staking door scholieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geluksvogel

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:18

Donderdag is er een debat in de 2e kamer. Tot die tijd wordt er overal gevraagt niet te staken..

En jawel op onze school werd gestaakt alleen profiteerden de meeste dat ze zo weg konden van school en gingen gewoon naar naar. Maar op een gegeven moment werden er ook rotte eieren tegen de ramen gegooit. Sjonge jonge en de school had overal op lichtkranten en op een groot diascherm in de kantine nog alles toegelicht enz, erg goed en dan doen ze nog zoiets

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:38

Didoo schreef:
Nannes; Dus het is heel raar als ik mijn mening er op na hou dat ik mijn medeleerlingen niet hoef te corrigeren?
Ten 1e word ik 4kant uitgelachen als ik ze aanspreek op hun gedrag en ten 2e worden bij ons door afdelingleiders e.d. de leraar er op aangesproken als een klas druk is en dat is niet voor niets.
Maar dit is al eerder ter spraken geweest, mischien is het handig om even terug te lezen. Dan hoeven we niet alles 20x te bespreken.

ik zeg toch ook niet dat je je medeleerlingen daarop aan hoeft te spreken Knipoog maar een leraar hierop afzeiken heeft geen zin Lachen
begrijp ik het goed? worden leraren bij jullie aangesproken op een te drukke klas. bij ons werden altijd de klieren eruit gehaald door de vestigingdirecteur als er weer eens een lerares huilend de klas uit liep.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:40

Mijn mentor moest lachen.. wij hadden heb het eerste uur (en we mochten eigelijk niet staken gister) en hij vroeg aan een vriendin van mij waarom ze staakte (wist ze niet ik wel) en daarom voeg hij het aan haar ja ze zei heel kor ja voor die 1040 uur en toen moest hij lachen. de directeur was wel egt boos en als vandaga iemand zou staken zou die 40 uur krijgen, toch paar mensen over de muur heen geklommen, ze hadden de hekken weer dicht gedaan omdat ze bang waren voor nog meer rellen, allemaal leraaren daar voor die hekken Clown mja als we wilde konden we nog zo weg.
Vrijdag staken de leraaren mee!

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:02

hahaha ik ben vrijdag een mietje/nerd!

nu vragen jullie je wel af waarom en dan zal ik antwoord geven.
Ik ga als enigste niet staken van volgens mij de hele school maar iniedergeval de hele klas.

En zoals al eerder werd gezegd in deze topic dat je niet stoer bent als je niet mee relt/staakt en dat je dan een mietje bent, maar volgens mij ben ik gewoon de stoerste van de klas. Ik heb tenminste lef dat ik niet ga meestaken. Wat boeit mij nou die ******* staking als minster 3 van de 4 mensen niet eens weten waar het over gaat. Nou ja nu weet de hele klas het plotseling omdat het bijna in elke les wordt uigelegd.

Als we 1040 uur moeten maken per jaar dan zou dat betekenen dat we maar 26 uur per week les hebben en dan komt erbij ik heb 32 uur per week aan les! en de rest van mijn klas heeft dat ook ongeveer dus ze hebben geen enkele reden om te staken!

mensen kijk even hoeveel uur je per week hebt en kijk dan hoeveel uur je nou maakt! heb je geen reden ga dan nieteens staken kijk dan lekker toe en wees dan echt tenminste stoer!

Sinterklaas is bijna in het land en als je niet lief bent dan krijg je de roe en moet je mee naar spanje in zijn zak! hahaha nee grapje hoor!

Ik hoop voor de mensen die gaan rellen dat ze lekker gearresteerd worden en dat ze dan maar 200 uur extra gaan draaien die jaar! dus 1240 uur!

Wij mogen dan wel 15 zijn maar volwassen gedrag is gewoon normaal voor een 15-jarige, gedraag je dan ook zo!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:09

stephanie09 schreef:

Ik ga als enigste niet staken van volgens mij de hele school maar iniedergeval de hele klas.

En zoals al eerder werd gezegd in deze topic dat je niet stoer bent als je niet mee relt/staakt en dat je dan een mietje bent, maar volgens mij ben ik gewoon de stoerste van de klas. Ik heb tenminste lef dat ik niet ga meestaken. Wat boeit mij nou die ******* staking als minster 3 van de 4 mensen niet eens weten waar het over gaat. Nou ja nu weet de hele klas het plotseling omdat het bijna in elke les wordt uigelegd.

Als we 1040 uur moeten maken per jaar dan zou dat betekenen dat we maar 26 uur per week les hebben en dan komt erbij ik heb 32 uur per week aan les! en de rest van mijn klas heeft dat ook ongeveer dus ze hebben geen enkele reden om te staken!

mensen kijk even hoeveel uur je per week hebt en kijk dan hoeveel uur je nou maakt! heb je geen reden ga dan nieteens staken kijk dan lekker toe en wees dan echt tenminste stoer!

Sinterklaas is bijna in het land en als je niet lief bent dan krijg je de roe en moet je mee naar spanje in zijn zak! hahaha nee grapje hoor!

Ik hoop voor de mensen die gaan rellen dat ze lekker gearresteerd worden en dat ze dan maar 200 uur extra gaan draaien die jaar! dus 1240 uur!

Wij mogen dan wel 15 zijn maar volwassen gedrag is gewoon normaal voor een 15-jarige, gedraag je dan ook zo!

ben ik met je eens!

K ga ook niet staken. Ten eerste wacht gewoon dat spoed debat af en ten tweede de helft wist neit waarom ze staakten! ze "staakten" (relden) alleen maar om uit de les te kunnen gaan! Nouw dat heeft dan ook zo lekker veel zin he!

Maarjaah de mensen die gaan staken moeten het lekker zelf weten ik heb mijn eigen mening en heb mn beste vriendin laten staan. K loop niet als een hondje achter de rest wat een hoop mensen dus eigenlijk wel doen!!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:14

Stephanie09 ik vindt dat je helemaal gelijk hebt!

Ik heb 31 uur in de week. En ik ga ook niet staken, net als vrijdag. Al vondt ik het wel leuk om naar te kijken.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:14

stephanie09; mischien moet je wel eerst even (een deel van het) topic lezen. Het gaat niet alleen om het aantal uren Knipoog

Verder wachten ze bij ons op school ook het spoeddebat af.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:15

Didoo schreef:

Slim van ze Vork Vele zullen dat we niet gaan doen!

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:16

Mii_Jessica schreef:
stephanie09 schreef:

ben ik met je eens!

K ga ook niet staken. Ten eerste wacht gewoon dat spoed debat af en ten tweede de helft wist neit waarom ze staakten! ze "staakten" (relden) alleen maar om uit de les te kunnen gaan! Nouw dat heeft dan ook zo lekker veel zin he!

Maarjaah de mensen die gaan staken moeten het lekker zelf weten ik heb mijn eigen mening en heb mn beste vriendin laten staan. K loop niet als een hondje achter de rest wat een hoop mensen dus eigenlijk wel doen!!

precies vind ik ook. het is gewoon belachelijk! al zou het normaal zijn gegaan zou ik het ook niet gedaan hebben. Waarom? Ik ben er veel beter over geinfomeerd! en het is gewoon totaal onnodig ik maar al meer uren dat 26 per week! Ik maak er 32! Natuurlijk zou het mooi meegenomen zijn minder uur maar er valt zoveel uit dat we eigenlijk al 26 uur per week hebben! Niemand heeft het tot nu toe gemerkt omdat er niks over gezegd is maar als er wat veranderd is het schoolleven dan is het plotselingg fout! De afgelopen 15 jaar is er overal tegen gerelt en dan heb ik het over veranderingen in het schoolleven!

Wiij zijn tenminste stoer! Haha! Clown Tong uitsteken

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:19

Didoo schreef:
stephanie09; mischien moet je wel eerst even (een deel van het) topic lezen. Het gaat niet alleen om het aantal uren Knipoog

Ik heb tot nu toe bijna alles gelezen en ik weet ook wel dat sommige. Heel weinig staken/rellen voor kwaliteit ipv kwantiteit. Maar hoe komt dat nu? Dat komt volgens mij door tekort aan leraren en doordat ze nu leraren aannemen die misschien de helft niet snappen met wat ze bedoelen!

Dus ze kunnen er niet veel aan doen!

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:19

Hoe kan iemand die slechte lessen niet meemaakt daar nou over oordelen?
Dat vind ik niet helemaal terecht.
Bij ons op school zijn ook genoeg 'slechte' leraren, kunnen wij daar iets aan doen?
Kan ik er iets aan doen dat ik als enige 18 jarige tussen allemaal pubers zit van 15 jaar die de boel verstoren?
Nee, daar kan ik niks aan doen. Mijn houding is goed. Omdat ik wéét dat ik het voor mijn toekomst doe!
Alleen ik kan er niks aan doen als er leraren zijn die de rest van de klas niet aan kunnen.
En dan vind ik, dat ze maar beter andere leraren kunnen zoeken.
Die het wél aankunnen.
En de jeugd van tegenwoordig, ja daar hoor ik ook bij maar ik bedoel de jeugd die alles verziekt, word niet hard genoeg aangepakt.
Volgens mij durven de leraren en de scholen niks meer te doen aan de herrieschoppers.
Het is tegenwoordig echt zo scheef op die scholen.
Dat vind ik wél een reden om te staken als dat helpt en ze er dan daadwerkelijk ook eens iets aan gaan doen.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:23

had je het over mij?:P

Ik ben 15 en ja ik maak ook wel slechte lessen mee. (A)

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:24

Nee had het niet over jou Knipoog
Maar over mensen die zo gauw oordelen Lachen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:32

ik heb 34 uur perweek les, en met die 1040 = 52- 7-2-1-1=41 weken = 25 uur per week.. scheelt wel veel! maar dat kan dus nooit want onze school zegt dat ze zich netjes aan de 1040 houden wij hebben dus veel meer Bloos

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:36

wij hebben er ook veel meer hoor Knipoog

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:36

o oke ik denk al Clown

Nee maar het is wel zo dat onze lessen nou niet zo optimaal zijn, Maar dat is ook te wijten aan een tekort aan leraren zoals ik al vanmiddag tegen mijn vriendin zei. Maar sommige mensen begrijpen het toch echt niet dat zelfs de scholen er niks aan kunnen doen!

En wat ik me net bedacht. Vind je het gek dat we en tekort aan leerlingen zijn. moet je kijken hoe wij zijn als 15-jarigen het is toch niet normaal. Denk ook wel dat daarom de meeste mensen denk: goh vind het wel leuk voor de klas staan maar ik vind het zo druk denk ook niet dat ik het aankan, laat ik het maar niet doen!

Hahahaha Knipoog

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:37

het verschilt ook echt wel hoor want wij deden dan 1040:40 = 26 uur per week en ik keek toen in mijn rooster en bleek dus dat ik 32 uur per week maak. oeps dat redden we dus makkelijk.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:38

Maar heb in UREN les of in 3 kwartier/50min? Knipoog Maakt ook heel veel verschil natuurlijk.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:48

en de pauzes er nog vanaf

POMARxGERO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:01

Bij mij duurt elke les 45 minuten, dat is ¾ uur dus dan doe je als het goed is 26 uur ( wat je dus krijgt bij die 1040 uur ) gedeeld door 0.75 ( ¾ ) en dan krijg je 34,6 / 35 les uren per week, en ik heb er 31 Knipoog

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:27

ik heb 50 min. les dus weet niet hoe dat zit

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:32

Maureenn schreef:
ik heb 34 uur perweek les, en met die 1040 = 52- 7-2-1-1=41 weken = 25 uur per week.. scheelt wel veel! maar dat kan dus nooit want onze school zegt dat ze zich netjes aan de 1040 houden wij hebben dus veel meer Bloos

school uitjes, mentoruren ed. tellen niet mee met de 1040 uren,,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:36

gerOniimOw schreef:
Bij mij duurt elke les 45 minuten, dat is ¾ uur dus dan doe je als het goed is 26 uur ( wat je dus krijgt bij die 1040 uur ) gedeeld door 0.75 ( ¾ ) en dan krijg je 34,6 / 35 les uren per week, en ik heb er 31 Knipoog

ik heb 50 minuten rooster, in totaal 34 lesuren per week, 40 lesweken is..... 1360 uur Clown Of ben ik nou mis Nagelbijten / Gniffelen ??

Ong. 31 échte uren ,40 lesweken is 1240 uur... Tsjonge, ik zou er zelfs op vooruitgaan *LOL*

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:37

oh nee wat ik hoorde was dat ze nu ook wel schooluitjes wilden laten meetellen en mentoruren worden bij mij op school echt bijna nooit gegeven. Het is echt een uitzondering. Dat zouden ze ook nog wel is moeten geven want bij de derde rapport letten ze pas op en zeggen ze van: ja je moet nu wel even vaart maken hoor anders ga je niet over!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:47

Jaimyliefje schreef:
Maureenn schreef:

school uitjes, mentoruren ed. tellen niet mee met de 1040 uren,,

School uitjes hebben we toch al nooit en 1 uur in de week mentor uur.
haha dit filmpje bij ons in gemert met onze school http://nl.youtube.com/watch?v=Esc6SBRILr4 wel lief dat ze aan het einde bloemetjes gingen rond brengen, hier zegt de directeur ook dat 1 uur meer les hebben en niks hebben teklagen.....