Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 23:40

Ik heb een hondje Molly, een klein kruisinghondje, super lief, maar spelen/ apporteren is iets voor … nou ja niet voor haar.. mevrouw ligt het liefst op/ tegen je .. ze heeft altijd een halsband met een strikje:) aanAfbeelding

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 00:40

Ok de weekvraag;
Welk (huis)dier(en) heb je? Zou je het leuk vinden om er wat voor in je pakket te krijgen? Zo ja, wat dan?

Nou had ik mijn rondje beestenbende al gedaan in mijn voorstelpost maar ff kleine recap:

Amy; Haflinger merrie van 5 welke dubbelt als kliko ;) daar mag, kan en gaat van alles in hahaha

Loki; de volgende kliko :') een franse bulldog van nu 4 ook die vreet alles wat los en vast zit, inclusief zaken die hij absoluut niet moet eten… overigens voor hem liever geen raw hide achtige snoep, hij is ongeduldig en probeert halverwege zo’n bot het ding door te slikken }:0

Maui; ons speciaaltje… de moeilijke eter :+ de 6 jarige berner sennen. Mag alles lust niet zo veel := en zeker geen normale droge honden brokken haha
Die is van pup af aan, tot wij hem pakweg 1,5 jaar geleden in huis kregen uit een adoptie, gewend met de pot mee te eten… dus hondenvoer is “eng” >;)
Maar een snoepje gaat er absoluut wel in!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 00:46

Even kort antwoord op de weekvraag, geen mogelijkheid om nu alles bij te lezen (sorry lootje, komt binnenkort weer hoor).

Maar ik heb 1 paard. En ik rij nog een paard voor een ander. Mijn paard heeft alles al.

De spinnen in huis hebben ook niets nodig, die spinnen heb ik overigens nooit uitgenodigd, maar zo nu en dan zijn het insluipers.

Ineke2

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 06:16

Ik bedenk mij nog wat. Bandanas ( sjaaltjes voor om de nek van de hond ) mag ook. Mocht mijn SS dat een leuk idee vinden :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 06:44

De weekvraag:
Ik heb nog 2 pony's Afbeelding
Welshvuilnisbak Amber. 27 jaar alweer en in november heb ik haar ook 27 jaar. Ze is sinds ze op de prascend staat aan haar 2e jeugd bezig.

Afbeelding

En dan clowntje Hans. Hij is 19 en ik zie hem nog steeds als puppy. Ook als veulen gekocht.

Die is nogal eens de sjaak :')

Afbeelding

En Grietje heb ik helaas moeten laten inslapen, maar het voelt verkeerd om haar niet te noemen. Het waren de 3 musketiers 19 jaar lang

Afbeelding

Snoepjes zijn altijd welkom, mits laag in suiker en zetmeel (ppid en gevoelig voor bevangenheid). Voor Hans moet ik nog een ander halster kopen, maar hij valt altijd lastig qua maat. Shet is vaak krap, pony vaak te groot. Verder hebben ze eigenlijk alles wel.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 08:04

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 42
Welk (huis)dier(en) heb je? Zou je het leuk vinden om er wat voor in je pakket te krijgen? Zo ja, wat dan?

2 poezen! Er mag iets voor hun in het pakket maar in principe komen ze niks te kort :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 08:10

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 42

Wij hebben nu 3 paarden. Eerst 4, maar mijn PRE is vorige week verkocht. Nu hebben we nog onze oude fjord Ed en 2 mini shetlanders Teunis en Dennis. Er lopen nog kippen waar ik heel gek mee ben, 2 poezen Max en Willem en een hamster Pip.

Ik vind het altijd heel leuk als er iets voor de beesten bij is :-)
Geen van allen hebben ze gezondheidsproblemen of uitdagingen qua voer.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 08:16

Gefeliciteerd Jolien !

Ik heb geen huisdieren helaas, ofja als je paard meerekent dan 1 :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 08:46

Hier geen huisdieren op dit moment en er staat voor nu ook even niks op de planning.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 08:59

Yes ik heb de eerste cadeautjes ook binnen. :):)
Nu nog opzoek naar een goede doos.
Handig als je het pakket kan brengen, dat gaat mij helaas niet lukken... te ver weg... ;)

Maar als jullie 'm bezorgen...zet je het pakket dan voor de deur en ren je weg? Of geef je het echt aan je lootje? Dan weet je gelijk wie je ss is toch? Hoewel niet iedereen elkaar in persoon kent natuurlijk... :=

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 09:00

mriek1990 schreef:
Yes ik heb de eerste cadeautjes ook binnen. :):)
Nu nog opzoek naar een goede doos.
Handig als je het pakket kan brengen, dat gaat mij helaas niet lukken... te ver weg... ;)

Maar als jullie 'm bezorgen...zet je het pakket dan voor de deur en ren je weg? Of geef je het echt aan je lootje? Dan weet je gelijk wie je ss is toch? Hoewel niet iedereen elkaar in persoon kent natuurlijk... :=

Wat edities geleden kwam de man van mijn Santa het pakket brengen :-D

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 09:27

Saul, heerlijk even in de Ardennen. Schattig jurkje heeft je dochtertje aan.
Snap dat zo’n tekening dan extra betekenis heeft.

Hahahatsjoe, kan me heel goed voorstellen dat als je eenmaal gewend bent aan paarden aan huis dat je niet kan aarden in pension.

Linnie, hoe vond je dochter de proefles?
Edit: lees dat ze het super vond! Paardenmeisje in wording.

Apple, geniaal! Dat zou mij ook kunnen gebeuren…
Wel super leuk dat je naar jumping gaat. Welke dag ga je? Ik ga op zaterdag, super veel zin in al.

Foxy, hoe is de boerenkool geworden?

Heerlijk al die dierenfotos in het topic n.a.v. de weekvraag.
Maar even… Neon, wat een knapsnoet heb jij zeg!

AB, dan woon je zeker lekker dichtbij? Het is wel een idee ja “zelf bezorgen”. Ga eens kijken of dat voor mij ook mogelijk is.

Citaat:
Weekvraag week 42

Ik heb 2 boeven van katten. Beer en Wolf, maar die laatste luistert vooral naar de naam “eten”.
Twee Brits kortharen, geen familie van elkaar, maar ze gedragen zich als broers. Ze zijn echt gek op elkaar.

Afbeelding

Er mag best wat in het pakket voor hen, maar ze zijn qua eten en snacks lastig. Ze hebben namelijk beide allergie voor kip. Dus eten waar dat in zit, gaat niet goed helaas.
Ze zijn beide gek op spelen. Een simpel curly haarelastiek is favoriet. Wolfie kan uren volhouden om dit te apporteren. Balletjes zijn ook altijd welkom. Of muisjes.

Daarnaast heb ik 2 paarden, oké pony’s…
Een haflingermerrie van 9 jaar en een new forest ruintje van 15 jaar.
Iets voor hen mag ook. Maar liever niet iets teveel suikerigs. Noalie (haffie) heeft pssm1, dus ben voorzichtig met dat soort dingen.

Afbeelding
Afbeelding

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 09:31

Ja, 2 edities terug was het ook de man van .... wiens accent mijn lootje genadeloos verraden heeft haha!

De boerenkool was mjam. Vond recept van AH en heb er nog wat ajuin bij gebakken, nog wat room door de stoemp, goed afkruiden...

Capopjecop, dat vuilnisbakkie mag met een strik om deze kant op hoor, wat een plaatje en dat in combo met de leeftijd! Kan je trots op zijn.

Wij hebben 2 katten, Harley en Panache. Vlekkenbeest Manitou staat in de wei.
De katten mogen alles van snoep en speelgoed is welkom. Voor paard heb ik alles wel.
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 16-10-25 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 09:32

@ Tanya: Oh wat jammer dat je gezakt bent, super balen :(:)
@ Sjolvir, jeej, nog een kaartje! Wat leuk!
@ Nevica, wat rot dat het niet echt lekker is verlopen en je alsnog naar de huisarts moet… gaat het een beetje met de pijn?
@ Hahahatsjoe, in jou huis kan je blijven kijken en zie je altijd weer wat nieuws! Super leuk! Heerlijk je paarden zo dicht bij je raam <3
@ StonedRomy, oh nee, wat naar dat je je voet hebt gebroken! Beterschap!
@ Zertab, wat verdrietig, heel veel sterkte :(:)
@ Saul, wat heerlijk paar dagen Ardennen. Fijn dat je nieuwe merrie het goed doet en zich beter thuis begint te voelen.
@ Roulette ook beterschap en sterkte. Inmiddels weer thuis hopelijk!
@ Apple; jeej, nog meer Santa post!

Weekvraag:
Mijn huisgenoot is mijn lieve niet meer zo kleine Flappie (aka Babypoesj, maar eigenlijk kan dat niet meer want hij is 6.6 kilo…). 4 jaar geleden als jonge kat komen aanlopen op stal, ik heb hem daar tam gemaakt, en rond deze tijd 4 jaar terug ‘gevangen’ met de bedoeling hem naar het asiel te brengen, want ik had een oudere kat met FIV in huis. Maar ja, het asiel was al dicht die dag, dus hij bleef 1 nachtje… Dat werden heel veel nachtjes ;) Hij is gezellig, lief, leuk, altijd bij me en klets de oren van de kop. Mijn allerliefste kleine vriendje <3 Hij heeft een hartprobleem, maar gelukkig geen voedsel allergieën of iets :)Hij mag best wat in het pakket, dat zal hij lekker vinden!

Afbeelding

Afbeelding

Verder 2 paarden; Pony (20) en Wiet (22). Ook zij mogen wel wat in het pakket hoor als mijn Santa dat leuk vind :)

Afbeelding
Afbeelding

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 09:34

Wat een leuke fotos allemaal van jullie diertjes <3

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 13:11

Voor de weekvraag, voor de zomer kwam mijn jongste zoontje met 3 wandelende takken thuis uit school. Die zochten een nieuw huisje voor de zomervakantie en hebben we in het oude aquarium voor de hamster gestopt die er nog stond. Inmiddels zijn de drie grote op, maar hebben we al iets van 10 mini-wandelende takken (die regelmatig ontsnappen ook) :+

De wandelende takken krijgen hier alleen maar klimop. Maar ze schijnen ook braam, roos, eucalyptus, eik en liguster/ meidoorn te eten. Dus als iemand onze huisdieren echt wil verwennen dan zou dat zijn met één van de andere soorten eten dan klimop :P

(foto ter illustratie, zijn mijn zoons kinderhandjes om idee te krijgen van de grootte ;-)
Als iemand nog wandelende takkies wil (er waren hier takkie-liefhebbers toch ~~}> ), hier zijn er wel wat af te halen ;-)

Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 13:38

Okay... ik zal ook nog foto's van mn dieren plaatsen... als iedereen het toch doet.. :D

Jaap & Zoë
Afbeelding

Prince
Afbeelding

Tommy (wit) en King
Afbeelding

Cinna (hond) en Livia
Afbeelding

Liva, King en Happy (donker grijs)
Afbeelding

Ronja
Afbeelding

Luna
Afbeelding

Knelis
Afbeelding

Cobus
Afbeelding

Oregon
Afbeelding

De ratjes wilden niet stilzitten... en de gekko's staan ook in mijn profiel... kan zo gauw geen foto's op mn telefoon vinden :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 13:44

Jolien gefeliciteerd met je verjaardag!

En oeh Banjer, die witte Maine Coon mag wel mijn kant op! :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 14:35

Ik had natuurlijk al het een en ander gedeeld over mijn huisdieren. Met Faizah gaat het nog steeds goed naar omstandigheden. Kan natuurlijk snel omslaan, maar als ze er in December nog is dan maak je haar altijd blij met kippenvlees-snacks, en ook dingen als zalmhuid gaan er altijd wel in. Heel harde, grote snacks geef ik niet meer, daar kauwt ze niet meer goed genoeg op. Knuffels en speeltjes vind ze ook niet meer interessant. Interessante geurtjes wel :)) Ze komt altijd graag mee uitpakken haha.

En Mystic, mijn tinker van 25, staat op pensioen. De laatste keer op buitenrit zijn we samen in draf flink onderuit gegaan #) Dus dat wordt hooguit nog af en toe een stapritje in het bos. Hij heeft bijna geen kiezen meer, dus hard snoep krijgt ie niet weg, en hij is nogal lastig met eten, dus krijgt eigenlijk verder geen snoepjes op wat bananenchips na.

Wel hebben we nog een vijver met een paar koi's en groene kikkers, en een tuin vol vogels. Iets voor de vogels of vijver of insecten is altijd welkom.

En ik heb een nieuwe hobby; ik wil deze winter eens wat miniatuur landschappen gaan maken. Geen kant-en-klare sets, maar kleine hobby materialen, of bijvoorbeeld kringloop miniatuur accessoires in de maat H0 (1:87) zijn altijd welkom!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 14:39

Panache
Afbeelding

Harley
Afbeelding

Manitou
Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 14:46

Mondy schreef:
Gefeliciteerd Jolien !

Ik heb geen huisdieren helaas, ofja als je paard meerekent dan 1 :D

Dankjewel! <3

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 14:54

Van harte gefeliciteerd, Jolien!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 15:16

Oh, een kadootje bij je ava, dus vandaag is de dag! Driewerf hoera voor Jolien!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 16:19

Geen huisdieren hier dus dat is makkelijk :j

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 16:24

Aah zo leuk al die huisdieren om doorheen te scrollen <3.

Gefeliciteerd Jolien! *\%/*

Ik heb thuis een puberende labradoodle Neo die nu anderhalf jaar is. Hem maak je blij met knuffeltjes, ballen (tennisballen, voetballen, maakt allemaal niet uit) en snackies gaan er altijd wel in. Wij zeggen thuis dat hij geen smaakpupillen heeft. Hij is namelijk ook gek op ijsblokjes. Hij krijgt er altijd maar 1 en dat is niet eens elke dag, maar zodra hij hoort dat we ijsblokjes pakken komt die aanvliegen. Verder had ik het volgens mij al wel gedeeld, ik heb een klein trauma met kluifjes. Dus hij krijgt van ons zoveel mogelijk natuurlijke producten, gedroogde kip, gedroogde kamelenhuid etc. Maar maak het vooral niet te lastig je hoeft niks voor hem te halen hij is al ontzettend verwend :'). Het mag natuurlijk wel altijd, vorig jaar een superleuk knuffeltje in het pakket gekregen voor hem met koekjes erbij.
Afbeelding
Afbeelding
Dit was zijn cadeautje vorig jaar <3.

Verder rijd ik fanatiek verschillende paarden, zij lusten ook altijd wel een paardensnoepje. Maar wederom voel je niet verplicht :j.