Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:25

Tigress schreef:
Het gaat me ook niet zozeer om dat ze de schaal weer terug wilde, maar vooral het tweede appje en dat ik d'r op de hoogte had moeten houden van mijn zaterdag plannen toen ik vanmorgen terug reageerde dat de schaal vandaag weer terug kwam :=

MarlindeRooz schreef:
Iemand werd boos op mij en maakte een nare opmerking in de supermarkt. Omdat ik een koptelefoon op had.

Voelde me er echt een half uur flink rot over. Ik heb ook niet om m’n eigen beperking gevraagd. -O-

:(:) da's naar. Vooral als het dan nog even zo in je hoofd blijft rondhangen -O-

De opmerking "dat had je dan moeten zeggen" zou bij mij ook wat verkeerd vallen. Dat is net het schepje daarboven op.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:31

[***] schreef:
Die buurvrouw, what the fiets. Daar neem je toch ook nooit meer wat van aan... :')

Ik ben boooossss. Een vriend werkt in een ziekenhuis voor een afdeling waar ook veel kids behandeld worden en soms moet een patiëntje of een broertje/zusje even vermaakt worden tijdens het wachten. Hij kreeg de vraag een kleuter vrolijk te houden en hij was haar aan het kietelen. Kindje was aan het lachen, was volledig gekleed en hij kietelde haar in haar zij. Niet op een gekke plek ofzo. Gewoon normaal. Ziekenhuis heeft sowieso ook streng beleid dat ervoor zorgt dat er nooit iemand alleen is met een kindje. Er was gewoon een (vrouwelijke) collega bij.

Dient moeke een klacht in, met de mededeling dat het extreem ongepast is. In diezelfde klacht meldt ze ook dat precies hetzelfde in haar ogen wel oké was geweest als het een vrouwelijke zuster was geweest die haar kindje aan het kietelen was geweest. 8)7 8)7 8)7

Gelukkig heeft de manager (in nettere woorden) gelijk al aangegeven dat ze hier absoluut niet op gaan berispen en dat als ze een volgende keer gerust aan de betreffende persoon mag aangeven dat ze zich er niet prettig bij voelt. Maar natuurlijk is hij toch wel erg verdrietig ondanks steun van collega's en manager.

Om eerlijk te zijn vind ik het wel wat op de grens zitten wat kan en wat niet kan. Ben benieuwd wat anderen vinden?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:40

imaudy schreef:
[***] schreef:
Die buurvrouw, what the fiets. Daar neem je toch ook nooit meer wat van aan... :')

Ik ben boooossss. Een vriend werkt in een ziekenhuis voor een afdeling waar ook veel kids behandeld worden en soms moet een patiëntje of een broertje/zusje even vermaakt worden tijdens het wachten. Hij kreeg de vraag een kleuter vrolijk te houden en hij was haar aan het kietelen. Kindje was aan het lachen, was volledig gekleed en hij kietelde haar in haar zij. Niet op een gekke plek ofzo. Gewoon normaal. Ziekenhuis heeft sowieso ook streng beleid dat ervoor zorgt dat er nooit iemand alleen is met een kindje. Er was gewoon een (vrouwelijke) collega bij.

Dient moeke een klacht in, met de mededeling dat het extreem ongepast is. In diezelfde klacht meldt ze ook dat precies hetzelfde in haar ogen wel oké was geweest als het een vrouwelijke zuster was geweest die haar kindje aan het kietelen was geweest. 8)7 8)7 8)7

Gelukkig heeft de manager (in nettere woorden) gelijk al aangegeven dat ze hier absoluut niet op gaan berispen en dat als ze een volgende keer gerust aan de betreffende persoon mag aangeven dat ze zich er niet prettig bij voelt. Maar natuurlijk is hij toch wel erg verdrietig ondanks steun van collega's en manager.

Om eerlijk te zijn vind ik het wel wat op de grens zitten wat kan en wat niet kan. Ben benieuwd wat anderen vinden?

Kindje moest opgevrolijkd worden, was ook echt specifiek aan die collega gevraagd als ik het zo lees, kan alleen niet uit het verhaal opmaken of de moeder hier om vroeg of iemand anders.
Kietelen werkt 9/10 keer bij kinderen die daar fijn tegen kunnen, en waarschijnlijk is het uit wat heen en weer spelen gekomen en vond het kindje het zelf geweldig. Kindje was volledig gekleed en werd in de zij gekieteld, niks raars aan. Daarnaast was er ook nog een andere collega bij die kon beamen dat er niks raars was gebeurd, en heeft de ouder op het moment van, als ik het verhaal goed begrijp was die erbij, geen enkele keer aangegeven bij beide collega's dat ze het niet zo fijn vond.

Imo niks mis mee als een kindje wat gekieteld wordt om aan het lachen te krijgen, is volledig onschuldig en helpt goed om te zorgen dat het kindje niet aan iets minder fijns gaat denken, want alle aandacht gaat naar het kietelen.
Kinderen kunnen best aangeven als ze iets niet leuk vinden, dan had het kindje niet gelachen en de collega wel weg proberen te duwen. Ga er vanuit dat verplegers die specifiek op een kinderafdeling werken wel thuis zijn in het wat beter herkennen van hoe kinderen communiceren, en waarschijnlijk is er van tevoren ook wel wat met het kindje gepraat en zijn ze al spelende richting kietelen gegaan.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 19:42

imaudy schreef:
[***] schreef:

Ik vind het vooral triest dat er onderscheid gemaakt wordt door moeder tussen vrouwelijke en mannelijke arts en ik vind het ook best wel vraagtekens oproepen als je zoiets ongepast/seksualiserend vind. Dan ben je in mijn ogen als klager eerder zelf pervers in je denken en niet degene die kietelt.

Daarnaast vind ik inderaad ook dat zij het gewoon aan de betreffende persoon aan had moeten geven in plaats van het gelijk hogerop te gaan doen.

Niobe

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:45

Helemaal met jou eens xPablo

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:47

xPabloBokt schreef:
Ik vind het vooral triest dat er onderscheid gemaakt wordt door moeder tussen vrouwelijke en mannelijke arts en ik vind het ook best wel vraagtekens oproepen als je zoiets ongepast/seksualiserend vind. Dan ben je in mijn ogen als klager eerder zelf pervers in je denken en niet degene die kietelt.

Daarnaast vind ik inderaad ook dat zij het gewoon aan de betreffende persoon aan had moeten geven in plaats van het gelijk hogerop te gaan doen.

Volledig mee eens!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:49

Ben het ermee eens dat de moeder het bij de betreffende persoon zelf aan had moeten geven. Dat had ook achteraf gekund.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:51

Aangegeven bij docent dat ik graag de opdracht die woensdag ingeleverd moet worden dit weekend wilde maken. Ze ging haar best doen...

Ehm nou het is zaterdag en de opdracht staat nog niet online. Zul je zien dat hij maandag online komt dan red ik dat zowat niet om dat te maken. Wie verzint dat je in 3 dagen een opdracht moet maken. Gaan zij straks ook in 3 dagen alle tentamens nakijken? :+

Ik heb al zo weinig energie en moet alles zo goed plannen. Maar zo lukt dat niet. :n

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 21:17

MarlindeRooz schreef:
Aangegeven bij docent dat ik graag de opdracht die woensdag ingeleverd moet worden dit weekend wilde maken. Ze ging haar best doen...

Ehm nou het is zaterdag en de opdracht staat nog niet online. Zul je zien dat hij maandag online komt dan red ik dat zowat niet om dat te maken. Wie verzint dat je in 3 dagen een opdracht moet maken. Gaan zij straks ook in 3 dagen alle tentamens nakijken? :+

Ik heb al zo weinig energie en moet alles zo goed plannen. Maar zo lukt dat niet. :n

Dan ga jij ook je best doen om hem voor woensdag te maken, maar dat is dan ook niet gelukt :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 21:23

Helaas is de docent echt genadeloos en ze pakt je als je 1x iets niet op tijd inlevert. Ze pakt je dan zo je herkansing af.

Type dat absentiecontrole doet bij hoorcolleges. :=

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 21:30

Maar waarom verwacht jij dat deze docent in het weekend gaat werken?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 21:39

Benzz schreef:

Huh? Waar haal jij dat uit???

Ik heb dit donderdag al gevraagd. En ze weten al zeker 1 jaar dat deze opdracht in deze week ingeleverd moet worden. :?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 21:51

MarlindeRooz schreef:
Benzz schreef:

Huh? Waar haal jij dat uit???

Ik heb dit donderdag al gevraagd. En ze weten al zeker 1 jaar dat deze opdracht in deze week ingeleverd moet worden. :?

Staat er niks over in de statuten wanneer een opdracht bekend moet zijn? Zeker als het voor studiepunten is

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 22:01

Nope, is een “normale” opdracht voor een college maar zij verplichten het als docenten.

Tegen haar in gaan heeft geen zin. Heb ik al eens gedaan en nu doe ik het vak opnieuw.

Als een volgzaam schaapje. :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 01:23

Waardeloos Marlinde daar zou ik ook gefrustreerd over zijn.

Heb een ergernis van eerder deze week. Ik was in het ziekenhuis en had net een heel moeilijk uur achter de rug. Ik was tussendoor aan het wachten op de volgende afspraak.
Ik zag de volgende bij wie ik moest zijn voorbij komen lopen, maar ze moest nog even haar jas halen.
Intussen was er een andere patiënt naast mij komen zitten en die ging een filmpje met geluid aan ( zonder oordopjes ) zitten kijken.

Normaal zou ik vragen of ze dat ajb af kon zetten, maar ik was even niet in staat tot een gesprek / confrontatie. Dus ik stond op en liep naar de hoek van de ( grote ) ruimte, daar stoorde het geluid in elk geval iets minder. De receptioniste vroeg of het wel goed ging en daar antwoordde ik zo zachtjes mogelijk op van wel, maar dat ik het geluid van de telefoon niet kon hebben momenteel.

Zegt de andere patiënt dat ik dat heus had kunnen vragen, beetje gepikeerd.
Ik heb haar genegeerd, want stond niet voor mezelf in, denk dat de telefoon vliegles had gehad. Is het nou zo raar dat je rekening houdt met andere mensen en je niet in openbare ruimtes filmpjes met geluid aan bekijkt? Waar dan ook?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 08:22

Nou ik vind filmpjes kijken met geluid in het openbaar ook super asociaal. Ik snap je wel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 08:23

Gefeliciteerd Ineke2! En nee, ik vind het niet raar. Ik haat het als mensen op luidspreker bellen, muziek luisteren of filmpjes kijken zonder oortjes. Snap dat ook niet.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 08:24

nicole_floor schreef:
Nou ik vind filmpjes kijken met geluid in het openbaar ook super asociaal. Ik snap je wel.

Vind ik ook.

Super stom

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 08:27

MarlindeRooz schreef:
Nope, is een “normale” opdracht voor een college maar zij verplichten het als docenten.

Tegen haar in gaan heeft geen zin. Heb ik al eens gedaan en nu doe ik het vak opnieuw.

Had je vorig jaar wel iets ingeleverd uiteindelijk? Chatgpt vragen dat te herschrijven *D

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 08:32

Om 7 uur uit bed om F1 te kijken...denk dat ik beter had kunnen blijven liggen, vind dit echt geen leuke race

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 08:33

imaudy schreef:
[***] schreef:

Wat ik er van vind? Grens? Kul. Flauwekul. Gezeik om niks. Helemaal geen grens. Stom woke gedoe.

Nou, duidelijker kan je t niet hebben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 08:49

Kairos schreef:
MarlindeRooz schreef:

Had je vorig jaar wel iets ingeleverd uiteindelijk? Chatgpt vragen dat te herschrijven *D

Nee helaas niet, en ze gaat dus de opdracht veranderen. :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 09:08

MyWishMax schreef:
Gefeliciteerd Ineke2! En nee, ik vind het niet raar. Ik haat het als mensen op luidspreker bellen, muziek luisteren of filmpjes kijken zonder oortjes. Snap dat ook niet.

Dankjewel <3

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 09:10

Gefeliciteerd Ineke *\o/* .

Ik háát het als mensen filmpjes met geluid gaan kijken. Superasociaal.

Vind het echt niet kunnen, MarlindeRooz, dat je een verplichte opdracht pas zo kort van tevoren krijgt. Maar na je ervaring van vorig jaar snap ik dat je daar geen stennis over gaat schoppen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 09:45

rien10 schreef:
imaudy schreef:

Wat ik er van vind? Grens? Kul. Flauwekul. Gezeik om niks. Helemaal geen grens. Stom woke gedoe.

Nou, duidelijker kan je t niet hebben.

Het kan mij niet schelen wat jij ervan vind. Je komt vrij angry over. Geen zin in.

Maar goed, op internet zijn best interessante artikelen over kietelen te vinden. Denk dat ik gewoon een hekel aan kietelen heb.